in 1 maand van mijn paard een dressuur paard maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:30

[quote="Sjolvir"]Ik ben natuurlijk altijd wat maf..
Maar wat is er zo erg aan het feit dat iemand voor de lol een proefje van 6 minuten tussen wat witte hekjes wil gaan rijden???
Gewoon omdat het leuk kan zijn om op een onderling wedstrijdje te gaan??

het is geen onderling wedstrijdje maar een officielle proef maar het kan geen kwaad

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:32

shanalover schreef:
Mensen, ze vraagt niet om advies over of ze de proef al dan niet zou rijden. ;)
TS vraagt duidelijk om TIPS om de pony op de proef voor te bereiden. Volgens mij staat het vast dat ze de proef rijdt, en ik denk niet dat jullie haar van gedacht kunnen doen veranderen (en al helemaal niet doordat ze zichzelf niet heeft ingeschreven :(:) )

Bokt zit weer op zijn 'stokpaardje' :Y)

ja inderdaad hele discussen wat ik helemaal niet wil ik rijd dat proefje zoiezo ik vraag alleen om advies en tips inderdaad :P

Sjolvir

Re: in 1 maand van mijn paard een dressuur paard maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:35

Voor een officiele proef moet je toch startkaart en de hele reutemeteut hebben?
Neem aan dat je die niet hebt? Of heeft diegene die je op heeft gegeven ook die voor je geregeld??
Dat is wel heel lief dan! Aangezien dat nogal wat geld kost.

(onderlinge wedstrijden, rij je wel de officiele proeven)

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:38

En omdat je om tips vraagt: neem je teugels niet te kort (wel contact houden hé!) :o
Ik spreek uit ervaring, zit namelijk zelf in dezelfde situatie (zonder de wedstrijd dan :Y) ) en dit hielp toch wel bij mij. Laat ze gewoon lekker op haar eigen benen lopen, en als ze te snel gaat ga je gewoon goed op je kont zitten en geef je wat teugeldruk.

En onthoud, als jij niet ontspannen bent, is de pony dat ook niet ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:41

Maar er gewoon een gezellige dag van.
Je doet je pony en jezelf er geen kwaad mee.
Voor de ervaring is het altijd goed. Je leert er altijd van.
Weet je al welke proef je moet rijden? Die zou je zelf thuis een beetje kunnen oefenen.
Niet de hele proef rijden. Dan kent je pony 'm straks uit z'n hoofd, en dat rijdt echt niet fijn.
Beter is het om er stukjes uit te oefenen. Of een paar keer een andere proef.
Succes.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:18

michellee73 schreef:
Waarom geef je je in godsnaam voor een wedstrijd op als je zelf aan aangeeft dat het flut is?

idd, wel gelijk.. ik denk niet dat het lukt, maar toch vind ik het dapper (:
ik zou denk ik eerst les nemen als ik jou was,
en gewoon lekker blijven trainen totdat
het wel lukt!

X.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:22

Ts, gewoon lekker gaan hoor!! Tis een leuke en leerzame ervaring voor jezelf en ook voor je pony!!!
Hij hoeft in de B ook zeker niet aan de teugel te lopen! Maar... Hij mag niet tegen je hand in gaan (dwz zn hoofd steeds omhoog gooien enzo) Ik zou dus zeker niet gaan proberen aan de teugel te rijden, maar wel veel oefeningen rijden zoals grote volte , kleine volte, slangen volte, gebrokenlijn. Echt op elke zijde van de bak een figuur rijden, hiervan word hij soepel. Verder moet je veel overgangen rijden (van stap naar draf van draf naar stap en weer naar draf naar galop en weer draf) ook veel tempo wisselingen rijden (van de normale draf, naar heeel zachtjes draven bijna tegen stap aan en weer gewoon gaan draven en weer een keer tegen de stap aan en weer gewoon en een keer verruimen dus dat je pony niet harder gaat draven maar ruimere passen gaat maken. een keer wat harder draven en in galop en stap precies zo een keer wat zachter en een keer wat harder) ook zou ik rechte lijnen oefenen, dus van A naar C rijden en het Halthouden oefenen. Als je dit allemaal gaat oefenen kom je echt een heel eind!!!
SUcces en geniet ervan!! en vergeet niet, het is voor de LOL dus ga ervanuit dat je laatste word! Kom je dan toch hoger uit valt het alleen maar mee!!! Veel plezier!!!

O,ja enne het commtenaar op je briefje van de jury, daar leer je alleen maar van ;)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:09

Zou me ook niet gek laten maken door bokt..
Ga gewoon lekker je proefje rijden, en geniet ervan..
Wat nu goed is om te oefenen is de binnenhoefslag nemen, zo heeft je haffie niet zoveel steun aan de bakrand en moet hij meer op eigen benen gaan lopen, ga veel voltes rijden, veel overgangen, oefen goed op reactie, als jij been geeft, moet ze reageren, en probeer goed op de letters te rijden... als je de mogelijkheid hebt om les te nemen is dit natuurlijk het allerbeste

Kpjekoffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:26

michellee73 schreef:
Waarom geef je je in godsnaam voor een wedstrijd op als je zelf aan aangeeft dat het flut is?

helemaal met je eens. thuis moet je het 200% voor elkaar hebben voor dat je op cc gaat zeggen wij altijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:30

Kpjekoffieee schreef:
michellee73 schreef:

helemaal met je eens. thuis moet je het 200% voor elkaar hebben voor dat je op cc gaat zeggen wij altijd ;)

En anders? Valt je paard dan dood neer in de wedstrijdring, als het er nog niet goed genoeg uitziet :') ?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:13

Bizzybijtje schreef:
En anders? Valt je paard dan dood neer in de wedstrijdring, als het er nog niet goed genoeg uitziet :') ?

Ja meisjes van 13 moeten natuurlijk al M klaar zijn voor ze ooit beginnen aan een b proefje..... :')

Maar goed, tuurlijk hoor je je langer en beter voor te bereiden... maar komop zeg.... Laat dat kind lekker genieten en geef haar tips waar ze iets aan heeft ipv alles af te kraken

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:20

Door wedstrijdjes te rijden kan je alleen maar ervaring op doen :)
Het is alleen onmogelijk om binnen een maand een top dressuur paard te krijgen ;)
En je moet gewoon doen wat je zelf wilt niemand bepaalt voor jou wat je wel of niet moet doen toch :)

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 18:26

Ja meisjes van 13 moeten natuurlijk al M klaar zijn voor ze ooit beginnen aan een b proefje..... :')

Maar goed, tuurlijk hoor je je langer en beter voor te bereiden... maar komop zeg.... Laat dat kind lekker genieten en geef haar tips waar ze iets aan heeft ipv alles af te kraken[/quote]

heel erg bedankt voor al jullie reacties ik laat natuurlijk nog even weten hoe het gegaan is :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:15

Dit is meer iets voor YRT.
Daarom van RT-->YRT.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:22

@ Savannah, succes!!
En gewoon leuke dag van maken, deden wij ook altijd.
Iets lekkers mee, goed humeur mee!
En gaan met die banaan!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:48

Nogal tegenstrijdijg, eerst zeg je dat je niet wilt verliezen dus je paard in 1 maand om wilt scholen in een dressuurpaard, wat je nooit kan gaan lukken tenzei je 2 x in de week les neemt van een goede instructeur/instructrice, en nu zeg je dat je ook niet gaat winnen?
Als ik jou was zou ik het eerlijk tegen die baas zeggen en lekker doortrainen totdat je er klaar voor bent.

Ellen_Toko8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:23

Heb je wel genoeg gedult? vraag ik me af...
en dat bedoel ik niet gemeen, maar je schuift alles op je pony af.
Ja je pony is voor de kar ingereden, ja ze maakt alles vierkant, ja het is lastig, maar heb wat geduld. Die wedstrijd ga je niet halen, maar dat is maar goed ook ... eingelijk.. Hoe dichter jij bij die wedstrijd komt, hoe vervelender het voor jou word, want je zult dan merken dat het toch niet helemaal gaat zoals jij wilt.. en dan word je misschien wel boos op je pony. Je kan natuurlijk altijd les nemen :P
Ik hoop dat je er snel verandering in kan brengen en dat het je gaat lukken.

veel succes er mee:P!

groetjes

tumenmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:54

ik zou gewoon aan die wedstrijd mee doen!
je moet eerst de overgangen goed onder de knie krijgen als dat goed gaat ga dan pas beginnen met aan de teugel rijden en dat soort dingen!