16+ foto's.. Resultaat van het rijden ZONDER cap!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 23:09

Pijn? Tja wat is pijn, de 1e foto is gemaakt toen we net uit het ziekenhuis kwamen. Ik had blijkbaar niet echt te veel pijn, denk ik... (ik weet t niet eens meer.....)

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:10

Ik rij ook altijd wel met cap... maar dan wel echt met rijden he... als ik een keer uitstap ofzo dan niet... maar ik rijd zowiezo veel op jonge paarden en zo'n jong paard heeft meestal nog niet echt goed zijn balans!
Altijd fijn zo'n cap... Lachen
( ik draag alleen geen veiligheidscap....Gaaaap)

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:23

Aai...k rijdt ook altijd met VEILIGHEIDScap Knipoog
Vroeger had ik geen veiligheidscap, en als ik er dan afdonderde lag mijn cap eerder op de grond dan ik...ook met het elastiekje

En ook het 18-jarige paard van je moeder struikelt wel eens dooor een kuil waardoor ie valt en jij er over z'n nek afligt....
Of bij mijn moeder dat ie bv uitglijd door een plas en m'n moeder viel met d'r lip op die hoef...4 hechtingen...

Een cap had dan misschien niet veel geholpen...
Bv ken ook iemand die met cap viel en toen ze op de grond kwam klapte de cap op haar neus en heeft zo 2x achter elkaar haar neus gebroken en is toen maar zonder cap gaan rijden

Maar ik ben in vele situaties al gered door mijn cap denk ik zo...
Een keer was mijn cap kapot toen Nono uitgleed...maar ik was nog heel, op een blauwe plek na...

Ik ben blij met mijn cap hoor

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:54

ik wil je hoofd van nu wel eens zien, het lijkt heftig zo. ben je wat opgeknapt?! Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:20

crossmonster schreef:
ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd
ook zijn er gevallen bekend waarbij het klepje aan de voorkant van de cap neuzen heeft gebroken, daarom zijn die tegenwoordig of soepel of juist dik genoeg zodat ze niet kunnen buigen en je neus kunnen breken
eraf halen van die klepjes doen ze niet want dat is geen gezicht Haha!

maar die hersenschudding kan je ook hebben van die kopstoot van je paard. en daar is een cap niet voor gemaakt Haha!
maar cap beschermt idd niet tegen alles, maar ik was toch wel erg blij dat ik hem ophad toen ik onder lou terecht kwam met springen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 08:59

toch zouden die verwondingen ook gebeurd zijn als je een cap droeg, net als een gebroken bovenkaak. Ik zeg niet dat je zonder moet rijden maar dit vind ik geen goed voorbeeld. Ik rijd overigens zelf altijd met cap, sinds ik Pablo heb ingereden en regeklmatig zandruiter werd.

Overigens, wie van jullie heeft er dan een bodyprotector? Ik wel, verplicht met sgw, maar gebruik hem ook wel eens als ik probleempjes vermoed (eerste keer er weer op na 3 maanden bv).

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:33

Nadat mijn dochter eens is gelanceerd door een pony en daarbij met haar hoofd tussen muur en bakrand kwam[gelukkig geen schrammetje] blijf ik schreeuwen tegen mijn meiden ;CAP OP!!!!!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:05

Wat mij zo verbaasd is dat er zoveel mensen zeggen van, "met cap gebeuren dit soort dingen ook"maar wat ik al eerder heb gezegt in dit topic.. Als je hem niet op hebt had de schade misschien wel 2 x zo erg geweest of had je het hier niet meer kunnen vertellen.
Iedereen zijn eigen verantwoording hoor, maar ik vind het zo kortzichtig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:15

MirandaB, ik rijd altijd met cap (en dus soms zelf met bodyprotector!) Maar deze blessures had je toch gehad. Een cap beschermt tegen ernstig hersenletsel door een hoef tegen je hoofd of tegen iets aanvallen en het vangt de eerste klap van de grond op. Dus absoluut verstandig, maar niet beschermend tegen een gebroken neus bijvoorbeeld.

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:26

Bij ons op stal is een cap verplicht voor iedereen, althans, dat dacht ik. Want ik zag laatst iemand rijden zonder cap. Zegt de boer waar ik mn paard heb staan:
"ja maar die is boven de 20, en dan mag het wel"
Wat een Koe !!!!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:36

Ik doel ook niet op de persoon die dit topic begonnen is. Ik ben ook wel eens vol met mijn koppie (met cap) in het zand geploft. En ik kan je vertellen dat dat ook helemaal niet prettig aanvoelde.. Verdrietig

Citaat:
crossmonster schreef:
ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd

Meer een beetje op dit soort antwoorden. Kan niet zo snel meer quoten... maar er staan meer van dit soort antwoorden. Crossmonster begrijp me niet verkeerd dit was de eerste die ik tegen kwam.. dus heb jouw even als voorbeeld genomen. Ik zeg dus niet dat jij hem nu niet meer draagt.

Zo van de cap heeft toen niet geholpen dus nu draag ik hem ook niet meer.. Nou dat vind ik dus raar Scheve mond

Maroesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:55

Ow jeetje! hoe is het gekomen dat je gevallen bent? Wous.. ik rijdt altijd zonder cap maar ik denk dat ik daar nu ,maar een 2de x over na moet denken voor ik er wer zonder cap opstap! Whoa wat erg! Deed wel pijn zeker?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:04

ik draag hem zowiezo nooit als ik thuis aan het rijden ben, ik draag m alleen met spring en crossLES is mijn eigen verantwoording en dat het fout is okej, dat is dan voor me zelf , niet waar?
ik bedoelde er niet mee dat ik m om die reden niet draag, maar ik bedoel dat ie de verwondingen van het meisje in dit topic misschien OOK wel niet had kunnen voorkomen !

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 17:52

crossmonster"]
ik draag hem zowiezo nooit als ik thuis aan het rijden ben, ik draag m alleen met spring en crossLES is mijn eigen verantwoording en dat het fout is okej, dat is dan voor me zelf , niet waar?
ik bedoelde er niet mee dat ik m om die reden niet draag, maar ik bedoel dat ie de verwondingen van het meisje in dit topic misschien OOK wel niet had kunnen voorkomen !
[/quote]

Volgens mijn huisarts en de eerste hulp afdeling had het wel degelijk uitgemaakt als ik een cap had gedragen.

[quote="masja schreef:
Volgens het ziekenhuis, had de cap in iedergeval een minder zware hersenschudding kunnen opleveren. Ik heb nu 6 weken!!! Plat moeten liggen. Ik zat al voor die tijd weer op het paard, omdat ik het gewoon niet vol kon houden...
Mijn neus had "hoogstwaarschijnlijk" niet gebroken geweest en mijn kaak dan ook niet.

Maar ja zeker weten doe je het nooit. Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer zonder cap de weg op ga! Want hoe lief of braaf je paard ook is, je weet nooit wat je mede weggebruikers doen!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:12

ik ben een keer met volle rengalop tegen een muur geknalt, de pony schoot net de andere kant op dus die had niets. Ik had toen zo'n soort casco cap op mijn hoofd. Die hele 'klep'wa kapot, en een hele barst van voor naar achter in mijn cap. Ikzelf had verder hele maal niets, een heel kleine beetje hoofdpijn, maar echt niet erg. Ik was ook super blij dat ik mijn cap op had. Mijn instructrice kwam toen gelijk naam me toe, want die dacht dat mijn gezicht in de vernieling was. Dus ene cap kan wel grote klappen opvangen.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:59

Kan eigenlijk maar 1 ding zeggen...
Eigen schuld

Ik rijd altijd met cap, het braafste paard kan met uitstappen ook een keer schrikken...

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:30

Sinds een jaar ofzo heb ik mn cap altijd op, maar als ik er af mieter val ik nooit op mn hoofd.. (gelukkig misschien)
Kijk nu maar; gebroken enkel Boos!
Zijn er al enkel-protectors op de markt? (zit er nu wel eens aan te denken of het niet veiliger is met hoge schoenen en stevige chaps aan te rijden ipv oude schoenen en een rijbroek)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:48

Elise schreef:
Sinds een jaar ofzo heb ik mn cap altijd op, maar als ik er af mieter val ik nooit op mn hoofd.. (gelukkig misschien)
Kijk nu maar; gebroken enkel Boos!
Zijn er al enkel-protectors op de markt? (zit er nu wel eens aan te denken of het niet veiliger is met hoge schoenen en stevige chaps aan te rijden ipv oude schoenen en een rijbroek)

Of rijlaarzen?

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:54

Oude schoenen en een rijbroek is sowieso gevaarlijk... Een rijbroek is glad, oude schoenen zijn plat, als je blijft hangen kom je nooit meer los...

Chaps met GOEDE rijschoenen of rijlaarzen bestaan niet voor niks hoor...

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:59

vanda's schreef:
Oude schoenen en een rijbroek is sowieso gevaarlijk... Een rijbroek is glad, oude schoenen zijn plat, als je blijft hangen kom je nooit meer los...

Chaps met GOEDE rijschoenen of rijlaarzen bestaan niet voor niks hoor...

Oei Lips are sealed Ik ben gevaarlijk... Ik rijdt dan wel altijd met cap, maar ook altijd met een rijbroek met gewoon oude schoenen Scheve mond Ik wil daarom ook van die stalschoenen, die zijn ook hoger en is ook fijner voor op stal!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:24

uhh als ik goeed begrijp is de rijbroek dus gevaarlijk volgens Vanda's Verward

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:26

Scheve mond
mijn hemel!
Ik heb de foto's 3 (of 4 ) jaar terug ook gezien, gelukkig toen ik op visite kwam was het al iets minder
Gelukkig rij ook ik bijna altijd MET cap Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:17

babyboo schreef:
uhh als ik goeed begrijp is de rijbroek dus gevaarlijk volgens Vanda's Verward

Ja, maar dat zal toch wel niet zo zijn hoor... Anders kan je net zo goed met een gewone broek rijden! Verward