Rijden zonder cap levens gevaarlijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:40

Cybalia schreef:
@lindsey: dat is jouw mening; maar soms moet je voor je eigen bestwil eens een leugentje maken en ik heb zelf heb het niet eens gedaan het ziekenhuis heeft dat al voor mij geregeld en verder is er nooit naar gevraagd. Betet zo dan in de schulden zitten want de rekeningen wil je echt niet meemaken hoor geloof me.

Ooh dat geloof ik wel hoor. Maar kan het niet uitstaan, ik betaal me scheel aan mijn verzekering terwijl ik never nooit hoge kosten heb gemaakt (geen lenzen, geen ziekenhuis, geen dokter etc.), en een ander maakt er misbruik van, zo bedoel ik het.

Tuurlijk gun ik je geen dikke rekeningen ;)

xJustMe6

Re: Rijden zonder cap levens gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:15

Heftig verhaal! Gelukkig kan je het nog na vertellen!

Ik ben ook een keer zo hard op mijn hoofd terrecht gekomen (gewoon in de bak MET cap op) dat mijn cap in 2 stukken is gebroken.. Moet je nagaan wat er gebeurd was met mijn hoofd als ik dat ding niet op had...

Ik vind dit een goed topic! :j

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:51

Ja dat excuus van brafe paarden klopt natuurlijk ook niet, ik ben ook hard op mn hoofd gevallen en dat was niet eens de schuld van het paard, gewoon een slechte natte bodem waardoor het paard onderuit gleed was voldoende voor een blijvende zenuwbeschadiging en ik droeg zelfs een cap

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:59

TS: Ik kan er helemaal over mee praten. Alleen mijn ongeluk is niet bij de paarden gebeurd maar in de gym/turn zaal. Ik heb een hematoom en een contusio cerebri gehad. Ik ken -helaas- dingen die jij omschrijft. Als je meer wil weten omtrent revalidatie, of andere handig heden kan je me altijd pb en. Ik heb een hele weg gehad. Die ik hoop door mijn ervaring jou bespaart gaat blijven ;)

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:08

@Pubelia: allereerst, ik begrijp niet precies wat dat betekend maar klinkt ernstig en gelijk als mijn problemen, erg erg erg vervelend!!!!! Ik zal zeker een keer contact met je opnemen! Om dingen te vragen. Heel veel sterkte ook

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:51

Vreselijk verhaal!

Sterkte nog!

Zelf heb ik een enkele keer zonder cap gerenden, dit was op een Shetlander. Nu doe ik het sowieso al niet meer. Ik durf het zelfs niet meer nu ik al deze vreselijke verhalen gelezen heb.

Sterkte voor iedereen die zoiets heeft mee moeten maken en ik hoop dat dit topic aan vele mensen duidelijk maken dat zonder cap rijden echt, maar dan ook echt heel onverstandig is

Ik ben blij da er op mijn manege de regel geldt: zonder cap, geen rijles!
Verschijndene mensen zijn hierop aangesproken als ze toch zonder cap op een manege paard stapten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:54

jemig, wat een verhaal...

heel veel sterkte met je herstel!!!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:58

hmmhhh ik heb zelf een heel heftig auto ongeluk gehad terwijl ik geen gordel om had en ik ben ervan overtuigd dat dit mijn reding is geweest , ik denk dat jij geluk hebt gehad en ik geluk heb gehad en dat is toch wat je een beetje moet hebben in het leven .
Ik rijd dus zonder cap misschien dom misschien niet maar paardrijden is gevaarlijk punt autorijden ook.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:04

Heftig verhaal, gelukkig heb je het zelf kunnen plaatsen, maar zo te horen heb je wel blijvend letsel.

Ben het met je eens, cap op..
Heb als iemand op mijn pony rijdt (echt super super super braaf beestje) 1 regel.. zonder cap,
kom je er niet op.

2 jaar terug met mennen ongeluk gehad, ik mende, kwam er goed vanaf, vriendin die groomde minder.
Viel tussen paard en de wagen en is ondersteboven blijven hangen, dus achter de hoeven van Sjol.
Uiteindelijk gevallen en kar over haar heen gereden. Je wilt niet weten hoe die cap er uit zag.
(ze had overigens haar rug gebroken.)
Ben zoooo blij dat ik voordat we inspanden, haar terug stuurde om cap te gaan halen.
(bij mij geld ook op de wagen cap op.)

Ben ooit toen ik pas leerde rijden van manege paard gevallen op de enigst steen in de springtuin, was
heel blij met mijn cap, die toen dus kapot was. Beter dat ding dan mijn hoofd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:09

liberty22 schreef:
hmmhhh ik heb zelf een heel heftig auto ongeluk gehad terwijl ik geen gordel om had en ik ben ervan overtuigd dat dit mijn reding is geweest , ik denk dat jij geluk hebt gehad en ik geluk heb gehad en dat is toch wat je een beetje moet hebben in het leven .
Ik rijd dus zonder cap misschien dom misschien niet maar paardrijden is gevaarlijk punt autorijden ook.

Je weet zelf ook wel dat dit natuurlijk lariekoek is.
ja, je kunt ook van de stoeprand vallen en in huis gebeuren de meeste ongelukken. Het is bewezen en niet zo raar dat je met een cap op minder kans hebt op letsel dan zonder cap.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:11

suuzepuus schreef:
liberty22 schreef:

Je weet zelf ook wel dat dit natuurlijk lariekoek is.
ja, je kunt ook van de stoeprand vallen en in huis gebeuren de meeste ongelukken. Het is bewezen en niet zo raar dat je met een cap op minder kans hebt op letsel dan zonder cap.

precies wat jij nu aanhaalt is hoe ik er over denk , er is bij ons een luguber ongeluk in het dorp gebeurd , de dominee die het kerkpaadje gind strooien voor de kerkgangers zondagmorgen viel met zijn hoofd op een hek en was dood .In elk dorp gebeurd wat en bij ons zaijn drie jonge mensen uit de vrienden groep verongelukt ik heb zelf twee zware ongelukken gehad en dat is de reden dat ik met de overtuiging leef dat als het je tijd is dan komen ze je halen.

Ik durfde het niet te zeggen omdat het veel mensen kan aangrijpen , tuurlijk moet je de goden niet verzoeken maar als het je tijd is is het je tijd.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:14

nogmaals ik wil niemand kwetsen met deze opmerking hoor echt niet ieder zijn eigen waarheid

en ik had ook beter niet kunnen reageren in dit topic aangezien ws veel penny's dit ook zullen lezen :o
ik met mijn grote mond ;(

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:27

Jeetje wat een verhaal!

Iig nog veel sterkte en ik hoop dat heel bokt en niet-bokkers dit zullen lezen en zich even bedenken om een cappie op te zetten voordat ze op het paard stappen

Maarja beter gezegt dan gedaan he ? :)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:35

Jolliegirl schreef:
Ik moet heel eerlijk toegeven, dat ik ook niet altijd met cap rij....
Nouja... rijden... rijden doe ik wel met cap, dus echt aan het werk, stap draf galop.
Maar als ik even een paard uit het land moest halen, nam ik 2 touwtjes mee, klom ik erop en reed ik naar voren.

Vanaf morgen ga ik weer fatsoenlijk rijden op 'n pony, maar dan gaat bij mij toch echt de cap op, aangezien we ook gaan springen e.d

FIjn dat ook jij je verhaal verteld, hopelijk opent het wat ogen van mensen!
Je bent een doorzetter, ga zo door! :)

Deed ikook altijd even erop klimmen als ze van het weiland kwamen/gingen
Gevolg: mijn altijd brave pony sloeg op hol, maakt een bocht en ik val met mijn hoofd op een betonnen parasolhouder met ijzeren staaf erin , gevolg: hersenschudding

Nou mij zie je er niet meer opzitten als ik ze ga halen of brengen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:39

Altijd een cap gebruiken. Ben 2 maal op mijn hoofd gevallen, door een rodeoend paard. Met cap op. De eerste keer een ouderwetse cap, reacht op mijn hoofd en gelukkig maar een zware hersenschudding. De tweede keer op mijn hoofd en schouder gevallen, mijn hoofd bleef door de cap oke, alleen had ik wel mijn sleutelbeen gebroken, maar ja, daar was de cap ook niet voor :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:42

unicorn_kiss schreef:
Ik hoop dat mensen die een cap 'onhandig, onflaterend, of zweterig' vinden, dit lezen en tot inkeer komen.

Tuurlijk is een cap onhandig, onflatteus en warm (alhoewel dat laatste in de winter wel een voordeel is ;) ) en toch heb ik m altijd op!

Ten eerste omdat ik een jong paard heb en ten tweede heb ik als moeder een voorbeeldfunctie en last but not least, het is gewoon veiliger met dan zonder. Ook al kan je lang niet al het letsel uitsluiten, maar wat je kan voorkomen met zo'n ding gewoon doen! :D

@TS, sterkte met je verdere herstel. Vind het heel knap dat je -ondanks je angst- toch aan een (jong) paardje bent begonnen!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:43

Ja indd ! Maar wat ik ook niet begrijp is dat de caps van tegenwoorfig er mooi uit zien en erg licht zijn. Ook vind ik met cap het plaatje gewoon mooier want zonder 'mist' er gewoon iets,
Dus snap niet waarom mensen hem soms niet op willen zetten, maar dat is mijn mening :)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:48

nodi schreef:
Ja dat excuus van brafe paarden klopt natuurlijk ook niet, ik ben ook hard op mn hoofd gevallen en dat was niet eens de schuld van het paard, gewoon een slechte natte bodem waardoor het paard onderuit gleed was voldoende voor een blijvende zenuwbeschadiging en ik droeg zelfs een cap

Dit probleem ken ik, ik ben nog nooit VAN m'n paard gevallen. Helaas wel al zo'n vier MET m'n paard, waarvan 1 keer de koprol ge-oefend. Maar alle keren met cap. Voor namelijk zware kneuzingen aan overgehouden, gelukkig nog geen hersenschuddingen oid. 8-)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:38

Cybalia schreef:
@Pubelia: allereerst, ik begrijp niet precies wat dat betekend maar klinkt ernstig en gelijk als mijn problemen, erg erg erg vervelend!!!!! Ik zal zeker een keer contact met je opnemen! Om dingen te vragen. Heel veel sterkte ook

Een hematoom is een bloeding, en contusio cerebri is een kneuzing. ( en bij mij waren het geen plekken, maar heel mijn hersenen die gekneusd waren) Ik heb links frontobasaal (links voor onderaan) een grote beschadiging, en door heel mijn hersenen door punt beschadigingen.

Ik heb mijn ongeluk gehad toen ik 9 was, maar heb pas in 2010 gerevalideerd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:11

liberty22 schreef:
Ik durfde het niet te zeggen omdat het veel mensen kan aangrijpen , tuurlijk moet je de goden niet verzoeken maar als het je tijd is is het je tijd.

Effectief, maar ik heb ook zoiets van: als piet hein me zo nodig moet hebben, dat hij dan maar goed moeite doet WANT IK HEB LEKKER EEN HELM OP gnagnagna }>

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:35

foxy80 schreef:
liberty22 schreef:

Effectief, maar ik heb ook zoiets van: als piet hein me zo nodig moet hebben, dat hij dan maar goed moeite doet WANT IK HEB LEKKER EEN HELM OP gnagnagna }>

Hahaha ja maar als het je tijd nog niet is dan is het je tijd nog niet, en kunnen ze doen wat ze willen maar ik blijf leven hoor.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 14:09

pubelia schreef:
Cybalia schreef:

Een hematoom is een bloeding, en contusio cerebri is een kneuzing. ( en bij mij waren het geen plekken, maar heel mijn hersenen die gekneusd waren) Ik heb links frontobasaal (links voor onderaan) een grote beschadiging, en door heel mijn hersenen door punt beschadigingen.

Ik heb mijn ongeluk gehad toen ik 9 was, maar heb pas in 2010 gerevalideerd.

Dat is inderdaad heel herkenbaar!! Jeetje zeg hoe is dat gebeurd dan? ik zal jou even een PB sturen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:48

natasjuhh schreef:
Ja indd ! Maar wat ik ook niet begrijp is dat de caps van tegenwoorfig er mooi uit zien en erg licht zijn. Ook vind ik met cap het plaatje gewoon mooier want zonder 'mist' er gewoon iets,
Dus snap niet waarom mensen hem soms niet op willen zetten, maar dat is mijn mening :)

Ik vind dat ook eigenlijk
Ziet er op zich al een heel stuk netter uit

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:36

jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk,ik ben blij dat je het nog kan na vertellen.en ik vind het heel goed dat je de mensen erop wijst,dat ze altijd een cap moeten dragen ikzelf heb een onwijs lieve haflinger,maar ook dit diertje kan schrikken,en als je dan hard terechtkomt ben je blij dat je een cap ophad,ik vind het heel erg knap dat je het toch weer aandurft met een jong paard,het is behoorlijk heftig wat je hebt meegemaakt.ik hoop dat er een wonder gebeurt,en dat de revalidatie goed gaat.en ik hoop dat alles voor jou goedkomt.heel veel sterkte.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 18:43

@whitneyvdw: zo wat een lief berichtje! Dankjewel!