Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:32

Elke dag zo'n 2-3 uur. Meestal 2 keer voeren, mesten, poetsen, etc. Als ik ga wandelen of rijden ben ik er langer mee bezig.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:36

Als ik al het nodige doe en niet haast dan 2 a 3 uur, iedere dag dus. Maar als ik naar les of wedstrijd ga ong 5 uur.

En tita:
ik denk dat 4 uur echt niet overdreven is hoor, met mijn 2/3 uur doe ik het nodige, op normaal tempo, maar kan me best voorstellen als je een rustige baan hebt of gwn een rustig leven dat je aan de 4 uur komt, als je kalm aan doet, nog een beetje gaat kletsen, buiten zetten/binnen halen ect. Of als je 2 of meer paarden hebt natuurlijk.

Splash_

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:38

Elke dag 2 - 3 uur. Soms wat langer, soms wat korter :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:39

Van half 1 tot kwart na 6 bij m'n paardje,
daarna (meestal) van half 7 tot 9 bij m'n pony.

Maar op woensdagen en in het weekend langer.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:45

waar haalt iedereen die tijd vandaag?
ik dagelijks een dik half uur om te voeren en wat te borstelen en aaien...
als ik rijd word dat ook 2 uur, maar daar heb ik echt niet iedere dag tijd voor...

met 6 uur, zoals ik hier bij iemand las heb ik mijn hele stal in de houtverf gezet en mijn zadelkamer tot op het laatste strootje opgeruimd :+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:46

Sammetje_ schreef:
Zonder rijden ben ik zo'n 2 uur kwijt gemiddeld. Wanneer ik ga rijden ben ik al gauw 4 uur kwijt... en als ik een echte 'paardendag' heb weer richting de 5 à 6 uur :D

Ik ook, al heb ik paardendagen van 10 uur 's ochtends tot half 7. Maar dan moet school, vriendinnen en het weer een wel meezitten :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:47

iedere dag minstens twee uur,en dan heb ik er nog niet opgezeten.
Mesten,voeren,landen schoonmaken,poetsen.
Vandaag ben ik de hele dag bezig geweest,stallen leeggehaalt en ontsmet.

Waar ik de tijd vandaan haal?
Ik werk niet....ben de hele dag bezig om 5 hectare netjes te houden(dat is natuurlijk ook werk...)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:52

_JL_ schreef:
met 6 uur, zoals ik hier bij iemand las heb ik mijn hele stal in de houtverf gezet en mijn zadelkamer tot op het laatste strootje opgeruimd :+

:')

Ik besteed in de zomer 4x per week zo'n 2 uur per dag aan mijn paard. In de winter (als ze niet 24/7 buiten staan) ben ik er 6x in de week zo'n 2,5 uur, dan moet er ook worden uitgemest en voer klaargezet etc. Lange dagen naast een fulltime baan maar goed te doen.

En ja, er zijn idd mannen die het niet leuk vinden zo'n intensieve hobby, dat is dan pech voor hen. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik met een vent moet die elke dag braaf om 6 uur op de bank zit, laat staan dat hij verwacht dat ik er dan naast kom zitten. :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:55

Ligt eraan wat ik met mijn paardje ga doen die dag.
Mijn paardje staat op een pensionstal en ik besteed er, als ik gewoon in de bak ga rijden, gemiddeld zo'n 3 uur per dag aan. Dat is inclusief naar stal fietsen (is 10 tot 15 minuten fietsen van huis naar stal). Verder doe ik in die 3 uur: ongeveer 1 uurtje rijden per keer, op- en afzadelen, verzorging en stal uitmesten (terwijl paard dan op de wei of in de paddock staat). Als ik ga longeren lukt alles vaak wel in 2 uur.
Als ik ga wassen, knippen of een buitenritje ga maken, duurt het uiteraard langer.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:39

Tja soms weet ik zelf niet eens waar ik de tijd vandaan haal :P mja voor sommige dingen moet je tijd maken he ;) en zoals jij zegt dat je alleen in het weekens rijdt, ja dat kan ook maar als je een beetje wedstrijd wil rijden dan zul je toch meer moeten trainen dan dat.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:58

Dat varieërt van 2-3 uur op een dag gemiddeld doordeweeks, en in de weekenden gauw 4-6 uur op stal.
Ben er bijna elke dag, in ieder geval 6 dagen in de week.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:40

Elke dag zo'n 2 tot 3 uur. Sommige dagen iets korter, sommige dagen langer.

Op dagen dat ze vrij heeft besteed ik minder tijd, want dan hoef ik alleen maar te mesten, buiten te zetten, en even de poetsen.

Andere dagen ben ik graag lang met haar bezig!
Voor en na het rijden poetsen, wat eten na het rijden, mesten, opruimen etc!
Ik ben er 7 dagen in de week!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:14

Hangt ervan af of ik die dag vrij heb of niet, als ik moet werken van 08:00 tot 17:00 uur heb ik 's avonds de tijd om de paarden te doen na of voor het eten.
In het weekend ben ik langer zoet natuurlijk :P
Verder ben ik in de winter minder lang bezig dan in de zomer. Met dit mooie weer kan ik uren bezig zijn, maar als het vriest is de lol er bij mij snel af (dan houden ze elkaar wel bezig in de bevroren wei of in de bak als de wei te zacht is)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:26

ben ik dan de enige die zoveel tijd aan een paard besteed.
op stal zeggen ze altijd al dat ik 5 uur kan rond lopen zonder iets te doen zoals rijden e.d.
maar ik besteeds echt lang aan mijn paarden.
gemiddeld zo'n 4 a 5 uur en dan rijdt ik er niet eens bij.
lekker stal mesten op gemakkie paardje losgooien, dan lekker poetsen zeker wel een half uur want alles moet schoon zoals oogjes neusjes oortjes billen enz enz en zijn voetjes worden van onder naar boven ook goed schoongemaakt.
beetje friemelen tussendoor natuurlijk.
als ik dan al mijn paarden moet rekenen wat ik dan samen met mijn schoonmoeder doe 6 in totaal zijn we zeker met zijn 2 wel bijna een hele dag kwijt.
tussendoor drinken we dan ook nog even thee en een sigaretje erbij in de kantine haha.
wil ik het snel doen dan doe ik het nog langzaam ben ik er zeker 2.5 uur tot 3 uur mee bezig incl. rijden e.d.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:43

Ik ga altijd na de lunch naar de paardjes toe ;) en ben pas rond 7 uur weer thuis.
dus iets vanaf een uur of 1 tot 7 en ja dat elke dag. Ik heb er ook 3 om te doen.
En ik vind het heerlijk, meestal rij ik er 1 of 2 per dag in de polder.
Ik ben geen bakrijder.

WinterWortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:55

Ik ben er elke dag toch wel drie uur mee bezig (en dat is zonder reistijd..).

Ik hoef niet te voeren, dus ik ga echt om mijn paard buiten te zetten (samen met nog een ander..) of ze binnen te halen, stal uitmesten, rijden/longeren/wandelen en dan nog het tutten.. Soms gaat het veel sneller, maar op een of andere manier blijf ik dan toch plakken zodat ik er uiteindelijk alsnog drie uur zit :P
En in deze periode kom ik vaak twee keer op een dag omdat hij overdag zonder deken staat maar 's nachts nog met..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:10

JessicaD88 schreef:
Als ik al het nodige doe en niet haast dan 2 a 3 uur, iedere dag dus. Maar als ik naar les of wedstrijd ga ong 5 uur.

En tita:
ik denk dat 4 uur echt niet overdreven is hoor, met mijn 2/3 uur doe ik het nodige, op normaal tempo, maar kan me best voorstellen als je een rustige baan hebt of gwn een rustig leven dat je aan de 4 uur komt, als je kalm aan doet, nog een beetje gaat kletsen, buiten zetten/binnen halen ect. Of als je 2 of meer paarden hebt natuurlijk.

Nou ik weet niet wat ik dan slecht doe 2 paarden rijden waarvan eentje prut-buitenritje doe ik met 2 uur en dan komen ze beide toch zeker anderhalf uur uit de stal.
Momenteel ben ik door ziekte van mijn huisdieren niet meer in staat te rijden en ik moet eerlijk zeggen heb niet zo'n zin meer in :x
Ik kom nu zeker aantal dagen niet bij mijn paarden ( ik slaap veel overdag) en als ik bij mijn paarden ben, dan ben ik zeker binnen 30 min weg maar goed ze staan nu in de weide (3 uur per dag opbouwen)
Vroeger toen ik fanatiek in de sport reed was ik hooguit 1.5 uur per dag kwijt en werd alles gedaan

Het is complete onzin dat men denkt dat ze een uur moeten rijden als je goed rijdt en alles loopt goed dan kun je dus binnen 20 min klaar zijn en 20 min goed rijden is vaker energieker dan 50min hobbelen.

Maar goed ik heb geen standaard leven werk fulltime en heb ook nog eens geen relax-baantje en huishouden tja lief staat ergens onderaan.
Maar goed paarden komen niks te kort misschien alleen beetje liefde op dit moment maar wie weet komt alles terug verkopen is geen optie

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:19

gemiddeld 2 á 3 uur. in het weekend meestal langer, dan heb ik meer tijd :)

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:24

ik rij zo'n 4 keer per week dan ben ik al vlug 2 tot 3 uur kwijt. als ik niet ga rijden dan zo'n half uur tot 45 min. op een vrije dag ben ik er ongeveer 4 tot 5 uur mee bezig

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:29

2 tot 3 uur. Met rijden zonder rijden 1 tot 2 uur.
En als ik echt buitenrit maak, ja dan zit ik echt op 5 uur :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:32

ik heb 4 paarden en op dit moment ben ik de hele dag bij de paarden (van half 8-8 uur s ochtends t/m 7-8 uur s avonds.) Maar straks als ik weer verder ga met school denk ik dat ik er rond de 6 uur per dag kom.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:33

Ik schat zo'n 4/5 uur per dag, maar daar zit ook de overige verzorging bij zoals uitmesten, voer halen, etc.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:37

1 paard circa 2 uur per dag.
Rij ik er 2 dan zo'n 3,5 uur bezig.
Waarom dan korter :?
Je doet alles dubbel maar wel direct achter elkaar, kruiwagen halen, kruiwagen mesten, spullen pakken, borstelen e.d.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:11

mijn pony staat in volpension. (mesten, voeren, binnen/buiten zetten)

En ik ben per dag ong. 2 uur bij mijn paard doordeweeks. In het weekeind
meestal de hele middag.

Wel moet ik er 25 min. heen en 25 min. terug naartoe rijden dat neemt
wel veel tijd in beslag.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:30

2-3 uur, in het weekend of als ik vrij ben wel wat meer. Zeker als we een buitenrit gaan maken.