Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 09:57

Ik ben zelf niet op zoek naar een ander paardje, maar werd gister door kennissen gevraagd of ik nog iemand wist voor hun paardje: Blacky

Blacky is een halfarabiertje, goede d pony maat, kan netjes dressuren en springen. Hun dochter rijd er nu op. Ze zoeker er vooral een goed thuis voor, prijs is niet te hoog.

Ik ken het paardje verder zelf niet, maar als iemand interesse heeft kan ik jullie met elkaar in contact brengen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:01

Hij staat op arabischevolbloeden.nl het is een ruin die samen met zn baasje wat pech hebben gehad. Kan super bewegen maar heeft geen lol meer in het werk. Buiten vind hij het wel leuk maar dan weer te leuk. Zelf denk ik dat je door de cirkel heen moet en gewoon weer elke dag een lekkere rit maken. Een beetje van het princiepe tank leeg, kop leeg. Ik heb al een paardje en was op zoek naar een leuk maatje zodat al mn vriendinnen ook eens mee konden maar hij heeft ,zeker het eerste jaar, meer aandacht nodig dan ik heb.

xJasmijn

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:06

dankje voor de tip nini_roosje !

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:16

xJasmijn schreef:
In deze wei komt straks het paard te staan, er staat nu wel gras, dit is een foto van 2 jaar geleden.. :o als we willen kunnen we ook nog een stuk boomgaard erbij halen.
http://img690.imageshack.us/i/20102011009.jpg/

Als het voor 3 paarden moet zijn zou ik dat wel doen.. het stuk is groot genoeg. Maar je zult wss te weinig gras hebben waardoor je veel hooi moet voeren. En dat is behoorlijk prijzig in de winter (denk aan prijzen tot 7 euro voor een klein pakje). Ook is het aan te raden een flinke schuur of zolder te maken voor hooi. Dan kun je in de zomer al je hooi kopen voor een heel jaar. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Als de stallen nog gebouwd moeten worden. Is het ook handig om de stallen iets schuin aflopent te maken. En daar stal matten overheen te leggen. Dan heb je aanzienlijk minder zaagsel of vlas nodig. Stro geeft namelijk veel rotzooi en heb je meer om af te voeren aan mest hoop.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:19

Daar heb ik idd ook al aan zitten denken nini_roosje, uiteindelijk kunnen ze vaak best leuk lopen, maar als ze ohz nog veel moeten leren gaan ze voor een zacht prijsje weg.

Slim nini_roosje! Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen het huren van een weitje, of gewoon op een stal ergens gaan staan. Maargoed als ik het zo bekijk is een stal wel heel veel handiger...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:22

Anoniem schreef:
xJasmijn schreef:
In deze wei komt straks het paard te staan, er staat nu wel gras, dit is een foto van 2 jaar geleden.. :o als we willen kunnen we ook nog een stuk boomgaard erbij halen.
http://img690.imageshack.us/i/20102011009.jpg/

Als het voor 3 paarden moet zijn zou ik dat wel doen.. het stuk is groot genoeg. Maar je zult wss te weinig gras hebben waardoor je veel hooi moet voeren. En dat is behoorlijk prijzig in de winter (denk aan prijzen tot 7 euro voor een klein pakje). Ook is het aan te raden een flinke schuur of zolder te maken voor hooi. Dan kun je in de zomer al je hooi kopen voor een heel jaar. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Als de stallen nog gebouwd moeten worden. Is het ook handig om de stallen iets schuin aflopent te maken. En daar stal matten overheen te leggen. Dan heb je aanzienlijk minder zaagsel of vlas nodig. Stro geeft namelijk veel rotzooi en heb je meer om af te voeren aan mest hoop.

Tnx voor je tip!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:38

Miss_Malfoy schreef:
@Shilady: Ik bedoel opknapper in rijtechnische en opvoedkundige zin, mijn belangrijkste eis is idd en gezond paard, ga ook zeker laten keuren.

Heb wel het idee dat de markt beter word, afgelopen winter werden er veel meer gewoon gratis aangeboden. Maar die hoge nood is dan mis iets afgenomen.

Poeh ik weet niet, als ik ga kijken word ik straks echt verliefd, wat moet ik nu met een hengst? (Ja castreren, maar dat zou ik zo'n dillema vinden!)

Een veulen kopen en over 5 jaar als de markt weer oké is en het paard L2 oid is kan volgens mij wel een handige zet zijn.

@Joycebunny: MAAK ME NIET ENTHOUSIAST OVER DAT BEEST! :')

Wat heb je te bieden dan? Hoe ben je geklasseerd, heb je een opleiding gevolgd etc.
Een opknapper in rij technische en opvoedkundige zin, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:49

@johanna59: Ervaring. Doorzettingsvermogen. Ik word altijd verliefd op het dier dat door anderen als rotbok bestempeld word. Het is mijn passie om van zulke dieren iets leuks te maken. Of een dier een poosje te rijden, terug te geven, en dat de eigenaar dan zegt verdorie hij is bij mij ook braver/fijner te rijden geworden!

Rijtechnische zin: Een paard dat zogezegd een betonnen bek heeft, scheef is, tegen de hand, het vertrouwen in de ruiter kwijt, allemaal rijtechnische problemen. Of een paard dat simpelweg nog veel kan leren.

Opvoedkundige zin: Wat ik rijd, moet los kunnen staan met poetsen. Loopt aan een los touwtje mee. Gaat braaf alleen en in de groep op buitenrit. Stapt onmiddelijk opzij als ik dat wil. Gaat overal gewoon langs, al is het eng.
Bij sommige paarden heb ik kans gezien dat nog verder uit te voeren, los kunnen lopen in het veld, bij je komen op commando, buiten op neckrope te rijden zijn. etc etc.

Maar ik snap je vraag niet zo goed... Moet ik minimaal Z starten en deurne gedaan hebben voor ik aan een uitdaging mag beginnen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:56

hey iedereen, iemand vertelde me gister

een goed en gezond paard moet je pakken boven de 2500 euro.. maar er staan echt heel erg vaak mega leuke paarden voor 1000 euro of 1500 euro. Maar waarom zou een paardje onder de 2500 euro niet gezond zijn :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:59

Bij mij kriebelt het de laatste tijd ook steeds meer om een eigen paardje aan te schaffen. Sterker zelfs, ik heb al een paar maanden eentje op het oog. Ik durf alleen niet vragen naar de prijs omdat die waarschijnlijk ver boven mijn budget ligt.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:08

misshien kun je de prijs wat omlaag halen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:11

Zozo, wat een leuke tips zie ik hier voorbijkomen! :)

@ miss_malfoy : dat probleem met niet buitenkomen vind je hier (helaas) wel vaker.. Op m'n vorige manegemocht je niet eens 2 paarden in één wei zetten en moest je er een weide tussenlaten. Mensen zijn te voorzichtig met hun paarden :n

@ M_hartje_M : dat is natuurlijk onzin! ligt er ook een beetje aan wat je eisen zijn en hoe de markt is. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je een 6-jarig Z-paard kan overkopen voor die prijs, maar heb al zoveel gezonde, eerlijke paarden gezien voor die prijs, zonder én met wedstrijdervaring :j

@ Gini : Je kan altijd even proberen. Ligt de prijs toch boven je budget kan je zoals xJasmijn zegt de prijs wat naar beneden proberen te halen :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:18

Jeetje, da's echt absurd ja! Hhhm, we hebben allemaal kuddedieren hier, zou het safe zijn om die samen te zetten? neeee vast niet!

-:(-

Nu heb ik wel een iets beter lijstje, van boven naar beneden = van het liefst tot liever niet.

Brecht
weide met stal
http://www.koopjeskrant.be/paardenwei_m ... adZip=2960
Brecht
Stalling, weidegang zomer, winter buiten.
160 euro per maand, minimaal.
Buiten en binnenbak.
http://www.koopjeskrant.be/paardenstall ... adZip=2960
schilde
Stal
Min. 100 euro
Paddock, buitenpiste, goede uitrijmogelijkheden.
http://www.koopjeskrant.be/prive_stal_h ... adZip=2960
Malle
Weidegang met stal
150 per maand.
http://www.koopjeskrant.be/weidegang_zd ... adZip=2960
Kalmthout
Weide 2000 m2
100 euro per maand.
Volledig ompaald.
http://www.koopjeskrant.be/weide_te_kal ... adZip=2960

Loenhout
Volpension 295
Enkel stal 150
http://nl.kapaza.be/vi/53551659.htm
Schilde
Weide
min. 75 euro.
Nog plaats voor 2 paarden.
http://www.koopjeskrant.be/weide_te_beg ... adZip=2960
St. Anonius
weide
50 euro per maand per paard.
http://www.koopjeskrant.be/weide_zd3344 ... adZip=2960
Sint job in ’t goor.
Weide 1000 m2
Gratis
Prikkeldraad!
http://www.koopjeskrant.be/sint_job_in_ ... adZip=2960

Oh en deze advertentie:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/driejaars ... 830028.htm

Dat vind ik interessant. Maar ik blijf ondertussen wel verliefd op die hengst, verdomme. |o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:25

Ja echt absurd. Ook in de zomer moest je zélf je paard buitenzetten, en dan vaak maar voor een paar uurtjes. Had onze fries in de weide vlak naast een andere fries gezet (zijn dikke maatjes) en kreeg toen een preek dat ik ze NOOIT vlak naast elkaar mag zetten omdat ze elkaar dan opjutten en zich blesseren.. Hmm als ik toen beter had geweten was ik daar weggegaan! :n

Zien er leuke stallingen uit! alleen die met prikkeldraad.. Die haflingermerrie ziet er leuk uit!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:28

Ohh sommige mensen!
Ja die met prikkeldraad is zowiezo geen optie. Of ik moet echt niks vinden en dan zelf maar extra afzetten. Vind het ook raar dat er staat dattie gratis is.

Haflinger merrie lijkt me inderdaad leuk.
Arrrgg nu ben ik gewoon verliefd op die welsh cob. :') Damnit. Mensen cure me!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:30

hee!

Ik lees ook even mee. Helaas zit een eigen paardje er voor mij nog niet in ivm financiele situatie. Maar... ik lees graag mee met mensen die wel een eigen paardje gaan krijgen :D
En het kan geen kwaad je voor te bereiden op iets wat eventueel in de toekomst kan komen, haha.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:33

Gezellig hoor Inney!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:36

Misshien kun je gewoon een keer bij de welsch cob gaan kijken? misshien word je wel helmaal verlieft, of is het niks ;) ik was ook gaan kijken, leuk paardje alleen al 15 jaar... maar kon wel geweldig springen sprong met mij erop met gemak 1.30 :oo terwijl het een d-pony was (okee heeft wel z heeft gelopen) maar ik vondt het toch te oud...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:39

Ik zou ook gewoon gaan kijken. Kan toch geen kwaad?
Waar ik nu de pony's 'verzorg' hebben ze ook een leuke 3 jarige E hengst (word geruind) staan... Dus als iemand er nog een zoekt :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:39

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:40

Haha ja zou kunnen. Mischien is het wel een slome brave sukkel, dat zou mij normaal gezien moeten genezen. Maar ik zie mezelf ook in staat om op de knieen een smeekbede aan de eigenaar te doen of hij hem alsjeblieft even wil vasthouden. Weet nog niet of ik zoiets genants wil riskeren whahaha.
*Gaat toch mailen.*

@Inney: Hangt van de prijs af?

Oeeh die pinto ruin ziet er leuk uit ja!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:42

Haha zie het al helemaal voor me :')
Ik ga ook even mailen voor die pintoruin denk ik. Niet geschoten is altijd mis!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:43

miss_malfoy: Je hebt PB, haha.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:43

joycebunny: Dat is inderdaad wel een gave :D