Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Seltje schreef:Ik ben al jaren wezen zien in eigen dorp(Zandvliet), en hier wel hooi en water, vandaag in stabroek was dit nergens te zien, daarom dat ik mij er zo over verbaasde, waren toch 34 ruiters, en het duurde 3 uur voor de gans was 'getrokken', dus toch wel lang wachten voor de paarden
Wij kunnen niet oordelen over wat mensen
Lamar schreef:Sorry hoor maar ik vind dat echt een ziekelijk zooitje. Het zou me niks verbazen als diezelfde mensen ook bijeenkomsten houden met satanische offerrituelen. Gatver!
Hebben ze niks beters te doen?
Seltje schreef:Die reactie vind ik een beetje overdreven, het zijn gewoon boeren, opgegroeid in boerendorpen, die niks anders kennen, en ook hun eigen gekweekte koeien/schapen/varkens opeten. Ik ben zelf geen favoriet van het trekken aan de gans, maar mijn buren, en de rest van het dorp trouwens vind het doodnormaal, viert elk jaar, en 'geniet' er van. Voor de rest van het jaar zijn dat ook maar gewoon werkende mensen hoor.
franka75 schreef:ik heb nog een leuk topic voor je miss malfoy slachterij nijkerk
daar hebben ze wel respect voor dieren ook als ze dood zijn.

Anpol schreef:Tja, mensen. Hierboven staat een boel onjuiste informatie. Soms lijkt het me zelfs bewust, bv. van die ladderzatte ruiters. Dat is echt niet waar. En de levende ganzen dateren van de middeleeuwen. Dat kan geen levend mens zich herinneren. Het is ook geen sport en evenmin een spel. Het is een dorpsritueel met cultuurhistorische waarde. Je kunt de gans vergelijken met een speenvarken aan het spit. Leuk of niet, dat is puur subjectief. Veel achtergrondinformatie is te vinden op de site van de ganstrekkers van het Nederlandse Grevenbicht: http://www.gawstrekkers.nl.
Maar ik heb sterk een vermoeden van niet. Een speenvarken aan het spit is volgens mij gewoon om op te eten. robert45 schreef:Zie het probleem er eigenlijk niet van in. het beest is dood.
En iets wat dood is heeft geen gevoel. Is alleen een omhulsel. Als we een egel plat rijden op de snelweg en er vervolgens met 400 auto's overheen rossen dan hoor je ook niemand....
Met een levend dier vind ik het een ander verhaal worden.
Citaat:Zie het probleem er eigenlijk niet van in. het beest is dood.
En iets wat dood is heeft geen gevoel. Is alleen een omhulsel. Als we een egel plat rijden op de snelweg en er vervolgens met 400 auto's overheen rossen dan hoor je ook niemand....
Met een levend dier vind ik het een ander verhaal worden.