Zadelmaat en indianenspullen, indianen spullen zelf makn....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:03

Elin_ schreef:
ten tweede hoezo een mexicaanse neusriem ? die oefent ontzettend veel druk uit op de neus en (ehm hoe heette die botjes nou waar ie overheeen loopt :') ) nou iig die botjes drukt ie op.

Ja? En hoe gaat dat dan in z'n werk, je zit als ruiter toch niet met de teugels aan die neusriem?

Met een gewone trens kun je helemaal geen druk uitoefenen op de neusriem. Dat kan alleen het paard, door de mond te openen.

gohya

Re: Zadelmaat en indianenspullen, indianen spullen zelf makn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:34

Bokkers waarom gaan jullie zo tekeer tegen TS,ze is nog een kind van 14! Ze vraagt alleen om iedeeën om indianen spul te maken.Logisch toch dat ze anders reageert als je met iets anders aan komt zetten dan indianen spul?
Als TS dat nou leuk vind?ook al is ze 14 dan nog kan ze gewoon kind blijven/zijn.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:15

emmatje_ly schreef:
hoi ik heb 2 vraagjes=
*1* mijn 1ste vraag is weten jullie waar je een goedkope zadels vind ik heb al alles gezocht maar vindnniets en 2dehands vind ik zeker niets
en welke maar van zadel heeft mijn pony?

*2* mijn 2 devraag is hoe maak je zelf indianenspullen => zadel/kussen en hoofdstel
en hoe ziet dat eruit dan ik heb al op google opgezocht maar kvind niets weten julie iets??

alvast bedankt
xx

als ik ju was had ik een goede zadelmaker erbij gehaald voor de juiste maten...maar zal vast niet de eerste zijn die dat zegt...reken idd maar op 400-800 euro maar je hebt ook zadels voor goedkoper. als je idianen spullen wilt maken zal ik gewoon leuke en duidelijke foto's van echte indianen opzoeken en het juiste matriaal ervoor zoeken en proberen na te maken. Lukt het niet de eerste x, laat je niet ontmoedigen wand oefening baart kunst!
Ik zie dat inje profiel staatdat je een eigen pony heb, mag ik vragen waarom je een zadel nodig heb? Meestal heb je die dan wel,,
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:17

emmatje_ly schreef:
Anoniem schreef:
Jij kent duidelijk het (oorspronkelijke) doel van een zweep niet ;) Misschien iets minder in indianen verdiepen en iets meer in de geschiedenis van het heden daags rijden ;)

waarom heb je dan een zweep nodig e????? :Z :(

Om het paard aanwijzingen te geven. En iets duidelijker door te komen. Dus Wanneer het paard teveel door je binnen been heen valt. Kun je met de zweep een zacht tikje geven bij je kuit enz. enz. Dus absoluut niet om hard te slaan ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:52

hestejente schreef:
Elin_ schreef:
ten tweede hoezo een mexicaanse neusriem ? die oefent ontzettend veel druk uit op de neus en (ehm hoe heette die botjes nou waar ie overheeen loopt :') ) nou iig die botjes drukt ie op.

Ja? En hoe gaat dat dan in z'n werk, je zit als ruiter toch niet met de teugels aan die neusriem?

Met een gewone trens kun je helemaal geen druk uitoefenen op de neusriem. Dat kan alleen het paard, door de mond te openen.

Er staat toch ook nergens dat de ruiter die druk uitoefent. Het gaat er om dat als het paard zijn mond opent, dan is er maar een heel klein oppervlakte waar deze druk over verdeeld wordt. Daardoor werkt deze neusriem zeer scherp in als het paard de mond open doet.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:00

Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen wat ts nou wil. Hoe ziet een indianen paard eruit?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:31

gohya schreef:
Bokkers waarom gaan jullie zo tekeer tegen TS,ze is nog een kind van 14! Ze vraagt alleen om iedeeën om indianen spul te maken.Logisch toch dat ze anders reageert als je met iets anders aan komt zetten dan indianen spul?
Als TS dat nou leuk vind?ook al is ze 14 dan nog kan ze gewoon kind blijven/zijn.

TS weet zelf alles beter en wil geen commentaar etc

Dat is zelf gepost ;) lees dat eerst even

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:54

secricible schreef:
Er staat toch ook nergens dat de ruiter die druk uitoefent. Het gaat er om dat als het paard zijn mond opent, dan is er maar een heel klein oppervlakte waar deze druk over verdeeld wordt. Daardoor werkt deze neusriem zeer scherp in als het paard de mond open doet.

Ja natuurlijk :roll: Veel kleiner dan bij alle andere neusriemen.

Maar dit is off topic... TS heeft vast, als echte indiaan, geen neusriem.

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:41

*Lacht stiekem een beetje om dit topic B-) *

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:51

Beste TS, waarom vind jij een tweedehands zadel zeer zeker helemaal niets? Een kwalitatief goed tweedehands zadel (dat ook past) gaat langer mee dan een exemplaar van de zadelmarkt, en behoudt zijn waarde. Een kwalitatief goed zadel is ook de beste verzekering voor jezelf en voor de gezondheid van de paardenrug. Een brekende singelstoot of stijgbeugel, of een paar schroeven die in de rug van je paard prikken zijn de garantie voor ongelukken!

Ik begrijp dat je nu helemaal van het zadel af wilt stappen en op een "indianenzadel" wilt gaan rijden. Verder begrijp ik uit je uitleg dat je daarmee een barebackpad bedoelt. Deze zijn gewoon te koop, en als je een kwalitatief goede barebackpad hebt, is ook dat de beste levensverzekering voor jezelf. Je wilt namelijk niet dat een singel van een dergelijke barebackpad bij het rijden breekt.
Ik zou je daarom willen adviseren om niet zelf te gaan knutselen, maar een barebackpad gewoon aan te schaffen. Kies er een die makkelijk schoon te houden is, lamsvacht is NIET handig!

Alleen, als je alleen maar zonder zadel wilt gaan rijden, is dat op de lange duur ook niet fijn voor de rug van je paard. Alleen omdat de indianen zo reden betekend niet dat het voor de paardenrug gezond is...een zadel is niet voor niets uitgevonden, het verdeelt de druk van je gewicht over een groter oppervlak.

Wat betreft het indianenhoofdstel en het indianenzadel.

De indianen hadden hoofdstellen en zadels voor dagelijks gebruik en voor belangrijke gelegenheden zoals een powwow

als je een beetje een idee wilt hebben wat er zoal gedaan werd om je paard te versieren, heb je hier wat voorbeelden

Paard met bareback pad en indian war bridle (war bridle kan alleen gebruikt worden op een goed beleerd en getraind paard, en op grond van de verhalen die ik over je paardje hoor, valt jou paardje daar niet onder, beste TS!)

http://www.curlyfarm.com/photos/sept/pa ... dle_2.html

En de show outfit
Afbeelding

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:25

hestejente schreef:
secricible schreef:

Ja natuurlijk :roll: Veel kleiner dan bij alle andere neusriemen.

Maar dit is off topic... TS heeft vast, als echte indiaan, geen neusriem.

ik rij wel met een neusriem kom jongens zeg!!!...
ik wilde gewoon enkelel voorbeelden van zo'n dingen omdat ik dat wel mooi vind is dat zo erg
...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:50

overigens, zelfs de indianen zagen het nut in van zadels, want het was een fortuin waard als je een paard van het andere front kon inpikken (gezadeld, tijdens de strijd bv)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:02

ja en ik mag dat toch mooi vinden en ik wil niet over stappen naar een indianenzadel want ik rij super graag op men gewoon zadel en kheb woknen gewoon hoofdstyel en dat is toch niet erg jongens e julie zijn iritant kan dit topic niet sluiten ja

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:04

Cassidy schreef:
Beste TS, waarom vind jij een tweedehands zadel zeer zeker helemaal niets? Een kwalitatief goed tweedehands zadel (dat ook past) gaat langer mee dan een exemplaar van de zadelmarkt, en behoudt zijn waarde. Een kwalitatief goed zadel is ook de beste verzekering voor jezelf en voor de gezondheid van de paardenrug. Een brekende singelstoot of stijgbeugel, of een paar schroeven die in de rug van je paard prikken zijn de garantie voor ongelukken!

Ik begrijp dat je nu helemaal van het zadel af wilt stappen en op een "indianenzadel" wilt gaan rijden. Verder begrijp ik uit je uitleg dat je daarmee een barebackpad bedoelt. Deze zijn gewoon te koop, en als je een kwalitatief goede barebackpad hebt, is ook dat de beste levensverzekering voor jezelf. Je wilt namelijk niet dat een singel van een dergelijke barebackpad bij het rijden breekt.
Ik zou je daarom willen adviseren om niet zelf te gaan knutselen, maar een barebackpad gewoon aan te schaffen. Kies er een die makkelijk schoon te houden is, lamsvacht is NIET handig!

Alleen, als je alleen maar zonder zadel wilt gaan rijden, is dat op de lange duur ook niet fijn voor de rug van je paard. Alleen omdat de indianen zo reden betekend niet dat het voor de paardenrug gezond is...een zadel is niet voor niets uitgevonden, het verdeelt de druk van je gewicht over een groter oppervlak.

De indianen hadden hoofdstellen en zadels voor dagelijks gebruik en voor belangrijke gelegenheden zoals een powwow

als je een beetje een idee wilt hebben wat er zoal gedaan werd om je paard te versieren, heb je hier wat voorbeelden

Paard met bareback pad en indian war bridle (war bridle kan alleen gebruikt worden op een goed beleerd en getraind paard, en op grond van de verhalen die ik over je paardje hoor, valt jou paardje daar niet onder, beste TS!)

En de show outfit
Afbeelding

ik wil niet van het zadel afstappen en ik vind een tweedehands zadel ook super hoor!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:23

Vind dat bit nou niet lekker liggen in die mond van dat plaatje
Kijk is even heel goed.
Die hele mond staat open joh!
Neej voor mij toch een neusriemm :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:16

Het plaatje ging om de outfit van paard en ruiter, en niet als voorbeeld voor een deskundige manier van rijden.
In de western wordt alleen maar zonder neusriem gereden, juist om te kunnen beoordelen of er weerstand van het paard komt door zijn mond te openen als men aan de teugels zit.
Maar als jij een neusriem nodig denkt te hebben, en dat als excuus gebruikt om vooral niet aan jezelf te hoeven werken...tja....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:37

emmatje_ly schreef:
ja en ik mag dat toch mooi vinden en ik wil niet over stappen naar een indianenzadel want ik rij super graag op men gewoon zadel en kheb woknen gewoon hoofdstyel en dat is toch niet erg jongens e julie zijn iritant kan dit topic niet sluiten ja

Meid, ik snap dat je boos bent, maar wil je alsjeblieft met hoofdletters, spelling en interpunctie schrijven, wat jij hier nu schrijft is ECHT niet te lezen.

En niemand sluit je topic omdat jij dat graag wilt, zo werkt bokt niet. Je topic kan gesloten worden door een moderator omdat het bijvoorbeeld gevuld is met grotendeels kinderachtige reacties, of omdat het ergens niet meer over gaat, maar niet omdat jij niet blij bent met de antwoorden.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:40

dacht dat indianen zonder spullen reden.......

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:51

Cassidy schreef:

En de show outfit
Afbeelding

YEAHHH Curly's rule :-) goeie link Cassidy *grin*

Wat betreft TS ach joh, ik was vroeger ook zo'n dromer en wilde ook alles op zijn "indiaans" is toch leuk. Maar zoals vele reacties houd je verstand er goed bij en laat je fantasieën niet ten koste gaan van je pony

Kei gaaf plaatje van die Appaloosa en ja hij heeft zijn mond opne maar dit heeft niks te maken met wel of geen neusriem maar dat is totaly off topic!