Ik heb de mazzel gehad toen ik 14 was mijn eerste pony te "krijgen" met daarbij een 2e hands hoofdstel en zadel (met 2 echte ouderwetse vilten shabrakken (ken je die nog??). Ik had nog een halster en poetsspullen (had daarvoor met verzorgpony's bewezen dat ik er echt alles voor over had) en zo begon het...... , als ik ander wilde moest ik er zelf maar voor werken (heb ik ook gedaan hoor, langzamer hand een nieuw hoofdstel, zadel, dekjes, etc.)
Dusb ben er langzaam ingegroeid, maar doe lekker nog alles op "mijn" manier, al ben ik tegenwoordig wel aan het lessen volgens de AdB-methode (zoals dat genoemd wordt, ik noem het les van een leerlinge van AdB, met de nadruk op rechtrichten).
Ja dat miste ik nog in je stukje......., wat voor les ga je nemen?????

Wat heb ik nu zelf: dressuur zadel, hoofdstel met (ouderwetse hoge) engelse neusriem, dubbelgebroken aurigan bitje (was toen 1 van de eerste, tegenwoordig allang niet meer). Ik heb peesbeschermers en bandages, maar heb ondervonden dat mijn paard beter doet zonder. En nog een hoop andere zooi.
Ach doe het l;ekker op je "eigen manier", leen evt spullen om het uit te proberen en besluit wat je het beste bij jou en je paardje vindt passen.