Wiens paarden/pony's zijn te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:52

stef schreef:
Precies mijn probleem. Voorheen kreeg hon in de zomer nooit wat bij, maar nu moet ze wel, aangezien ze een veulen aan de voet heeft

Eerst even een reactie hierop. Mijn verzorgpony staat op prima gras met een veulen aan de voet, maar krijgt niet echt bijgevoerd. Als ze op stal komt krijgt ze nog geeneens een halve kilo. En als ze dag en nacht buitenblijft krijgt ze in principe helemaal geen voer, op af en toe 's avonds een bakje na.

Maar dan even over mijn pony's. Beiden zijn veels te dik. Ook de reden dat ze elke dag maar een uur of 8 buiten staan. Dan moeten ze aan het werk en daarna gaan ze op stal. De WelshCob loopt minimaal 6x per week. Maar is te dik sinds hij ziek is geweest, hij heeft 3 weken op het weiland gestaan, met veel krachtvoer (anders ging hij te erg achteruit) en niets doen al die weken. En dat krijg ik er nu niet af.
Maar ik heb twee pony's (Haflinger en WelshCob) die van niets dik worden. Ik voer heel klein beetje bij, omdat de Haflinger op Foenegriek staat, en de WelshCob nog medicijnen heeft. Maar anders eten ze dat niet op.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:22

mijn heeft een paar weken niks gedaan en daarna nog rustig aan(peesblessure) en daarna mocht hij ook nog op de wei, dus hij is wel dikker geworden maar hij is niet dik, vind ik. (ff recente foto kijken...nee echt niet dik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:54

Ik heb over het algemeen meer moeite om ze dik te krijgen dan dat ze te vol zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:55

Dyonne"]
[quote="stef schreef:
Precies mijn probleem. Voorheen kreeg hon in de zomer nooit wat bij, maar nu moet ze wel, aangezien ze een veulen aan de voet heeft

Eerst even een reactie hierop. Mijn verzorgpony staat op prima gras met een veulen aan de voet, maar krijgt niet echt bijgevoerd. Als ze op stal komt krijgt ze nog geeneens een halve kilo. En als ze dag en nacht buitenblijft krijgt ze in principe helemaal geen voer, op af en toe 's avonds een bakje na.

[/quote]

Genderose heeft ook nooit (of heel weinig) krachtvoer gekregen tijdens het zogen van het veulen. Maar dit jaar kreeg ze krachtvoer omdat ze er twee moest voeden. Nu krijgt ze nog steeds minstens 1,5 kg per dag. Aangezien ze dat vorige jaren niet had, is ze nu echt dik. Lijkt af en toe of ze nog een veulen in zich heeft *LOL*
Maar krachtover bijvoeren is wel goed voro een zogende merrie, goed voro de melkproductie.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:03

Die van mij is óf te dik óf goed. Ik heb hem wel zwaar in training maar hij blijft tot een buikje neigen en terugzetten in krachtvoer is ook niet echt een optie. Ik ben m daarom nu aan t overbouwen OP vIPAGRAAN.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:34

Zoals de boeren bij ons op stal zeggen: Dat beest is er goed an Haha!
Ze is neit moddervet *meer* maar er mogen nog wel ene paar pondjes vanaf.

IK heb ook wel een goed excuus hoor, dat is namelijk haar babyvet Schijnheilig

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:18

Sharif is precies mooi, echt een lekker slank beessie.

Polly is VEEEEL te dik, tijdens de dracht heb ik haar bijgevoerd en toen Katinka geboren was had ze wat weinig melk en heb ik dus doorgevoerd.
Tot is een paar weken geleden bij de veearts was en die zei meteen dat ze veel te dik is en als ze zo zou blijven dat ze dan bevangen zou raken.
Dus bix afgebouwd en nu krijgt ze een klein beetje hooi bij omdat er bijna geen gras staat en soms een handje brok.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:27

Ewald ziet er toppie uit! Misschien een paar kilootjes erbij voor het mooie maar hij ziet er mooi uit. Hij is een tijdje dik geweest (niet super dik maar gewoon wat bol Tong uitsteken ) maar nu is ie echt op zn best! Kwijl

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:40

mijn kwpnner is ook veels te DIK!!ik ben nu elke dag aan het verhogen met zijn training!!met een paar weken is hij wel weer dunner!!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:55

Ik heb momenteel ook een 'ton op voetjes' Haha! !
Ze staat op rust op het land met een blessure, doet dus niks anders dan grasmaaien en verwerken...
En ik had eindelijk die grasbuik van vorig jaar eraf, snik!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:30

Mijn pony mag ook wel wat kilootjes kwijt, maar echt dik kan ik hem niet noemen, zn buikje hoort bij hem.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:36

Fitz is echt in sportconditie, ziet er prima uit. Hij heeft het in het land vaak te druk met andere dingen dan grazen. Haha!

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:36

Haaahaa, mijn haflinger is nu een lekkere dikzak, maar toen ik hem kocht was hij gewoon veeeeels te vet. Omdat ik hem goed rij is hij wel wat afgeslankt maar nog steeds wat kilootjes teveel.
Maar ik ga hem niet extra op streng dieet doen want als ik dat doe dan blijft er niks meer van hem over, het hoort ook bij zijn bouw. Hij hoort een mollige haflinger te zijn.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:50

mijne is wel te dik, maar niet door het land. dat land helpt er wel mee dat hij niet afvalt! maar hij was al te dik!!! gaat wel beter en het valt wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:55

Rydar is eindelijk voor het eerst in zijn leven "te dik" maak me er dan ook niet druk over ben al lang blij dat er wat spek op zit!..

Mijn oude pony skipper is zijn hele leven te dik geweest daardoor zijn z'n beentjes snel versleten.. maar heeft ie toch nog de 31 jaar gehaald!
Afbeelding

wel duidelijk waarom ze hem vernoemd hebben naar een skippybal Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:56

Die van mij *LOL*

Annabel Tong uitsteken
S'winters weer mager.
Eenmaal in het land, groeit ze helemaal dicht.
Verder zien ze er allemaal toppie uit.
Parouscha heeft er ook onwijs veel aanleg voor om dikt e worden, ze staat nu op redelijk schraal land, dus dat helpt wel

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:09

Geena...is elke zomer heel erg dik ik ben nou eigenlijk meer bezig haar in topconditie en dieet te krijgen vorig jaar gelukt, allen het probleem is dat ze in de winter TE dun werd dus ik ga nou kijken hoe het nu gaat, nu valt het wel mee met dikheid ze is wel goed nou.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:08

Al sje voor die van mij staat steekt er aan beide kanten ong een meter buik uit... niet fijn dus.

Maar ze staat zo goed als stil door een peesblessure, staat op een heeel schraal land en heeft ook nog een masker voor zodat ze niet te veel kan eten. *zucht* ik wacht wel weer tot het winter is

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:08

Vandaag Joop zonder deken en dan valt wel op dat het wel meevalt. Hij was voorheen echt veel dikker. Dat scheelt dus wel weer. Voltrack blijft mooi een beetje bol en Patent lijkt nu ook weer wat aan te komen. Straks hebben we mooie sportpaarden die er lekker gezond en goed doorvoed (niet té dus) uitzien.
Een buik zit volgens mij trouwens niet zo zeer aan de zijkant als wel aan de onderkant. Patent steekt nl aan de zijkant nog wel uit. Dus mijn vader vond hem niet te dun, zeg ik: ehm, dat zijn z'n ribben, die vallen heus niet naar binnen (thank god for that). Nu krijgt Patatteke dus wel even extra voer en het lijkt er nu wel op dat het toch enigzins aanslaat. Nu maar afwachten hoe hij na zondag (zware training) is...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:46

Bij osn is alleen Belle te dik (zoals altijd, die word van niks al dik!)
Apollon is dit jaar eens niet te dun! Maar nou vragen veel mensen of ze drachtig is en dat was nou ook weer niet de bedoeling. Ik vind haar niks te dik! jullie wel? (in m'n profiel)

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:01

Stagave heeft ook een "lekkere" hangbuik. Maar hij is nu 2 jaar geweest en moet er ook nog van groeien...

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:16

Mi is ook absoluut volslank Haha!
ik werk al maaaaaanden omdat ze naar de keuring moest maar zelfs op de keuring was ze iets te dik Frusty ik krijg het er gewoon niet af, best frustrerend.... Boos!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:41

Isolda is niet dik, die is zwaar bespierd Schijnheilig
Ehmm.. nouja, ofzoiets Haha!

Isolda is het hele jaar door te dik. Ik heb haar nu bijna normaal, zodat ik de ribben kan voelen, maar niet zien.
En die grasbuik... sja, daar kom ik niet vanaf. De enige mogelijkheid is op stal houden en niets voeren, maar dat is ook zo sneu.
Ik galopeer nu heel veel en de buik begint nu ietsje op te trekken. Maar helemaal weg krijg ik het niet.

Soms is het weleens frustrerend. Mensen die vragen wanneer ze uitgerekend is etc. etc.
Ik probeer me er maar gewoon bij neer te leggen, ik ben nou eenmaal dol op mijn kamerolifantje Lovers

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 03:40

Yennie niet hoor....die mag van mij dikker. Ze heeft het zwaar gehad id winter en is daar nog steeds van aan het bijkomen......ze krijgt balen hooi en gras, maar het gaat langzaam maar zeker. Je ziet haar ribben net niet, maar iets meer spek mag wel. Maar goed...beter dun dan dik! Binnenkort aan het werk en spiertjes kweken, scheelt ook al een hoop bij zo'n magere lat! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 06:39

Bill is ook vet, maar wel egaal vet.
Ik kan er niet tegen rijden, maar het loopt nog niet echt de spuigaten uit.
Gelukkig geen hangbuik, dat is het enige voordeel.