Is mennen minderwaardig?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:24

Ik men ook met mijn paard, wij vinden het allebei super. Het is bij ons niet zo mooi als bij Lia, maar je kunt toch wel leuk rijden. Mocht er iemand zin hebben, ik kan vrijwel altijd wel een bijrijder gebruiken.
ik ben trouwens al eens meegeweest met het tandem, en het is echt spectaculair.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:02

Mennen is zeker niet minder als springen of dressuur, helemaal niet zelfs.

Ik mende ook weleens met mijn Haflinger, we vonden het beide erg leuk en was altijd gezellig Lachen
Verder heb ik ook tweespan en vierspan gereden met Belgische Trekpaarden en ik kan je vertellen, dat is errug spannend Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:51

Ik heb afgelopen week bij Ijsbrand Chardon voor het programma de teugel een men les gekregen met 4 haflingers voor de kar!!!
Ik vond het geweldig! Erg ingewikkeld met de teugels, dus dat is even wennen, maar wat een kick is dat, 4 paarden met een totaal gewicht van laten we zeggen 1600 kilo die toch gewoon doen wat je wilt. Mochten ze besluiten er vandoor te gaan heb je echt niks meer te zeggen he (althans ik als beginner). Ik heb veel respect gekregen voor de sport!

Mocht je willen zien hoe het ging kijk dan as zondag om 15.15 uur op SBS6 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:56

Marieke schreef:
Mochten ze besluiten er vandoor te gaan heb je echt niks meer te zeggen he (althans ik als beginner).


Geld ook voor een enkelspan shetlander Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:04

Uiteraard ben ik nu ook een menner, maar ik rij ook onder het zadel, dus ik vind dat ik mag reageren Haha!

Ik heb juist altijd OPGEKEKEN tegen menners. Het is gewoon veel moeilijker dan rondhobbelen op je pony.

Ten eerste heb je gewoon SUPER veel vertrouwen nodig. Heb je dit niet dan zit je gewoon niet gemakkelijk op de kar.
Gebeurt er iets dan ben je gewoon veel verder van huis dan een perdje wat er met zadel vandoor gaat.
Verder stuur je op een pard jezelf en het paard, op de kar stuur je het paard en is het te hopen dat je goed genoeg stuurt om zelf ook mee te komen.
Denk maar aan auto met aanhanger, dat is ook moeilijker Haha!

Overigens is het ook nog zo dat mennen de duurste paardensport is, dussuh, sanderijn, wij zijn de rijkere mensen Schijnheilig Clown

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:13

Marieke schreef:
Ik heb afgelopen week bij Ijsbrand Chardon voor het programma de teugel een men les gekregen met 4 haflingers voor de kar!!!
Ik vond het geweldig! Erg ingewikkeld met de teugels, dus dat is even wennen, maar wat een kick is dat, 4 paarden met een totaal gewicht van laten we zeggen 1600 kilo die toch gewoon doen wat je wilt. Mochten ze besluiten er vandoor te gaan heb je echt niks meer te zeggen he (althans ik als beginner). Ik heb veel respect gekregen voor de sport!

Mocht je willen zien hoe het ging kijk dan as zondag om 15.15 uur op SBS6 Haha!


ah, dat ga ik kijken *LOL* HAd het afgelopen week ook al gezien toen IJsbrand aan het mennen was. Volgende week komt hij deze kant op, naar de internationale wedstrijden in Breda, ik ga lekker kijken Lachen

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:21

ik men zelf niet, maar ik kijk zeker niet op mennen neer, waarom? het is toch gewoon ook een tak van paardensport

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:37

Ilindra"]
[quote="Marieke schreef:
Mochten ze besluiten er vandoor te gaan heb je echt niks meer te zeggen he (althans ik als beginner).


Geld ook voor een enkelspan shetlander Haha!
[/quote]

Ja, iid. Ik spreek helaas uit ervaring. Of ik helemaal als beginner gerekend mag worden weet ik niet. Ik heb iig nooit les gehad maar wel veel uren op de kar er op zitten en meerdere pony's beleerd. Maar weet helaas uit een verse ervaring dat er geen houden aan is. Zelfs mijn lieve slome sulletje Dennis kan echt gaan en dan wil je niet op de kar zitten en niet in de buurt zijn. Dat is pas ECHT eng.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 01:50

Ik heb na jaren lang op het zadel te hobbelen leren mennen, en ik moet zeggen dat ik het stukken leuker vind dan rijden . Het contact is van ietsje verder weg, maar het is stukken intenser, je geniet veel meer nog van de omgeving omdat je niet telkens op je zit moet letten ...
En nee Knipoog, mennen is niet aan die twee lange "koorden" trekken en "JU" roepen ... het is een hele kunst om je paard op afstand te "bedienen" en juist te laten lopen!

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:16

Ik vind mennen een kunst op zich....net als dressuur en springen meot je toch maar weten hoe het moet en je paard ook dit vind ik zelfs moeilijker omdat je je zit niet kunt gebruiken en er nog eens zo`n ding achter je pony hangt en als ik zou sturen met een 4-wielige kar zou ik waarschijnlijk bij elke bocht tegen een boom aanknallen ( ik heb trouwens ooit 1x gemend met een shetje en dan een 2-wielige karretje, ik heb gewoon in de slappe lach gelegen omdat als je achterom keek er een spoor ging dat zooooooooo scheef ging oftewel ik kan er niks van!(was wel mn eerste keer dat ik mende))

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:12

Nee het is zeker niet minderwaardig. Ik heb zondag mijn eerste wedstijd gehad ( om pionnen en blokken heen crossen) en het is echt moeilijker dan dresseur of springen.
Maarja heb ook nog maar heel weinig gement. Maar mennen is echt leuk, buiten een beetje rijden vind ik niet zo super, maar echt om pionnen heen sturen en zo hard mogelijk is ehct zooooo lauw Haha!

Bij men wedstrijden hangt trouwens een totaal andere sfeer dan bij dresseur echt veel gezelliger en ze beschouwen je echt niet als concurrent ofzo. ( niet dat ik een concerrent was ofzo *LOL* )