gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:26

Gini schreef:
Maar Kaira, dit was geen fout/ongelukje, dit was het lichtjes moedwillig overtreden van een op voorhand gemaakte afpsraak.

Ben je er zelf bij geweest?
Natuurlijk is het niet juist dat er werd gegalopeerd als de afspraak is...niet galoperen, maar het is en blijft wel een paard!
Ik kan best wel een paard onder controle houden, maar in een schrikreactie ben ook ik wel eens te laat en doet het paard niet wat ik wil.
Kijk naar Ankie, die met haar paard ook aan de ren ging bij een prijs uitreiking!

Cassidy

Re: gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:30

Dan vraag ik me af waarom de ts zich schuldig voelt? Als ze er echt, echt, echt niets aan kon doen, waarom dan een slecht geweten hebben?

aerdenhout1

Re: gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:35

Ik weet zo heel langzamerhand wel een heeeeeel klein beetje hoe die pubers in elkaar zitten.
Die denken direct dat het einde verzorg paard is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:55

aerdenhout1 schreef:
Gini schreef:
Maar Kaira, dit was geen fout/ongelukje, dit was het lichtjes moedwillig overtreden van een op voorhand gemaakte afpsraak.

Nee, als je alleen veronderstellingen mag doen als je er bij geweest bent, wordt bokt een doods forum.
Uit het begintopic leid ik af dat dit geen ongelukje was. TS zegt 'ik heb hem laten galopperen'. Een paard laten galopperen is een paard toestemming geven om te galopperen.
Dat zou voor mij als eigenaar heel wat anders zijn als dat het galopperen voortkwam uit een schrikreactie of uit ongelukkig toeval.
Pas op, ik ben niet de boze feeks die na het minstje foutje iemand de deur wijst (dat heb ik aangehaald), maar als zo een simpele afspraak al niet nageleefd kan worden (gewoon niet met dat dier galopperen), dan ben ik toch extra oplettend en minder vergevingsgezind bij een volgende opzettelijke fout.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:01

En zo denk ik er ook over....

Heb helaas de ervaring met pubers dat ze te vaak de regels aan hun laars lappen, en denken ermee weg te kunnen komen.
Well, think again...wat dat betreft is het bij mij echt: zero tolerance...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:46

Sammielola13 schreef:
dus heb ik hem maar even laten lopen en dus toch gegallopeerd.
ben ik nu goed of fout geweest ? :(:)

aerdenhout1 schreef:
!

De OP zegt toch genoeg? Daarvoor hoef je er niet bij te zijn. Van niet houden is geen sprake. TS LIET hem maar even galoperen