Ik heb tot 25 weken nog wedstrijden gereden. Maar uitendelijk werd 2 keer 7,5 min. doorzitten wel te zwaar.
Ook heb ik met 15 weken nog een springwedstrijd gereden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat naar ik begrijp het grootste probleem is zijn de buikspieren, die zijn minder stevig. En die heb je toch wel nodig als je wil rijden
Als het tegenzit kun je een paar maanden niet rijden... maar als je paard een peesblessure heeft ofzo kan dat ook niet dus om daarom nou geen gezin te stichten
LoveUggs schreef:Ik zou zeggen, blijf lekker rijden tot je merkt dat je het zelf niet meer kan.. Ik heb dan geen verstand van zwangerschappen... haha, maar dat is wat ik je zou aanraden.. Als jij het liefst lekker wilt blijven rijden, gewoon doen, totdat je arts bijv zegt dat het tijd is om daar tijdelijk mee te stoppen, of dat je zelf zegt van het is beter om even te stoppen.. Je kan ook gewoon wat rustiger aan doen. Het ene paard losgooien, het andere paard longeren, stap molen, rijden enz.
en ben het met je eens. Medisch gezien is er geen bezwaar tegen paardrijden in de zwangerschap, zolang de zwangerschap zonder complicaties verloopt. Het is wel belangrijk goed naar je lijf te luisteren! Heb je na het rijden veel last van je buik of bekken of wat dan ook, dan is het verstandiger minder lang/minder intensief te rijden, of evt. te stoppen. Je moet natuurlijk het gevaar niet gaan opzoeken, het inrijden van paarden zou ik bijvoorbeeld afraden, maar gewoon normaal rijden mag in principe gewoon. Vanaf een week of 20 heb je vaak last van de buik die in de weg gaat zitten maar als je goed op je paard kunt komen en lekker kunt blijven rijden, prima. Urielle schreef:jolanda20 schreef:en als je een partner/vriend/man heb... lekker thuis laten!! dan hoef jij je ook niet te haasten en kan je lekker druk zijn met je paard zonder op je kleine te letten.
Je zult ook moeten voeden