eindelijk gaan we vooruit of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: eindelijk gaan we vooruit of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:08

Happie, dan kunnen we dit hele fotoforum net zo goed afschaffen. Iemand zet juist deze foto's online omdat ze hier feedback op wilt, is het niet? Dan moet er achteraf niet gezeurd gaan worden dat er te weinig/niet representatieve foto's zijn. Zet dan andere/meer foto's online.

Appelflap, leuk dat je ORUN hebt, maar dat zegt tegenwoordig vrij weinig meer geloof ik. Los daarvan zien jij en ik heel andere dingen aan dit paard en deze ruiter. Ik zie bvb geen ontspanning, geen happy paard en geen los paard :) Is niet erg verder, ieder zn ding. Maar dit is mijn ding niet.

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:19

Heino schreef:
Happie, dan kunnen we dit hele fotoforum net zo goed afschaffen. Iemand zet juist deze foto's online omdat ze hier feedback op wilt, is het niet? Dan moet er achteraf niet gezeurd gaan worden dat er te weinig/niet representatieve foto's zijn. Zet dan andere/meer foto's online.

Appelflap, leuk dat je ORUN hebt, maar dat zegt tegenwoordig vrij weinig meer geloof ik. Los daarvan zien jij en ik heel andere dingen aan dit paard en deze ruiter. Ik zie bvb geen ontspanning, geen happy paard en geen los paard :) Is niet erg verder, ieder zn ding. Maar dit is mijn ding niet.

ik ben het helemaal met Heino eens. Ik vind ook dat je als je paard onrustig is je het niet aan moet pakken met hem dan maar achter de teugel laten lopen. Begin dan gewoon je lessen met het longeren van je paard zodat hij wat rustiger word.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:59

Wat een leuk paard :D

Ze loopt wel te diep nu

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 10:32

[/quote]ik ben het helemaal met Heino eens. Ik vind ook dat je als je paard onrustig is je het niet aan moet pakken met hem dan maar achter de teugel laten lopen. Begin dan gewoon je lessen met het longeren van je paard zodat hij wat rustiger word.[/quote]

Mijn paard word en niet echt veel rustiger op longeren, ze was namelijk erg actief en beetje adhd.
dit is nu ook meer verbeterd en 'vluchten' is er meer uit. nu zijn we ook bezig met hals strek achtig rijden dus over de rug en ik heb mijn paard nooit het vertrouwen hierin kunnen geven'( vanwege het vroegere wegrengedrag) maar dit gaat nu ook super fijn. :D

en btw ik ben erg blij met men instructrise :D

Ik had nl nooit kunnen geloven dat mijn paard zo fijn en los kon lopen. Het is niet voor niets ( denk ik dan) dat ze in 3 maanden tijd 4 andere eigenaren heeft gehad.
Ik weet inderdaad dat mijn paard te diep loopt maar daar werken we aan om het neusje meer naar voren te krijgen. ;) en ik ga ook zeker meer aan mijn zit werken.
Bedankt voor jullie reacties maar blijf mekaar niet afzeiken, we zijn om hier van mekaar te leren toch?
En praat alleen mee als je verstand van zaken hebt, dit wou ik nog even meegeven ;)

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 10:34

SarahSammie schreef:
Heino schreef:

ik ben het helemaal met Heino eens. Ik vind ook dat je als je paard onrustig is je het niet aan moet pakken met hem dan maar achter de teugel laten lopen. Begin dan gewoon je lessen met het longeren van je paard zodat hij wat rustiger word.

Mijn paard word en niet echt veel rustiger op longeren, ze was namelijk erg actief en beetje adhd.
dit is nu ook meer verbeterd en 'vluchten' is er meer uit. nu zijn we ook bezig met hals strek achtig rijden dus over de rug en ik heb mijn paard nooit het vertrouwen hierin kunnen geven'( vanwege het vroegere wegrengedrag) maar dit gaat nu ook super fijn.

en btw ik ben erg blij met men instructrise

Ik had nl nooit kunnen geloven dat mijn paard zo fijn en los kon lopen. Het is niet voor niets ( denk ik dan) dat ze in 3 maanden tijd 4 andere eigenaren heeft gehad.
Ik weet inderdaad dat mijn paard te diep loopt maar daar werken we aan om het neusje meer naar voren te krijgen. en ik ga ook zeker meer aan mijn zit werken.
Bedankt voor jullie reacties maar blijf mekaar niet afzeiken, we zijn om hier van mekaar te leren toch?
En praat alleen mee als je verstand van zaken hebt, dit wou ik nog even meegeven

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 10:35

sorry dubbele gepost wist niet hoe dat quoten moest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:58

De laatste keer deed je het heel goed :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:33

marenmar85 schreef:
En praat alleen mee als je verstand van zaken hebt, dit wou ik nog even meegeven

Ten eerste, wie zeikt je hier nu af? Ten tweede, op wie doel je met je laatste opmerking? Dit soort opmerkingen vind ik meer sfeerverpestend dan alle (in mijn ogen heel nuttige en veelal opbouwende) feedback die je nu krijgt.

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:03

Heino schreef:
marenmar85 schreef:

Ten eerste, wie zeikt je hier nu af? Ten tweede, op wie doel je met je laatste opmerking? Dit soort opmerkingen vind ik meer sfeerverpestend dan alle (in mijn ogen heel nuttige en veelal opbouwende) feedback die je nu krijgt.

Ja idd, bedoel je hiermee dat ik/heino geen verstand hebben van paarden? Ik rijdt bijna alleen maar op drukke paarden en het rustiger maken van het paard doe ik niet door haar maar aan de teugel te laten lopen maar gewoon met mijn zit. Als je goed zit, word je paard vanzelf rustiger.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:12

SarahSammie schreef:
Heino schreef:
[Ten eerste, wie zeikt je hier nu af? Ten tweede, op wie doel je met je laatste opmerking? Dit soort opmerkingen vind ik meer sfeerverpestend dan alle (in mijn ogen heel nuttige en veelal opbouwende) feedback die je nu krijgt.

Ja idd, bedoel je hiermee dat ik/heino geen verstand hebben van paarden? Ik rijdt bijna alleen maar op drukke paarden en het rustiger maken van het paard doe ik niet door haar maar aan de teugel te laten lopen maar gewoon met mijn zit. Als je goed zit, word je paard vanzelf rustiger.

dat jullie twee jullie aangesproken voelen zegt dan wel genoeg denk ik dan maar

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:17

Prima, succes met het paard :)

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:22

hahahahaha nou blijkbaar word dat gedacht, maar hoe goed heb je verstand van zaken als de enige manier om je paard rustig te krijgen is hem achter de teugel te laten lopen?
Van mij mag je vooral zo doorgaan maar of het je paard goed doet blijft de vraag.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:51

ik had dacht ik al geschreven dat het neusje naar voren moest en dat we daar aan zouden werken dus hoe kom jij (sammiesam) dat ik mijn paard strak aan teugel ga houden ????

En ik leg alleen uit dat dmv van longeren mijn paard niet alleen rustig word om dat ze zo energievol is , boven dien is het een paard dat niet opgeeft ( al valt ze dood neer) :+ En ik ben zeker met je eens dat je paard aan je zit moet rijden. En dat doe ik ook. Het 'losse' is er wel nu wel en loopt ze inderdaad nu op de voorhand maar dat is door mij gekomen door het vroegere rijden van mij, doordat ik haar te vast hield van voren, dat geeft ik eerlijk toe.

hoe ze nu loopt, loopt ze fijn ( niet naar de foto's kijken ) dan, ze is fijn los in er rug, buigt goed naar links recht, knabbelt op haar bitje en het is gewoon een vrolijk paard. Er zijn zeker te weten nog punten waar ik aan moet werken dus meer het neusje naar voren ( en dat durf ik nu ook meer omdat mariena mij de veiligheid ook geeft) zelf met halsstrekken blijft ze bij me ( vergeet niet dat ze jaren met mij geracete heeft door de rijbak) ;) dat is toch ook al een teken dat ze aan met zit is. En dat ze uperhapt wil hals strekken is toch ook een goed teken?

En ik spreek niet iedereen aan maar er zijn soms ook mensen die zomaar mee praten met andere ( zie andere topics ook van andere bokkers ) terwijl ze er geen verstand van hebben of niet eens hun eigen paard voor elkaar hebben.
Dus wie zich hier door aangesproken voelt ---> bemoei je er dan mee ;)

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:35

marenmar85 schreef:
ik had dacht ik al geschreven dat het neusje naar voren moest en dat we daar
En ik spreek niet iedereen aan maar er zijn soms ook mensen die zomaar mee praten met andere ( zie andere topics ook van andere bokkers ) terwijl ze er geen verstand van hebben of niet eens hun eigen paard voor elkaar hebben.

Nee hoor dat doen de bokkers niet , bokkers zeggen alleen als ze het eens zijn met iemand .
Zo te zien kan jij dus niet tegen kritiek ;)
Ga dan gewoon niet op bokt. :o :j

ik had een toppic waar veel negatief commentaar op gegeven werd, dat moet je acctepteren.En eerlijk zijn.. :)

(ik bedoel het niet boos hoor )

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:03

dat ben ik niet helemaal met je eens ;) maar goed ieder zijn mening toch

ps kan tegen goede kritiek waar ik iets aan heb , er zijn zeker wel punten waar ik wat mee kan :D

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:56

marenmar85 schreef:
ik had dacht ik al geschreven dat het neusje naar voren moest en dat we daar aan zouden werken dus hoe kom jij (sammiesam) dat ik mijn paard strak aan teugel ga houden ????

En ik leg alleen uit dat dmv van longeren mijn paard niet alleen rustig word om dat ze zo energievol is , boven dien is het een paard dat niet opgeeft ( al valt ze dood neer) :+ En ik ben zeker met je eens dat je paard aan je zit moet rijden. En dat doe ik ook. Het 'losse' is er wel nu wel en loopt ze inderdaad nu op de voorhand maar dat is door mij gekomen door het vroegere rijden van mij, doordat ik haar te vast hield van voren, dat geeft ik eerlijk toe.

hoe ze nu loopt, loopt ze fijn ( niet naar de foto's kijken ) dan, ze is fijn los in er rug, buigt goed naar links recht, knabbelt op haar bitje en het is gewoon een vrolijk paard. Er zijn zeker te weten nog punten waar ik aan moet werken dus meer het neusje naar voren ( en dat durf ik nu ook meer omdat mariena mij de veiligheid ook geeft) zelf met halsstrekken blijft ze bij me ( vergeet niet dat ze jaren met mij geracete heeft door de rijbak) ;) dat is toch ook al een teken dat ze aan met zit is.
En dat ze uperhapt wil hals strekken is toch ook een goed teken?

Ik zeg niet strak aan de teugel maar achter de teugel. En misschien moet je eerst mijn naam goed overtypen voordat je me af gaat zeiken. Jij kunt wel zeggen dat je tegen kritiek kunt Maar waarom probeer je dan elk foutje goed te praten?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:12

Ik weet niet of je mij nu ook bedoeld, waarschijnlijk dus wel ;)
Maargoed, negeer de tips van de mensen die er toch niks van af weten dan, en richt je op de tips waar je wel iets mee kan maar niets mee gaat doen. Jij vind jou paard nu fijn lopen, laat je paard dan lekker zo lopen, maar ga niet om tips en kritiek vragen als je er niets mee gaat doen omdat je geen verandering wil aanbrengen.

DebbyloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:20

Ten eerste wat heb je een ongelofelijk leuk paard onder je kont :D
Iedereen probeert volgens mij hier je te helpen , dus de tips die jou aanstaan kan je eruit halen en uitproberen. Er stond ook dat je paard erg moeilijk was , dus als je tot nu toe al volgehouden hebt dan komt die ontspanning ook wel.

Kellywyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:25

Ik vind het leuk voor je dat je haar weer terug hebt, en ik zie wel verbetering alleen de laatste paar foto's zien er niet hand-vriendelijk uit voor je paard. Ze word een beetje gepushd om naar beneden telopen, laat haar even lekker ontspannen lopen, dan zou ze van zelf ook wel wat meer mee gaan geven en dat je niet de teugels zo strak hoeft te nemen.

Verder wens ik je a lot of fun met dit leuke diertje! *D

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:54

ik heb haar van de week lekker hals strekkend laten lopen
goed?

dank je wel ben ook super blij met dit knappe paard ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:13

Marenmar85, je bent goed bezig! (ik bedoel dit niet cynisch, maar ik meen het echt!)

Je plaatst foto's en vraagt oprecht hulp en mening. Meerderen hebben aangegeven foto 3 het meest rustige beeld te vinden (ikzelf ook, maar nog niet geuit) en dat je op de laatste 3 foto's je paard te "diep" (acther de teugel) laat lopen en dat je ook op je zit zou kunnen letten. Ben het ook helemaal eens met die opmerking.

Wat ik nu zo goed vind, is dat je wel degelijk de tips ter harte hebt genomen en dat je het zelf ook gevoeld hebt en het hier toegeeft! Helemaal top! Respect!

En je paard is prachtig!