Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aliealie schreef:Ik ben momenteel nog weer op zoek naar een nieuw zadel voor mijn 20-jarige. Ik rij hem nog recreatief
Een ander zou me misschien voor gek verklaren, maar ik kan er ook niet mee leven dat zijn zadel niet meer helemaal goed past........

Tilmar schreef:Ik dacht dat het over de leeftijd van de ruiter ging![]()
Maar het ligt toch helemaal aan de conditie van het paard? Wij hebben er een op de manege gehad die met 20 helemaal op was en er zijn pony's die met 30 jaar nog prima lopen.
LadyGrace schreef:Toch vind ik wel dat als je paard/pony 30 + is.. het eigenlijk wel zijn rust verdient heeft.. en nog lekker van z'n oude dag genieten kan.
Waratje schreef:LadyGrace schreef:Toch vind ik wel dat als je paard/pony 30 + is.. het eigenlijk wel zijn rust verdient heeft.. en nog lekker van z'n oude dag genieten kan.
En als dat paard van 30+ helemaal geen rust wil? En juist geniet van dingen doen?
Paarden die vitaal die leeftijd halen zet je niet op rust, die hou je op (aangepast) werk dat ze leuk vinden.

maar als ze gezond zijn kunnen ze echt wel lang mee hoor! natuurlijk geen wedstrijden meer maar wel stappen draven en mischien galloperen.