mijn paard lasamber vindt grond werk veel leuker of lekker poetsen, of lekker samen met haar in de wei zitten.
al maak ik haar ook echt heel blij met een buitenrit, of even in de bak hobbelen maar dit moet ik niet 2 dagen achter elkaar doen want dan is het al saai voor haar haha...
dat laat ze me ook echt merken. en dan niet in de zin van gemeen maar ik merk het wel.
tara de pony daar in tegen, is gewoon zwaar beledigd als ze een dag niet bereden wordt .. dan loopt ze gewoon weg wanneer je haar roept enzo haha.
en dan gaat ze hele aparte. creatieve dingen doen zodat ik wel naar haar moet kijken
..hahaaan tara merk ik ook dat ze het rijden ook echt leuk vindt, met buiten rijden "zoekt" ze vaak dingen om zich zelf bezig te houden..
ze moet echt bezig gehouden worden. daarom heb ik ook een verzorger voor haar die ook op haar rijd. vroeger werd ze 6 tot 7 dagen in de week gereden.
ik reed toen echt heel veel dressuur matig. toen dat minder was merkte ik heel erg dat ze me echt van zich af stote, ik deed elke dag wat met haar want ze staan 5 meter van mijn huis van daan, maar ze kon het gewoon niet hebben dat ze niet kon rijden denk ik. nu ik een goede balans heb gevonden is alles weer goed
en ik vindt het gewoon leuk om va alles wat te doen
er is natuurlijk veel meer dan rijden: verzorgen, wandelen, etc. maar ik vind het wel appart dat je een hekel aan rijden hebt, terwijl je een paard hebt. Tuurlijk is verzorgen en wandelen leuk, maar je mist in mijn ogen echt iets! Ik vind rijden zo heerlijk. totale concentratie en het vergeten van alles om je heen. Dit kan je natuurlijk ook zoeken in mennen en grondwerk enzo, maar ik weet niet.. rijden geeft mij zo'n geweldig gevoel, ik snap niet dat er mensen zijn waarbij dat blijkbaar niet zo is
Ik vind rijden wel leuk, maar de dingen op de grond vind ik net zo leuk en misschien wel een beetje leuker (vooral grondwerk). Ik heb heel wat jaren niet kunnen rijden met mijn pony, vanwege gezondheidsproblemen van haar. De laatste 5 jaar toch zeker heb ik niet meer "echt" kunnen rijden met haar, in januari is ze overleden op 24jarige leeftijd en nu heb ik weer een jonkie.. net onder het zadel.. en ik moet echt weer even wennen aan het feit dat ik