Dus heb ik Begum's Soliste van een kennisje gekocht, Engelse Volbloedmerrie van toen vijf jaar, met papieren (Solo Native uit Dutch Begum) en renbaanverleden. Ik heb voor haar 3.500 gulden betaald inclusief alle toebehoren waaronder een Kieffer dressuurzadel. De lage prijs werd veroorzaakt door het feit dat zij een luchtzuiger en een wever was en niet vastgebonden kon staan. Verder was dit een heerlijk paard om te rijden, alleen buiten niet betrouwbaar.
Ik heb haar geruild voor Kaminka (KWPN, toen zes jaar, Topas x Bredero) een telg uit de beroemde Freiminka stam. Kaminka was niet zo duur omdat ze erg verwaarloosd was en niet goed ingereden. Ik moest 2500 gulden bijbetalen als ik Soliste inruilde.
Na anderhalf jaar heb ik Kaminka uiteindelijk toch ingeruild voor Toon waar ik 2000 bij moest leggen. Uiteindelijk heb ik hem dus toch voor 8000 gulden gekocht!

Kaminka heb ik sinds een paar maanden dus ook weer terug, in slechte staat (vooral psychisch deze keer), ik moest 3100 gulden voor haar betalen.
Al met al ben ik lekker stom bezig geweest, maar goed het zij zo....
Ik denk dat Toon nu zo'n 6500 gulden waard is en Kaminka ook, maar verkopen doe ik ze geen van beiden!
Groetjes Mieke