Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:33

Hier onweert het nu eindelijk ook!!
Mn man was net gaan kijken bij de paardjes, we hebben ze van de open weide afgehaald, staan ze in de andere weide ook gewoon middenop :Z En wij ons maar druk maken :Z
Er stonden wel veel bomen en een mast met lijnen, maar zonder stal wil ik het gewoon niet. Lijkt me vrij normaal jouw ongerustheid :(:) Hopelijk slaap je wel lekker en komen ze je morgen weer vrolijk begroeten!
Hoop ik voor alle paarden overigens!!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:44

[
Als ze alleen staan vinden ze het niet fijn, en kunnen ze zich druk gaan maken. Als ze met meer zijn, ookal is het er maar 1, zijn ze veel rustiger. Ookal kunnen de paarden niet goed met elkaar (weet niet of dit zo is) zoeken ze elkaar toch op, en gaan ze dicht tegen elkaar aan staan. Hoofd naar beneden en eten maar! Is vaak toch belangrijk, en nu lekker sappig ;)[/quote]

Er staan nog drie (oudere) paarden. Maar wat ik tot nu toe gezien heb is dat onze jonkies zich tot nu toe afzijdig van die paarden houden en lekker hun eigen gang gaan (ja... het is echt een mega-groot land). En er staan witte koeien met kalfjes... zo schattig! Die beesten lagen overigens op de grond en keken met grote ogen naar het onweer leek wel...

Heb de staleigenaar net gesmst trouwens. Beetje nerdy misschien, maar hoop toch zo dat ze iets terugstuurt.[/quote]

nee hoor, is dat ik het niet meer durf om bijna twaalf uur, anders had ik de staleigenaren ook gebeld!

Ik ga maar proberen te slapen, hopelijk trek ik hem morgen goed en wel uit de weide. Sterkte voor alle andere stresskippen..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:58

Zo hier is het onweer uitgebroken.
Gelukkig staat Loena ( het veulen) rustig dus hopen dat dat zo blijft

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:03

Mijn pony staat gelukkig binnen.
Voor 3 jaar terug is het paard van een vriendin, dat paard stond hier 5 km vandaan, getroffen door de bliksem en was dus dood.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:05

ilovetessa schreef:
ik heb de mijne voor het geval dat maar binnen gezet, maar normaal blijven ze gewoon buiten. kun je die mensen niet bellen om te vragen of ze hem nog voor je binnen willen zetten?

En die mensen voor gevaar van eigen leven het land insturen? Das niet zo aardig he ;)

Ik was ook te laat met het binnenhalen dus ze staan gewoon in de wei buiten. En het is een open weide. Die regen zullen ze wel lekker vinden, maar ja, die onweer.......het gaat wel heel hard.

Maar ik haal ze nu niet meer naar binnen, en dat is misschien heel egoistisch, maar ik waag mijn eigen leven er niet aan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:15

Die van mij staat ook buiten, samen met aantal anderen ook op vrij open veld. 't begint hier nu net te onweren en vind dat dan ook wel wat engig. Maar aan de andere kant, áls de bliksem wel inslaat heeft ze lekker tot het laatste moment blij buiten kunnen lopen(bedoel op stal kan die ook inslaan en dat dan de hele boel affikt).

Edit: nou klinkt het net alsof ik het helemaal niet erg vind allemaal. Dit is echter niet zo hoor, zou het vreselijk vinden als ze door de bliksem getroffen werd, maar daar gaan we maar niet vanuit.

KimD

Re: Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:21

Het onweert hier nu ook eindelijk! Ben aan het begin wezen kijken stonden ze bij elkaar te met de neus in de grond, of course. :P En nu net gaan kijken stonden ze al verder uit elkaar, dus neem aan dat ze zich niet bedreigt oid voelen? As we speak begint het nu hier keihard te regenen, zullen ze vast wel lekker vinden :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:21

Ook die van mij staat met 3 andere op een open weide.
Mij zit het ook helemaal niet lekker.

Ik heb nu nachtdienst, maar mijn vriend gaat morgen vroeg meteen kijken, zodat ik me bedje in kan duiken na het werk

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:23

Mijn paarden staan nu ook gewoon in het land, omdat ik ze niet binnen kan zetten, er is geen stal namelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik ook zeker met mijn hoofd bij hun zit en me wel een klein beetje zorgen maak met dit weer.. Het onweert hier nu echt hard! Het flitst aan een stuk door en het komt steeds dichterbij.. Ik heb zelfs al een aantal inslagen in weilanden gezien (niet in het weiland waar zij in staan).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:28

ijssnuiver schreef:
Die van mij staat ook buiten, samen met aantal anderen ook op vrij open veld. 't begint hier nu net te onweren en vind dat dan ook wel wat engig. Maar aan de andere kant, áls de bliksem wel inslaat heeft ze lekker tot het laatste moment blij buiten kunnen lopen(bedoel op stal kan die ook inslaan en dat dan de hele boel affikt).

Edit: nou klinkt het net alsof ik het helemaal niet erg vind allemaal. Dit is echter niet zo hoor, zou het vreselijk vinden als ze door de bliksem getroffen werd, maar daar gaan we maar niet vanuit.

Nee hoor dat is ieder z'n eigen toch?
Ja in een stal kan de bliksem ook inslaan, maar dat kan in een huis ook. Toch gaan we massaal in huis zitten omdat dat veiliger is. Dus hoe dan ook zal een stal veiliger zijn dan open en bloot op de wei :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:33

mn vorige pony stond ALTIJD het hele jaar door buiten!
en dr is gelukkig nooit wat aan de hand geweest,
paarden die k nu heb staan wel op stal,:$
maar onze wei is ook heel open!!
het komt vast wel goed hoor!:D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:37

Ben blij dat die van ons binnen staan.
In ieder geval onze shet is doodsbenauwd voor onweer.
Deze heb ik wel eens binnengehaald in noodweer.
Moest toen elke keer de flits afwachten om hem te pakken te krijgen,wat kan een shetje sterk zijn wanneer die bang is!!!!!!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:41

Tuurlijk kan de bliksem overal inslaan, maar als de bliksem op een open weide inslaat, pakt die meestal het hoogste punt.
In mijn geval geen boom oid wat hoger is. Wel verder op, maar je weet het nooit. Vandaar dat ik ook wat angstig ben, maar kan er niks aan verandere iop dit moment.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 06:57

nou na een nacht waarin ik geen oog dicht heb gedaan, ga ik nu snel naar stal en checken of alles goed is met de paarden..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:05

Ook wij hebben alles 24/7 buiten lopen, vannacht was het hier noodweer, leek wel hagel met onweer. Zo hoorde dat op de ramen:) Pony's lopen hier 2 km vandaan en 1 met veulen van mij staat buiten bij de hengst houder. Maak me er niet zo heel erg druk om eigenlijk. Als het gebeurt gebeurt het toch wel. Dus heb ze dan liever buiten, dan dat bv de bliksem in slaat in de stal, dan heb je brand en ben je nog veel verder van huis. Overigens staan ze in de buurt van een afgebrande boerderij met nog een loods ernaast, ook staan er overal bomen omheen. Is in die 10 jaar nog nooit fout gegaan bij ons, paar jaar geleden wel hier vlakbij 2 paarden dood door de bliksem.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:10

hier leeft alles nog. Hij kon in de luwte van de stal gaan staan maar hij ging midden in het open veld staan. Ik kon hem in het licht van de straatlantaarn zien staan en dat zag er wel spookachtig uit. Hij stond vo lop de wind en zijn Rambo SIH wapperde om hem heen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:19

fijn dit topic!!
Ik dacht al dat ik de enige was met zenuwen all over met dit weer.

tegenwoordig staat ze tijdens de nacht binnen gelukkig.
Op mijn vorige stal was het eens feest, wij de paarden snel binnen halen er zou noodweer komen.
Het begon al te flitsen maar gelukkig was de verlichting van de bak hoger dan wij..........mja.......
Eerst de pony`s naar binnen, dat ging goed.
Toen de merrie`s met veulens, 1 veulen bleef niet bij de merrie en was doelloos rond aan het rennen.
Mensen liepen de wei in en ik deed het hek open en dicht.
En ineens, in de wei er naast, op nog geen 500 meter afstand sloeg de bliksem in!!!
Je voelde iets raars door je lijf trekken, keek om, en een dikke rookpluim en pollen gras vlogen de lucht in.
Je schrikt je dood en beseft wat een geluk je hebt gehad.
Toen we later gingen kijken zat er ook een diep gat in de grond.

Nooit zal ik meer een wei in lopen als het flitst, dan moeten ze zich maar even zien te redden!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 08:51

Nou goed nieuws, met mijn paard is alles oke! Hoop met die van jullie ook allemaal. :-)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:25

IK ben niet gebeld dus ze zullen allebei nog wel op de pootjes staan.

Ik heb er gisteravond wel heel even aangedacht toen het zo te keer ging. Maar ik heb ze al jaren buiten en ga ze dan niet ineens binnen zetten in een warme stal. Ik denk dat die dieren het best lekker vonden.

Tuurlijk kan het gebeuren en ik zou het ook vreselijk vinden mocht het mij overkomen. De enige geruststelling die je hebt is dat het wel in 1x gebeurd is en dat mijn dieren een prachtig leven hebben gehad.
Aan de andere kant kan hij morgen ook een fatale koliek krijgen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:31

Denk dat elke paarden eigenaar zich wel zorgen maakt, en das volkomen normaal lijkt me?

Ik ben gister na de bui langs gereden, enigste wat er was, dat ik domme kopppen kreeg: Baas doe jij nou hier?

Veulens stonden heerlijk in de plassen te spullen, lekker wat afkoeling voor ze.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:34

mijn ouders wilden onze pony's in de paddock (en inloopstal) zetten, maar dat is juist nog gevaarlijker..
bij onze stal en paddock staan allemaal bomen, en als er dan iets om zou vallen zitten ze opgesloten.
wij hebben ze dus lekker in de wei laten staan, en als er een boom omvalt, zijn ze echt zo weg hoor :)

onweer is toch altijd even eng, maar je moet er maar gewoon op vertrouwen dat het wel goed komt.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:16

Mijn paarden zijn er ook goed doorheen gekomen.
Gelukkig die van jou ook!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:23

Gelukkig niets aan de hand!
Heb zelf ook nog niets gehoor dus de paarden zullen nog wel rond huppelen. Hier bij ons thuis trekken de shetten zich niets aan van het onweer.
Moet zeggen dat ik het er ook niet meer op heb. Heb namelijk al een paar keer in de omgeving gehoord dat paarden overleden zijn door de onweer. Maar goed stal kan dan ook in brand vliegen dus lijkt mij persoonlijk nog onveiliger.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:58

Die van een vriendin van mij staan ook 24/7 buiten met inloopstal. bij haar achter is ook open land en jaja ligt ook nog eens aan het bos. Die hebben het met het vreselijke weer van gisteren (ging erbij ons zwaar aan toe, zeker 5 x bij ons in de straat ingeslagen) ook overleeft... het is altijd even schrikken want wij gingen ook gewoon kijken, we scheten hem wel hoor :o

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:02

Ik ben vanacht nog naar stal gegaan om ze binnen te zetten.
Anders slaap ik echt niet met een gerust hart