stef schreef:Precies mijn probleem. Voorheen kreeg hon in de zomer nooit wat bij, maar nu moet ze wel, aangezien ze een veulen aan de voet heeft
Eerst even een reactie hierop. Mijn verzorgpony staat op prima gras met een veulen aan de voet, maar krijgt niet echt bijgevoerd. Als ze op stal komt krijgt ze nog geeneens een halve kilo. En als ze dag en nacht buitenblijft krijgt ze in principe helemaal geen voer, op af en toe 's avonds een bakje na.
Maar dan even over mijn pony's. Beiden zijn veels te dik. Ook de reden dat ze elke dag maar een uur of 8 buiten staan. Dan moeten ze aan het werk en daarna gaan ze op stal. De WelshCob loopt minimaal 6x per week. Maar is te dik sinds hij ziek is geweest, hij heeft 3 weken op het weiland gestaan, met veel krachtvoer (anders ging hij te erg achteruit) en niets doen al die weken. En dat krijg ik er nu niet af.
Maar ik heb twee pony's (Haflinger en WelshCob) die van niets dik worden. Ik voer heel klein beetje bij, omdat de Haflinger op Foenegriek staat, en de WelshCob nog medicijnen heeft. Maar anders eten ze dat niet op.