Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
briallen schreef:Elsje was volgens mij de oudste pony van nederland. geloof dat ze 52 jaar geworden is. Moet nog ergens in een plakboek het krantenknipsel hebben.
Elsje heeft in haar jongere jaren kinderen rondgereden. Ze was ¨in dienst¨ bij dierentuin Amersfoort. Ik geloof dat ze eind zeventiger jaren gestorven is
nattetas schreef:Mijn welshpony is 36jaar oud geworden,maar is helaas 4jaar geleden overleden![]()
![]()
.Toen hij overleed was hij kerngezond maar een 1 of andere muts
![]()
{zacht uitgedrukt} heeft hem een appel gegeven,en daar is hij in gestikt.terwijl ze wist dat hij dit niet meer mocht hebben,omdat hij dit niet meer kon wegkouwen.Dit soort lekkernij was te hard voor hem geworden.
gillian schreef:wij hebben bij ons op de manege een pony die iets in de 40 is, toch zeker wel 45 waarschijnlijk.
ze loopt nog bijna dagelijks een beginnerslesje mee met zo'n kleine ukkepuk erop![]()
helaas begint ze nu echt oud te worden, ze valt wat in, is doof, wordt wat stijfjes, maar goed wat wil je met 45![]()
momenteel heeft ze vakantie, komt regelmatig in de wei met een ander oudje.
maar je moet haar eens los zien, galloperen, bokken(nou ja bokken)dan loopt ze echt rond te gassen hoor!!
helaas heeft lady geen papieren dus de preciese leeftijd weten we niet...

Vonnie84 schreef:Ik meen dat er ooit eens een shetlander 40 was geworden.....
* dit gaan we tot op de bodem uitzoeken *
hij is echt supergrappig, maar er wordt nu niks meer mee gedaan. wel oud dus
maar nog steeds o zo vrolijk en doen, zou je niet zeggen dat ie zo oud is he!!! Vonnie84 schreef:Old Billy, een Cleveland Bay-kruising geboren in 1760, was voor zover bekend het oudste paard dat ooit heeft geleefd. Hij werd maar liefst 62 jaar oud. Het voor zover bekend oudste IJslandse paard ooit komt daar aardig bij in de buurt. Tulle, een IJslandse merrie, stierf in 1954 op 57-jarige leeftijd in een klein plaatsje in Denemarken. Ze zou zijn gestorven van verdriet om haar baas, een hoogbejaarde man die kort daarvoor was overleden ...
http://www.geocities.com/MariekeMulder/main60nl.htm
Pascaline schreef:Mijn ouwe pony heeft nog een sprong van 50 gesprongen op haar 31 jaar op haar ong. 32ste is ze gestorven ze kon ong. 2 jaartjes jonger of ouder zijn
Dit is op haar laatste levensdag![]()
ze zach er dus nog super goed uit (dat rood in haar ogen is door de foto hoor)
. Swel erg,...
Maarja, ze kan natuurlijk wel zeggen dat ze een lang, mooi leventje heeft gehad! Toch zeker toen ze bij jou was