Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gohya schreef:Dat zei ik dus ook al,dat ook een kleine hengst soms wel grote paarden kan dekken.Je hoort vaker een kruising Fries x Shetlander.
Bij haar vorige adres stonden ook hengsten,dit waren ook kleine shetlanders en A-Welshjes.Hengsten zijn er genoeg in haar buurt geweest.
vaa schreef:Ik denk dat ze wel drachtig is, want e kunt denk ik niet zomaar zo'n buik krijgen.
maar als een merrie niet hengstig is trapt ze de hengst inderdaad weg.
gohya schreef:Ik heb net de vorige eigenaar gesproken en Fyanne heeft 2 dagen bij de hengst gestaan.[2 stuks hengsten].De ene hengst is een Welsh Cob met papier en de andere is een Welsh van rond de 1.40m,ook met papier.
De hengsten hebben haar idd. daar gedekt,ze was toen behoorlijk hengstig.Later [na die 2 dagen] trapte ze de hengsten weg toen ze weer wilde dekken.Als ze idd. drachtig is dan zou het veulen in een rot tijd komen,n.l. januarie/febr.Ik weet nu bijna zeker dat ze idd. drachtig is nadat ik alles hoorde over die hengsten.Morgen ga ik zeer zeker de veearts bellen,ook advies vragen w.b.t. de bevalling enzo.Ik heb zelf geen stal,alleen weiland.Ik heb ook nieuwe foto's gemaakt vandaag,zet ik er straks op.miss. zien jullie wel al verschil?
astridelise schreef:Zij is wel mooi bijgetrokken en ik vrees ook dat je over een tijdje beschuit met muisjes kan eten.
Ik denk dat jouw DA jou echt wel met raad en daad wil bijstaan, daar zijn zij ook voor vind ik.
zigranta schreef:Als je reactie krijgt is echt gaaf om mee te maken (vind ik tenminste wel!)
De 2e keer dat mijn merrie drachtig was spelletje er van gemaakt .
Ik tikte 1 keer zachtjes tegen de buik(gewoon platte hand op de buik en 1 vinger dan mee tikken)Kreeg 1 tik terug 2 keer tikken 2 tikken terug en 3 keer tikken 3 keer een tikje terug.Verder ging de telkunst niet maar was wel heel erg leuk om te doen.