Hoe komen jullie aan je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:39

Op de vorige manege heb ik Bresco gevonden tussen de manegepaarden. Hij was ingezet om mee te lopen in de lessen en na een jaartje heb ik hem gekocht voor een belachelijk laag bedrag. Na dat jaar ben ik met hem aan de slag gegaan om alle ellende van de manegelessen er wat uit te krijgen. Hij dook bijv. weg voor het zadel, schrok van alles wat maar bewoog en was als de dood voor zwepen. Toen ik verhuist ben naar de huidige manege ben ik op zoek gegaan naar een 2e paardje. Ik ben eigenlijk toen direct tegen Kalisto aangelopen. Kalisto werd verkocht omdat het niet klikte met de eigenaresse. Bij de eerste "proefrit" bleek dat hij ontzag had voor me en een week later heb ik hem gekocht.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:05

Onze instructrice ging op vakantie voor 3 weken. Ze kon alleen geen oppas vinden voor haar dieren. Toen vroeg ze mij en ik wou wel. Eerst even wezen kijken bij haar en ik dacht dat het me wel zou lukken. Ze heeft behoorlijk wat dieren Lachen
Toen ik daar moest oppassen vond ik Stan al erg vriendelijk, maar hij was vrij bang en schrikachtig. Al gauw wende hij wat aan mij en werd hij wat aanhankelijker. Na haar vakantie ging het leven weer verder.
We hadden het een keer gehad over dat ik een paard van haar misschien wel zou kunnen rijden (ik kon alleen nog geen western) en een maand later gok ik zo vroeg ze of ik Stan zou willen inrijden. Dat leek me wel wat Lachen
Vlak voor de winter 2002 begonnen en toen het te vroeg donker werd kon ik alleen nog maar in het weekend. In principe was Stan te koop en het westernrijden sprak me ook wel aan. Sinds 6 januari 2003 staat Stan bij ons en ga ik er mee naar les. Het westernrijden gaat ongeveer gelijk als engels, alleen sommige houdingen en hulpen zijn net anders. Omdat ik beide stijlen combineer krijg ik een beetje een mix. Ik vind het ene dingen van engels beter werken en doe dat dus. En in het western zijn er weer andere dingen die beter werken en die ik dus ook toepas in het engels.

Stan is een vriendelijk paard en we moeten samen nog veel leren Lachen

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:12

Bij mij is het allemaal wel vreemd gegaan, het begon op de dag dat we een pony voor onze dochter kochten als vriendelijke kinderpony. Na een maand werd ze erg agressief, slaan schoppen bijten niet kindvriendelijk dus. We hebben haar verkocht en toen had ik zoiets van als ik onze dochter ergens in wil begeleiden moet ik zelf ook enigzins kunnen rijden dus op les. Na drie maanden zocht de vorige eigenaar van Gamble er een bijrijder bij en dat heb ik toen gedaan. Na een jaar hebben we hem overgenomen dus nu is hij van mij maar de vorige eigenaar rijdt nog steeds op hem. Inmiddels huren we ook een pony voor onze dochter drie dagen in de week dus die is nu ook officieel bijrijder van een geweldige E-pony.