Gekke gewoontes van je paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 00:35

ArwenLune"]
[quote="Okkie1 schreef:
Zoals? Lachen

Ik las het topic even opnieuw door om aantekeningen te maken, en het zijn er behoorlijk wat. Ik zet hier alleen de ergste 'overtredingen' (in mijn ogen) neer, maar er zijn er wel meer die ik Rowan nooit zou laten doen.

Citaat:
*
hij is klaar met drinken, pakt ie de rand vast en gooit ie de hele emmer over mij heen.

* het tussenstukje van m'n bh vastpakken (heb ik hem niet aangeleerd )
* m'n sigaretten in m'n jaszak kapotbijten (zijn ook slecht voor je)

* Eerst even lekker aan je haar eten, elastiekje eruit trekken.
* Poetskist leeggooien.
* Veters doorkauwen.
* Poetskist kapot trappen
* Niet stilstaan bij het aansingelen.
* Als je een buitenrit maakt loopt ze altijd het liefst door de brandnetels of heel dicht langs prikkelstruiken.
* Als hij op de poetsplaats staat en hij krijgt de kans, gooit hij mijn poetskist om. Als hij dan bij het hoofdstel kan komen, pakt hij die in zn mond en gooit het weg. De zadelbok (met zadel) belandt ook op de grond
* Hij gooit altijd alles om
* hij alles doet om mij het poetsen en opzadelen moeilijk te maken: de hele tijd heen en weer lopen, buik opblazen met aansingelen, bit niet aannemen
* Als ik dan wil gaan poetsen pakt hij mijn borstel af, die gooit hij op de grond
* Als ik zijn hoeven ga krabben is het wel zo verleidend om in mijn staart te bijten en dan aan mijn haren te gaan trekken
* En als hij jeuk heeft aan zijn achterste draait hij zich gewoon daarmee naar mij toe *hint* zodat ik bijna omkiep.

Streng he? Ja hoor, ik ben bikkelhard voor m'n darling, maar hij is dan wel ook de best opgevoedde van de stal, en gek op me...
[/quote]

Howwwwwwwwww ik wil hier even op reageren (d'r zitten er namelijk nogal wat van mij tussen Haha! En zo'n beest is het nou ook weer niet.

De vetgedrukte zijn die van mij.

Dat van die emmer over mij heen gooien heeft hij mij 1 keer geflikt, en daarna ook nooit meer. (heb ik er ook achter geschreven) Maar hij probeert het wel nog af en toe.

Mijn tussenstukje vastpakken: hij wrijft met z'n lip over mij heen (dus een teken dat hij me lief vind) en vind het leuk om dan zo'n dingen vast te pakken. Hij doet dat altijd heel voorzichtig. Maar meestal vraag ik hem dan ook even om daarmee op te houden.
Dit verhaal geld ook voor die sigaretten. Maar paarden schijnen van tabak te houden (puur tabak).

Ik zie een paar dingen in dit lijstje als gewoon spelen, als maatjes. Maar inderdaad ook wat dingen waar ik ook mijn vraagtekens bij zet.

Maar mijn paard weet donders goed hoever hij kan gaan.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:57

Uhh even denken...

Pinky:
* Nergens bang van zijn behalve van dingen die echt niet eng zijn
* Zijn hooi in het water gooien
* Erge jaloersheid Bloos!

Fellow:
* Zijn lompheid denk ik Scheve mond Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:10

Djiez, heb je even:

- Blote voeten zijn GEWELDIG, daar kan je uren mee spelen
- Zweep vasthouden voor het vrouwtje als zij haar handschoenen aandoet
- Met je neus over vrouwtjes buik wrijven, te pas en te onpas
- NOOIT mesten tijdens het rijden
- Plassen als je je vrouwtje aan ziet komen lopen
- Zo erg schrapen met je voorvoet dat je de lip van het ijzer afslijt
- Ten alle tijden netjes je mond opendoen als je het bit aan ziet komen
- Doen alsof je een gevaarlijke tijger bent als je op stal staat, maar zodra de deur opengaat, ben je een lief katje

En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan. Die rare Imker van mij spoort niet!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:21

Alles in zn mond stoppen (zoals halster, halstertouw, sperriempje, keelriempje enz..) en gapen als ik bezig ben zn keelriem vast aan t maken ben Tong uitsteken

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:19

Ik ben het met je eens, Vonnie84!
Er staan namelijk ook een aantal dingen van mij bij: bijv. dat gedeelte over dat hij er alles aan doet om het poetsen en opzadelen moeilijk te maken>> dit doet hij ALLEEN wanneer er mensen staan te kijken! Hij ziet dat als een geintje> hij doet alles wel wat ik van hem vraag, maar het duurt dan ietsje langer..
En dat hij alles omgooit is ook puur spelen! dat heeft helemaal niets met opvoeding te maken> hij is harstikke braaf en luistert heel erg goed, maar hij is ook heel erg ondeugend en vind het gewoon leuk om te spelen! Dat noemt men het karakter van een paard!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:20

mijne likt alles en iederen af en als ie druk is onder het rijden gaat hij heet indrukwekkend(niet dus Haha! ) schudden met zn hoofd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:29

ik was een keer met mijn leraar van deurne en nog wat leerlingen ,op concours in gorssel, daar stonden ze op een zaagsel stal, normaal staat die van mij op stro, op een gegeven moment stond mijn leraar met een verbaasd gezicht in de stal van mijn paard te kijken....
dus ik kom erbij staan, staat pino heel gek te doen, nl hij drukte zijn neus steeds op en neer in het zaagsel....Verward:? ik dacht wat doet die nou????
whaha op een gegeven moment stopte hij en ging wroeten met zijn neus, en jah hoor , meneer had één brokje gevonden Bloos wat een ei he??

en ook datzelfde paard, op school , als ze aan het voeren waren dan was ie niet te houden! ik kwam net terug van de les en was op weg naar stal, oh jee daar was de brokkenkar al, schijnbaar was ie bang dat ze hem vergeten waren, want ik werd als een waterskieer meegesleurd naar de voerkar, daar stak meneer zijn neus in de kar en al happen groef(of graafde?) hij zichzelf een weg naar beneden toe , tot aan zijn oren zat hij in de brokken, toen kwam ie weer omhoog met twee dikke hamsterwangen whahaha hij had er zoveel als kon ingepropt! we kwamen niet meer bij van het lachen !!

en nog iets grappigs over hem (en dan stop ik hoor Schijnheilig )
hij kan tegenwoordig wat kunstjes, zoals voetje geven en steigeren, zowel onder de man als aan de longe, nou een tijdje trug was ik m aan het longeren , gewoon aan een halstertje, ging meneer ineens stilstaan , en hij links voetje geven, rechts voetje geven en steigeren .....Verward toevallig (??) kwam net een groep van de manege voorbij......
op een gegeven moment stopte hij en keek met zijn lange nek ff om..... ja hoor de groep paarden was weg....en meneer draafde weer aan alsof er niets gebeurt was ....

hij houd gewoon ontzettend van aandacht, als ik in het bos mensen tegenkom , gewoon wandelaars ofzo, dan moet ie zich ook altijd uitsloven ..hij houd schijnbaar dus van publiek, want ik heb m nooit echt veel beloond met brokjes of iets dergelijks voor zijn kunstjes, hij vind het net zo leek als ik m uitbundig beloon, dan kijkt ie een keer rond alsof ie wil zeggen "iik weet het ik ben goehoed "

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:07

Melody kreund als hij ligt en als je bij hem gaat liggen gaat hij harder kreunen. Verward
Als je hem wil opzadelen of afspuiten pakt hij het touw of de ketting en gaat er heel hard in buiten en heen en weer gooien.
Als hij water uit een emmer krijgt drinkt hij eerst een beetje en gaat hem daarna omgooien of gewoon al het water er uit gooien.
Hij moet ook alles vastpakken zoals de deksel van een vuilinsbak of een poetskist en gaat het dan zo ver mogelijk weggooien. Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:03

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 05-11-24 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:40

ArwenLune schreef:
Ik moet zeggen dat aardig wat van de dingen die ik hier lees voor mij niet gelden als 'grappige rare gewoonte' maar als onopgevoed/onbeleefd gedrag...

ben ik het helemaal mee eens

wat ben ik blij dat mijn paard dat allemaal niet doet Haha!
hij heeft eigenlijk maar 1 tic; met z'n lippen en tanden klapperen.
oh en mijn zusje in haar gezicht snotteren als ze zijn hoofd heeft afgesponsd.
dat is het enige Schijnheilig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:33

Tosca kan met het afspoelen de slang in haar mond nemen en dan als een gek haar hoofd heen en weer schudden. Met het gevolg dat alles en iedereen in een straal van 3 meter nat is Haha! en ik meestal ook Boos!

En Thunder probeert nu de longe in zijn mond te nemen als we van hand veranderen. Dat ben ik hem nu grondig aan het afleren!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:44

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 05-11-24 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:22

iedere keer bij hetzelfde plaatse plassen Tong uitsteken en dan raar kijken zo liev Lovers

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:24

na het drinken steekt jaguar zijn tong ongeveer 3 minuten uit.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:07

Bonanza likt altijd mijn hele gezicht af met zijn tong, is een erg lief gezicht

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:44

Rachel:
Wil de hele tijd je hand aflikken echt altijd, en als er geen hand is gaat ze het liefst ramen likken (ja zelfs een keer van de auto) Terwijl ze een likblok heeft Verward
Als ze heeft gerold en ze staat op en schudt zich uit dan kreunt ze altijd heel erg hard
Als er iemand anders op zit en ik sta in de bak gaat ze altijd haar hoofd heel schuin houden als ze voorbij komt om mij te kunnen zien
En als je haar wat voer geeft op je hand wil ze het eraf happen met haar TANDEN! Een hele foute gewoonte die ik er nog niet uit heb helaas.

Indian Summer:
De waterpomp om schoppen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:45

Ohja en Indian maakt van die zuiggeluidjes als je haar wat sappigs geeft Haha!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:41

Mango trekt heeeel de tijd gekke bekken als tie wat lekkers heeft gehad
kijk maar in mijn profiel naasr de foto.

als tie achter in de wei staat en ik roep hem leuk gaan flemen en gewoon
blijven staan dus moet ik eerst heeeeel de wei door om hem te pakken.

halstertouw losmaken als ik hem aan de poetspaal aan het poetsen ben
heel irritant wat voor knoop ik ook maak, het maakt echt niet uit hij
krijgt ze allemaal los.

oja als je zijn hoeven uitkrabt gaat tie poepen dus bijna boven op je ( 1 x gebeurt)

als je een tas/emmer of iets bij je hebt moet ie er altijd in kijken en gaat er het liefst met heel zn hoofd in eikel.

zijn vriendinnetje Missty beschermen tegeb de boze buitenwereld is echt
zo schattig gelukkig geen schop of slaanwerk hoor want dat zijn gevaarlijke dingen maar heel de tijd om haar heen draaien in de wei en
stoer doen.

aan elk stukje poep ruiken waar je ook bent in de bak, buiten etc..

achter je aan blijven lopen of naar je toe komen rennen als tie mijn stem hoort of tie nou met zijn verzorgster aan het rijden is maakt niet uit
als ik iets zeg komt tie gelijk naar me toe om te knuffelen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:16

de mijne gaat aan elk mesthoopje ruiken piept dan is hoog, stapt er dan mooi overheen om er vervolgens nog een hoopje bij te legge, daarna terug eens ruiken en het hoopje dan "verspreiden"(openkrabben).
Als ik bezig ben met opzadelen begint hij altijd uitgebreid te zuchten, hij staat ook het laagst geplaatst op de weide, als ik hem erop laat begint hij altijd keiluid te hinniken, maar krijgt ook nooit reactie (wel zielig vind ik), hij heeft ook veel schrik van merrie's hij snapt ze gewoon ni! Maar daar geef ik hem wel gelijk in