Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Huertecilla schreef:Verder blijf ik het m.b.t. tot de 'hitte' in Nederland overdrijving vinden. Mijn mening. Net als het mijn mening is dat een warmere omgeving dan normaal een extra belasting is en dat een niet helemaal fris paard dan ontzien dient te worden. Maar 'hitte', nee.
de dierenarts wou niet komen
. politie erbij en die heeft de veearts persoonlijk opgehaalt na een sectie blijkt het paard te zijn gestorven aan een hardinfactie (of hoe je het ook schrijft) het paardje was net 12 en had alle wereldprijzen gelopen (springen) het arme dier is vroeger mishandelt in engelenad waar de eigenaar en mee wou fokken het die r wou niet drachtig worden en toen het drachtig was is het aan z'n lot overgelaten in een wei er zijn een paar weken voorbij gegaan en de veearts kwam voor kontrole helaas het veulen was dood. dus weggehaalt. toen is het dier hier naar nederland gebracht naar de springruiter waar het ook bij is overleden het heeft daarbij nog in het zz gesprongen en was altijd heel erg vrolijk tot dat dit op een dag gebeurde. ik mis het paardje nu heel erg het is al een jaar geleden maar ik heb er nog steeds moeite mee ik heb de tranen nu alweer in mijn ogen staan. het paardje is toen gecremeerd en haar as is uitgesprijd in de weiden waar ze vlakbij is over leden.
Huertecilla schreef:Stel de vraag maar eens aan bijvoorbeeld Nederlandse endurance rijders die internationaal rijden. Die gaan ook echt niet allemaal drie weken eerder naar Andulucía als ze daar willen rijden. Geldt ook voor andere takken van paardensport of ben je Sevilla al vergeten?
Goede training, goede conditie, goede voorbereiding (waar acclimatiseren een deel van zou kunnen uitmaken ja), goede verzorging én goed opletten = geen probleem.