Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crossmonster schreef:ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd
ook zijn er gevallen bekend waarbij het klepje aan de voorkant van de cap neuzen heeft gebroken, daarom zijn die tegenwoordig of soepel of juist dik genoeg zodat ze niet kunnen buigen en je neus kunnen breken
eraf halen van die klepjes doen ze niet want dat is geen gezicht
Citaat:crossmonster schreef:
ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd
crossmonster"]
ik draag hem zowiezo nooit als ik thuis aan het rijden ben, ik draag m alleen met spring en crossLES is mijn eigen verantwoording en dat het fout is okej, dat is dan voor me zelf , niet waar?
ik bedoelde er niet mee dat ik m om die reden niet draag, maar ik bedoel dat ie de verwondingen van het meisje in dit topic misschien OOK wel niet had kunnen voorkomen !
[/quote]
Volgens mijn huisarts en de eerste hulp afdeling had het wel degelijk uitgemaakt als ik een cap had gedragen.
[quote="masja schreef:Volgens het ziekenhuis, had de cap in iedergeval een minder zware hersenschudding kunnen opleveren. Ik heb nu 6 weken!!! Plat moeten liggen. Ik zat al voor die tijd weer op het paard, omdat ik het gewoon niet vol kon houden...
Mijn neus had "hoogstwaarschijnlijk" niet gebroken geweest en mijn kaak dan ook niet.
Elise schreef:Sinds een jaar ofzo heb ik mn cap altijd op, maar als ik er af mieter val ik nooit op mn hoofd.. (gelukkig misschien)
Kijk nu maar; gebroken enkel![]()
Zijn er al enkel-protectors op de markt? (zit er nu wel eens aan te denken of het niet veiliger is met hoge schoenen en stevige chaps aan te rijden ipv oude schoenen en een rijbroek)
vanda's schreef:Oude schoenen en een rijbroek is sowieso gevaarlijk... Een rijbroek is glad, oude schoenen zijn plat, als je blijft hangen kom je nooit meer los...
Chaps met GOEDE rijschoenen of rijlaarzen bestaan niet voor niks hoor...