tyleysmiley schreef:Ik heb gekozen voor priveles,i.c.m. eigen pony,hiernaast had mijn zoontje ook les bij de ruitervereniging,sociale aspect was daar ook wel te vinden hoor.
Mijn zoontje had toen dezelfde leeftijd als jouw kruimeltje en voor het sociale aspect zou ik op die leeftijd niet naar een manege gaan,kindjes hangen daar toch geen uren rond(op die leeftijd dan)Daarbij kwam ook nog eens dat de enige manege die op fietsafstand was,juist die manege was waar ik zelf niet zo over te spreken ben.Bovenop komt nog het feit dat ik het na 6 jaar nog steeds heel moeilijk vind om daar te komen gezien het feit dat mijn paard vanaf die manege gestolen is.
Ik zou op die leeftijd,als je de mogelijkheid hebt,kiezen voor fijne priveles,eventueel i.c.m fijne leerpony,
groetjes Linda
Ik ben het deels met tyleysmiley eens. Mijn dochter is ook begonnen met 5 jaar maar wel begonnen op een manege. Halve uurtjes in kleine lesjes. Niet alle manege accepteren kindjes van die leeftijd. Maar het is wel leuk voor ze; ze hangen er wel geen uren rond, maar de dingen die op de manege georganiseerd worden, spelletjes met de pony's e.d. zijn erg leuk voor ze. Dus lid worden van een rijvereniging, zeker doen. Op die leeftijd moeten ze vooral spelen. Vanaf een jaar of 8 is het serieuzer geworden met een verzorgpony die ze ook mocht starten. En is priveles echt nodig om goed te leren rijden. Inmiddels is mijn dochter 13 en mijn bijrijdster.