hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:36

beantsje schreef:
Tweede vraag;
ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie de paarden houden. Staan ze 24/7 in het land? Is het land bij huis? Regel je de verzorging zelf of laat je dat doen? Maak eens wat foto's, misschien kunnen we je tips geven!

ja ze staan 24/7 in het land er staat ook een stal bij.land in niet bij huis.ik regel de verzorging zelf.foto's maken nee bedankt ik zie nu al wat voor "steun" ik krijg!nee bedankt!!alleen maar commentaar hoe slecht ik ben!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:37

TS, ik vind het sowieso heel erg voor je, dat ten eerste.

Zou het kunnen dat het paard bevangen was? Je bent meer gaan voeren, hij kwam niet aan, nog meer voeren, brokken...een trillend paard dat het ijskoud heeft...
Ik ben niet helderziend, maar het is een mogelijkheid volgens mij...dus misschien moeten we even opletten met het geven van adviezen die neerkomen op dat ze nog meer voer moeten...voor ts straks in haar onwetendheid de rest van de paarden mogelijk (ook) een bevangenheid voert?
Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat de dieren een andere aandoening hebben en daardoor niet aankomen...nogmaals ik weet het ook niet, maar ik denk dat de enige oplossing goede, professionele hulp is. De rest van die dieren moeten nagekeken worden, mogelijk behandeld, en dan op een rustige, langzame manier kunnen herstellen.
Hier roepen dat ze de rest maar gewoon meer moet voeren is denk ik al te laat, hoe triest ook en alle goede bedoelingen ten spijt.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:40

coxietje schreef:
Bramasole schreef:
Heel goed plan! Hoeveel en welk voer krijgen je paarden nu elke dag?

zo van de krachtbrokken en malas

Hoeveel kilo of scheppen en hoeveel plakken aan hooi of kuil.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:41

coxietje schreef:
foto's maken nee bedankt ik zie nu al wat voor "steun" ik krijg!nee bedankt!!alleen maar commentaar hoe slecht ik ben!

Da's gemakkelijk, in de slachtofferrol kruipen.
Jij bent dus verantwoordelijk voor de verzorging. Vertel dan eens, hoe het kan dat voor het tweede opeenvolgende jaar je paarden ondervoed raken en zelfs je eigen vader ze verwaarloosd noemt!
Er zijn tenslotte nog 3 paarden, dus je hebt de keuze; je verantwoordelijkheid nemen en advies vragen/accepteren over de verzorging, of wachten tot die 3 ook kreperen.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 08-05-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:41

zo van de krachtbrokken en malas[/quote]

Hoeveel kilo of scheppen en hoeveel plakken aan hooi of kuil.[/quote]
1schep brok en 1schep malas

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:42

Hoeveel hooi of kuil, Ts en moeten de alle drie de paarden eten van 1 schep per keer?
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 08-05-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:43

beantsje schreef:
coxietje schreef:
foto's maken nee bedankt ik zie nu al wat voor "steun" ik krijg!nee bedankt!!alleen maar commentaar hoe slecht ik ben!

Da's gemakkelijk, in de slachtofferrol kruipen.
Jij bent dus verantwoordelijk voor de verzorging. Vertel dan eens, hoe het kan dat voor het tweede opeenvolgende jaar je paarden ondervoed raken en zelfs je eigen vader ze verwaarloosd noemt!

OMDAT ALS IK ZE NIET ZOU VERZORGEN ZE ER NU ALLEMAAL NIET MEER WAREN!!!IEMAND MOET ZE TOCH VERZORGEN!!!!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:43

Bramasole schreef:
Hoeveel hooi of kuil, Ts en moeten de alle drie de paarden eten van 1 schep per keer?

2scheppen he.1schep brok+1schep malas

Bramasole

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:44

Ja, maar nogmaals de vraag of ze daar alle drie van moeten eten en krijgen ze ook ruwvoer?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:45

coxietje schreef:
OMDAT ALS IK ZE NIET ZOU VERZORGEN ZE ER NU ALLEMAAL NIET MEER WAREN!!!IEMAND MOET ZE TOCH VERZORGEN!!!!

Maar ze zijn niet goed verzorgd...toch?
Zijn het dan niet jouw paarden?

Goof

Citaat:

maar even heel realistisch;
denk je niet dat nieuwe baasjes er op dit moment (een stuk) beter voor zouden kunnen zorgen??

Ezter

Ehm, volgens mij proberen mensen hier met je mee te denken en je advies te geven hoor....heb je mijn post hierboven ook gelezen?

Verder moet je als 16 jarige ook niet denken dat je weg kan komen met twee ondervoede paarden...kijk eens rond op bokt, hoe fel er gereageerd wordt op nieuwsberichten over verwaarloosde dieren...moeten we daar met zijn allen ons maar niks meer van aantrekken dan? Het kan en mag gewoon niet gebeuren op deze manier. En als dit de manier is om jou daarvan te overtuigen, en je bij te brengen hoe je er beter voor kan zorgen, dan moet het maar zo.

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:46

Goof schreef:
Citaat:

maar even heel realistisch;
denk je niet dat nieuwe baasjes er op dit moment (een stuk) beter voor zouden kunnen zorgen??

ja tuurlijk dat weet ik zelf ook wel.maar ik hou er van he

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:47

Houden van is ook kunnen loslaten ;)

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:48

Goof schreef:
Houden van is ook kunnen loslaten ;)

makkelijker gezegd dan gedaan

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:48

Het is heel erg voor je, maar als je geen verstand hebt van paarden begin er dan ook niet aan. Ik zou ze zo snel mogelijk verkopen, dat kan je heus wel zelf regelen als je 16 bent. Ik vind het heel onverantwoord van jezelf en van je ouders.

En al ben je 88, als je geen verstand hebt van paarden, dan moet je er niet mee doorgaan.

Ik was 13 toen ik mijn eerste paard kreeg en ik had ook geen ouders die me hielpen, maar mijn paard kreeg wel elke 2 maanden een wormenkuur, ging elke 6 weken naar de hoefsmid, werd regelmatig geent en gecheckt door de dierenarts, ging 1x per jaar naar de tandarts, kreeg voldoende voedsel en als ik het niet wist dan vroeg ik het aan mensen die er wel verstand van hadden.

Mijn ouders hebben me daarbij nooit geholpen en ik werkte superhard om het te kunnen doen. Ik stond om 6 uur 's ochtends op om nog voor schooltijd te kunnen werken en na school werkte ik ook. Dan ging ik daarna naar mijn paard om hem van het land binnen te zetten en te voeren en lekker te poesten en dan ging ik 's avonds rijden. Hard werken ja, maar dat heb je over voor een paard, want dat is niet alleen zomaar een dier, maar ook je beste vriend.

Dus als je echt van je paarden houdt en ze echt neit wil verkopen, vraag dan iemand met verstand om te helpen en VRAAG hoe het moet. Want anders kan je de andere straks ook laten inslapen of misschien is dat niet eens nodig en gaan ze zelf.... Dus ik zeg dit niet om je af te kraken, maar om je ogen te openen. Je kunt een paard niet behandelen als een oude fiets, die je een paar weken kan laten staan om vervolgens de ketting weer even te smeren en de banden op te pompen.

Vraag hulp of stuur ze naar een goed tehuis waar je misschien nog op kan komen zoeken. Succes!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:56

Ik snap dat je je paard heel erg mist, het natuurlijk heel erg om 2 paardjes te verliezen!
Maar heb je wel eens met je vader erover gesproken?
Misschien kunnen jullie samen tot de conclusie komen om een paar paarden weg te doen, zodat je je volledige aandacht op 1 paard kan richten!
Misschien kun je dan met je vader afspreken dat jij gaat werken en dat je meebetaald aan het eten van de paarden, en de borstels enz?

Het is alleen een tip, en zeker niet aanvallend bedoeld.
Ben alleen wel benieuwd waarom je geen foto's wil sturen, we zijn er om je te helpen hoor!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:56

Woont er niet iemand in de buurt vd ts die haar een handje zou kunnen helpen met de verzorging en ev entueel voedings tips kan geven????

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:57

Ts, ik wil je best helpen maar dan moet je wel een beetje meewerken. Je kan evt. ook via pb antwoord geven als je dat fijner vindt (of iemand anders die je vertrouwd en je kan helpen). Maar er moet natuurlijk wel iets gebeuren voor die paarden om te voorkomen dat dit weer gebeurd.

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:57

JoycexLynn12 schreef:
Ik snap dat je je paard heel erg mist, het natuurlijk heel erg om 2 paardjes te verliezen!
Misschien kunnen jullie samen tot de conclusie komen om een paar paarden weg te doen, zodat je je volledige aandacht op 1 paard kan richten!
Misschien kun je dan met je vader afspreken dat jij gaat werken en dat je meebetaald aan het eten van de paarden, en de borstels enz?

Ben alleen wel benieuwd waarom je geen foto's wil sturen, we zijn er om je te helpen hoor!

omda ze er niet allemaal goed uit zien

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:58

coxietje schreef:
JoycexLynn12 schreef:

omda ze er niet allemaal goed uit zien

Als wij foto's zien kunnen we je helpen.. we kunnen je bijv. vertellen welk voer goed voor het paard is, of wat je anders zou kunnen doen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:59

Bramasole schreef:
Ts, ik wil je best helpen maar dan moet je wel een beetje meewerken. Je kan evt. ook via pb antwoord geven als je dat fijner vindt (of iemand anders die je vertrouwd en je kan helpen). Maar er moet natuurlijk wel iets gebeuren voor die paarden om te voorkomen dat dit weer gebeurd.

Idd helemaal mee eens
maar daarom vraag ik ook of er niet iemand bij de ts in de buurt woont en er heen kan gaan om tips te geven en te helpen

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:00

Als wij foto's zien kunnen we je helpen.. we kunnen je bijv. vertellen welk voer goed voor het paard is, of wat je anders zou kunnen doen..[/quote]
maar jullie zijn nu allemaal al heel negatief en willen mij de schuld geven,jullie duwen mij de grond in daarom wil ik da nie

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:01

Nou, ik weet niet of je de laatste paar reacties goed hebt gelezen maar we willen je best helpen!
Je mag mij ook een pbtje sturen, dan hoef je de foto's niet bekend te maken en dit kun je ook naar een aantal andere mensen doen..

Wij (althans ik) stamp je niet de grond in, misschien denk je dat maar dat is niet waar.
Buiten dat ben ik ook 16 jaar en wil je dus alleen maar helpen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:02

Je hoeft ook geen foto's te plaatsen, laat dat maar.