Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zonnevlecht schreef:ik begrijp dat je MOET galopperen... op het moment dat je angstig bent voor de galop, dan zal het paard waarop je zit dat weten. het paard zal je willen helpen door niet in galop aan te springen. pak zelf de controle door zelf te willen galopperen, daardoor zelf het paard met je eigen hulpen in galop te kunnen zetten, je hoeft dan niet angstvallige en al hobbelend af te wachten hoe je paard in galop wordt gejaagd. neem zelf het initiatief voor de galop.
en anders is dit wellicht een idee.. twee vliegen in 1 klap misschien?
- kijk of je leuke instructeur / instructrice kan vinden die je prive les geeft met je verzorgpaard. Hij / zij kan je misschien gericht helpen om je angst los te laten terwijl je les krijgt op je verzorg paard. En van prive-les leer je meer en sneller. Mochten de kosten hoger zijn voor wekelijkse prive les ipv wekelijkse manageles, overweeg dan om eens in de 2 weken prive les te nemen.
- dan hoef je ook niet op de manage les te nemen, wat je angst geeft.
nog een paar ideeen:
- vind je het toch leuk om op een manage te lessen.. is er niet een leeftijdsgenoot bij je uit de wijk of dorp die ook interesse heeft in die manage die 10km verder op is, en waarvan de moeder/vader wel jullie beide rond kan karren?
- ik weet niet waar je woont, zelf ben ik op gegroeid in provincie Drente en fietste dagelijks 13km naar school.. 10km is een half uurtje stevig doortrappen![]()
toen ik zo oud was als jij had ik ook angst voor galopperen, en het gaat over, echt waar!
succes!
Roosje_jill schreef:Als je bang bent moet je het gewoon tegen je instructeur zeggen. Als dat niet helpt moet je misschien als je
dan durft met de eigenaar gaan praten. Wat je ook kunt doen is privéles nemen dan kun je weer wat lager beginnen en
het dan weer opbouwen. Als geen van die dingen werkt moet je als je echt geen andere optie hebt naar een andere manege gaan.
(geintje))ilovetinkie schreef:gewoon doen! Je kan niet behoorlijk gaan leren paardrijden als niets durft. Je moet je angst leren overwinnen en dat is niet alleen zo bij paardrijden maar bij alle sporten. Als je bijvoorbeeld wilt gaan voetballen maar je bent bang om de bal tegen je knieen te krijgen dat zul je ook nooit echt goed worden.