abeltje_xx schreef:Pleasure79 schreef:Oljst, stad van de ajuinen!!
huh?
xeline is van aalst belgie, das de ajuinen stad, sorry ben een beetje melig!! Ben vandaag paardloos geweest...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LauraXWhite schreef:Dat lukt niet van de ene op de andere dag.
Voordat ik haar verzorgde bleef ze nog minder stil staan. Ze staat ook voor de kar en dat was ook een ramp met haar om stil te staan.
Maar het gaat steeds beter. Maar vooral als er een ander paard bij is (dat is dus het geval als we zonder zadel in het water gaan), is ze moeilijk stil te krijgen. Natuurlijk kunnen we hieraan werken, maar dat doen we ook
Rangeela schreef:LauraXWhite schreef:Dat lukt niet van de ene op de andere dag.
Voordat ik haar verzorgde bleef ze nog minder stil staan. Ze staat ook voor de kar en dat was ook een ramp met haar om stil te staan.
Maar het gaat steeds beter. Maar vooral als er een ander paard bij is (dat is dus het geval als we zonder zadel in het water gaan), is ze moeilijk stil te krijgen. Natuurlijk kunnen we hieraan werken, maar dat doen we ook
Het lukt wel in een paar dagen als je wilt. Als je een aantal dagen achter elkaar vrijbent kun je het in 1 tot 5 dagen zeker leren. De aanhouder wint. Als je paard niet stil wilt blijven staan gewoon volhouden dat tie stil moet blijven staan tot je erop bent. Elke pas die hij van zijn plaats doet meteen terug zetten. Daardoor duurt het langer en wordt het erg vervelend, zeker voor een voorwaarts paard, als hij eenmaaal door heetf dat hij wel mag lopen nadat hij netjes stil is blijven staan bij het opstijgen zal dat een beloning zijn ipv steeds weer op z'n plaats gezet worden en niet moegen loipen als hij loopt voordat je er bnetjes op zit. Dit is ook een stukje respect. Een paard dat niet stilstaat bij het opstaan die doet dus lekker wat tie wilt en niet wat jij wilt. Dan zal die dat onder het rijden waarschijnelijkook preberen (z'n eigen zin doordrammen).
Succes als je ermee bezig wilt, t is echt de moeite waard.
Heb zelf hetzelfde probleem gehad en ik moet zeggen dat t nu veel relaxter opstappen is. soms probeert tie het nog weer eens dan gewoon weer die oefening doen maar dat dringt dan veel sneller dioor als de eerste keren.