gabjj8 schreef:@mika11; hahahaha, een stal is ook echt zo onwijs natuurlijk
Ja echt wel!!

Ik heb 1e gekozen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IMJ schreef:Dat is bij de die van mij ook hoor, hou mijn paard hetzelfde als Mika.. de kudde is in zijn geheel al meer dan 12 jr samen (tuurlijk, er is her en der wat afgevallen en bijgekomen)..
Miss_Malfoy schreef:Naar de stal gaan is gewenning. Gewoon omdat er voor hun toch de kans is dat er eten is, het enige wat ze nog hebben aan behoeftes dat vervult word. Min of meer.
Nee sorry vind dat triest, die beesten zijn gewoon uitgeblust en kunnen niet meer protesteren.
(Is mischien wat kort door de bocht maar heb even niet zoveel energie om het uit te leggen, sorry.)
Ik snap wel wat je bedoeld!shilady schreef:Ik zal nooit meer kiezen voor een stal waar ze niet meerdere uren per dag in de winter naar buiten kunnen
dan maar geen paard
em_papillon schreef:Miss_Malfoy schreef:Naar de stal gaan is gewenning. Gewoon omdat er voor hun toch de kans is dat er eten is, het enige wat ze nog hebben aan behoeftes dat vervult word. Min of meer.
Nee sorry vind dat triest, die beesten zijn gewoon uitgeblust en kunnen niet meer protesteren.
(Is mischien wat kort door de bocht maar heb even niet zoveel energie om het uit te leggen, sorry.)
Ik vind het ook triest als het gebeurd dat die paarden inderdaad uitgeblust zijn.. Maar ik vraag me dan af wat er in die hoofden omgaat.. Want dit paard was niet zo uitgeblust hoorIk snap wel wat je bedoeld!
shilady schreef:Ik zal nooit meer kiezen voor een stal waar ze niet meerdere uren per dag in de winter naar buiten kunnen
dan maar geen paard
Dit heb ik me ook voorgenomen. Ik zal ook nooit een stal kiezen waar ze niet 24/7 buiten kunnen staan als ik dat zou willen en mijn paard dat kan.. Het liefst aan huis of in de buurt..
Als je die mogelijkheid niet hebt.. waarom zou je een paard dan dat aan doen? Wat het nut ervan om op die manier een paard te houden? Als tijdelijk onderkomen.. snap ik.. ivm met ziekte e.d. ook.. maar als altijd.. nee dat snap ik gewoon niet..
Overigens vind ik het wel weer overdreven om aan het hoofd vastzetten en snachts naar stal verpieteren te noemen.. want dat vind ik dan weer niet
(hij is leider van de kudde en de nieuwe buurman had het dus best makkelijk
). Dat zijn inderdaad leuke dingen om te zien.
) Slacht of spuitje.. tsja allebei is traumatisch en vervelend voor een paard.. en in beide gevallen zijn ze dood..
overigens heeft Nederland weinig ruimte voor zoiets.z0rr0 schreef:ik vraag me af wat jij verpieteren noemt....
mijn paard komt 1,5 uur los en ik longeer het 10 tot 20 minuten.
me 2 oude pony's hebben een paddock met schuilstal.
ik vind dat een paard een blij paard moet blijven op stal
en die paarden bij oostvaardersplassen? allemaal weg halen!
wilde paarden bestaan niet in nederland!

Illusion schreef:z0rr0 schreef:ik vraag me af wat jij verpieteren noemt....
mijn paard komt 1,5 uur los en ik longeer het 10 tot 20 minuten.
me 2 oude pony's hebben een paddock met schuilstal.
ik vind dat een paard een blij paard moet blijven op stal
en die paarden bij oostvaardersplassen? allemaal weg halen!
wilde paarden bestaan niet in nederland!
1,5 uur los + laten we zeggen 20 minuten longeren = 1,7 U. een dag heeft 24 uur.
jou paard staat dus(neem ik uit jou bericht op dus als 't niet zo is verbeter me) 22,3 uur! in zijn stal.
jij vind dat een paard een blij paard moet blijven op stal, maar IK kan me niet voorstellen dat een paard gelukkig wordt van 22,3 uur op een stal staan, tussen 4 wanden.