Heel fijn!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heel fijn!! Xyris schreef:Dus alles schoon heb ik zo'n 1100 euro per maand nodig om rond tekomen. Als je kleding, een leuk boek, een avondje uit meerekent, ga dan uit van 1300,- per maand.
Een paard, tsja, ligt eraan waar je hem precies wilt stallen. Hier in het gooi moet je uit gaan voor 350,- voor een dergelijke stalling. Verschilt per regio.
350,- is all inclusive, persoonlijk, om mezelf veilig te stelling, zou ik 300 euro per maand minstens over willen houden om mezelf te waarborgen voor onverwachte kosten voor zowel mezelf als voor het paard. Ik weet niet hoe de verzekeringen voor paarden zijn vandaag de dag, maar toendertijd waren ze niet veel soeps, zou je even in moeten duiken als ik jou was.
Als ik alles zo bij elkaar optel kom ik uit op een inkomen van: 1750 euro per maand.
Ga daar van uit en je zit wel goed, als je huur maar niet te hoog is, je geen auto hebt en je niet op vakantie wilt gaan.

MLoeser schreef:Volgens mij wordt het topic ge misinterpreteerd, het gaat me er niet om of ik NU voldoende heb, maar of ik met mijn studie en mijn beroepskeuze later genoeg ga verdienen ja of nee.
Daarnaast, denk je dat iemand die alleenstaand starter is een paard kan onderhouden?

Wendy schreef:En wanneer je er voor kiest om het paard maar niet meer te behandelen omdat je spaarpotje op is![]()
Een paard onderhouden van een uitkering vind ik een egoistische zaak, maar is ook best wel offtopic.
MLoeser schreef:asjemenou schreef:Je hebt mensen die met een minimum loon een paard kunnen onderhouden.
Je hebt zelfs mensen die het van een uitkering lukt.
Dus idd, het is maar net wat je er voor over hebt, en hoe luxe je je paard wilt hebben staan.
Weet je dan ook hoe ze dat doenIk heb er wel van gehoord, maar zal echt niet weten hoe ze dat rond kunnen krijgen
Paarden zijn volgens mij zo'n beetje de duurste "huisdieren" die je erop na kan houden.
leestmee schreef:MLoeser schreef:
Weet je dan ook hoe ze dat doenIk heb er wel van gehoord, maar zal echt niet weten hoe ze dat rond kunnen krijgen
Paarden zijn volgens mij zo'n beetje de duurste "huisdieren" die je erop na kan houden.
als de betreffende uitkeringsgerechtigde kinderen heeft, kan hij/zij het er op gooien dat het educatie of sport voor de kinderen betreft en krijgen ze daar een vergoeding voor.
ken een verhaal van een gezin dat van een uitkering moest leven en toch bij een showband aangesloten was.
contributie en instrumenten werden door het UWV betaald.
als je een nieuwe wasmachine nodig hebt kun je dat ook aanvragen.
(dit heb ik van horen zeggen, ik werk voor mijn centen)
of een andere optie is zwart bijklussen (je wil ze de kost niet geven, hoeveel mensen dat doen)
Daarnaast worden sommige mensen geholpen via hun sociale netwerk: gratis zakken 2e handse kleren voor de kinderen of de afdankers van vrienden/vriendinnen voor jezelf, apparatuur die nog goed is, maar overbodig geworden vanwege nieuwer/luxer, handige man/vrouw die zelf de auto kan onderhouden en via internet goedkoop onderdelen bestellen of van de sloop halen... Inderdaad goed de weg weten in vergoedingenland... Lieve opa en oma die regelmatig bijspringen, goedkope stalling of gratis in ruil voor hulp met andere dieren of oppaswerk of schoonmaken etc... Allerlei manieren om te besparen of het maximale uit je inkomen te halen... MLoeser schreef:Wat ik hieruit begrijp is dat je een aantal compromissen maakt op andere luxe zaken voor je paard? bewonderingswaardig hoor! Ben je alleenstaand of met vriend/man?
Citaat:maar ook al zou ik dat niet doe kom ik (en ik denk eigenlijk niemand hier) op de 500!
heleen88 schreef:jeetje dan verschilt het dus erg per regio!
ik woon in het noorden en betaal 160 incl alles aan stalling, daar beschikken we over een stal, mogelijk heid met overdag naar buiten en een 20x40 binnenbak en een kluis.
mest daar 2 boxen uit en voer elke morgen uiteindelijk betaal ik dan 85,00 incl elke week les van een goede instructrice
maar ook al zou ik dat niet doe kom ik (en ik denk eigenlijk niemand hier) op de 500!