Gaitkeeper schreef:Oké sla me maar
Daar ben ik toe in staat. Jij haalt de drafsport wel heel erg naar beneden zeg!

Zo dat lucht op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gaitkeeper schreef:Oké sla me maar
gijsenkim schreef:Nou dat gebeurt dan bij mensen die nul comma nul verstand hebben van geld en geld verdienen want het is een economisch zeer onverstandige beslissing. Een paard is zeg 10.000 euro waard, heeft zandkoliek en is in het ergste geval een kostenpost van 1000 euro. Van de verzekering krijg je het bedrag wat je afgesproken hebt (en dat is altijd minder dan de daadwerkelijke waarde) dus zeg 6000 euro. heb je nog een gat. Ook is het vaak zo dat de ziektekosten verzekerd zijn dus je het geld dat je aan de dierenarts kwijt bent vergoed krijgt van de verzekering. Voor mij is dat voorbeeld wat je noemt dus een indianenverhaal
Citaat:Nu ga ik iets zeggen waardoor ik veel mensen boos zal maken maar dat kan me nix schelen.
Wat mij betreft moeten de drafraces afgeschaft worden. Dit is geen sport meer maar draait bij alle facetten om pure winstbejag ten kóste van de paarden.
Aqua8horse"]
[quote="Sjuimpje schreef:Het gros van de paarden belandt niet voor niets bij de slacht...
Je moet van goede huis komen om de goede eruit te pikken.
gijsenkim"]
[quote="Gaitkeeper schreef:Nu ga ik iets zeggen waardoor ik veel mensen boos zal maken maar dat kan me nix schelen.
Wat mij betreft moeten de drafraces afgeschaft worden. Dit is geen sport meer maar draait bij alle facetten om pure winstbejag ten kóste van de paarden. Een paard is alleen wat waard als het geld kan verdienen, daarna is het geestelijk en/of lichamelijk meestal zo verknald/op dat het nog maar één doel kan dienen : in de worstjes.
En men hoeft niet aan te komen met een vergelijking naar andere takken van paardensport want mijns inziens gaan die over het algemeen genomen nét niet op een dergelijke manier tén koste van een paard terwijl dat met deze sport absoluut wel het geval is.
Afschaffen en zo snel mogelijk....
Dan hoeven er ook geen verknipte dravers meer 'gered' te worden en goedkope paarden fokken kan zo ook wel.
Oké sla me maar
wkoekoek"]
[quote="Gaitkeeper schreef:Oké sla me maar