Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Schangah schreef:Zal wel te maken hebben dat ik in de zorg werkt en niet zo met mensen wil omgaan.
Ik vind dat wanneer iemand jouw paard al heel lang verzorgd, door weer en wind naar de pony gaat toch wel wat rechten (gevoelsmatig) heeft opgebouwd en het prettig is dat er overlegd wordt met deze persoon.
Ik blijf het bot vinden.
Tigra_ schreef:Dat ze alleen maar voor uitmesten zijn dat hoor je mij niet zeggen ik heb al gezegd dat je ze zeker kunt respecteren en ergens een mening over okey maar ze moeten zeker niet te ver gaan en ik vind niet dat hun uit zouden moeten maken wie ik kies al verzorger, dat ze er een mening over hebben prima maar hun zouden niet de doorslag moeten geven als het op dit punt aankomt, als ik er goed mee overweg en goed met het paard zijn waarom zou ik dan naar de andere verzorger luisteren?
_Jordy_ schreef:hoe weet jij dat ts goed met het paard bezig is? het gaat hier niet om nog een verzorgster van buitenaf,
dit meisje verzorgt het andere paard van de eigenaar al. waarom zou dit meisje dan niet af en toe op de haflinger mogen rijden? als zij misschien te groot is geworden voor de andere pony?
hoe weet jij dat de eigenaar dit niet gemeld heeft bij ts?
kortom je weet na het verhaal gelezen te hebben van TS nog niet goed hoe de situatie is.
Gini schreef:Tigra_ schreef:Dat ze alleen maar voor uitmesten zijn dat hoor je mij niet zeggen ik heb al gezegd dat je ze zeker kunt respecteren en ergens een mening over okey maar ze moeten zeker niet te ver gaan en ik vind niet dat hun uit zouden moeten maken wie ik kies al verzorger, dat ze er een mening over hebben prima maar hun zouden niet de doorslag moeten geven als het op dit punt aankomt, als ik er goed mee overweg en goed met het paard zijn waarom zou ik dan naar de andere verzorger luisteren?
Om alle partijen tevreden te houden? Natuurlijk heeft de eigenaar de eindbeslissing tot zover ga ik met je mee.
Dus de citeria bij het zoeken van een tweede verzorgster zijn:
1. ik moet er goed mee overweg kunnen.
2. ze moet goed met het paard omgaan.
De rest (gaan de verzorgers gelijk om met het paard, hebben ze dezelfde rijstijl, liggen ze elkaar wel, voelt de één zich niet achtergesteld) daar trek jij je allemaal niks van aan, dat moet maar op de "werkvloer" uitgevochten worden.
Je zoekt eigenlijk een tweede persoon die moet samenwerken met de eerste. Om alles vlot te laten verlopen en er zeker van te zijn dat het paard de goede verzorging krijgt, zou ik zeer zeker de beslissing/mening van de eerste verzorger respecteren.
Je kan dan je recht als eigenaar gebruiken en toch jouw mening doordouwen, maar wat krijg je dan? ruzie, strubbelingen, jaloezie...en waarschijnlijk 1 van de verzorgers die het kwaad en misnoegd aftrapt.
) Anya schreef:En precies hierom heb ik dus alleen nog volwassen meerijdsters. Op één of andere manier schijnt het niet te lukken om jongere verzorgsters te hebben en niet in dit soort gedoe terecht te komen.
Even vanuit het standpunt van de paardeneigenaar gezien.... Ik heb geen verzorger nodig. Ik red het prima zelf. Maar omdat ik vroeger zelf een meisje was zonder geld en mét de droom van een eigen paard, vond ik dat ik anderen ook een kans moest geven. Ik heb die kans ook altijd gehad. Maar er is tot nog toe altijd gezeik van gekomen. Of je moest er achteraan omdat afspraken niet werden nagekomen, of ze waren niet handig bezig (en ik blijf verantwoordelijk voor schade die aangericht wordt voor mijn paard) of er ontstond gezeik door ruzie, verschil van mening o.i.d. tussen verzorgsters.
Mijn advies: spreek met dat meisje. Spreek dingen af. Maak een schema. Bit verstoppen is zinloos. Neemt ze gewoon een eigen bit mee. Kom samen tot een werkbare afspraak, leg die aan de eigenaar voor. En als dat niet lukt: zoek een andere verzorgpony.
ik heb uiteindelijk het dier gekocht (ben meer dan 2 jaar met dit soort gezeik blijven gaan) en ik ben zoooooo blij ...