Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maritJ_e schreef:elisedcl schreef:ok dus wat geven jullie mij als tip eigenlijk?
Zoek een leuke verzorg/leasepony
.
.rayoow schreef:Nog even over kinderen van 12 met eigenpony/paard
..Als die ongeveer 14 zjin..krijgen ze het druk met school..
ze willen meer doen met vrienden..Ze worden verlieft...zijn ze 16 dan willen ze uit..nog steeds druk met school
En geen tijd meer voor hun paard..willen er neit meer heen als het regent ect...
Als ik jou was zal ik nog even wachten..
Dat heb ik de ouders van mijn buurmeisje ook aangeraden( buurmeisje is 10)
zor geerst dat je iedergeval diploa voor hogere school hebt..want t is niet bepaald weinig werk..ik doe 4vmbo en heb t mega druk..dus ben zelfs blij dat ik geen eigenpaard heb...en ook geen verzorg paard.
rayoow schreef:Nog even over kinderen van 12 met eigenpony/paard
ze willen meer doen met vrienden..Ze worden verlieft...zijn ze 16 dan willen ze uit..nog steeds druk met school
En geen tijd meer voor hun paard..willen er neit meer heen als het regent ect...
zor geerst dat je iedergeval diploa voor hogere school hebt..want t is niet bepaald weinig werk..ik doe 4vmbo en heb t mega druk..dus ben zelfs blij dat ik geen eigenpaard heb...en ook geen verzorg paard.
sefanja schreef:rayoow schreef:Nog even over kinderen van 12 met eigenpony/paard
Daar ben ik het dus niet mee eens.... Niet iedereen over één kam scheren...
Ik heb jong een eigen paard gekocht, die stond ten alle tijden op nummer 1.
Ik had het wel druk met school, maar daarna gewoon naar mijn paard,... Iets waar ik zelf voor hem gekozen en ook de verantwoordelijkheid daarvan duidelijk wist.
Mijn vrienden hadden daar begrip voor en anders gingen zij even mee naar mijn paard.
Een jongen boven mijn paard kiezen, nooit gebeurd. Als de jongen geen begrip had voor mijn tijd in mijn paard konden zij ophoepelen. Uitgaan veel gedaan, van donderdag tot en met zondag maar altijd en elke dag naar mijn paard gegaan. Tis hoe jij als persoon hier mee omgaat...
Ik heb zelf tijd gehad in de periode dat ik naast school, 30 uur dansen, zorgen voor moeder en 24 uur werken voor mijn paarden... En dan ook nog eens tijd voor mijn vrienden... Dat heet je tijd inplannen, alhoewel het wel zwaar was
elisedcl schreef:Rashja: ik heb al ervaring hoor! ik ben al een paar keer gaan rijden op een ijsalnder manege en heb ook al in de tolt gereden!