gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:24

Jeetje meid zit je nu niet mee, wel prettig dat je er nu ook echt dingen voor hebt gekregen. Beterschap! :(:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:28

Beterschap...

Heb je bij de diclofenac maagbeschermers gekregen?
Ik kreeg namelijk ook diclofenac toen ik mijn stuitje had gebroken en zat na enkele dagen met zware maagklachten terug in het ziekenhuis. Chirurg gaf aan dat ze me dat nooit mee hadden mogen geven zonder maagbeschermers.

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 10:30

dankjullie wel meiden

uhm nee ik heb alleen een briefje mee gekregen en daarmee heb ik de diclofenac opgehaald bij de apotheek ooow jeetje zeg moet ik nu weer terug naar de HA??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:43

ohw ohw meid.. ik heb ook eens na een val van een paard een smakker gemaakt met mn rug in een punt van een viaductstoep. half uur kon ik mn lijf niet bewegen, verlammings verschijnselen.. uiteindelijk kwam mn gevoel terug maar heb een poos in het ziekenhuis moeten blijven. mn rug was ook zwaar gekneusd en kreeg pijnstillers via mn been ingespoten (morfine?) Ik weet hoeveel zeer het doet en hoelang het duurd voordat het geneest.. na 3 weken zat ik ook weer op het paard maar wist niet hoe gauw ik er weer vanaf moest komen.. heb toen nog maar 3 weken gewacht... weet je je hebt maar 1 rug en die is al kwetsbaar zat.. neem je tijd om te herstellen vorodat je dalijk voor levenslange duur last heb van je rug .. (zoals ik)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:48

Even een belletje naar de HA kun je altijd doen :j
Volgens de chirurg was het echt heel zwaar spul waarbij je echt maagbeschermers nodig hebt.
Vandaar toen ook mijn maagklachten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:51

Silence schreef:
Even een belletje naar de HA kun je altijd doen :j
Volgens de chirurg was het echt heel zwaar spul waarbij je echt maagbeschermers nodig hebt.
Vandaar toen ook mijn maagklachten.

Ik heb hetzelfde gehad! Zelfs met 40mg Omeprazol nog maagklachten.. Dus snel mee gestopt.

TS veel sterkte de komende weken!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:12

oow jeej dan ga ik zometeen/vanmiddag toch maar even een belletje doen en vragen aan de Ha hoe of wat

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:40

Jeee, wat heftig joh,
heel veel beterschap!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:07

Jeetje, dat is niet niks..

Heb ook diclofinac gekregen.. Maar zelf had ik daar geen last van van maagklachten etc..
Waar ik het precies voor houd, weet ik niet meer.. (heb iets te vaak medicatie gehad voor verschillende dingen.. :o )

Wil je wel heel veel sterkte wensen! Het is niet niks zo..
En over de diclofinac kan je natuurlijk altijd even bellen.. :)

Beterschap!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:27

Jeetje dat is idd niet niets zeg. Heel veel beterschap en doe rustig aan. Ik heb 8 weken lang ibuprofen moeten slikken en heb er toen ook maagbeschermers bij gekregen, is toch rotzooi al die pijnstillers.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:16

Maagbeschermer er bij hangt af van de sterkte wat je krijgt, hoe lang je t moet gebruiken, wat voor samenstelling het tabletje heeft (waar in het lichaam hij uit elkaar valt, maag of darmen), je leeftijd en eventuele overige medicijnen die je gebruikt.
Kzal wel even een belletje doen, waarschijnlijk hoeft t er niet bij, maar moet je t wel zelf in de gaten houden of je last krijgt van je maag of niet.

Succes

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:22

fionaa schreef:
Jeetje, dat is niet niks..

Heb ook diclofinac gekregen.. Maar zelf had ik daar geen last van van maagklachten etc..
Waar ik het precies voor houd, weet ik niet meer.. (heb iets te vaak medicatie gehad voor verschillende dingen.. :o )

Wil je wel heel veel sterkte wensen! Het is niet niks zo..
En over de diclofinac kan je natuurlijk altijd even bellen.. :)

Beterschap!

Diclofenac is een ontstekingsremmend pijnstiller.
Deze werkt door een bepaald stofje (prostaglandine) wat gebruikt wordt om de pijn over te brengen naar de hersenen, wordt onderdrukt. Dit stofje zorgt echter ook voor bescherming van de maag. Gevaar is dus dat je minder pijn voelt terwijl je maag minder bescherming heeft met eerder gevolg tot maagzuur (regelmatig) en maagbloeding (zelden).
Omeprazol/pantoprozol legt weer een beschermlaagje over je maag heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:26

Sterkte!!
Ik hoop dat je snel mag herstellen. :j

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:48

BETERSCHAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:20

allemaal bedankt voor de lieve reacties:D
het gaat nog steeds erg poedersuiker (sorry voor mijn woorduitdrukking)
elke ochtend weer hetzelfde en loop ik jankend de trap af van de pijn soms is het niet te houden ik moet een beetje schuin zitten anders gaat het niet....
me schoonmoeder is niet helemaal wijs geloof ik want die verwacht nu dus dat ik een (best zware is zo kantoording) stofzuiger naar boven ga tillen en dat ik de douche even een beurt geef nou dacht het dus eff mooi niet he ik rust goed uit en luister naar wat de dokter heeft gezegd
mijn verzorgpaard komt met een beetje geluk binnenkort als het goed is in wijk te staan.....
als er mensen zijn die een keer mee willen rijden buiten of in de bak stuur gerust een pb dat lijkt me leuk...
enne als er mensen zijn die dicht in de buurt van wijk bij duurstede wonen en nog wat tijd over heeft om mij af en toe een paar lesjes te geven dan zou ik daar heel blij mee zijn reacties over het rijden en lesgeven graag via pb
nogmaals bedankt voor jullie mee leving allemaal!!

groetjes
sandra

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:43

Heee,
sorry maar ik denk dat je schoonmoeder dan niet heel slim is. Als je je hoofd met een hersenschudding toch al anaar beneden doet, krijg je toch al super pijn. WEl rot voor je zeg allemaal. Moet je ook nog elk uur wakker worden gemaakt of hoeft dat niet bij jou omdat je er " later" bent achter gekomen? Ik woon in Amersfoort, niet super ver weg, maar ik denk dat het niet lukt om naar je toe te komen. Ik hoop dat andere je kunnen helpen met jou en je paard. :). En natuurlijk super veel beterschap!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:52

hee

nou ik heb van me hersenschudding niet zoveel last meer (eigenlijk niet) maar de dokter zei omdat ik nog wel last heb best vaak van duizelingen enzo dat ik toch last heb van een hersenschudding elk uur hoef ik gelukkig niet wakker gemaakt te worden hahaha ik zou gek worden ook zeg...ja me schoonmoeder is ook niet zo heel erg super slim geloof ik haha (mijn verloofde en ik wonen tijdelijk bij hun)
maar zei zegt ja andere doen ook wat dus jij ook...okee dat snap ik maar kom op zeg ik ben herstellende van een zware rugkneuzing hersenschudding en gescheurde enkelband dus ik doe het mooi niet....

de reden waarom ik hulp vraag:
het is een jong paard van bijna 4 jaar moet nog dus heeel veel leren (ik ook aangezien ik alles verleerd ben en weer helemaal overnieuw moet beginnen...

amersfoort is indd niet zo heel ver vanaf wijk maar het is geen optie denk ik

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:36

Als je zo'n pijn in je rug houdt moet je wel terug gaan voor nader onderzoek hoor. Er zijn bij jou begrijp ik geen foto's van je rug gemaakt. Je zult niet de eerste zijn die naar huis gestuurd wordt met een niet herkende breuk in de rug. Heel veel beterschap..Ik weet hoeveel pijn het doet... :(:)

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:12

nou mensen de diclofenac begint eindelijk goed zijnw erk te doen ik heb tenminste geen pijn meer aan me rug enzovoorts alleen heeeeel soms als ik een verkeerde beweging maak zit ik eff van auw dat doet zeer voor de rest gaat het allemaal wel weer en zit ik eroverna te denken na het weekend weer te gaan rijden of zouden jullie zeggen wacht daar nog even mee

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:17

Ik zou nog eventjes wachten! Wel goed dat de diclofenac zijn werk doet. :) Veeeel geduld hebben hoor anders kan je zo weer opnieuw beginnen.

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:45

Ts ik zou niet gaan rijden als ik jou was! Je gebruikt nu medicijnen die de pijn onderdrukken waardoor het "wel lijkt te gaan'.. Grote kans dat je tijdens het rijden dus je pijn ook minder voelt dan wat er echt is.. Ik zou er maar mee oppassen voort zelfde geld maak je meer kapot! Heb zelf nl ook mn rug gekneusd gehad en ben blijven werken in de horeca, dit heeft mn genezingsproces niet geholpen! Mijn rug is nog steeds niet helemaal optimaal en tis toch al 2 mnd geleden..

Sterkte ts !

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:29

otto?! van sandy?! die zou ik doen maar nooit meer wat van haar gehoort:S