Prive of clubles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jouw voorkeur gaat uit naar..

Priveles
85 (85%)
Clubles
15 (15%)

Totaal aantal stemmen: 100

ruth91

Re: Prive of clubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:49

ik ben vroeger begonnen met priveles (7 jaar) omdat dan alle aandacht op jou gericht is, en voor de basis vind ik dat wel belangrijk. (bedankt mams :P ) daarna ging ik rijden op een manege en deed ik in de vakantie, omdat ie dan vaak dicht was, af en toe een priveles. met een groepsles op een manege paard leer je niet zo snel vind ik, steeds een ander paard.. met een eigen paard elke week les is al veel beter! zelf moet ik zeggen dat ik, nu ik elke week priveles krijg op hetzeflde paard, veeel meer leer! :j

Micksam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:40

Ik zelf rijd 2 x per week in de clubles en dan krijg je tussendoor aanwijzingen we rijden dan ook niet met meer dan 4 combinatie`s en 1 x in de week prive om de rest te verfijnen. Dit bevalt me prima en de hele week wordt er naar je gekeken en niet maar 1 x in de week.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:32

Ik rij ook in een groepsles met 3 andere combi's (en dat vinden we dan al "druk", hoezo verwend :o ) en bij problemen of als ik gewoon in een fanatieke bui ben neem ik een priveles. Voordeel is bij mij dat ik dezelfde instructrice heb voor beide, dus ik hoef niet te kiezen tussen twee mensen. Als ze in een groepsles 10x hetzelfde zegt dan ga ik daar op oefenen, als ik verzuip in de aanwijzingen dan wil ik wel een priveles om me even weer op gang te helpen.

Een groepsles vind ik nuttig om je de grote lijnen te leren, even aandachtspuntjes aan te geven waar je zelf weer mee aan de slag kunt. Bovendien leert je paard ook met wat meer hecktiek in de bak om te gaan (en leer je zelf vooral goed te kijken :D want daar schort het bij mij nogal eens aan). En vooral: het is gewoon heel gezellig en leuk. En daarvoor heb je immers je paard: voor de lol. Ik tenminste wel!

Mijn instructruce heeft de nare gewoonte ;) om al heel snel de vinger op de pijnlijke plekken te leggen dus ook als ze haar aandacht moet verdelen krijg ik meestal geneog huiswerk mee.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:50

Ik krijg prive les en heb daarvoor jaren op een club gezeten. De club is zeker erg gezellig etc maar met prive les heb je alle aandacht voor jou dus worden de kleinste foutjes op gemerkt en kan er dus wat aan gedaan worden . Zelf vind ik dat veel lekkerder en heb je dus ook minder kans dat je je zelf foute dingen gaat aanleren etc.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:52

privéles lijkt me super, ik zou het ook graag willen, maar het is hier niet, wel een kleine club (10 paarden 2 lesgevers) 2x in de week les. Hartstikke fijn, krijg ook veel advies, alle ouders enz.. gaan altijd mee en in de kantine worden alle problemen besproken.

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 06:25

leeneliefje schreef:
irismagic1 schreef:
ik deed clubles maar ergerde me zo aan de kinderen die niet egt goed konden rijden enzo dat als ik nu nog rijd privéles neem of ga vrijrijden.

en hoe doe je dat op wedstrijden? ga je ook niet meer heen? omdat je je aan andere mensenergert? :')
haha.
mensen die niet kunnen rijden heb je altijd en overal.

kon moeilijk even een wedstrijd op een manege paard doen alleen als er op die manege zelf wedstrijden waren.
Dus ja, wedstrijden zaten er ook niet echt in.
Maar ja, nu met me eigen paardje kan alles over 2 jaar =D

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:17

Ik heb elke zaterdag groepsles en probeer ok elke week 1x een priveles te nemen :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:11

Ik heb om de week een uur privéles met m'n bijrijdpony en rij daarnaast iedere week op een manege in een 'groeps'les (we zijn maar met z'n vijven :Y) ). Ik leer er heel veel van :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:22

Ik heb 1x per week privéles met mijn pony.
Vind het veel beter/leerzamer om alleen te rijden zodat mijn instructrise alle aandacht en hulp aan mij kan geven dan aan nog meer andere ruiters.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:25

Ik heb beide. :j
Vind dit fijn omdat de instructeur me nog even extra persoonlijk kan helpen met de privéles en verder gewoon 'algemeen' in de clubles.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:28

Ik rij 1x in de week privéles van 3 kwartier en 1x in de 2 weken een uur clubles. Clubles rij ik om iemand anders ook te laten kijken en evt. andere tips geven en natuurlijk om de ervaring (andere paarden, ander terrein, even op de trailer). Privéles spreekt voor zich neem ik aan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:38

Ik rij 2x per week in de clubles, voor de gezelligheid en het is goed voor mijn paard om ook eens met anderen samen te rijden en ik ben toch wat fanatieker in de les als wanneer ik alleen rij :o En 1x in de maand heb ik priveles. Hier krijg ik dan een aantal punten waar ik zelf mee aan de slag kan.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:05

Met clubles leert je pony ook meer omgaan met andere pony's.
En met privéles leer je beter rijden en heb je meer 'aandacht'.
Ik zou echt kiezen wat jij het liefste wilt.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:58

iedere week een uur privéles met mijn eigen pony, een uur groepsles op de manege, 1 keer in de maand privéles met mijn ene verzorgpony en 1 keer in de maand met een andere verzorgpony.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:02

iedere week priveles, vind ik persoonlijk fijner. Leer er echt heel van (paard trouwens ook). In een groepsles zul je ongetwijfeld ook veel leren, maar dan is de aandacht toch meer verdeeld en ik heb persoonlijk dan liever zelf de aandacht als ik op les ga ;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:03

Ik heb 2x in de week priveles een halfuurtje.
(wel met zijn 2e niet alleen maar toch).

Wij worden hard aan het werk gezet en dan vind ik een half uurtje echt genoeg.

Ik vind groeps les ook wel leuk, bij onze manege bestaan de groepen uit 3 of 4 ruiters dus dan heb je nog erg veel tijd voor jezelf.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:28

Ik heb mijn keuze gemaakt, privé-les. Paard hoeft niet te leren met andere paarden om te gaan, kan die prima. Ik moet even kijken hoevaak ik dat wil, 1 keer in de week, of 1 keer in de 2 weken. Ga op zoek naar een leuke instructrice die me nog veel kan bijleren en waar een goede klik mee is. :)