"te snel" nieuw paard kopen en dan geen klik hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "te snel" nieuw paard kopen en dan geen klik hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:11

iedereen gaat er anders mee om met het verlies van een paard! Als je het hebt meegemaakt weet je pas hoe :)
ik ben blij dat ik er weer 1 een goed tehuis heb kunnen geven, mijn vorige paard had er niks aan gehad als ik maanden zou blijven treuren in een lege box!
Maar het gaat er dus om dat je dan niet het eerste t beste paard koopt die je ziet, even doorzoeken naar een paard waar je echt een klik mee hebt! Ookal is geduld hebben heel moeilijk als je op zoek bent naar een nieuwe!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:58

Wat dacht je van de groep mensen die al "jaaaaren lang" (1 x per week) rijden op een manege en impulsief besluiten een eigen paard te kopen omdat ze denken voldoende ervaring te hebben? :7
Die mensen verkijken zich op de verantwoording wat je bij een paard moet dragen. Dagelijkse verzorging en bezoeken, etc.
Deze grote groep mensen verkijken zich er ook op dat als ze een paard hebben gekocht en het gaat niet zo lekker dat het dat niet zo is dat je, net zoals op de manege, even een ander paard kiest die wel leuk is.

De klik is er niet bij hun eerste nieuwe EIGEN paard, de lol gaat er snel vanaf. Mensen kunnen bijvoorbeeld angstig worden, de verantwoording zullen ze minder willen dragen om er dagelijks naar toe te gaan. Al gauw wordt er gegrepen naar een andere persoon die het paard dan maar moet gaan rijden zodat ze zelf geen risico lopen er af te vallen, of dat mensen zelf bang zijn maar niet durven te zeggen dat ze bang zijn, of te lui zijn om moeite te doen om te ontdekken waarom het paard "nukken" heeft om die nukken er zelf uit te rijden.
Vaak met als gevolg dat het paard in het land wordt gezet, minder aandacht krijgt, nog vervelender of frisser wordt en uiteindelijk belandt het dier vaak weer in de handel OF wordt er helemaal niets meer mee gedaan en houden ze het paard om in de omgeving te kunnen zeggen: "ik heb een eigen paard".

Deze mensen komen er vaak op terug door naar iedereen te roepen: "ik rij al jaaaaren lang paard" (niet beseffend dat jaaaaren lang paardrijden 1 x in de week maar bar weinig is)
3 jaar lang 1 x per week op een manege rijden is gemiddeld 150 keer op een paard te hebben gezeten.... :Y)

Maar er zijn zat handelaren die, gniffelend in hun vuistje, juist zoeken op advertenties met de koptitel: "wegens geen goede klik te koop"

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:28

@VDB: zo ben ik anders wel begonnen. En idd, dat liep mis, maar dat was omdat het betreffende beestje 6jaar was en net zadelmak ipv 12 en L2 met winst zoals ze ons zeiden. Ik was zelf 14jaar, dus een en ander natrekken was er niet bij. We hebben het dier weer verkocht met het idee dat ze 12 was, en nu is ze weer doorverkocht, die eigenaar heeft wel de moeite genomen en heeft er een heel fijn dier aan, die nu net 11 zal worden. Overigens was ik niet de enige koper die bij dat adres een ander paard kocht dan voorgesteld. Daarna heb ik een manegepony gekregen en dat ging wel goed. Maar dat eerste paard was zeker een leerschool, ook voor mijn ouders als het over "hoe koop ik een paard" gaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:33

VDB schreef:
Wat dacht je van de groep mensen die al "jaaaaren lang" (1 x per week) rijden op een manege en impulsief besluiten een eigen paard te kopen omdat ze denken voldoende ervaring te hebben? :7

Ze mogen immers op "de moeilijke paarden van de manege" rijden en hebben ook op de 3-4 jarige van de manege gereden.
Kan het op zich wel goed begrijpen dat men denkt aardig te kunnen rijden. Eigelijk zou de manege hierin meer voorlichting moeten geven, zou een hoop ellende voor ruiter en paard kunnen schelen en natruurlijk ook een hoop (leer)geld.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:38

VivaLaVida schreef:
iedereen gaat er anders mee om met het verlies van een paard! Als je het hebt meegemaakt weet je pas hoe :)
ik ben blij dat ik er weer 1 een goed tehuis heb kunnen geven, mijn vorige paard had er niks aan gehad als ik maanden zou blijven treuren in een lege box!
Maar het gaat er dus om dat je dan niet het eerste t beste paard koopt die je ziet, even doorzoeken naar een paard waar je echt een klik mee hebt! Ookal is geduld hebben heel moeilijk als je op zoek bent naar een nieuwe!!

Denk ook dat het voor iedereen anders is. Ik heb dan nog nooit een paard "verloren", maar wel een hond en meerdere katten (ziek en ouderdom).
Ook ik wilde gelijk een "nieuwe", maar zeker niet om te vervangen, maar om de leegte op te vullen. Ik denk dus ook zo: "ik kan weer een ander dier een goed tehuis bieden". Natuurlijk zoek ik wel een dier wat bij me past, anders zou ik imo ook geen goede thuis kunnen bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:47

idd superwoman.... Dat had ik dus ook. Dit is een totaaal anders paard als mijn vorige. Niet te vergelijken en dat doe ik dan ook niet! Ben zo blij dat we haar toen hebben gekocht! Heb mijn handen er vol aan gehad... En das maar goed ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-24 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:22

Ik denk dat je wel gelijk heb, het is heel lastig voor sommige mensen, maar de 'klik' (band) moet ook gewoon de tijd krijgen om te komen en te groeien.

toen mijn oude lease pony (had ik 7 jaar en die mocht mee op vakantie en weet ik veel wat) zo maar ineens verkocht was, was ik daar echt kapot van. het was de massel dat ik tegerlijker tijd nog ergens anders een pony 2 dagen deed en dat ik me toen daar op kon storten. ik denk dat als ik dat toen niet had gehad het een tijd zou duren voor ik weer een verzorgpony zou nemen.

Toen ik mijn eigenpaardje ging kopen ben ik bewust opzoek gegaan naar een jong diertje. om een nieuwe start te maken. en dat heb ik nu, onder hand is ze al bijna drie. in het begin was de klik er nog niet helemaal. maar als ik nu een dag niet ben gweest dan wil ik er echt zo graag heen! als ik er roep dan komt ze aan rennen (net als mn oude lease pony, in dit soort dingen herken ik haar maar ik laat me zelf er niet te veel in door gaan) ze doet der kunstjes, ik neem der mee als hand paard als ik op buitenrit ga, ja we zijn nu echt maatjes. dat heeft tijd gekost, maar ik zou der niet meer kwijt willen. het is denk ik gewoon iets waar je doorheen moet. ook toen ik mn tweede paardje er bij kreeg. ben ik met die ook gewoon opnieuw begonnen. eerst gewoon poetsen en wandelen. dan longeren, een keertje hangen. rustig aan gewoon alles van A tot Z doen. ik denk dat dat ook beter werkt voor de 'klik' dan er meteen op te gaan zitten, willen dat ie goed loopt, buitenritten enzo.

maarja dat is dus mijn mening.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:29

Cinnepin, Je kan kinderen toch niet vergelijken met paarden :? Ik heb een paard om mee te presteren en niet om hem als een mens te behandelen... Kan het paard niet meer wat ik ermee wilt, dan komt er gewoon een ander in de plaats!

Ook weet ik dat mijn huidige paard niet zo lang bij mij gaat zijn als mijn vorige paard. Als ik mijn doelen heb gehaald, gaat meneer de verkoop in en komt er weer een ander jong ding vor in de plaats!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:21

Mootje schreef:
Cinnepin, Je kan kinderen toch niet vergelijken met paarden :? Ik heb een paard om mee te presteren en niet om hem als een mens te behandelen... Kan het paard niet meer wat ik ermee wilt, dan komt er gewoon een ander in de plaats!

Dat is voor iedereen ook anders. Ik kan me absoluut niet voorstellen om op die manier met een paard om te gaan (niet meer goed = weg en een ander), jij zal me andersom waarschijnlijk voor gek verklaren dat ik 5 jaar lang een pony heb onderhouden (op een pensionstal a 250 in de maand) die niet meer gereden kon worden. En van mij had ze 30 mogen worden.

De vergelijking met een overleden kind gaat nogal ver en vind ik ook een beetje misplaatst, maar er zijn echt mensen die zo veel van hun dier houden dat ze het niet kunnen rijden bijvoorbeeld voor lief nemen. En dat heeft niks te maken met het wel of niet als paard/mens behandelen van je paard. Ik denk dat dit trouwens ook de personen die meer moeite met een nieuw paard hebben of zich er flink op verkijken.

Cinnepin, ik vind trouwens niet dat je zo kunt oordelen als je dit nog nooit meegemaakt hebt. Ik heb na 3,5 maand weer een paard gekocht en als je me dat van tevoren had gezegd had ik dat nooit gelooft. Wil ook niet zeggen dat ik het overlijden van mijn pony toen verwerkt had. Mijn nieuwe paard (= afleiding, gewoon lekker bezig zijn met je hobby) heeft daar juist bij geholpen. Je valt ook nogal in een gat als je ineens hele dagen binnen zit, dan merk je pas hoe veel tijd het eigenlijk kost!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:33

Mootje schreef:
Ook weet ik dat mijn huidige paard niet zo lang bij mij gaat zijn als mijn vorige paard. Als ik mijn doelen heb gehaald, gaat meneer de verkoop in en komt er weer een ander jong ding vor in de plaats!

Dat hangt inderdaad helemaal van je doelen af. Kevin, mn eerste eigen paard, blijft totdat hij de pijp uitgaat. Dat heeft hij wel verdient na al deze jaren.

Bij Daisy: mocht nu na een jaar of wat blijken dat ze niet kan doen waarvoor wij haar hebben gekocht dan kan de keuze zijn om haar te verkopen en een nieuw paard te kopen. Dan is ze nog redelijk jong en kan voor iemand anders een leuk paard zijn. Tenzij zij natuurlijk precies het gene doet wat wij verwachtten en we er nog jarenlang plezier van hebben, dan blijft zij ook tot het einde (maar dat moeten ze wel eerst verdienen zeg maar :)) )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:45

Nadat ik na ruim 11 jaar erg onverwachts mijn paard in heb moeten slapen was ik ook al weer snel opzoek naar een nieuw maatje. Niet om mijn oude paard te vergeten maar omdat dat voor mij het beste werkt. Voor een ieder is dat anders. Al vrij snel had ik een ander paard welke ik na 3 maanden ook in moest laten slapen.. Harde klap wat al het verdriet van mijn oude paard weer helemaal oprakelde. Intussen hadden we ook een 2e paard erbij. Hierdoor viel ik dus niet in een gat omdat er wéér één weg viel.
Ik heb de instelling dat elk dier anders is en zijn eigen personaliteit heeft. Het dier heeft op een bepaalde manier dingen aangeleerd gekregen en je moet dan op zoek gaan naar die knopjes. Ook moet het dier wennen aan jou en zijn nieuwe omgeving met het daarbij behorende ritme. Iets wat ook tijd nodig heeft.
Het ene dier staat sneller open voor nieuwe dingen dan het andere (net als bij mensen).
Gemiddeld heb je bij een paard denk ik toch wel een half jaar (tot een jaar afhankelijk van hoever een paard al is beleerd) nodig om de klik te krijgen en een prettige samenwerking.
Dat wij als mensen dan gaan vergelijken tja dat is menselijk maar of het eerlijk is naar het nieuwe paard? Dat denk ik niet. We weten allemaal diep in ons hart dat er maar één is en dat daar geen kopie van rond loopt.
Ik merk nu dat het samenwerken na ruim een half jaar steeds leuker word en dat het ook steeds gemakkelijker gaat. Zie het dan ook als een uitdaging om die knopjes te zoeken en uit te vinden hoe het paard in elkaar steekt en wat hij leuk vindt, wat hij lekker vindt, wat zijn kriebelplekjes zijn enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:49

mijn paard betekende ook de wereld voor me... Ze was alles voor me! En toch een nieuwe toern zij ingeslapen was. Gaf een hoop afleiding en natguurlijk had ik nog verdriet.. Maar ook een lichtpuntje en dat was de nieuwe!
Vind het echt erg als mensen zo oordelen over de gevoelens van een ander.

Mootje: ik vind dat ook weer een heel ander verhaal. Die van mij zouden ook mogen blijven als grasmaaier. Maar als ikl 1 van de 2 in zou moeten laten slapen dan komt er vast wel weer een nieuwe.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:52

Cinnepin schreef:
Zo zijn er ook mensen die na de dood van een paard binnen 2 dagen al een ander hebben, ik zou dat niet kunnen. Lijkt net zo van oooh dies dood, nemen we gewoon een ander..zo doe je met kindren toch ook nie?

De vergelijking met kinderen vind ik ook misplaatst _-:(

Verder vind ik de aanname nogal kortzichtig. Iedereen gaat er anders mee om.
Ik vind dat de dood niet hoeft te betekenen dat de omgeving moet stoppen met leven...
Als ik dood ga, dan wil ik niet dat mensen in mijn omgeving, die van me houden, stoppen met genieten van het leven.
Vergeten doe je ze niet, missen doe je wel, ondanks dat er een nieuwe op het plekje staat.
Vervangen kun je ze nooit en als je je daar van bewust bent, dan zie ik geen probleem in het (snel) nemen van een nieuw paard!
Mensen die meer tijd nodig hebben dat kan ik ook begrijpen, beetje raar om negatief te zijn op iemand die er anders mee om gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:55

Ik heb juist het tegenovergestelde. Nadat ik Fitz van de zomer in moest laten slapen had ik ook snel weer een ander paard.
Leek in het geheel niet op Fitz en ik hoef dus ook niet te vergelijken. Het scheelt wel dat Fitz al met pensioen was en ik dus met rijden eigenlijk meer vergelijk met mijn andere paard.
Maar ik had best mijn twijfels bij de koop van dit paard, dus het zou mij niet verbaasd hebben als de klik er niet gekomen was. Echter, hij is mij 200 % meegevallen. Hij is zo braaf, lief in de omgang, super werkwillig, loopt alleen maar prijzen en punten, kortom het ideale paard. Als ik dan toch wat mag zeuren, is het dat ik vind dat hij te weinig karakter heeft in verhouding tot Fitz en mijn andere paard :o
Het kan dus ook goed gaan.

Maarre ... Apple, vertel eens: wie is Daisy?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:55

:+
Laatst bijgewerkt door Tempus_Fugit op 08-12-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:04

Ik heb mijn tweede pony ook te snel gekocht. Ik had na jaren manegelessen een manegepony geleast en ik kon er leuk mee rijden maar het zou nooit de sportpony worden die ik had gewild. Toen kwam er een jonge hele mooie dressuurpony bij mij op stal en die moest ik hebben! Ik had er helemaal niet bij nagedacht. Ik dacht alleen maar met die pony kan ik ver komen!
Maar er zat zo veel werk bij en ik had gewoon onvoldoende ervaring met jonge paarden en dit is me er ook wel eentje. Hij staat nu na een jaar te koop omdat het gewoon echt niet meer gaat, heel jammer maar ik ben wel een ervaring rijker. Ik ben superkritisch met een nieuw paard kopen omdat ik niet weer elke dag met tegenzin moet gaan rijden en weer huilend thuis te komen omdat ik er weer 2 keer af gevallen was.
Dus het is dan wel een domme actie geweest van mezelf maar ik heb echt ontzettend veel van hem geleerd dus ik denk niet dat ik het anders had gewilt. :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:06

Heeel herkenbaar!!!
We hebben 15 jaar langs een en hetzelfde paard gehad. Een nerveuze volbloedachtige BWPer die als hij een bui had, achteruit kon galoperen. Maar we konden er toch wel mee lezen en schrijven. Hij ging voor ons door het vuur.
Daarna redelijk rap aan een ander begonnen. We hadden dit paard van een fokker/handelaar met een goede naam, die ons met ons oude paard al heel lang kenden van de zomerseizoenen bij haar op het land en dan lessen.
Onbewust plakte we het stikkertje van Harco op dit paard, wat totaal anders was. Precies zoals jij omschrijft Apple.
het ging eigenijk al snel mis, omdat de fokkker graag van dit paard afwilde en niet heel eerlijk was over zijn karakter. Hij ging puberen en meer uitproberen-> wij waren te lief-> hij ging boven ons staan -> wij werden onzeker en zelfs op momentne bang -> Gevaarlijke momenten ontstonden. Als we het gevole hadden gehad dat dit op langer termijn goed was gekomen waren we er zeker voor gegaan. Voor alle partijen was het echter beter dat hij naar een ander huis ging. Hij is is verkocht en hij staat nu prinsheerlijk.
Wij zijn een ander paard tegen het lijf gelopen wat door het stuk haflinger in hem soms ook stronteigenwijs en stout kan zijn en zijn zin wil doordrammen. Maar we groeien elke maand meer naar elkaar toe en hij gaat ook niet zomaar weg. We gaan er vol voor.
Laatst bijgewerkt door Leo op 09-12-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote met openingspost verwijderd.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:19

Ik ben er zeker mee eens, ook wat hier boven gezecht werd over het manege rijden.

Ik vond mezelf goed rijden toen ik op de manege reed, mocht idd ook op de ''moeilijke'' paarden.
Toen ik een eigen paard ging kopen dacht ik dan ook dan koop ik een groene want ik kan toch goed rijden. Ik bleek nog voor geen meter te kunnen rijden, zadelmak maken ging goed het door rijden niet wat ook echt gevaarlijk werd. Toen voor een wat ouder paardje gekeken en gekocht, echt een super paard! ik kon er echt alles mee.
Een aantal jaren later bleek mijn paard van alles te hebben en heeft ze nog een half jaartje lekker in de wei kunnen staan, waarna ze is overleden. Met dit paard kon ik echt alles.
Toen weer een ander paard gekocht, deze keer toch weer voor een groene gegaan, ik merkte aan mezelf dat ik haar idd teveel met mijn vorige paard vergeleek. Zadelmak maken en inrijden ging allemaal goed, springen en dressuur ook alleen buitenrijden wilde met ons als combinatie echt niet lukken. Ik was immers mijn vorige paard gewend die buiten nooit bang was en op mijn tempo liep. Uiteindelijk toch de beslissing genomen om haar te verkopen en dat meisje rijd nu wel lekker met haar buiten.
Nu weer een jong paard gekocht, en dat is me ook wel eens tegen gevallen met doorrijden met het verschil met het paard hier voor. Gelukkig leer ik heel veel van haar en zijn we op de goede weg.

Maar toch, ik denk dat ik als deze ook weg gaat geen nieuw paard meer zal kopen of toch weer voor een oudere zal gaan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:31

Mhh wat is geen klik ik denk dat er aan iedere klik gewerkt moet worden net al met mensen omgaan is het geven en nemen. Alleen wij mensen willen bij dieren alleen maar nemen en accepteren niet het gedrag van het dier. Gedeeltelijk is dat ook zo maar ik vind ook dat een dier in zijn eigen waarde gelaten moet worden.

Helaas vallen vele mensen voor het "koppie" en tja klopt het dan?.

Zelfs kocht ik mijn paard niet zadelmak maar blind op kwaliteit tja ik vond dat als ik wat wilde bereiken ik daar maar een weg in moest vinden. Als ik namelijk op mijn gevoel zou afgaan zou ik weer met een vlak en niet dressuur geschrikt paard thuis zou komen wat ik dus niet meer wilde. Wil niet zeggen dat de weg makkelijkis maar wel een verschrikkelijk leuke uitdaging die ik wel nodig heb.

Als je een paard koopt voor dressuur en blijkt later toch een springeer te zijn heb je volgens mij slecht gekeken. Helaas laten mensen zich snel inpakken door verhalen.

Denk ook dat mensen tegenwoordig alleen maar willen presteren en dat zo snel mogelijk en niet met geduld lol en plezier nee paard moet met een jaar Z lopen. Waar ben je dan mee bezig?.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:37

Heel herkenbaar. Toen ik afscheid had genomen van mijn vorige (bijrijd)paard waar ik een enorme klik mee had ben ik veelste snel op zoek gegaan naar een eigen paard. Zeker het eerste jaar was ik continue aan het vergelijken en kon mijn paard weinig goed doen 'want hij was niet zoals .. '. Gelukkig zijn we nu dikke maatjes en ben ik blij dat ik heb doorgezet. Maar ik heb ook de les geleerd dat ik het de volgende keer wel anders ga aanpakken en eerst het een ga verwerken voor ik met het ander begin.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:11

Over het geven en nemen tussen mensen. ...in mensen kan je je ook vergissen. Je kan vreselijk veel nemen en geven maar als dat aan de andere kant niet wordt beantwoord.....Misschien heb ik daar meerdere maken wel veel erger mijn neus gestoten door maar te blijven hopen en denken "het komt wel goed"...
Zo heb ik na jaren lang mensen de benefit of the doubt te geven, vriendschappen toch moeten verbreken.
En eigenlijk heeft dat me nog veel meer pijn gedaan...... dan ben ik mbt het vorige paard wel eerlijk tegen mezelf geweest.....

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:49

Prisca schreef:
Mhh wat is geen klik ik denk dat er aan iedere klik gewerkt moet worden net al met mensen omgaan is het geven en nemen.

Ik denk dat veel mensen die hun paard te koop zetten met er is geen klik, andere problemen hebben. Dan denk ik aan blessures, onopgevoed paard etc. Het is natuurlijk een hele makkelijke smoes, paard doet het niet (ruiter geeft verkeerde hulp) en hoppa paard staat te koop. Mensen kijken ook te veel naar het paard, ipv naar zichzelf. Ik vind inderdaad dat je aan een klik moet werken, tenzij het niet het paard is wat je zoekt (reacreatiepaard terwijl je de sport in wilt, te moeilijk paard etc).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:45

Ik heb niet alles doorgelezen :o , maar wil toch even mijn verhaal kwijt :) .
Mijn vorige paard, Ino, heb ik ruim 11 jaar gehad. Met hem heb ik vanaf het begin af aan kunnen lezen en schrijven, en ik had zelf al snel in de gaten dat Ino een zeldzaam braaf, eerlijk en zorgzaam karakter had <3 , en dat de enorme (vertrouwens)band die ik met hem had, nooit meer hetzelfde zou worden met een ander paard.
20 Augustus 2009 heb ik hem onverwacht in moeten laten slapen ;( . Maar hoe raar kan het leven lopen, 27 augustus 2009 had ik al weer een nieuw paard, Goldz.
De enige overeenkomst met Ino is dat Goldz ook goudeerlijk is, en dat is ook echt de enige overeenkomst..........
Momenteel ben ik weer aan het knokken om het vertrouwen opnieuw op te bouwen. Hij is geopereerd en heeft een hele tijd stil gestaan, en de operatie kwam net nadat ik mijn vertrouwen weer wat terug had na een flinke vliegles. Het weer zit ook niet mee, koud, en ze kunnen niet buiten omdat het achter bij de weides 1 ijsbaan is.
Het kost me een berg energie om iedere dag weer mijn angst te overwinnen om er op te gaan, en hem ook te rijden ipv mee te liften, maar ik ga er voor. Ik ben helemaal gek op dit paard, en wil nog vele jaren samen met hem genieten, ook al krijg ik van verschillende mensen steeds te horen dat ik hem beter weg kan doen omdat het geen paard voor mij zou zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:48

Tjaa, ik begrijp je standpunt wel. Echter ben ik van mening dat je ook blind kunt worden op het karakter van je paard. Mijn eerste paard, was geen fijn paard. Maar uit principe mocht hij blijven. Toen ik daarna mijn 2e en nu 3e paard kreeg, merk ik pas wat een verkoop/overlijden van een paard wat het ook voor "goeds" met je kan doen. Mijn 2e paard was een verademing in het verkeer en mijn 3e paard is in het geheel een topper! Ik merk echt dat het bij mezelf echt sterker heeft gemaakt in het vinden van een klik. Ik had ook gelijk een ander paard, waar ik per toeval tegenaan liep, en voor mij is dit dus niet van toepassing gweest...