Niet normaal!!! :( Echt zielig gewoon!! :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:20

Jammer dan voor die mensen , die maken ZELF de keuze he , omdat zij nu toevallig in de zon zitten , praat het dat nog niet goed dat die paardjes ook maar zo moeten ''leven'' .

Net als alle andere mooie punten in de quote hierboven.

Is allemaal waar , is allemaal echt , maar dat doet niks af aan het feit dat die beestjes daar gewoon langzaam op hun dood wachten.
Want DAAR komt het in feite op neer , als ik het verhaal mag geloven.

Die beestjes hebben een rot-bestaan , en wat er ook allemaal op de rest van de wereld gebeurd veranderd DAAR niks aan.

Tuurlijk , ga er even vanuit dat ze geen teugels hebben waaraan getrokken kan worden , en wat dies meer zij wat je in maneges wel ziet.

Maar 12 uur lang , en in de brandende zon , zonder pauze , met die veulentjes er achteraan kachelend...dat zie ik in een manege nog niet gebeuren dat ze ZO LANG en ZO GEESTDODEND moeten werken

Het is niet anders , maar het BLIJFT dier-onterend !

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:51

Probleem is niet 12 uur lang in de zon, want als de mensen siësta houden, hebben de paarden dat ook, de werkdag is dus ook voor de paarden verdeelt, wat een mogelijk probleem is, is dat sommige paarden/pony's te warm gestalt worden tijdens die rustperiodes, maar het is dan ook erg moeilijk om in spanje een koel plekje te vinden, het wordt daar buiten in de schaduw, met briesje, ook makkelijk 40 graden.
Er zijn trouwens in nederland wel "manege,s" waar de paarden en pony's van 8 uur 's ochtens tot ca 9 uur 's avonds moeten werken, en die stappen niet alleen, die moeten ook draven en galloperen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:14

Met alle respect voor het tenminste willen nadenken hierover OK dan!
vind ik niet dat je deze situatie met 'okee' af kunt doen omdat
andere pony's het nog slechter hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:25

Botervlieg schreef:
Met alle respect voor het tenminste willen nadenken hierover OK dan!
vind ik niet dat je deze situatie met 'okee' af kunt doen omdat
andere pony's het nog slechter hebben.

mee eens. Dan kun je niets aan de kaak stellen omdat er altijd wel iets is dat erger is. Geen kinderen helpen die mishandeld worden door de ouders, want ze moeten niet zeuren. In Pakistan moeten kinderen immers 12 uur per dag werken en krijgen ze amper te eten.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:06

Oke, maar willen we dan met ons allen ook even nadenken over de verschillende culturen en de invloed daarvan?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:08

Balchelijk 12 uur!!!! Wat ontzettend triest voor de pony's zeg! Laat hem lekker een caroussel kopen ofzo. Hoe arm ik ook was ik zou mijn uiterste best doen om ze goed te verzorgen.

En in een park voorbij slagharen: collendoorn staan nog wel pony's hoor. Op zich hebben het wel goed, ze hebben een hele grote wei, genoeg te eten enz.
Alleen hoe sommige kinderen in die mond rukken echt verschrikkelijk. Tis wel al een tijd geleden maar het zal nog wel zo zijn.Het heel veel uitgelegt dat dat pijn doet en ook aan de ouders enzo! Lachen
En zijn ze kreupel gaan ze de wei op en in de winter de hele winter. Dat is dan toch wel super voor die pony's.

Hoeveel ze kunnen natuurlijk wel 8 uur lopen als ze pech hebben. Maarja als ze echt niet meer willen zijn ze zo omgeruild Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:15

Ik vind de pony in de foto er niet slecht uitzien!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:34

gijsenkim schreef:
Ik vind de pony in de foto er niet slecht uitzien!

Je hebt gelijk... ik heb zelf een jaar in Spanje gewoont en deze pony ziet er niet slecht uit, zeker niet voor spaanse begrippen. Zelfs zijn hoeven zijn zo te zien goed onderhouden.

Denk dat deze pony nog een goed leven heeft zo (voor spaanse begrippen dan, want ik heb het vele malen erger gezien!)

Maar aan de andere kant.. zoiets zou in Nederland echt niet kunnen!

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:10

Ik weet het allemaal niet hoor maar als je dat snuitje ziet van die pony en je denkt je in dat dat je vroegere pony zou kunnen zijn die je mischien verkocht heb omdat je eruit gegroeid ben maar waar je wel veel van gehouden hebt ....dan breekt mijn hart! Huilen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:31

ik vind de pony er niet direct slecht uitzien, niet te mager, hoeven zien er ook redelijk uit.
Bovendien denk ik niet dat die beestjes 12 uur achtereen lopen, want waarschijnlijk hebben die ook siësta, net als de baasjes.
Het enige probleem is waarsch. dat ze in een te heet onderkomen staan, tijdens. die siësta

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:32

kijk ik zeg niet dat het niet erg is, maar als jullie een stukje varkensvlees eten, ga je ook niet zitten miepen omdat het zo zielig was voor dat varken. Terwijl dat net zo erg, of erger is!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:12

Ik vind het ook een zielig gezicht, en ik ben geen pennymeisje (meer)....
Er zijn ergere dingen, met pony's en andere dieren, maar het blijft een rotgezicht... Scheve mond

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:05

sokje87 schreef:
kijk ik zeg niet dat het niet erg is, maar als jullie een stukje varkensvlees eten, ga je ook niet zitten miepen omdat het zo zielig was voor dat varken. Terwijl dat net zo erg, of erger is!

zo is dat!!

en nog niet zo héél lang geleden(nou ja,ik ben nu 27 jaar)dus laat het tot +/- 15 jaar geleden zijn ofzo,gebeurde in onze hollandse Efteling precies hetzelfde hoor!!! en toen wisten wij "diervriendelijke "hollanders ook echt al wel ,dat het beestje meschien meer rust nodig hadden!!

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:53

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!,
Wat zielig!!!!!! :'(:'(:'(
Niet te geloven gewoon!
grrr

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:17

Cinzano schreef:
Je hebt gelijk... ik heb zelf een jaar in Spanje gewoont en deze pony ziet er niet slecht uit, zeker niet voor spaanse begrippen. Zelfs zijn hoeven zijn zo te zien goed onderhouden.

Denk dat deze pony nog een goed leven heeft zo (voor spaanse begrippen dan, want ik heb het vele malen erger gezien!)

no offence, maar de normen liggen in spanje ook naar de mogelijkheden. ze bieden de best mogelijke verzorging, maar FEIT is dat in spanje veel meer dieren verwaarloosd en mishandeld worden dmv duistere praktijken. stierengevechten, windhondenrennen zijn cliché, maar ze zijn er wel. ook zie ik soms op internet/tv over spaanse gebruiken ivm paarden die echt niet stroken met de dierenrechten. dat wordt hier hard aangepakt, in spanje heeft de dierenbescherming geen poot om op te staan, als het erop aankomt. langs de andere kant zijn er veel spanjaarden die wel goed voor hun dieren zorgen, zoals Huertecilla ongetwijfeld, zoals ik uit je berichten kan opmaken Haha!, en de spanjaarden hebben een heel mooie rijstijl etc ontwikkeld... maar zoals ik hierboven al zei, dit gebeurt meer in spanje, en wordt niet aangeklaagd. daarom wordt dat hier gedaan. misschien kunnen we van hieruit helpen.

het werk mag dan nog niet zó erg zijn, BLIJ is die pony NIET. en daar gaat het om. psychisch is het paard wél kapot, dat kan niet anders in die omstandigheden. tenzij het voor een uurtje is ofzo, maar wat zou dan het nut zijn.