Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moskaichamp schreef:Ik heb gister reactie gekregen op mijn mail naar Stichting paard in Nood. Zij gaan bemiddelen. Ik denk dat het echt Moskai zn tijd nog niet is en deze stichting gaat dat ook nog eens beoordelen. Ik wil jullie bedanken voor alle reacties!
. spettertjuh schreef:Hoi Kim
Ik ken jou en ik ken Moskai, ik weet hoe moeilijk je het hebt met hem en hoe zwaar de financiële lasten voor je zijn. Er is nog een andere mogelijkheid voor Moskai hier is de link http://www.stichtingtrueillusion.com/default.php?p=4
Ik heb het even gelezen en het klinkt mij goed in de oren, lees het eens en denk erover na. Ik weet niet of het een goed idee is maar misschien zijn er mensen hier op bokt met ervaring hiermee. Op deze manier kan je Moskai nog een goed alternatief bieden ipv een spuitje, zo blijft er controle op hem en je kan nog contact met hem houden en misschien bijdrage in de kosten voor een veel lager bedrag dan wat je nu voor hem betaald
annabell8 schreef:Nou nou,er zijn ook nog wel mensen die je kunt vertrouwen hoor. Zelf heb ik een afgekeurd paard van iemand overgenomen.Ik kende dit persoon niet,het contact is via via verlopen.Het paard was chronisch kreupel,en de eigenares kon niet meer voor haar zorgen. Dit paard heb ik al 4 jaar,en ik heb haar beloofd dat ik er goed op zou passen,en dit doe ik ook! Ze mag bij mij 100 worden,mits ze pijnvrij is en blij en vrolijk is.Als dit niet het geval is,is er helaas nog maar 1 optie,en dat is inslapen. Ik hoop dat je toch nog een plekje voor je paard kunt vinden,veel sterkte ermee.
aerdenhout1 schreef:Jongens...er zijn echt heel veel eerlijke mensen op deze wereld hoor!!!
En iedereen heeft het over in slapen...maar schieten gaat veel sneller he.... en hoe l*llig ook, kost een pak geld minder!
Citaat:wat ik zou doen?Een werkhuisje nemen op zaterdag...
Ik heb in dezelfde situatie gezeten,z'on 10 jaar geleden.Alleen waren mijn paarden gewoon gezond.
Ik heb me helemaal rotgewerkt om mijn paarden te kunnen houden....die kwamen niets tekort.
Wel was mijn koelkast leeg,en ik was mooi slank
randie schreef:Citaat:wat ik zou doen?Een werkhuisje nemen op zaterdag...
Ik heb in dezelfde situatie gezeten,z'on 10 jaar geleden.Alleen waren mijn paarden gewoon gezond.
Ik heb me helemaal rotgewerkt om mijn paarden te kunnen houden....die kwamen niets tekort.
Wel was mijn koelkast leeg,en ik was mooi slank
sommige reacties hier schrik ik echt van? Zouden jullie werkelijk met je eigen gezondheid en gesteldheid
spelen om een paard te houden wat het net zo goed kan hebben bij een ander...?!
Ik vind dat echt een hele vreemde redenering maar goed dat ben ik. Als jij zelf niet gezond bent of
tijd over hebt, heeft je paard er toch ook niets aan?
In het geval van de TS: TS je hebt hem nu 4 prima jaren gegeven, bent er altijd voor hem geweest.
Hij is nu nog niet zo slecht zeg je. Maar wil je hem wel heel slecht laten worden? Tot het randje
gaan? Nu heeft hij een paardwaardig bestaan gehad, een liefdevol baasje en tehuis. Kunnen heel
veel paarden alleen maar van dromen. Ik zou waarschijnlijk hoe zeer het ook doet hem laten gaan.
( in de zin van niet meer levend) aantal argumenten:
- hij heeft een geweldig leven gehad
- hij wordt alleen nog maar slechter
- je hebt alles gedaan voor hem wat je kunt
- het zeker niet ten koste moet gaan van je eigen gezondheid
- Je zorgt ervoor dat hij niet in de ellendige handel terecht komt
sterkte ts. Maar alsjeblieft je eigen gezondheid gaat echt voor!