Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmph

Re: Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:53

die van mij staat ook stil, de bak is ook kei hard en bevroren dus ik kan zoiezo niks,
maar wel even iedere avond langs gaan, mits het weer het toe laat natuurlijk :)
aandacht en liefde krijgt ze nu in elk geval vol op ! tot de bak weer goed is,
staat ze lekker buiten met der vriendjes :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:57

Ik rijd ook wel eens twee maanden niet :')
Ik heb vanaf Oktober ongeveer al niet meer gereden, maar vorige week in de sneeuw ben ik weer even opgestapt voor een sneeuwrit :D Voordeel van een koudbloed, daar kun je zo opstappen en wegrijden zonder dat ze ontploffen!

jilldrost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:35

alleen maar als de bak echt onbruikbaar is (:
meestal ga ik dan gewoon wat over het erf lopen
en ik wil grondwerk gaan proberen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:53

8nnemiek schreef:
Ik heb vanaf Oktober ongeveer al niet meer gereden, maar vorige week in de sneeuw ben ik weer even opgestapt voor een sneeuwrit :D Voordeel van een koudbloed, daar kun je zo opstappen en wegrijden zonder dat ze ontploffen!

Kan met andere paarden ook gerust hoor :) Zo lang ze maar gewoon overdag buiten komen en vrij kunnen bewegen.

Mijn paard (volbloed) staat nu met de sneeuw ook al even stil op wat wandelen en longeren na als dat te doen is. Is echt geen punt voor een paard hoor, tenzij het hoog in training stond en je doet ineens niks meer, maar dat gaat voor de meeste paarden in nederland niet op.

Mijn paard heeft tot haar 7e nooit iets hoeven doen behalve een veulentje opvoeden, ze was toen ook nog niet ingereden en is er echt niet slechter op geworden.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:01

Nee, gelukkig niet. Maar helaas komen ze in de winter ook niet buiten hier, zeker niet in de sneeuw, anders wel paddock
Dus ik moet wel, ofja, ik mag. Gelukkig binnenbak

Munchitos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:11

Heb zelf nu pfeiffer en zit op het soort van hoogtepunt zeg maar, dus na het borstelen ben ik al veel te moe. Als ik dan nog moet optuigen, opstappen etc val ik van mijn paardje af xd. Ze staat nu jammer genoeg al 3 weken stil en kan niet wachten om weer te beginnen maar duurt nog wel zon 2 weken..

Ach ja madam word elke dag lekker geborsteld, af en toe gemasseerd en wat grondwerk elke week en dan ook nog weidegang elke dag. En toch verveeld ze zich dood, een mega stuiterbal is het xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:14

Jahoor, heb nu al wel lager niet gereden. Vind het niet zo fijn mets neeuw enzo...ben bang dat ze da uitglijd of iets dergelijks.
Gelukkig heb ik een paard dat niet elke dag getraind hoeft te worden en zich prima vermaakt op de wei en ik zo b.v na een jaar weer kan opstappen en wegrijden zonder de hoeken van de aardbol te zien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:15

Ik heb nu ook al 3 freaking weken niet meer gereden. Ik krijg bijna ontwenningsverschijnselen. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:17

Een van de redenen voor mij om niet op kamers te gaan...
Nee, ik rij niet zomaar twee weken niet. Of ik moet al erg ziek zijn, of paard moet geblesseerd of ziek zijn.

Op dit moment hooguit omdat er sneeuw ligt en dat in het donker niet prettig is. Zeker opvriezende dooi... Stukje van de stal naar de bak is flink glijden voor hem.

Maar ik voel me wel verantwoordelijk voor de conditie en gezondheid van mijn paard...

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:10

Ireen_ schreef:
8nnemiek schreef:

Kan met andere paarden ook gerust hoor :) Zo lang ze maar gewoon overdag buiten komen en vrij kunnen bewegen.

Verschilt toch ook echt van paard tot paard... Als ik zoals nu met de gladheid een week of langer niet heb kunnen rijden heeft mijn heerlijke koudbloedje toch ook een behoorlijk hoge ontploffactor, terwijl hij toch 24/7 buiten staat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:08

Janine1990 schreef:
Maar ik voel me wel verantwoordelijk voor de conditie en gezondheid van mijn paard...

Ik ook. Daarom gaat die van mij ondanks sneeuw, ijs en een druk werkschema van mij lekker elke dag de wei op, van zonsopgang tot zonsondergang, net zoals wanneer hij wél 'normaal' gereden wordt. En weer aan het werk zodra de omstandigheden dat toelaten. :j

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:20

jaa mijn pony's hebben met dit weer toch maar even een ingelaste vakantie, ze kommen pas weer echt in beweging als het weer wat beter is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:10

Karin schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ook. Daarom gaat die van mij ondanks sneeuw, ijs en een druk werkschema van mij lekker elke dag de wei op, van zonsopgang tot zonsondergang, net zoals wanneer hij wél 'normaal' gereden wordt. En weer aan het werk zodra de omstandigheden dat toelaten. :j

geweldig verwoord :j

Ik ben inmiddels wel heel erg aan het verlangen naar een fijn ritje. Maar aangezien het hier sneeuwt, beetje dooit, hard vriest, weer sneeuwt etc is het nu een laag van verschillende gladde substanties in het bos.. Dus dat wordt wachten tot het dooit :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:19

In tijden zoals nu gebeurt dat wel eens. Heb nu ook al 1,5 week niet meer gereden doordat de bak bevroren is. Vrijdag kan ik pas weer naar de manege. Ik ga wel bijna elke dag lopen met mn paard.
Helaas mag ik niet alleen met mn paard naar het bos, waar het nu wel redelijk te rijden is ondanks alle sneeuw. Anders had ik zeker om de 1 à 2 dagen een stapritje door het bos gemaakt.

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:47

nee natuurlijk niet, me paard moet minimaal 4 dagen perweek lopen. :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:49

Ik reed jarenlang hooguit 1-3 keer per week, soms weken lang niet, maar ponylief stond ook op een mooie wei.
Nu loopt ponylief 2 uur op een dag, en is ze stukken gelukkiger.

Ik denk dat voor sommige paarden beweging noodzakelijk is (geestelijk én lichamelijk), en voor sommige paarden maakt het niet zoveel uit.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:54

Heb afgelopen week toevallig maar 3 keer op Zafier gereden en Amor heeft deze week 2 keer gereden en Valentijn ook.
De enigste reden daarvoor omdat ik me de hele week en eigenlijk nog steeds wel niet helemaal goed voel.

Maar normaal rijd ik ze minimaal 4/5/6 keer in de week. Alleen Valentijn natuurlijk maar 3 keer. Soms 2 keer.

Verder komen ze altijd minimaal 3/4 uur buiten met de sneeuw en ijs etc. dus ze krijgen wel beweging

Komt eigenlijk niet voor dat ze een hele week of langer 'stilstaan'

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:42

mijn paarden staan ook wel een langer stil.
staan 24/7 buiten dus kunnen gaan en staan waar ze willen.

net als nu in de winter heb ik gewoon niet zo'n behoefte om te rijden.
ben er wel elke dag minstens anderhalf uur om te voeren, op te ruimen en bijvoorbeeld een rondje buiten te wandelen.

peerties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:10

ja, heb ik ook wel eens een periode.
Nu wil ik nog graag even rijden zolang het kan (zwangerschap) zit het weer vreselijk tegen. Heb nu 4 weken niet gereden, les ging niet door en heb pas weer les in januari. Ik zie het somber in met het rijden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:14

Zucht, Vind het zo verelend om haar stil te zetten.
Nadat ze laatst 2 1/2 maand stil heeft gestaan (Wegens geen zadel) Heb ik een maandje 2x in de week kunnen rijden. Nu al 5 weken ong. niet gereden.
Er zijn een paar dagen geweest dat de bak goed was, maar als ze niet in de wei heeft gestaan klim ik er echt niet op.

(Paarden komen nu niet in de wei, mogen alleen los in de bak als die bevroren is).

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:19

Ik heb dit jaar 8 maanden niet gereden in verband met een hele zware blessure. Nu die eindelijk weer goed is kunnen we weer niet rijden wegens de sneeuw !! Moet er zelf ook wel weer erg aan wennen om der weer op te gaan. Is al zo lang geleden :(.

NVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:09

zolang je paard lekker buiten kan staan of in elk geval zijn benen eens per dag kan strekken zie ik het probleem niet echt. Hij verleert alles echt niet hoor in twee weken ;)
Waarheid is natuurlijk wel dat zijn conditie ietsje afneemt, gewoon omdat je niet met hem traint.
Dus als je naar een grote wedstrijd toe wilt werken is het natuurlijk niet zo raadzaam ;)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:11

Nu, alleen op dinsdag niet dan heb ik ponyclub.
word op les heel veel gestapt, en rustig gedaan (geen comentaar hierop)

123djeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:34

ik rij ook wel een 2 weken nier hoor maar alleen als het egt sneeuw maar als hij genoeg naar buiten gaat in de wei kan het geen kwaad;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:33

Stil staat ze niet, maar ik rij al vanaf juli niet op mijn merrie. En daarvoor ook erg weinig, met veel stops tussendoor.
Maar niet vanwege tijdgebrek maar wonden