Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:28

Ik zag het ook voorbij komen. Ik weet dat ze je fiets/auto kunnen vorderen dus dat ze een paard ook kunnen vorderen verbaast me niks.

Amalarab schreef:
Stel je bent net met de opbouw bezig van het herstel van een peesblessure en je doet alleen staprondjes en dan komt er zo'n agent aan? Dat zou toch wel een sneu gevalletje zijn! :(

Daar moest ik ook aan denken :=
Wat doe je dan? Vaak gaat zoiets in een fractie van een seconde. Hoe leg jij in een fractie van een seconde aan een (waarschijnlijk) leek uit dat wanneer hij jouw paard pakt jij je maatje waarschijnlijk kan laten inslapen?

Ik denk trouwens dat die van mij al lang rechtsomkeert had gemaakt bij het horen van die quad, of anders ik wel. Geen kans voor meneer agent dus om mijn paard over te nemen, want ik kom nooit in zijn gezichtsveld.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:31

Juliette86 schreef:
Peelie schreef:
Nu gaan er allenmaal beelden door mijn hoofd van een agent op een shetlander... ;) Ow wacht... daar was toch ook zo'n reclame van... :P

Ja een reclame met voetbalhooligans en de ME. Die was echt hilarisch :D

Ja, ik ben al aan het zoeken, maar ik kan hem niet vinden op youtube...

Sabbientje

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:34

Ze moen Sharonne lenen hoor, die vind "Boefje pakken" een ontzettend leuk spelletje.
Moet hij alleen geen wielrenner tegenkomen, dan gaat ze namelijk de verkeerde achtervolgen.

Die reclame was volgens mij Delta Loyd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:35

mijn broertjes fiets is wel een keer gevorderd door abulancepersoneel...
ze vroegen of ze op onze fiesten mochten omdat ze er met de auto niet kwamen. wij: ja, hoor is goed.
zegt ie in z'n portofoon: we komen eraan, hebben even een fiets gejat. :+

ik ben bang dat als ze op mijn verzorgknol kruipen ze metee weten waar hij gestalt staat.
die rent zo naar huis.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:36

hihihi die filmpjes zijn echt lollig. Die man wil aan het einde ook echt in het water springen om hem te redden! :D

Tja, vraag me af in hoeverre jij een schadevergoeding krijgt wanneer je paard geblesseert raakt of je tuig bekrast bijvoorbeeld.
En wat als jouw paard van E2000 bijvoorbeeld, niet verzekerd is voor de dood maar door toedoen van de agent afgemaakt moet worden, sta jij dan met lege handen?!

Denk dat wanneer je weigert, en zegt dat je paard alleen maar kan stappen (doen alsof ie vet oud is), dit de eerste keer buiten is en hij dus onervaren is, niet wil lopen zonder het andere paard erbij enz enz. die agent zich wel bedenkt en te voet verder gaat, toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:37

ow ja, delta loyd:

Ik zal met "even apeldoorn bellen" in mijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 13-09-10 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:37

Peelie schreef:
dan heerst alsnog de vraag of je een schadevergoeding kan krijgen op het moment dat het paard een ongeluk krijgt tijdens of na de achtervolging.

Nu gaan er allenmaal beelden door mijn hoofd van een agent op een shetlander... ;) Ow wacht... daar was toch ook zo'n reclame van... :P

Dat weet ik niet... Ik durf het te betwijfelen... :=
Nog maar te bewijzen dat het door toedoen van de agent is dat jouw paard iets heeft. :) Om nog maar te zwijgen over eventuele schade aan materiaal.. Dat wordt helemaal moeilijk.

Falona schreef:
Ik zag het ook voorbij komen. Ik weet dat ze je fiets/auto kunnen vorderen dus dat ze een paard ook kunnen vorderen verbaast me niks.

Amalarab schreef:
Stel je bent net met de opbouw bezig van het herstel van een peesblessure en je doet alleen staprondjes en dan komt er zo'n agent aan? Dat zou toch wel een sneu gevalletje zijn! :(

Daar moest ik ook aan denken :=
Wat doe je dan? Vaak gaat zoiets in een fractie van een seconde. Hoe leg jij in een fractie van een seconde aan een (waarschijnlijk) leek uit dat wanneer hij jouw paard pakt jij je maatje waarschijnlijk kan laten inslapen?

Ik denk trouwens dat die van mij al lang rechtsomkeert had gemaakt bij het horen van die quad, of anders ik wel. Geen kans voor meneer agent dus om mijn paard over te nemen, want ik kom nooit in zijn gezichtsveld.

Sja alstie schrikt heb je ook een probleem he? :) Vermoed dat als je er zonder tuig (op een halster/hoofdstel na) langs loopt ze'm niet gaan vorderen.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:38

van mij mag hij hem dan best hebben maar omdat ik vroeg een moeilijk gevalletje reed wens ik hem succes :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:44

Mijn oude verzorgpaard die hadden ze wel mogen vorderen hoor. Denk dat dat best succesvol had kunnen wezen. Dat beest was gestoord en niet vooruit te branden, TOT je hem iets liet achtervolgen, dan ging ie ervoor. Ik zie mijn broertje nog fietsen voor zijn leven met Billy in volle galop achter hem aan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:46

Falona schreef:
ow ja, delta loyd:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9iC2oVZS14E[/video

Ik zal met "even apeldoorn bellen" in mijn hoofd.

JAAA die... Ik vind hem zoooooo mooi :P

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:46

Ik denk dat hij op die muts van mij never nooit die quad inhaald... die gaat er op een vrolijk sukkeldrafje achteraan en knappe agent als hij de derde versnelling weet te vinden :D .

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:49

Die filmpjes zijn echt geweldig!

Als je weigert je paard af te geven, krijg je zeker ook nog een bon wegens hinderen van politie :+ ?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:59

Die filmpjes echt ge-wel-dig!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:02

vraag me af of je er een boete voor krijgt hoor, denk niet dat ze daar op dat moment tijd voor hebben.
En hoe moeten ze je terug zien te vinden daarna? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:04

opisop_shop schreef:
vraag me af of je er een boete voor krijgt hoor, denk niet dat ze daar op dat moment tijd voor hebben.
En hoe moeten ze je terug zien te vinden daarna? ;)

Je bent vaak simpeler te vinden dan je denkt. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:05

maar de vraag is of ze daar echt tijd aan gaan besteden?

En zeker als je een standaard kleur paard hebt (dus geen bonte zoals ik ;) ) en je zelf ook niet iets opvallends hebt (heel klein, felrood haar, etc etc); hoe herkenbaar ben je dan door die agent, die op dat moment andere dingen aan zijn hoofd had?
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 13-09-10 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:05

De vraag is vooral of jij dat risico wil nemen. Geloof dat die boetes niet mals zijn. :D
En natuurlijk is het helemaal leuk om op stal te komen, wetende dat dankzij jou mneer plitie zn werk niet heeft kunnen doen... Als ze dan eens wat doen mag er ook wel ondersteund worden ook.

Het is relatief simpel om iemand terug te vinden, zeker als die ergens in de buurt op stal staat. ;) Of 't peerd nu bruin of groen is.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:06

maar een boete is je meer waard dan je paard denk ik, als jij echt een geldige reden hebt (in jouw ogen, dus niet in die van de wet ;) ), dan heb je toch liever een boete dan een kapot paard?

mijn haflinger hadden ze zo mogen vorderen hoor, maar als jij echt een gevaarlijk paard hebt of een geblesseerd paard die alleen maar mag stappen?
Nee hoor, daaaaag meneer de agent!

Ligt er denk ik wel echt aan hoe herkenbaar jij/je paard is en waar je reed;a sl daar heel veel paarden staan, hoe moeten ze dan de juiste aanwijzen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:08

Wat noem jij een geldige reden?
Peesblessure paard dat moet stappen loop je meestal langs, niet er op. Die gaan ze nie snel vorderen (sowieso denk ik dat ze niet snel een paard zullen vorderen maar dat even daar gelaten) en "hij is stout" is geen goede reden. Dat merkt ie zelf wel zo gauw ie op stapt. :)
Valt me op dat veel paarden behoorlijk onopgevoed zijn. :D En dan heb ik het niet over de angsthazen want veel paarden zijn wat onzekerder met een vreemde ruiter die dan waarschijnlijk ook nog eens gespannen is (een achtervolging doe je vermoed ik niet in alle rust en kalmte) maar over de "moeilijke paarden" die hier genoemd worden.

Die van mij rijd je gelukkig zo op weg. :D Boskabouters kunnen wel problemen op leveren maar niet in die mate dat mneer plitie verongelukt :D Enige kans die ie heeft is dat ze verstijfd... :D

En met een "echt gevaarlijk paard" heb je niets te zoeken op de baan. ;)
En eentje die echt alleen maar mag stappen zou'k ook niet mee op de baan gaan gezien die even goed kan schrikken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:11

Maar goed die boete kan je altijd nog voor laten komen natuurlijk ;)
Als je dan de situatie uitlegt dat jouw paard dat echt niet kan/toelaat zullen ze ws de boete ook innemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:12

En hoe wil je dat bewijzen? :)
En dan heb ik het niet over peesblessure maar de zogenaamde "gevaarlijke" paarden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:12

Mijn paarden zijn goed opgevoed en allemaal keigemakkelijk hoor :)
Mijn bonte is alleen nog heel groen buiten en kan nog niet alleen, verder is ie schaapmak zolang er een ander paard bij is.
Kwestie van leren, we rijden nog maar net buiten ;)

Geldige reden? Een paard wat blessuregevoelig is en dus alleen maar gestapt mag worden, zoals ik al zei (en nee dat hoeft niet alleen aan de hand, kan ook prima onder het zadel, afhankelijk van wat het paard heeft toch? Of ga jij opbouwen aan de hand en vervolgens weer hup erop in stap/draf en galop??)
Er zijn wel degelijk dingen te bedenken.
En moeilijk maar daar komt meneer agent vanzelf wel achter??? Waarom neem je dan zelf al die voorzorgsmaatregelen misschien, wie wil er nou een loslopend paard hebben in een bos? Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als agentje eraf valt.
En wat als meneer de boef je paard aanrijdt met de quad, of erger nog; doodschiet...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:15

Bewijzen? Filmpje, alsnog de politie-agent erop laten zitten desnoods.

En anders de rijdende rechter? _O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:15

dat heb ik dus ook Ayasha... Ik denk dat de politie zo op haar weg kan rijden, ze is best bom proof, en saat ook echt niet te kijken van een laag hangent takje een omgevalle boom of een gestoorde gek op een quat. Ze is alleen (vermoedelijk) vroeger mishandeld geweest, en hoogstewaarscheinlijk door een man. Ze heeft dus vrij weinig respect voor mannen. Maar een vrouw kan zo opstappen en wegrijden (mist ze de knopjes kunnen vinden)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:16

maar als jouw paard kennelijk zo gevaarlijk is datie niet nromaal door het bos kan met een ruiter wat doe je dan in hemelsnaam op de baan met dat dier?

Sja wat als meneer de boef iemand anders dood schiet enkel omdat jij je paard niet effe af gaf? Bij een achtervolging waarbij de boef gewapend zijn, zullen ze ten eerste nooit alleen zijn (mag geloof ik niet) en ten tweede al nooit een paard nemen maar iets wat wat meer bescherming bied (als ze al wat nemen) ;)
Dus imo is dat een rampscenario dat echt niet zomaar gaat voorkomen.