ik kan mn ongeneeslijk zieke paard niet meer betalen wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:23

Lieve Kim en Moskai, wat een prachtige tijd hebben jullie samen mogen beleven! Ik zie jullie nog zo voor me, samen in de polder, onder het zadel, in het tuig. Moskai spelend met zijn vriendjes in de wei. Moskai, de trouwe vriend, metgezel en beschermer van mijn oude Warenko ( die sinds juli in de paardenhemel is). Ik hoor nog Moskai's brullende hinnik, bij de noodgedwongen scheiding van Warenko. Kim, ik weet van al die keren dat je de DA bezocht, dat Mosje weer in de klliniek stond....de onzekerheid, wéér kreupel...je hebt alles voor je paard over, ik ken je niet anders. En nu....het einde van jou mogelijkheden komt heel erg dichtbij. moskai loopt toch weer elke keer kreupel, hij staat nu zo'n 8 maanden in een rusthuis. Daarvoor was er op de pensionstal ( tegen hogere kosten, dames en heren) voor Moskai een plek. Kim, ik ga niet besluiten over jouw Mosje. Ik weet wel, dat er met een paard dat iets mankeert nooit gesleept moet worden. Kim, ik vind het mooi geweest voor Moskai. Wat je ook besluit, doe het weloverwogen, hou het welzijn van Moskai in het oog, hou je eigen mogelijkheden ernaast. Ik zal je steunen. Je weet me te vinden.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:20

Google eens naar: Stichting paard in nood.

Die behandelen dit soort paarden. En het is kosteloos!

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen

JolliegirlJarig

Re: ik kan mn ongeneeslijk zieke paard niet meer betalen wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:03

TS je hebt een pb.

Sommige reacties hier vind ik erg hard en kort door de bocht..
145 euro is voor sommige mensen héél veel geld...

Een ongeneeslijk ziek paard moet je niet verkopen.
Daar moet je zelf je verantwoording voor nemen en niet aan een ander overlaten.
Of je moet iemand zeer goed kennen en ook echt ervanuit kunnen gaan dat het paard niet ergens anders beland.

Stichting paard in nood is een leuke oplossing.
Maar je helpt het paard er niet mee, deze is ongeneeslijk ziek en zal alleen nog maar kunnen nietsen.
Erg paardwaardig zal dit niet meer worden dan.

Het is héél lastig om op deze manier een keuze te moeten maken.
Ik wens de TS daar ook echt het allerbeste in.
En mijn aanbod via pb staat. :)

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 13:12

Ik heb gister reactie gekregen op mijn mail naar Stichting paard in Nood. Zij gaan bemiddelen. Ik denk dat het echt Moskai zn tijd nog niet is en deze stichting gaat dat ook nog eens beoordelen. Ik wil jullie bedanken voor alle reacties!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:21

Dat is fijn dat je via hen toch misschien wat kan regelen.

Inslapen kan altijd nog denk ik dan. Als hij nog een paardwaardig bestaan kan leiden bij iemand die het wel financieel kan doen is dat een mooie oplossing.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:39

moskaichamp schreef:
Ik heb gister reactie gekregen op mijn mail naar Stichting paard in Nood. Zij gaan bemiddelen. Ik denk dat het echt Moskai zn tijd nog niet is en deze stichting gaat dat ook nog eens beoordelen. Ik wil jullie bedanken voor alle reacties!

Veel sterkte, hoop voor je dat hier iets uitkomt. Je hebt je paardje iig nog 4 mooie jaren gegeven maar als je het niet meer (financieel) op kunt brengen, dan houdt het op.
40 uur werken is al genoeg, zeker als je zelf niet in orde bent (dat maak ik uit je verhaal op). Vaste lasten zijn tegenwoordig ook niet mis en dan is 145 een hoop geld.

Neem jezelf niks kwalijk, je hebt gedaan wat je kon :(:) .

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:47

spettertjuh schreef:
Hoi Kim

Ik ken jou en ik ken Moskai, ik weet hoe moeilijk je het hebt met hem en hoe zwaar de financiële lasten voor je zijn. Er is nog een andere mogelijkheid voor Moskai hier is de link http://www.stichtingtrueillusion.com/default.php?p=4

Ik heb het even gelezen en het klinkt mij goed in de oren, lees het eens en denk erover na. Ik weet niet of het een goed idee is maar misschien zijn er mensen hier op bokt met ervaring hiermee. Op deze manier kan je Moskai nog een goed alternatief bieden ipv een spuitje, zo blijft er controle op hem en je kan nog contact met hem houden en misschien bijdrage in de kosten voor een veel lager bedrag dan wat je nu voor hem betaald

Niet doen! Bedriegers.
Sorry dat ik het zeg, maar TS breng je paard alsjeblieft niet hierheen!
Vragen hierover? Die beantwoord ik via PB

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:53

annabell8 schreef:
Nou nou,er zijn ook nog wel mensen die je kunt vertrouwen hoor. Zelf heb ik een afgekeurd paard van iemand overgenomen.Ik kende dit persoon niet,het contact is via via verlopen.Het paard was chronisch kreupel,en de eigenares kon niet meer voor haar zorgen. Dit paard heb ik al 4 jaar,en ik heb haar beloofd dat ik er goed op zou passen,en dit doe ik ook! Ze mag bij mij 100 worden,mits ze pijnvrij is en blij en vrolijk is.Als dit niet het geval is,is er helaas nog maar 1 optie,en dat is inslapen. Ik hoop dat je toch nog een plekje voor je paard kunt vinden,veel sterkte ermee.

Mee eens "annabell8" ik heb ook div, paarden staan die zijn weggegeven en zal er ten alle tijden zo goed mogelijk voor zorgen!
Daarnaast heb ik ook al een behoorlijk aantal paarden weggegeven aan vertrouwde mensen.
Er zijn denk ik toch meer eerlijke dan oneerlijke mensen op de wereld!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:00

Ik vind sommige reacties erg hard.
TS heeft veel over voor haar paardje, als het haar niets zou boeien had ze haar paard in het begin al laten inslapen.
Deze situatie kan iedereen overkomen. Sommige praten er erg makkelijk over zeg...

TS, ik zou het paardje niet naar iemand anders brengen, je weet nooit waar het paardje uiteindelijk terecht komt.
Ik vind het heel dapper dat je een topic hebt geopent, petje af.
Wat er ook gebeurt, het was de juiste keuze en je kan in ieder geval niet zeggen dat je er niet bent geweest voor je paard.
Heel veel sterkte Y;(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:04

Ik zou hem niet wegdoen, je zadelt andere mensen op met jouw verdriet. Dus óf zien dat je hem kunt betalen, of ik zou hem laten inslapen. Bij andere eigenaren heb je geen zekerheid, wie weet wat ze er mee doen, of waar ze ermee heen gaan. Wie weet waar jouw paard, waar je jaren voor gezorgd hebt, terecht komt met zijn ziekte. Nee echt, ik zou het risico niet nemen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:05

..... foutje.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:10

Ik zou zo'n paard nooit naar iemand anders doen, ook niet via bemiddeling.
Het gebeurt te vaak dat ze toch nog ergens anders weer opduiken.

Als ik het goed begrijp is er geen hoop op verbetring van zijn toestand, eerder verslecheting.

Nee, ik zou hem dan zijn rust gunnen en in laten slapen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:19

Wij hebben ook een opvang voor dit soort paarden. Ook wij puilen uit. Het is moeilijk om bepaalde beslissingen te kunnen nemen, maar vaak is het enkel uitstel van executie........

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:20

Jongens...er zijn echt heel veel eerlijke mensen op deze wereld hoor!!!
En iedereen heeft het over in slapen...maar schieten gaat veel sneller he.... en hoe l*llig ook, kost een pak geld minder!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:29

Jeetje wat ontzettend moeilijk zeg!! In veel situaties is 145 euro echt veel geld. Je beschreef ook dat je van 2 inkomens naar eentje bent gegaan, dat is niet niks!
Ik hoop echt heel erg voor je dat de stichting iets voor je kan doen, zo te lezen ben je nog erg veel bij je lieve paard betrokken. Veel sterkte hoor!

@ Aerdenhout; misschien bedoelen mensen met inslapen ook schieten. In elk geval het paard laten overlijden.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:53

aerdenhout1 schreef:
Jongens...er zijn echt heel veel eerlijke mensen op deze wereld hoor!!!
En iedereen heeft het over in slapen...maar schieten gaat veel sneller he.... en hoe l*llig ook, kost een pak geld minder!

Er zijn zat eerlijke mensen op de wereld, maar -helaas- ook slechte en je zal er maar net 1 treffen die jouw paard koopt.

Ik dacht -heel naief misschien- dat een opvang wel een oplossing zou zijn, maar aan sommige reacties te lezen is dat zelfs niet te vertrouwen.
Da's toch ook vreselijk, als je je paard 'wegdoet' en je vraagt je steeds maar af of hij wel in goede handen is?

Ik geloof toch dat ik 'm ook naar de slacht zou brengen. Dan heb je iig de zekerheid dat er nooit mee gesold kan worden.

Niet aanvallend bedoeld trouwens.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:56

Aardenhout: Inslapen klinkt vriendelijker, mijn paard is geslacht en toch zeg ik mijn paard is ingeslapen, omdat het voor mezelf minder hard klinkt als afgeschoten. :+

En er zijn eerlijke mensen, maar voor hoe lang, straks kunnen ze het na een half jaar niet meer betalen, en dan? Het risico is naar mijn mening te groot. Maar ik snap dan persoonlijk ook niet waarom je anderen zou opzadelen met jouw verdriet als je begrijpt wat ik bedoel. Een ongeneeselijk ziek paard wordt niet meer beter, dus waarom nog laten wennen aan nieuwe mensen als er toch geen vooruitgang meer in zal zitten?

elena00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:02

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:13

nogmaals Sterkte!! ik leef met je mee. Ik weet hoe rot je je voelt (heb hetzelf ook megemaakt)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:23

Citaat:
wat ik zou doen?Een werkhuisje nemen op zaterdag...
Ik heb in dezelfde situatie gezeten,z'on 10 jaar geleden.Alleen waren mijn paarden gewoon gezond.
Ik heb me helemaal rotgewerkt om mijn paarden te kunnen houden....die kwamen niets tekort.
Wel was mijn koelkast leeg,en ik was mooi slank

sommige reacties hier schrik ik echt van? Zouden jullie werkelijk met je eigen gezondheid en gesteldheid
spelen om een paard te houden wat het net zo goed kan hebben bij een ander...?!
Ik vind dat echt een hele vreemde redenering maar goed dat ben ik. Als jij zelf niet gezond bent of
tijd over hebt, heeft je paard er toch ook niets aan?

In het geval van de TS: TS je hebt hem nu 4 prima jaren gegeven, bent er altijd voor hem geweest.
Hij is nu nog niet zo slecht zeg je. Maar wil je hem wel heel slecht laten worden? Tot het randje
gaan? Nu heeft hij een paardwaardig bestaan gehad, een liefdevol baasje en tehuis. Kunnen heel
veel paarden alleen maar van dromen. Ik zou waarschijnlijk hoe zeer het ook doet hem laten gaan.
( in de zin van niet meer levend) aantal argumenten:
- hij heeft een geweldig leven gehad
- hij wordt alleen nog maar slechter
- je hebt alles gedaan voor hem wat je kunt
- het zeker niet ten koste moet gaan van je eigen gezondheid
- Je zorgt ervoor dat hij niet in de ellendige handel terecht komt

sterkte ts. Maar alsjeblieft je eigen gezondheid gaat echt voor!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:24

Helemaal mee eens randie!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:47

randie schreef:
Citaat:
wat ik zou doen?Een werkhuisje nemen op zaterdag...
Ik heb in dezelfde situatie gezeten,z'on 10 jaar geleden.Alleen waren mijn paarden gewoon gezond.
Ik heb me helemaal rotgewerkt om mijn paarden te kunnen houden....die kwamen niets tekort.
Wel was mijn koelkast leeg,en ik was mooi slank

sommige reacties hier schrik ik echt van? Zouden jullie werkelijk met je eigen gezondheid en gesteldheid
spelen om een paard te houden wat het net zo goed kan hebben bij een ander...?!
Ik vind dat echt een hele vreemde redenering maar goed dat ben ik. Als jij zelf niet gezond bent of
tijd over hebt, heeft je paard er toch ook niets aan?

In het geval van de TS: TS je hebt hem nu 4 prima jaren gegeven, bent er altijd voor hem geweest.
Hij is nu nog niet zo slecht zeg je. Maar wil je hem wel heel slecht laten worden? Tot het randje
gaan? Nu heeft hij een paardwaardig bestaan gehad, een liefdevol baasje en tehuis. Kunnen heel
veel paarden alleen maar van dromen. Ik zou waarschijnlijk hoe zeer het ook doet hem laten gaan.
( in de zin van niet meer levend) aantal argumenten:
- hij heeft een geweldig leven gehad
- hij wordt alleen nog maar slechter
- je hebt alles gedaan voor hem wat je kunt
- het zeker niet ten koste moet gaan van je eigen gezondheid
- Je zorgt ervoor dat hij niet in de ellendige handel terecht komt

sterkte ts. Maar alsjeblieft je eigen gezondheid gaat echt voor!

amen _/-\o_

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:11

Ik vind het eig belachelijk dat men j aanraadt om het beestj te laten inslapen of naar de slacht te brengen. Aleerst zou ik het 2e niet over mn hart krijgen, nu niet, nooit niet. Ik zie mn paardjes als familie, die laat je ni afschieten en opeten. Alleen al uit principe Mr das persoonlijk en ieder zn mening ntrlk..
Je zegt zelf dat hij nog gelukkig is en nog veel kan, id zin dat hij zn beweging nog heeft nzo.. Ik ben ervan overtuigd dat je wel iem vindt die hem enkel zal gebruiken als gezelschapspaardj.
Hij is nog zoooo jong, hij mag mss héél oud worden.. Ontneem hem die kans dan niet.. Men geeft mensen in dergelijke situaties ook niet zomaar gemakkelijk op.
Sterkte met je beslissing x

JolliegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:14

LynnS_ kan je alsjeblieft fatsoenlijk abn typen??? Dit is écht niet te lezen....
En je kletst over dingen die je niet kent, op-eten hoeft niet bij slachten.

Een ongeneeslijk ziek paard kan je niet zomaar naar jan en allemaal verkopen...
Soms kan je er beter voor kiezen dat een dier geen pijn meer zal hebben, dan dat je niet weet waar hij/zij beland.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:27

Mijn excuses.
En ik besef dat, maar er bestaat wel een kans, dat er 'goede' mensen zijn die het als gezelschap zouden willen houden.. Ik zou alleszins wel zo zijn.. Moest ik over paar jaar de kansen/mogelijkheden hebben, dan toch. x