HELP! Er rijden anddere mensen op mijn (verzorg) haf!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: HELP! Er rijden anddere mensen op mijn (verzorg) haf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:49

Allereerst ben jij zeker de baas over je eigen spullen. Maar of t slim is om de boel te verstoppen, weet ik niet.
Ga met de eigenaar in gesprek en laat merken dat je het vervelend vind dat jij nauwelijks meer aan rijden toe komt. Dat is het enige wat je kan doen. Als de eigenaar daar niks op uit doet, zou ik alsnog mijn spullen meenemen naar huis of ik een gesloten kast doen. Ik zou ook niet willen dat een ander met mijn spullen rijdt. Helpt dit nog niet, dan trok ik mijn conclusies en zocht ik een andere pony.

tomsamsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:44

ik zou gewoon met de eigenaar praten, want jij bent die haflinger dingen aan het leren,en jij verzorgde hem als eerste ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:44

tomsamsim schreef:
ik zou gewoon met de eigenaar praten, want jij bent die haflinger dingen aan het leren,en jij verzorgde hem als eerste ;)

dat is helemaal niet relevant dat iemand er eerder is of niet ;)

Gewoon een gesprek met de eigenaar aangaan en je spullen mee naar huis nemen :)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:52

Schangah schreef:
Zal wel te maken hebben dat ik in de zorg werkt en niet zo met mensen wil omgaan.
Ik vind dat wanneer iemand jouw paard al heel lang verzorgd, door weer en wind naar de pony gaat toch wel wat rechten (gevoelsmatig) heeft opgebouwd en het prettig is dat er overlegd wordt met deze persoon.
Ik blijf het bot vinden.
:wave:

dat klopt niet helemaal.
ik werk namelijk ook in de zorg :+
stel ik heb 2 paarden en 2 verzorgsters, 1 verzorger reed altijd op de kleine pony maar is te groot geworden.
Zij komt naar mij toe of ze misschien af en toe eens op de haflinger *in dit geval* mag rijden.
Natuurlijk mag zij dan ook lekker af en toe op de haflinger rijden.!!
omdat de haflinger verzorgt wordt door ts betekend dit niet dat de eigenaar niets meer over haar paarden te zeggen heeft.!

En wij weten niets over ts, misschien is zij wel vaak niet heen gegaan, misschien komt ze alleen voor het rijden en gaat dan weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:54

Sowieso, wat maakt het in hemelsnaam uit wat Bokt denkt? Paardje is van de eigenaar en die mag er dus mee doen en laten wat 'ie wil. Een verzorger heeft gewoon geen rechten als puntje bij paaltje komt. Heel simpel.
Als je daar niet mee kunt leven, moet je niet gaan verzorgen.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:59

Nee, tuurlijk niet. Als verzorger ben je er alleen om stallen te mesten en ja te knikken.

Waarom zou je als verzorger niets te maken mogen hebben met beslissingen van de eigenaar? Je mag wel paarden verzorgen en klusjes opknappen, maar voor de rest heb je niks te zeggen. Komaan zeg, dat is de definitie van slavernij.
Een mens die rekent op de diensten van een ander mens, mag best wel overleg plegen met de dienstverlenende mens, niets mis mee.
En waarom de term "verantwoording geven", dat klinkt zo negatief. Waarom niet de term "converseren", "op de hoogte houden", "overleggen", "andermans mening aanhoren en respecteren", moet een paardeneigenaar dat dan niet tov de verzorger?[/quote]

omdat het niet jou paard is.!!
Weet niet waar jij dit vandaan haalt?
hoe weet jij dat ts goed met het paard bezig is? het gaat hier niet om nog een verzorgster van buitenaf,
dit meisje verzorgt het andere paard van de eigenaar al. waarom zou dit meisje dan niet af en toe op de haflinger mogen rijden? als zij misschien te groot is geworden voor de andere pony?
hoe weet jij dat de eigenaar dit niet gemeld heeft bij ts?
kortom je weet na het verhaal gelezen te hebben van TS nog niet goed hoe de situatie is.
het is helemaal niet gek dat zij ook wel eens op de haflinger mag rijden.
TS geeft zelf aan geen zin te hebben om dit meisje haar methode aan te leren, dat is dan toch echt haar eigen probleem.!!
wie weet staat het meisje er wel open voor om ook zo met de haflinger aan de slag te gaan.
Ts heeft er zelf voor gekozen niet naar de eigenaar te stappen, prima haar keus maar dan heb je ook geen duidelijkheid.
daardoor krijg je deze situaties, nergens voor nodig als je rustig een gesprek met eigenaar aan gaat.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:00

Sonja schreef:
Sowieso, wat maakt het in hemelsnaam uit wat Bokt denkt? Paardje is van de eigenaar en die mag er dus mee doen en laten wat 'ie wil. Een verzorger heeft gewoon geen rechten als puntje bij paaltje komt. Heel simpel.
Als je daar niet mee kunt leven, moet je niet gaan verzorgen.

+:)+ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:25

Je geeft zelf al aan dat het meisje eerst op de shetlander reed. Ach we groeien allemaal, dus heel logisch dat ze dan naar de eigenaar toegaat en vraagt of ze misschien ook af en toe mag rijden op de haflinger.
Zou jij niet precies hetzelfde hebben gedaan? Ik denk van wel, denk dat iedere verzorger dit wel zou doen

Ik neem ook aan dat je het meisje dus al wel een tijdje kent, en ook weleens voordat ze op de haflinger reed jullie samen op stal waren.
Tsja, misschien ben je wel niet helemaal weg van haar rijstijl, en jij hebt veel moeite voor de pony gedaan (neem ik aan).
Je geeft zelf ook aan dat de eigenaar eerst nee zei, maar dat ze na een tijdje tóch mocht rijden. Waarom ga je dan niet naar de eigenaar, spreken jullie datum&tijd af dat jullie met zijn 3e (jij, eigenaar, verzorgster) even rond de tafel gaan zitten en een aantal afspraken maken? Natuurlijk vindt je het jammer, je vondt dat het een beetje jou paardje was etc. maar dat is hij niet, eigenaar heeft alle recht om dat meisje te laten rijden op jou verzorgpony.

Om dan een topic op bokt te openen, tuurlijk wil je tips en ervaringen horen. Maar dit is toch echt de enige optie: goede afspraken maken. En dat ze steeds vroeger naar de pony gaat zodat ze al kan rijden voordat jij erbent, spreek dan dagen af in overleg met de eigenaar en haar. En wanneer ze zich daar niet aan houdt, oké dan ga je weer naar eigenaar toe. En wil je niet dat ze gebruik maakt van je spullen? Prima, maar zeg dat dan tegen de eigenaar. Die kan het vast wel begrijpen, jij hebt imo de spullen gekocht toch. Maar je kan ook gewoon even aan het meisje denken, jullie verschillen duidelijk van mening, maar het enige wat echt helpt is erover praten en afspraken maken (op papier!).

Succes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:53

Tigra_ schreef:
Dat ze alleen maar voor uitmesten zijn dat hoor je mij niet zeggen ik heb al gezegd dat je ze zeker kunt respecteren en ergens een mening over okey maar ze moeten zeker niet te ver gaan en ik vind niet dat hun uit zouden moeten maken wie ik kies al verzorger, dat ze er een mening over hebben prima maar hun zouden niet de doorslag moeten geven als het op dit punt aankomt, als ik er goed mee overweg en goed met het paard zijn waarom zou ik dan naar de andere verzorger luisteren?

Om alle partijen tevreden te houden? Natuurlijk heeft de eigenaar de eindbeslissing tot zover ga ik met je mee.
Dus de citeria bij het zoeken van een tweede verzorgster zijn:
1. ik moet er goed mee overweg kunnen.
2. ze moet goed met het paard omgaan.
De rest (gaan de verzorgers gelijk om met het paard, hebben ze dezelfde rijstijl, liggen ze elkaar wel, voelt de één zich niet achtergesteld) daar trek jij je allemaal niks van aan, dat moet maar op de "werkvloer" uitgevochten worden.
Je zoekt eigenlijk een tweede persoon die moet samenwerken met de eerste. Om alles vlot te laten verlopen en er zeker van te zijn dat het paard de goede verzorging krijgt, zou ik zeer zeker de beslissing/mening van de eerste verzorger respecteren.
Je kan dan je recht als eigenaar gebruiken en toch jouw mening doordouwen, maar wat krijg je dan? ruzie, strubbelingen, jaloezie...en waarschijnlijk 1 van de verzorgers die het kwaad en misnoegd aftrapt.
Laatst bijgewerkt door Gini op 24-11-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:59

_Jordy_ schreef:
hoe weet jij dat ts goed met het paard bezig is? het gaat hier niet om nog een verzorgster van buitenaf,
dit meisje verzorgt het andere paard van de eigenaar al. waarom zou dit meisje dan niet af en toe op de haflinger mogen rijden? als zij misschien te groot is geworden voor de andere pony?
hoe weet jij dat de eigenaar dit niet gemeld heeft bij ts?
kortom je weet na het verhaal gelezen te hebben van TS nog niet goed hoe de situatie is.

Ik heb nooit iets gezegd over de situatie van TS, omdat ik daar idd niets vanaf weet.
Mijn eerste bericht was dat ik er geen graten in zag dat een verzorger zijn/haar spullen mee naar huis zou nemen en verder heb ik alleen in het algemeen gereageerd op quotes van Tigra. Nergens heb ik TS voorgetrokken, verdedigd, achtergesteld,....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:32

Gini schreef:
Tigra_ schreef:
Dat ze alleen maar voor uitmesten zijn dat hoor je mij niet zeggen ik heb al gezegd dat je ze zeker kunt respecteren en ergens een mening over okey maar ze moeten zeker niet te ver gaan en ik vind niet dat hun uit zouden moeten maken wie ik kies al verzorger, dat ze er een mening over hebben prima maar hun zouden niet de doorslag moeten geven als het op dit punt aankomt, als ik er goed mee overweg en goed met het paard zijn waarom zou ik dan naar de andere verzorger luisteren?

Om alle partijen tevreden te houden? Natuurlijk heeft de eigenaar de eindbeslissing tot zover ga ik met je mee.
Dus de citeria bij het zoeken van een tweede verzorgster zijn:
1. ik moet er goed mee overweg kunnen.
2. ze moet goed met het paard omgaan.
De rest (gaan de verzorgers gelijk om met het paard, hebben ze dezelfde rijstijl, liggen ze elkaar wel, voelt de één zich niet achtergesteld) daar trek jij je allemaal niks van aan, dat moet maar op de "werkvloer" uitgevochten worden.
Je zoekt eigenlijk een tweede persoon die moet samenwerken met de eerste. Om alles vlot te laten verlopen en er zeker van te zijn dat het paard de goede verzorging krijgt, zou ik zeer zeker de beslissing/mening van de eerste verzorger respecteren.
Je kan dan je recht als eigenaar gebruiken en toch jouw mening doordouwen, maar wat krijg je dan? ruzie, strubbelingen, jaloezie...en waarschijnlijk 1 van de verzorgers die het kwaad en misnoegd aftrapt.

Nouja ik wil zoiezo niet afhankelijk zijn van verzorgers het is mijn paard en mijn verantwoordelijkheid en die geef ik niet weg ook een reden waarom ik waarschijnlijk niet snel een verzorger zou nemen, maar ach als er ooit een iemand langskomt die een verzorgpaardje zoekt prima wil ik best mee helpen maar dat is dan ook echt alleen voor hun plezier. Als je 2 verzorgers hebt hoeven die opzich niet eens samen te werken als je dagen af zou spreken maarja als eentje zich dan achter gesteld voelt is dat niet mijn probleem dat is nu eenmaal het nadeel van verzorger zijn.
Ik lees zelf hier op bokt weleens berichten van verzorgers die zich ergeren aan de manier waarop de eigenaar hun paarden behandeld dat zijn hun zaken toch ook niet(tenzij we richting dierenmishandeling gaan) evenals imo een andere verzorger als ik daar voor kies om wat voor reden dan ook bijvoorbeeld omdat verzorger 1 wel aardig met het paard omgaat maar rijtechische het paard niet optimaal rijdt en dat je er daarom een ander bijneemt of wat ik al eerder heb genoemd verzorger 1 kan maar 2 dagen per week en zelf kun je tijdelijk gewoon de overige dagen niet daar heeft de andere verzorger nog steeds niets mee te maken.
Ach als er nu toevallig 2 mensen lang komen om het paard te verzorgen prima toch, zolang mijn paard er niet onderlijdt, als iemand daar wel een probleem mee heeft dan weten ze waar ik ben en valt er vast wel over te praten maar als je maar blijft mokken en zeuren dan weten ze waar de deur is.
Maar het is en blijft mijn paard en ja eerlijk gezegd heeft een verzorgen in mijn ogen geen rechten nouja tenzij ze al zo'n 8 jaar bij je rondhuppelen en jij precies weet wat je er aan hebt ligt het wel wat anders maar als nog het blijft mijn keuze net zo goed als dat ik beslis welk zadel erop ligt, welk bit er in hangt en welke hoefsmid en dierenarts er komen en waar het dier gehuisvest worden als daar een verzorgen commentaar op heeft tja dan zal ik behoorlijk hard zijn ja het is wel mijn paard waar ik het beste voor wil.

Wat ik daar ook nog wil bijvoegen is dat voor mij als eigenaar niet zoveel uitmaakt of verzorgers goede vrienden zijn zolang ze elkaar tolereren en volwassen gedragen en mag je iemand minder kun je ook gewoon normaal doen en daar heeft een paard niet onder te lijden dus ik zie het probleem niet zo.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 24-11-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:39

Je kunt natuurlijk niet beslissen wie er op de haf rijd, alleen de eigenaar.
Maar wel wie je spullen gebruiken omdat ze van jou zijn, maar dat komt ook zo kinderachtig over om die te gaan verstoppen of achter slot en grendel doen.

Kun je niet de eigenaar bellen\mailen of naar der toe gaan, met hoe jij je voelt en daar duidelijk in zeggen dat jij helemaal niks wilt beslissen voor haar, omdat het niet jouw paard is natuurlijk.
Maar dat jij het vervelend vind dat al jouw moeite voor niets was enzoo?

x

giglene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:02

hey
vindt het echt zielig voor je
maar mischien kun je hem terug krijgen zoals zij hem afgepakt heeft,
gewoon zeuren tegen de eigenaar net zo lang tot het lukt
ik hoop dat je er wat aan hebt want meer heb ik niet

groetjes merel *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:07

Ja eigenaren zijn DOL op zeurende bijrijdmeisjes....
:n

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:13

Als ik als eigenaar een goed onderbouwde mening krijg over het hoe en waarom nr 1 niet graag heeft dat nr 2 op mijn paard rijdt, dan wil ik daar gerust eens over nadenken. Wel niet afkomen met 'ik vind het niet leuk, ik rijd er liever zelf op,.. Onderbouwen en ook eens met dat meisje gaan praten dat dit paard anders rijden gewend is.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:28

Ik snap op zich wel hoe je je voelt. Je hebt dit paard helemaal "opgevoed" en dan komt iemand anders het even voor je verpesten. Wel moet ik toegeven net als de anderen dat het niet jouw paard is, dus helaas zou je het moeten accepteren. Ik snap de eigenaar van het paard dan ook niet helemaal. Jij hebt dat paard altijd goed verzorgt, en nu beslist hij iets zonder met jou te overleggen. Eigenlijk zegt hij bij deze ook toe dat zij jouw spullen mag gebruiken, en daar gaat hij natuurlijk niet over.
Het is dat je in Lochem woont anders had ik gezegd kom maar lekker op mijn hafje rijden (ben al lang op zoek naar een verzorger zoals jou, die er veel voor over heeft). Hoop dat het op te lossen is voor je.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:11

ik weet precies hoe je je voelt ...
maar ga er aub niet op in ( ligt er natuurlijk aan hoe de eigenaar is maartoch ) zo ben ik aan het einde gekomen van mn oude verzorgpaardje , er reed iemand anders op , wat k absoluut vreselijk vond omdat we zo ver waren gekomen en daardoor terug bij af waren :S. daar heb ik wat van gezegd en gevraagd of het anders kon, maar nee ik werd eruit gezet ! ... ;(

sophiesoley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:09

Ik heb dit soort situatie ook meegemaakt, alleen was ik de eigenaar.
we hadden op dat moment in onze weide twee shetlanders staan (de anderen (2ijslander1haflinger) stonden in de zomerweide)
Er kwam een meisje aan de deur die vroeg of zei ze mocht verzorgen, ik vond het prima en na wat afspraken hadden we afgesproken dat zei op woensdag vrijdag zaterdag en zondag kon komen.
dit ging altijd goed en toen na 1,5 maand de andere weer bij ons stonden, mocht ze met de haflinger rijden(deze werd toen nog met bit gereden) het heeft altijd goed gegaan (ze reed haar na een hafljaar bitloos en was aan het oefenen met VD) (door ons werd er niet op de halfinger gereden, alleen op de volwassen ijslander)
Na ongeveer een jaar nam ze een vriendin mee, die kwam steeds vaker mee en na een paar weken vroeg ze of ze ook ooit alleen mocht komen.
Dat ging de eerste tijd best goed, maar ik merkte dat er een spanning ontstond, ze kwamen beide eerder om weer eerder te zijn als die ander, het nieuwe meisje reed met bit, wat de andere weer niet goed vond.
Ik heb na het een tijdje aangekeken te hebben gezegd dat het zo niet langer kon en als er geen verbetering kwam ze beide konden vertrekken, het ging toen goed, maar na een paar dagen was het weer raak. het eerste meisje kwam naar mij toe dat ze ergens anders een andere pony had om te verzorgen, en het nieuwe meisje heb ik na een paar weken weggestuurd omdat ze samen met een vriendin op de ijslander had gereden toen ik niet thuis was (wat niet mocht).
De Haflinger moest een jaar later afgemaakt worden ivm een chronische onsteking in zijn neus en mond.
(wat een verhaal :) )

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:15

Wat als je eens gezellig met dat meisje die dat hafje nu ook rijdt eens samen gaat rijden, om te laten zien wat jij je haf hebt geleerd en wat je ook graag zo wilt houden?

Wie weet wordt het een gezellige dag en neemt ze het van harte...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:40

giglene schreef:
hey
vindt het echt zielig voor je
maar mischien kun je hem terug krijgen zoals zij hem afgepakt heeft,
gewoon zeuren tegen de eigenaar net zo lang tot het lukt
ik hoop dat je er wat aan hebt want meer heb ik niet

groetjes merel *D

Denk dat de meeste eigenaren dan zeggen daar is de deur.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:06

Ik denk ook niet dat zeuren een volwassen manier is om hiermee om te gaan..

Zo heb je een verzorgpaard en zo ben je het paardje ook weer kwijt, vergeet niet dat het hier gaat om Andermans paard dus de eigenaar zal altijd het laatste woord hebben, hoe vervelend het ook kan zijn.
En als er niet te overleggen is met de eigenaar of de andere bijrijder dan ben ik toch bang dat je ermee moet gaan leven ..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:13

En precies hierom heb ik dus alleen nog volwassen meerijdsters. Op één of andere manier schijnt het niet te lukken om jongere verzorgsters te hebben en niet in dit soort gedoe terecht te komen.

Even vanuit het standpunt van de paardeneigenaar gezien.... Ik heb geen verzorger nodig. Ik red het prima zelf. Maar omdat ik vroeger zelf een meisje was zonder geld en mét de droom van een eigen paard, vond ik dat ik anderen ook een kans moest geven. Ik heb die kans ook altijd gehad. Maar er is tot nog toe altijd gezeik van gekomen. Of je moest er achteraan omdat afspraken niet werden nagekomen, of ze waren niet handig bezig (en ik blijf verantwoordelijk voor schade die aangericht wordt voor mijn paard) of er ontstond gezeik door ruzie, verschil van mening o.i.d. tussen verzorgsters.

Mijn advies: spreek met dat meisje. Spreek dingen af. Maak een schema. Bit verstoppen is zinloos. Neemt ze gewoon een eigen bit mee. Kom samen tot een werkbare afspraak, leg die aan de eigenaar voor. En als dat niet lukt: zoek een andere verzorgpony.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:23

Anya schreef:
En precies hierom heb ik dus alleen nog volwassen meerijdsters. Op één of andere manier schijnt het niet te lukken om jongere verzorgsters te hebben en niet in dit soort gedoe terecht te komen.

Even vanuit het standpunt van de paardeneigenaar gezien.... Ik heb geen verzorger nodig. Ik red het prima zelf. Maar omdat ik vroeger zelf een meisje was zonder geld en mét de droom van een eigen paard, vond ik dat ik anderen ook een kans moest geven. Ik heb die kans ook altijd gehad. Maar er is tot nog toe altijd gezeik van gekomen. Of je moest er achteraan omdat afspraken niet werden nagekomen, of ze waren niet handig bezig (en ik blijf verantwoordelijk voor schade die aangericht wordt voor mijn paard) of er ontstond gezeik door ruzie, verschil van mening o.i.d. tussen verzorgsters.

Mijn advies: spreek met dat meisje. Spreek dingen af. Maak een schema. Bit verstoppen is zinloos. Neemt ze gewoon een eigen bit mee. Kom samen tot een werkbare afspraak, leg die aan de eigenaar voor. En als dat niet lukt: zoek een andere verzorgpony.

Inderdaad, ik ben zelf 13, maar heb een shet ik zocht daarvoor ook iemand die op hem kon rijden.
Ze kwam maar kon niet echt rijden, maar dat wist ik & iedereen moet het leren, logisch.
Maar ze zei alleen maar je bent zeker wel blij dat ik kom rijden, nu hoef jij tenminste niet elke dag.
Ik; Ik weet niet hoor, maar ik ben er bij. en ik vind het juist leuk om naar mn pony te gaan!
Toen zei ze na 2 maanden, nooit les gehad. ze kon niets alleen, was er altijd bij, lag er steeds naast, trok hem in zn mond, ik was het helemaal zat; Ik krijg een eigen pony omdat ik nu alles al weet. ik heb er een week later gelijk weggestuurd.

Na een tijdje zei ze; ik heb een vriendin, die is is kleiner en lichter misschien wil die er wel op komen rijden.
Ik dat meisje gebelt. ze heeft ervaring. Dus leek mij helemaal top!
Zij gekomen, er 5x afgevallen maar zo lief, en streng wanneer het nodig was.
Dus nu doet zij hem 2x per week. de ene keer ben ik er en de andere keer niet.
Maarja het ''oude'' meisje, ging mij lopen uitschelden, en dat zij veel lichter is dan haar enzoo. Ik heb er maar even de waarheid vertelt over haar Z rijkunsten & ervaring :P
Ik was het echt zat!

Maarja dit meisje wat ik nu heb, is helemaal super! <3

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:09

Ik snap dat je die haf graag blijft rijden, maar de eigenaar zal je waarschijnlijk zeggen dat je vrij bent om te gaan als je komt zeuren... Gewoon in gesprek gaan, grote meid zijn en niet zeuren. Er zijn genoeg leuke pony's. Zorg dat je je rijkunsten ontwikkeld, dan zullen ook meer mensen voor je openstaan als bijrijder!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:22

Sterkte ermee in elk geval, ik weet hoe het voelt en het is nog niet eens zo lang geleden :+ ik heb uiteindelijk het dier gekocht (ben meer dan 2 jaar met dit soort gezeik blijven gaan) en ik ben zoooooo blij ...
Geen materiaal meer gebruikt dat niet gebruikt mocht worden, alles op zijn plek en niet in de modder op de grond, een fijn dier om te rijden (helaas is ze drachtig, dus weer echt aan het werk zal ik moeten uitstellen tot na haar bevalling, al wat ze aan dressuurmatige basis had (weinig) was er al weer uit omdat ik haar zelf nog het minst van al reed) en een gelukkig dier, ondanks sommige ongunstige omstandigheden ...
Je hebt helaas, zoals in dit topic wel vaker is gemeld, niks te zeggen en als de eigenaar het zich niet aantrekt heb je de situatie te nemen of te laten ... achter je rug doet die ander toch waar ze zin in heeft ... ik hoop voor jou dat het bij jou anders is, maar ik heb meer dan twee jaar geprobeerd en ben steeds weer teleurgesteld, zelf op zaken die iemand anders uit principe laat. De eigenaar had in mijn geval wel degelijk materiaal, maar ik had zelf ook eigen materiaal. Ik wilde niet dat mijn materiaal gebruikt werd aangezien er materiaal voorhanden was, ik er mijn geld in had gestopt en ik sowiesow het materiaal al in erbarmelijke staat terug vond, maar achter de rug ...
alsof ik het niet merkte ...