Ezel inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Ezel inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:55

Nee hoor, ze proberen je duidelijk te maken dat je fout bent, omdat jij zo stug vol blijft houden denken mensen 'Oh, nog zo iemand van 11.'

Als je je mening wel goed had gegeven en goede standpunten had ingebracht waarom jij wel zou vinden dat het kon, zouden ze dat niet gezegd hebben, maar dat doe je niet..

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:02

inderdaad upendo, daar ben ik het helemaal mee eens.

TS, ik zou ook lekker met je ezeltje gaan vd-en :) eentje van 19 nog inrijden kan goed gaan, maar kan ook zeer slecht aflopen.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:27

Waarom begint iedereen meteen; ze is nog maar 11, laat haar in haar waarde. Doe dat dan ook en reageer niet, mensen die wat jonger zijn kunnen heus wel wat in te brengen hebben, en weten zelf ook heel veel.

ontopic;; Je kan altijd proberen om het ezeltje te kunnen berijden, het is gewoon hetzelfde als bij paarden.. Dus ook hij kan overal van schrikken, en zomaar wegschieten en andere rare dingen doen. Zolang je maar de goede kennis en weet hebt, dan kan je al heel ver komen ! Maar denk er wel aan, hij is al 19 jaar, en heeft zoiets nooit eerder gedaan dus er zitten best veel risico;s aan.

Veel plezier & succes met je ezeltje !

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:28

Een ezel inrijden ? dat lijkt me wel super om te doen
veel plezier er mee

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:37

TS ben je al begonnen of doe je het niet

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:40

Ik hoop voor die arme ezel dat ze niet begonne is & dat ze ook niet begint .
Het kan zulke nare dingen opleveren ;(

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:59

naomi_mickey schreef:
Waarom begint iedereen meteen; ze is nog maar 11, laat haar in haar waarde. Doe dat dan ook en reageer niet, mensen die wat jonger zijn kunnen heus wel wat in te brengen hebben, en weten zelf ook heel veel.

ontopic;; Je kan altijd proberen om het ezeltje te kunnen berijden het is gewoon hetzelfde als bij paarden.. Dus ook hij kan overal van schrikken, en zomaar wegschieten en andere rare dingen doen. Zolang je maar de goede kennis en weet hebt, dan kan je al heel ver komen ! Maar denk er wel aan, hij is al 19 jaar, en heeft zoiets nooit eerder gedaan dus er zitten best veel risico;s aan.

Veel plezier & succes met je ezeltje !

Hoe kan je dit nu zeggen
Het beest is al 19, dat zou hetzelfde zijn om een bejaarde aan de rekstok te hangen.
Dat gaat zijn rug niet redden hoor
Hij is niet meer zo flexibel als 10 jaar terug.
Sommige paarden/ezels worden idd nog bereden als ze 30 jaar. Maar hieraan ze ze gewent
die rug en spieren kunnen daar tegen.Het is iets wat ze al jaren doen.
Maar voor zo,n oudje is dat echt niet aan te bevelen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:02

Ik zou sowieso geen 19-jarige ezel nog gaan inrijden..
En net zoals bij paarden moet je er verstand van hebben, heb je dit niet begin er dan niet aan!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:05

Hey, ik hoop dat je even wat informatie opzoekt over ezels inrijden?
Want waarschijnlijk heeft dit beestje al 19 jaar stil gestaan, ik zou zeggen, lekker zo laten! beestje weet niet beters.
Misschien iets anders zoeken om te rijden??

Wanneer je het wel gaat doen, veel succes dan.

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:40

hoi hoi,

ik zelf zou een ezeltje van 19 niet meer belasten door hem te willen gaan berijden, een paard van 19 word ook niet meer ingereden enz. die word notabene bejaard genoemt,

er zitten idd ook aardig wat risico's aan het inrijden, omdat je ezel al oud is en geen spieren heeft kun je gemakkelijk blessuures krijgen,

als je ezeltje zo leerzaam is, wand dat zij je toch ?, dan kun je hem ook gewoon leuke kunstjes leren, dan kun je even leuk plezier met dr hebben, !

xx

ikhouvanjouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:42

heaaay,

ik heb ook een ezel ingereden.
myn eigen ezel.
ik heb der eerst gelongeerd.'
en er op gezeten .
en laten lopen .
maar ezels leren heel snel.

(L)

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:24

Hij is al 19, beetje zinloos, bovendien een paard rijdt 300238724 x zo fijn, dus hou het maar bij paarden. ;)

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:37

lovehannah schreef:
Hij is al 19, beetje zinloos, bovendien een paard rijdt 300238724 x zo fijn, dus hou het maar bij paarden. ;)

ben het wel met je eens dat hij al 19 is maar helemaal niet met dat je zegt dat een paard 300238724X zo fijn rijd, dat klopt niet dat is ieder voor zich..

TS, al begonnen :)? Of laat je het?

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:47

Ik heb zelf mijn 2 ezels ingereden, dus hier wel wat ervaring.
De mening dat ezels "toch niets doen" is serieus verkeerd gedacht. Net als bij paarden verschilt dit van dier tot dier. Mijn ene ezel was inderdaad opstappen en wegwezen. Die zette geen pas verkeerd en trok zich van niets iets aan. De andere was een ander verhaal. Daar heb ik héél veel tijd en geduld in moeten steken en heb ik regelmatig de aarde van dichtbij bekeken. Dit is uiteindelijk ook goed gekomen, mede doordat ik al ervaring had met het inrijden van paarden.
Mij raad dus: Doe het niet bij een oudere ezel, maar laat deze lekker genieten van borstelen, vrijheidsdressuur, ... dit allemaal door bovenvernoemde redenen van andere bokkers. Moest het om een jonger exemplaar gaan, zou ik er ook nooit aan beginnen zonder hulp met ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:08

ior deed het bij mij ook beter dan Iris. Iris was met longeren erg koppig en ior ging prima, stapte je ook zo op en wegwezen. Maarja iris en ior waren toen ook 5 jaar ;)

Julie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:11

Nou ik had ergens gehoord ofzo dat het niet zo goed is voor de rug van een ezel om die te berijden. Maar ik vind zelf ezels ook wel betere beestjes voor een kar. En wat heb je er nog aan? Misschien overlijdt-ie over 2 jaar wel opeens en dan heb je er nog niet veel aan gehad ofzo. Of-ie is er niet sterk genoeg voor. ofzo. Nja.

JuliaSandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:04

Ik vraag me zelfs af of een beestje op die leeftijd nog plezier in rijden kan krijgen... Of hij het wel zal 'snappen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:43

julie: moeten inderdaad niet al te zware mensen op gaan zitten nee :D net als bij een shet

ezelGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 19:36

hoi, was een tijdje niet meer op bokt omdat ik op kamp was.
mensen hier begrijpen er niks van wat ik bedoel, mijn ezel vind heel erg leuk als ik er op zit. hij staat er
gewoon voor klaar, en ik bedoel ook niet het echte inrijden maar het beginnen wandelen enz. en hoe inrijden zonder bak
die tips bedoel ik. jullie lijken wel boos ;(
Laatst bijgewerkt door ezelGEK op 04-07-10 20:05, in het totaal 3 keer bewerkt

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:45

haha een ezel inrijden, dat heb ik egt nog nooit meegemaakt,
maar eerst goed nadenken!
want weet je zelf niet wát je moet doen, dan is het niet bepaald slim, dan leer je strax het foute aan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:00

ezelGEK schreef:
hoi, was een tijdje niet meer op bokt omdat ik op kamp was.
mensen hier begrijpen er niks van wat ik bedoel, mijn ezel vind heel erg leuk als ik er op zit hij staat er
gewoon voor klaar, en ik bedoel ook niet het echte inrijden maar het beginnen wandelen enz. en hoe inrijden zonder bak
die tips bedoel ik. jullie lijken wel boos ;(

kijk dit had je niet vertelt :D
Wij gingen er allemaal van uit, dat er nog nooit iemand op gezeten had.
Maar blijkbaar rij je er dus gewoon al op.
Wat bedoel je dan met "inrijden"?
Heb je trouwens een foto van je ezel 8-)

ezelGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:18

eindelijk een leuke reactie :D
ik heb veel foto's maar ik weet niet hoe ik ze op mijn profiel moet zetten.
ik ben niet van plan zo als de meeste mensen hier denken :(!! hem suf te gaan berijden!
het leek me gewoon leuk om een rondje te leren stappen acheruit lopen enz. gewoon heel rustig aan doen
dan kan toch geen kwaad?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:26

ja tuurlijk kan dat! als jij denkt dat je ezeltje dat kan moet je dat gewoon doen:D zoals heir boven een beetje stappen enz moet kunnen,

beetje jammer van al deze negatieve reacties! nog nooit elzels in Afrika gezien zeker?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:34

ezelGEK schreef:
eindelijk een leuke reactie :D
ik heb veel foto's maar ik weet niet hoe ik ze op mijn profiel moet zetten.
ik ben niet van plan zo als de meeste mensen hier denken :(!! hem suf te gaan berijden!
het leek me gewoon leuk om een rondje te leren stappen acheruit lopen enz. gewoon heel rustig aan doen
dan kan toch geen kwaad?

Nou kijk, mijn reactie was natuurlijk ook eerst, niet doen!!
Want je had niet geschreven DAT je er al regelmatig op zat.
Zou gewoon rechtdoor blijven lopen, geen achterwaarts en andere interesanten dingen doen.
Die "interesanten"dingen zou gewoon aan de hand doen.
Hoelang heb je je ezel al, en was die al bereden voordat jij hem kreeg?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:35

roybrit schreef:
ja tuurlijk kan dat! als jij denkt dat je ezeltje dat kan moet je dat gewoon doen:D zoals heir boven een beetje stappen enz moet kunnen,

beetje jammer van al deze negatieve reacties! nog nooit elzels in Afrika gezien zeker?

je kan geen beesten met elkaar vergelijken
In Africa is het dierenwelzijn niet zo best als hier he ;)