Ik maak me een beetje zorgen over de paarden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:52

Ik vind ook dat je beter gelijk maatregelen kunt nemen, zeker ook ivm de combinatie van een man die blijft aandringen op de vraagprijs van jullie paard (zou ik dus nooit vertrouwen!) en daarna weer een man op het looppad (s'nachts), de brommers kunnen wel er op uitgestuurd zijn om poolshoogte te nemen!! ...Je weet het maar nooit!!
Nadat bij ons begin dit jaar alle paardenspullen zijn gestolen (gelukkig de paarden niet...dat zou het ergste zijn!!!!) ben ik wel erg op mijn hoede geraakt!
Hierboven heb ik al veel nuttige tips gelezen......
Je hebt ook van die alarmsloten voor op de staldeur, die kun je dan dichtdoen en zodra er iemand de schuif openmaakt gaat er een alarm af, jij weet n.l. alleen hoe je het alarm uit kan zetten voordat je het slot open schuift!! Dus i.v.m. brandgevaar zijn dit ook goede sloten, je hebt n.l. geen sleutel etc. nodig, je kunt de deur gewoon gelijk openen....alleen weet een dief Boos! niet dat er een alarm afgaat zodra hij de deur open wil schuiven of open doen!
Ik hoop echt dat je maatregelen neemt en dat je ook geen last meer hebt van "ongewenste" figuren op je erf! Sterkte ermee!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:48

vergeet ook niet dat je, als je rubberen handschoenen aandoet, je schrikdraad gewoon vast kunt pakken !!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:41

Wat eng allemaal, Kim. Ik denk dat je hierboven al heel wat tips hebt gehad en heb eigenlijk ook geen nieuwe ideeën voor je. Ik zou zeker melding maken bij de politie, dan weten ze dat er vreemde dingen gebeuren en houden ze vaak je boel beter in de gaten.
Wat wel meteen in me opkwam: Je vertelde toch dat je Lodewijk een aantal keren los in de stal of zelfs buiten vond? Je dacht toen dat hij zelf die stal open had gemaakt, maar zou het niet kunnen dat iemand anders dat heeft gedaan? Niet om je nog banger te maken, maar het kwam gewoon in me op.
Ik hoop dat je snel maatregelen kan nemen, jullie nachtrust en die van de paarden is echt heel belangrijk!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:21

Ik heb 1 nachtje binnengeslapen ivm onweer en een tent als een zeef Knipoog Maar de rest van de nachten heb ik gewoon weer in de tent geslapen. En helemaal niets gebeurd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet 'bang' was van die man, ik was veel te slaperig Bloos . En hij draaide ook gewoon meteen om, toen ik de tent uitkwam. Heb er op dat moment ook helemaal niet bij nagedacht verder, ben naar de wc gegaan. En bedacht me binnen pas "o, dit was niet helemaal goed, geloof ik".

Als ik jou was, zou ik gewoon eens flink aandringen op die 2 rotweilers bij je vader Tong uitsteken En een dealtje maken met de overbuurman van de zoemers. Een hek lijkt me niet zo handig moet ik eerlijk zijn, volgens mij zou het punt 1 niet zoveel extra veiligheid geven, de 'enge' kant (achter de wei) is toch al omheind en zou het ook verschrikkelijk veel geld gaan kosten. En uiteindelijk niet echt werken doordat je dan ook nog dat hele stuk tussen de buren en de 'binnenbak' hebt.

De hele buurt weet er inmiddels al wel van af toch? Denk dat die ook wel een oogje in het zeil houden. Sterkte iig Lachen

Oja, Jet, Lodewijk maakt echt zélf die staldeur open, want hij doet het ook overdag, als je vergeten bent het extra pinnetje erop te zetten. En op klaarlichte dag merk je het écht wel als er iemand langs komt om Lodewijk's stal open te doen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:00

Nou, gelukkig maar in dit geval dat Lodewijk dat echt zelf doet! Maar al met al toch genoeg vreemde dingen om je zorgen te kunnen maken. Nogmaals succes!

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:42

Nog even een late reactie, sorry daarvoor.
Maar hoe gaat het nu? Heb je nog mannen zien komen?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:09

Ik ben eigenlijk ook benieuwd of er nog enge dingen zijn gebeurd of niet.
Hopelijk dat laatste natuurlijk.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:41

Ja, ik zou ook graag weten hoe het nu gaat. heb het hele topic gelezen maar kon niets beters vinden dan wat iedereen al meldde.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:20

assie schreef:
Ik heb 1 nachtje binnengeslapen ivm onweer en een tent als een zeef Knipoog Maar de rest van de nachten heb ik gewoon weer in de tent geslapen. En helemaal niets gebeurd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet 'bang' was van die man, ik was veel te slaperig Bloos . En hij draaide ook gewoon meteen om, toen ik de tent uitkwam. Heb er op dat moment ook helemaal niet bij nagedacht verder, ben naar de wc gegaan. En bedacht me binnen pas "o, dit was niet helemaal goed, geloof ik".

Als ik jou was, zou ik gewoon eens flink aandringen op die 2 rotweilers bij je vader Tong uitsteken En een dealtje maken met de overbuurman van de zoemers. Een hek lijkt me niet zo handig moet ik eerlijk zijn, volgens mij zou het punt 1 niet zoveel extra veiligheid geven, de 'enge' kant (achter de wei) is toch al omheind en zou het ook verschrikkelijk veel geld gaan kosten. En uiteindelijk niet echt werken doordat je dan ook nog dat hele stuk tussen de buren en de 'binnenbak' hebt.

De hele buurt weet er inmiddels al wel van af toch? Denk dat die ook wel een oogje in het zeil houden. Sterkte iig Lachen

Oja, Jet, Lodewijk maakt echt zélf die staldeur open, want hij doet het ook overdag, als je vergeten bent het extra pinnetje erop te zetten. En op klaarlichte dag merk je het écht wel als er iemand langs komt om Lodewijk's stal open te doen

Ik ben ook erg blij met de rotweilers bij ons op stal. Mensen die komen worden begroet door ze. Komen dus ook niet verder dan de straat.
Ik heb een tijdje in oxe gestaan vlakbij deventer. Daar was een man zo brutaal om met de trailer naar de stal te rijden. Hij deed de trailer deur naar beneden en toen kwam net de eigenaar thuis en vroeg wat hij moets. Hij hing toen een onsamenhangend verhaal op en sloot de duer en reed weg. Ik had bij deze man een vervelende gevoel en had het idee dat hier meer speelde dan hij kwijt wilde. Ik sta daar nu niet meer en weet dus ook niet of het daarna nog eens is gebeurd.
Zorg gewoon voor goede bewaking en dan komt niemand bij je paarden en slaap jij rustig. ( misschien wel te gemakkelijk om te zeggen)
Ik hoop voor je dat het nu wat rustiger wordt rond jullie erf.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:04

Bah, wat vervelend. Ik heb ook vaker gehad dat als ik terug kwam van het uitgaan dat er jongens in de wei liepen, de hond los gelaten erachteraan gerend en dan waren ze weg. Dat is een paar keer gebeurd. Nu al een tijd niks meer. Maar ik begrijp je onrust dus. En ik zou toch de politie er in ieder geval van vertellen. Ook al doen ze (nog) niks. Als er iets zou gebeuren zijn ze er wel van op de hoogte. Sterkte!