Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gootje12 schreef:ja , zo werkt dat bij mij ook niet. Er is maar èèn iemand die mijn paard op z`n duvel geeft, en dat ben ik. Ik laat geen ander mijn paard schoppen. Dat alzo niet .Doet hij dat wel ,kan hij opkrassen.
Sonja schreef:Elk hapje is een klapje en bij een schopje maakt ook mijn voet een hopje
gootje12 schreef:Ok , die van mij krijgt ook z`n vet, maar niet van de smid. Die is er voor het beslaan, niet om mijn paard te meppen.Als je dat toelaat is het einde zoek.
gootje12 schreef:Daarom ben ik er ook ALTIJD bij als er iets moet gebeuren.
gootje12 schreef:Al vertrouw jij je smid nog zo, ik vind dat je met je handen van een ander z`n dier afblijft. Je moet zelf zorgen dat zoiets niet nodig is. Dus opvoeden die hap.
stef schreef:Dan blijf je wel lekker bezigPaard schopt, smid schopt, paard schopt terug, smid schopt terug, paard, smid, paard, smid, etc
Hier ook niet, heb sowieso een beleefde merrie naar vreemden. Heb haar zelfs nog nooit naar een ander paard zien uithalenCitaat:Overigens is het bij mijn paarden nog nooit nodig geweest, die slaan nl niet gericht, ook niet naar de smid
gootje12 schreef:Al vertrouw jij je smid nog zo, ik vind dat je met je handen van een ander z`n dier afblijft. Je moet zelf zorgen dat zoiets niet nodig is. Dus opvoeden die hap.
gootje12 schreef:Daarom ben ik er ook ALTIJD bij als er iets moet gebeuren.
Asyaa schreef:Hoezo?
Ik werk op een stal, ik word betaald om de paarden van Punt A (stal) naar Punt B (paddock bijv.) te brengen. Echter ze hebben allemaal naar mij te luisteren, voor mijn veiligheid, die van omstanders, en voor het paard. Ze weten ook donders goed als ze mij proberen te trappen ik ze helemaal de piep in trap. Nooit problemen mee gehad. Paarden luisteren nog altijd, zijn nog altijd niet angstig, proberen nog altijd niet van me weg te rennen, ect.
gootje12 schreef:Nou, waar ik werk staat mijn paard ook. Dus gaat die gelijk mee met de rest. Wij hebben een pensionstal,vandaar.Daar staan echt wel paarden die niet het makkelijkste zijn ,dus ik weet wel waar ik over praat.
gootje12 schreef:Mag hoor Marjolein. Ik zit al mijn hele leven in de paarden ,ben al jaren groom ,dus ik denk dat ik me wel kan redden.
gootje12 schreef:Precies Stef. De zaak is gewoon om het paard zo op te voeden dat het niet aan schoppen denkt.
Asyaa schreef:gootje12 schreef:Precies Stef. De zaak is gewoon om het paard zo op te voeden dat het niet aan schoppen denkt.
[WD-V] Aanpakken tijdens de proef?
Paard liep thuis prachtig maar in de ring bagger. Hoezo? Werd nooit aangepakt in de proef. Al voed jij hem zo mooi op, als hij weet dat niemand hem voor de rest corrigeert kan je je theorie op de mesthoop leggen.