) daarna ging ik rijden op een manege en deed ik in de vakantie, omdat ie dan vaak dicht was, af en toe een priveles. met een groepsles op een manege paard leer je niet zo snel vind ik, steeds een ander paard.. met een eigen paard elke week les is al veel beter! zelf moet ik zeggen dat ik, nu ik elke week priveles krijg op hetzeflde paard, veeel meer leer!
) en bij problemen of als ik gewoon in een fanatieke bui ben neem ik een priveles. Voordeel is bij mij dat ik dezelfde instructrice heb voor beide, dus ik hoef niet te kiezen tussen twee mensen. Als ze in een groepsles 10x hetzelfde zegt dan ga ik daar op oefenen, als ik verzuip in de aanwijzingen dan wil ik wel een priveles om me even weer op gang te helpen.
want daar schort het bij mij nogal eens aan). En vooral: het is gewoon heel gezellig en leuk. En daarvoor heb je immers je paard: voor de lol. Ik tenminste wel!
om al heel snel de vinger op de pijnlijke plekken te leggen dus ook als ze haar aandacht moet verdelen krijg ik meestal geneog huiswerk mee.
). Ik leer er heel veel van