Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sonja"]
[quote="sanne83 schreef:ben ik nou weer de enige die het met dola eens is, ik zie altijd mensen die een paard een tik geven als hij bijt, dat zijn ook altijd de paarden die bijten... ik blijf hem gewoon blocken met m'n arm en als ik verder kom met m'n grondoefeningen, dan houd het gedrag gewoon op.
sanne83 schreef:een beetje flauw hoor, dat mensen gelijk beginnen te zeiken als iemand het anders (vriendelijker) doet en dat ook werkt. Als je nou de rest van de quote ook nog even doorleest, dan staat er niet dat ik alles pik, maar dat ik de oorzaak oplos en niet een symptoombestrijder ben.
sanne83 schreef:als je dominantie hebt, zal het paard dit gewoon niet doen, ik zeg toch ook niet dat je het gelijk op een hengst moet uitproberen. Je moet inderdaad redelijk vaardig zijn om zonder geweld met een hengst om te gaan, maar het is niet onmogelijk.
en daarbij heb ik het echt niet over foei zeggen of emmertjes voer, of wat mensen allemaal voor rare dingen denken.
Cinzano"]
[quote="Botervlieg"][quote="Cinzano schreef:Wat ik wel vroeger weleens gedaan heb was een paard met een volle fles water op zijn hoofd geslagen, maar dit was tijdens het rijden omdat hij steeds stijgerde... hij kwam omhoog, ik sloeg hem met die fles, fles gaat kapot, paard nat van het water, gevolg: Paard nooit meer gestijgerd omdat hij dacht dat hij bloedde (het water dus).
Marjolein"]
[quote="sanne83 schreef:als je dominantie hebt, zal het paard dit gewoon niet doen, ik zeg toch ook niet dat je het gelijk op een hengst moet uitproberen. Je moet inderdaad redelijk vaardig zijn om zonder geweld met een hengst om te gaan, maar het is niet onmogelijk.
en daarbij heb ik het echt niet over foei zeggen of emmertjes voer, of wat mensen allemaal voor rare dingen denken.
sanne83"]
[quote="Marjolein"][quote="sanne83 schreef:als je dominantie hebt, zal het paard dit gewoon niet doen, ik zeg toch ook niet dat je het gelijk op een hengst moet uitproberen. Je moet inderdaad redelijk vaardig zijn om zonder geweld met een hengst om te gaan, maar het is niet onmogelijk.
Shiloh schreef:Ik ben het helemaal met annegti eens!
Paarden, honden, katten, en weet ik veel wat voor andere dieren hebben nou eenmaal niet de intelligentie die mensen hebben, en zullen de menselijke manier van straffen nou eenmaal niet begrijpen, daarom zul je je in de omgang met paarden honden katten etc, zich moeten gedragen zoals zij dat doen...
Als dat betekend dat je een paard een tik moet geven omdat hij denkt jou de baas te zijn, dan is dat nou eenmaal nodig! Dat doen paarden onderling in de kudde nou ook eenmaal... en dan kun je best zeggen dat is zielig, maar nee dat is nou eenmaal de natuur...
Renske20"]
[quote="sanne83"][quote="Marjolein"]
[quote="sanne83 schreef:als je dominantie hebt, zal het paard dit gewoon niet doen, ik zeg toch ook niet dat je het gelijk op een hengst moet uitproberen. Je moet inderdaad redelijk vaardig zijn om zonder geweld met een hengst om te gaan, maar het is niet onmogelijk.
Okkie1 schreef:Mij zie je echt niet snel een paard slaan. Echt zelden! .