oudste pony ooit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:32

op de manege was er een van 47

hurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:36

jaa waar ik vroeger op reed toen ik net les had was op Amber uit Almelo en die blijkt ook al 1 van de oudste paarden te zijn stond in de krant

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:27

Elsje was volgens mij de oudste pony van nederland. geloof dat ze 52 jaar geworden is. Moet nog ergens in een plakboek het krantenknipsel hebben.
Elsje heeft in haar jongere jaren kinderen rondgereden. Ze was ¨in dienst¨ bij dierentuin Amersfoort. Ik geloof dat ze eind zeventiger jaren gestorven is

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:43

de oudste pony op mijn manege heet robin en is volgens mij 36 of 38 Haha!
ik denk niet dat die snel doodgaat *hyperactief* Tong uitsteken
dus mischien...verbreekt rob het record wel Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:27

briallen schreef:
Elsje was volgens mij de oudste pony van nederland. geloof dat ze 52 jaar geworden is. Moet nog ergens in een plakboek het krantenknipsel hebben.
Elsje heeft in haar jongere jaren kinderen rondgereden. Ze was ¨in dienst¨ bij dierentuin Amersfoort. Ik geloof dat ze eind zeventiger jaren gestorven is

Ja die bedoelde ik dus. Het was een vos geloof ik, of een bruine... Weet het niet meer zeker, is al zo lang geleden dat ik het gelezen heb...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:38

nattetas schreef:
Mijn welshpony is 36jaar oud geworden,maar is helaas 4jaar geleden overleden Huilen Huilen Huilen .Toen hij overleed was hij kerngezond maar een 1 of andere muts Boos! Boos! {zacht uitgedrukt} heeft hem een appel gegeven,en daar is hij in gestikt.terwijl ze wist dat hij dit niet meer mocht hebben,omdat hij dit niet meer kon wegkouwen.Dit soort lekkernij was te hard voor hem geworden.

Jee, wat erg.....
daar ben ik ook wel eens bang voor bij mijn oude Fred (geschat tussen 35-40, maar kan ook nog wel ouder zijn), hij heeft geen kiezen meer en hij krijgt van mij alles geweekt, maar dat ie ooit eens wat anders probeert (of krijgt) en er in stikt Huilen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:36

Hier op stal staat ook een oudje, een shetlander van 38 jaar oud.
Ze heeft het ook tot op hoge leeftijd nog voor elkaar gekregen regelmatig iemand van haar rug te knikkeren.
Gereden wordt ze niet meer, ze heeft Cushing (is geschoren op deze foto) en daardoor ook lichte diabetes, en is niet meer zo soepel.

Katja:
Afbeelding

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:03

wat een schatje om te zien zeg.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:18

Mijn ouwe pony heeft nog een sprong van 50 gesprongen op haar 31 jaar op haar ong. 32ste is ze gestorven ze kon ong. 2 jaartjes jonger of ouder zijn

Afbeelding

Dit is op haar laatste levensdag Huilen
ze zach er dus nog super goed uit (dat rood in haar ogen is door de foto hoor *LOL* )

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:12

pony op de manege is 42 geworden Bloos

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:45

Bij mij op de manege heeft een pony gestaan!
Die was toen al boven de 40!
Dat is 2 jaar geleden maar hij leeft nog (hij is nu van mijn vriendje)
hij is nu rond de 46!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:53

Wow, wat oud zeg, 62! Ik hoop dat Santa zo oud wordt, ze is nu 15! Dan zou ik zelf 59 zijn, dat duurt echt nog heeeel lang! Haha!

Mijn andere pony is 25 geworden, maar die had Cushing. Heel zielig, want hij was verder kei-sterk, en ook levenslustig enzo.

Maar jeetje... twéé-en-zestig!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:39

Lautjuh123 schreef:
de oudste pony op mijn manege heet robin en is volgens mij 36 of 38 Haha!
ik denk niet dat die snel doodgaat *hyperactief* Tong uitsteken

Dat dachten wij ook van Inos...
Helaas heeft die de 32 niet gehaald.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:48

gillian schreef:
wij hebben bij ons op de manege een pony die iets in de 40 is, toch zeker wel 45 waarschijnlijk.
ze loopt nog bijna dagelijks een beginnerslesje mee met zo'n kleine ukkepuk erop OK dan!
helaas begint ze nu echt oud te worden, ze valt wat in, is doof, wordt wat stijfjes, maar goed wat wil je met 45 Haha!
momenteel heeft ze vakantie, komt regelmatig in de wei met een ander oudje.
maar je moet haar eens los zien, galloperen, bokken(nou ja bokken Knipoog )dan loopt ze echt rond te gassen hoor!!
helaas heeft lady geen papieren dus de preciese leeftijd weten we niet...

Echt geweldig dat Lady nog leeft zeg. OK dan! Maar als ik het zo hoor geeft ze het leven niet zo snel op. Lovers
Ik heb vroeger nog op haar gereden. Volgens mij is dat nu toch wel al zo'n 7 jaar geleden. En van toen wist ik nog dat ze oud was. Ach gut

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:50

bij ons op stal staat een shetlander. rocky meneer heeft hem al 30 jaar en heeft hem gekocht toen hij een jaar of 8 was dus hij is rond de 38 jaar en kan nog hard rennen en trappen en bokken hoor Knipoog

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:41

62.. poeh das een heel eind!

*graaft in de oude dozen* --> moet ergens ook nog een krantenknipsel van elsje hebben Scheve mond

nattetas: dat is verschrikkelijk!! Scheve mond

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:23

Hmm altijd handig paardenbladen bewaren Lachen
Ik heb ook nog wat over die Elsje gelezen, ik meen dat er ook wat over instond in dat boek Evelien en ... titel is me even onschoten, van Marenka Pala ofzo.
En die Robbie daar heb ik ook nog wel wat over, ook met foto's. Dat was een witte pony als het goed is. Hij kreeg toen ie 40 ofzo werd nog eens van Mentos een hele lading van die snoepjes, omdat ie daar zo verzot op was!
Ik ga vanavond meteen even zoeken!
Er zullen wel pony's in Nederland rondlopen/hebben rondgelopen die ook heel oud zijn geworden maar het probleem is dat niet aldie paarden zijn ingeschreven dus dan kan de leeftijd niet gecontroleerd worden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:02

nog wat info over Billy:

waarschijnlijk een kruising tussen Cleveland en een paard met oosterbloed. Billy werdt in 1760 in Lancashire geboren en werkte tot 1819 aan de kanalen. Billy stierf op 27 november 1822

Het oudste renpaard:

de hoogste leeftijd die ooit door een volbloed renpaard werd berijkt is 42 jaar. Het ging hier om de Australische ruin tango Duke, die in 1935 werdt geboren en op 25 januari 1978 overleed.

Hoogste leeftijd van een pony:

dat schijnt 54 jaar te zijn, ooit berijkt door een in 1919 geboren hengst van een Franse boer.

bron: Het paardendagboek.

Hmmmz, alleen ruinen en hengsten met records... zegt dat iets over merrie's Tong uitsteken

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:43

bij ons op stal staat een pony van 38, shetlander, jammer genoeg is haar beste maatje een paar weken terug overleden op 35e jarige leeftijd...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:32

Ziek 62?! Ziek geeez!!!!! dat zou ik niet zo leuk vinden,volgens mij kan zoon paard nauwelijks zijn voer binnenwerken of ziet nagenoeg niets meer...lijkt me niet leuk voor hem/haar...
maar als ie nog nergens last van heeft is het ideaal.....
zouden ze dan ook kunstgebitten voor paardjes hebben? Bloos

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:33

machie schreef:

de hoogste leeftijd die ooit door een volbloed renpaard werd berijkt is 42 jaar. Het ging hier om de Australische ruin tango DUKE, die in 1935 werdt geboren en op 25 januari 1978 overleed.

kijk het zit um in de naam, zou mijn duuk nu ook zo oud worden? *LOL*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:05

Vonnie84 schreef:
Ik meen dat er ooit eens een shetlander 40 was geworden.....

* dit gaan we tot op de bodem uitzoeken *

bij mij in de buurt staat een pony, Storm heett ie. Bruin bont dacht ik! 42 of 43 nu, ijslander x welsh ofzo

toen ie 40 was heb ik um nog een x gereden Lachen hij is echt supergrappig, maar er wordt nu niks meer mee gedaan. wel oud dus Knipoog maar nog steeds o zo vrolijk en doen, zou je niet zeggen dat ie zo oud is he!!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:47

Bij ons op de manege heeft toen ik net begon met rijden een D pony gestaan. Zij werd geloof ik ook iets van 33 jaar oud maar de precieze leeftijd weet ik niet.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:08

Vonnie84 schreef:
Old Billy, een Cleveland Bay-kruising geboren in 1760, was voor zover bekend het oudste paard dat ooit heeft geleefd. Hij werd maar liefst 62 jaar oud. Het voor zover bekend oudste IJslandse paard ooit komt daar aardig bij in de buurt. Tulle, een IJslandse merrie, stierf in 1954 op 57-jarige leeftijd in een klein plaatsje in Denemarken. Ze zou zijn gestorven van verdriet om haar baas, een hoogbejaarde man die kort daarvoor was overleden ...

http://www.geocities.com/MariekeMulder/main60nl.htm

Jah, dat dacht ik ook al,...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:09

Pascaline schreef:
Mijn ouwe pony heeft nog een sprong van 50 gesprongen op haar 31 jaar op haar ong. 32ste is ze gestorven ze kon ong. 2 jaartjes jonger of ouder zijn

Afbeelding

Dit is op haar laatste levensdag Huilen
ze zach er dus nog super goed uit (dat rood in haar ogen is door de foto hoor *LOL* )

Hebben jullie haar dan laten inslapen, of was dat toeval dat jullie nog net een foto van haar hadden genomen Verward . Swel erg,... Verdrietig Maarja, ze kan natuurlijk wel zeggen dat ze een lang, mooi leventje heeft gehad! Toch zeker toen ze bij jou was Haha!