help mijn man wil ook gaan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:16

Ik zou hem eerst een paar lessen laten nemen op je fjord.
Ik spreek deels uit ervaring, het gaat dan wel niet om mn vriend maar om mn vader.
Hij liep ook al een poosje rond met het idee dat hij vaker wou paardrijden, maar doordat er geen stok achter de deur was van een les of zo. had hij het de meeste tijd veel te druk.
Sinds vaderdag zit hij op paardrijles. we hadden hem 4 lessen cadeau gedaan, de eerste lessen op onze haflinger. Deze is nog al tenger gebouwd de de verhouding is niet helemaal soepel. maar voor een korte periode kan het super. Hij vind het helemaal geweldig en leert erg snel.

Afgelopen weekend hebben we samen een buiten rit gemaakt van 2 uur, hij op mijn tinker (veel betere verhouding) en ik op de haflinger.

puur ontspanning.en zo gezellig samen. (nu mn vriend nog)

samen gevat, gewoon eerst laten proberen op de fjord, die kan dat wel hebben. en dan na een tijdje voor het plaatje een groter koudbloed aanschaffen.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:20

die vent van mij is gaan lessen omdat ik van mijn knollie af was gevlogen en hij wou weten wat hij moest doen in zo'n situatie.
na 5 lessen kreeg ik een sms, ik heb je zadel en hoofdstel mee, ik ben rijden op mijn net 4 jarige die een half jaartje onder het zadel was :7
voordat ik het wist heeft hij zijn race-minibike verkocht. waar hij dat jaar erop NK zou gaan rijden. en binnen een half jaar zn eigen paard gekocht. nu na 2.5 jaar rijd hij fanatiek onderlinge springwedstrijden...
zie mn profiel voor foto's :P
dus ja wil jij het ook ? want als ze iets voor ogen hebben kan je ze toch vaak niet stoppen :)

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:29

ik zie net je profiel, en jou fjorden zijn niet extreem zwaar gebouwd, dus dan lijkt het me toch verstandig om eens een tijdje op een manege paard te lessen.
En mocht je voor een tinker kiezen zou ik niet een al te grote kiezen. Want die zijn vaak een stuk minder grof in de bouw.

charily

Re: help mijn man wil ook gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:36

edit: die van mij heeft dan een paard gekocht.
maar een noriker is ook leuk een een stuk breder.
of een schwarzwalder fuchs die zijn ook wat groffer gebouwd!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:45

haha die sms wat n giller, nee dat ga ik niet meemaken met mijn man, we wachten idd eerst de les maar eens af

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:55

charily schreef:
na 5 lessen kreeg ik een sms, ik heb je zadel en hoofdstel mee, ik ben rijden op mijn net 4 jarige die een half jaartje onder het zadel was :7

Je houdt je hart vast...

Ook wel weer behoorlijk Penny. :D

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:06

@ LindyH: ik wist ook niet hoe gauw ik hem moest bellen op mn pauze van mijn werk :P
gelukkig is alles goed gegaan :7
hij was alleen een stukje de polder in gegaan en terug, maar toch dapper :Y)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:05

Heb je hem een veeg uit de pas gegeven?

Ik zou best boos zijn denk ik.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:35

ach ik vond het zo schattig dat ik neit boos kon worden :P