ik had dacht ik al geschreven dat het neusje naar voren moest en dat we daar aan zouden werken dus hoe kom jij (sammiesam) dat ik mijn paard strak aan teugel ga houden ????
En ik leg alleen uit dat dmv van longeren mijn paard niet alleen rustig word om dat ze zo energievol is , boven dien is het een paard dat niet opgeeft ( al valt ze dood neer)

En ik ben zeker met je eens dat je paard aan je zit moet rijden. En dat doe ik ook. Het 'losse' is er wel nu wel en loopt ze inderdaad nu op de voorhand maar dat is door mij gekomen door het vroegere rijden van mij, doordat ik haar te vast hield van voren, dat geeft ik eerlijk toe.
hoe ze nu loopt, loopt ze fijn ( niet naar de foto's kijken ) dan, ze is fijn los in er rug, buigt goed naar links recht, knabbelt op haar bitje en het is gewoon een vrolijk paard. Er zijn zeker te weten nog punten waar ik aan moet werken dus meer het neusje naar voren ( en dat durf ik nu ook meer omdat mariena mij de veiligheid ook geeft) zelf met halsstrekken blijft ze bij me ( vergeet niet dat ze jaren met mij geracete heeft door de rijbak)

dat is toch ook al een teken dat ze aan met zit is.
En dat ze uperhapt wil hals strekken is toch ook een goed teken?
Ik zeg niet strak aan de teugel maar achter de teugel. En misschien moet je eerst mijn naam goed overtypen voordat je me af gaat zeiken. Jij kunt wel zeggen dat je tegen kritiek kunt Maar waarom probeer je dan elk foutje goed te praten?
En ik spreek niet iedereen aan maar er zijn soms ook mensen die zomaar mee praten met andere ( zie andere topics ook van andere bokkers ) terwijl ze er geen verstand van hebben of niet eens hun eigen paard voor elkaar hebben.
Dus wie zich hier door aangesproken voelt ---> bemoei je er dan mee