Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:55

Ik vind de bedragen op de meeste handelsstallen wel meevallen of in ieder geval correct met wat het paard kan. Het valt mij op dat vooral particulieren veel geld vragen. ik denk dat voor hun de sentimentele waarde ook in euro's omgezet worden

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:56

ik heb zelf pas een leuke jonge friese ruin gekocht van 4 jaar met een leuk papier maarja dat boeide me niet en wist ik eerste instantie ook niet.
ik heb 3500 betaald dit paard kan alleen stappen draven galopperen maar is wel harstikke gezond en dit had ik graag over voor mijn recreatie paardje hoewel de meeste het te duur vinden vind ik het paard het dubbel en dwars waard

WowAmigo

deflin schreef:
ja totdat je pech hebt zoals ik heb gehad. Had mij ook een enter gekocht (is inmiddelse al weer 13 jaar geleden hoor ) maar goed beestje had ik er staan, is s'nachts door mijn andere paard het land uit gejaagd met als gevolg een stukje ijzer in de kogek, 3 maand op de kliniek niets meer te zien totdat ik hem wil inrijden, bleek dat het inmiddels al ontwikkeld is tot artrose en je kan er niet meer op rijden. Nou poef weg geld.

Nou Wowamigo, ik vindt dat je daarvoor wel een redelijk paardje mag verwachten, het is verdorie meer dan 5000,- gulden.

edit: toevoeging, nu zit ik in het noorden van het land en daar liggen de lonen natuurlijk ook iets lager

Ja, pech kan je hebben, het blijft levend materiaal. 2500,- vind ik echt de onderkant van de markt, en terugrekenen naar guldens moet je bij de supermarkt ook al niet meer doen! Toen was het idd een redelijke prijs voor een leuk paard, maar de tijden zijn nu eenmaal anders. 2500,- is nog niet eens de kostprijs van een driejarige waar niks mee gedaan is. Je mag niet alle kosten optellen en dan daar de verkoopprijs van maken, maar 2500,- is wat mij (!) betreft echt wel onderkant, als je verder niks van je paard verwacht dan kan je in die klassen zoeken denk ik. Of je koopt er een leuk veulen voor met een beetje geluk correct gefokt en van iemand die er teveel heeft of iets dergelijks.

Voor kwaliteit moet je betalen, dat is overal zo, ook bij de paarden!

Denk dat in het Noorden de opfokkosten wat minder zijn misschien?

Ojajoh

listiglistje schreef:
Veel mensen eisen soms ook teveel, want het paard moet mooi zijn, mooi koppie, het juiste kleurtje, 100% ront. + klin. GGK, goed bewegen,
fijn te rijden zijn, correct afgericht, bepaald niveau hebben op een bepaalde leeftijd en dan ook nog eens bomproof en superbraaf zijn.
En dat het liefst voor een habbekrats......

juistem....mensen willen voor een dubbeltje eerste rang zitten!!
met zo een eisenpakket is het ook vrij normaal dat de prijs zo hoog ligt :j

Er zijn idd mensen die denken een "bewegingstopper" te hebben en toch wel ver boven de prijs te zitten wat het dier waard is
maar als je gewoon goed zoekt dan vind je echt wel hele leuke paarden voor heel leuk geld :j

maradhja schreef:
Juist jaa..
En dan het feit met de lagere. normale, en hogere prijsklasses...
Bekijk deze klasse's maar eens goed in de meeste kom je echt dezelfde paarden tegen, qua beweging e.d. (gewoon weg paarden die niks voorstellen)

want wat is in jouw ogen dan een paard wat gewoonweg niks voorstelt? ik vind dat een beetje kortzichtige uitspraak eigenlijk :o
want elk dier heeft zn kwaliteiten toch?
of dat nou in zn beweging is, zn karakter, zn uiterlijk, wat dan ook....
het is maar net wat je zoekt en bij je past.....
ik heb geen hoog eisenpakket, en heb gewoon een paard gekocht wat helemaal van karakter bij mij past.....en dat voor maar 400 euro ;)

veel mensen hebben gewoon zelf het probleem een kopie te willen zijn van de rijdende top, denken dat met een goed paard op te kunnen lossen (wat vaak niet lukt) en willen er geen cent aan uitgeven.....

ik ken genoeg paarden, die normaal geprijsd waren en met de juiste ruiter en begeleiding heel erg ver zouden kunnen komen :j

*klikt nu voor de 7e keer want kom er niet doorheen >;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:59

Idd listiglistje en WOWamigo

Idd verwachten vele kandidaat kopers dat zijn dan voor weinig geld ook alles krijgen (idd een leuk papier, volledig een 1tjes rapport, een paard dat al goed zadelmak is met een ingereden basis zodat ze snel kunnen starten, het moet vaak een mooie kleur hebben, en dan heb je er nog die het gerief erbij willen ook :D)
Dus idd kandidaat kopers moeten ook realistisch zijn. Je stelt een budget op, en dan moet je maar kijken wat je daar mee kan vinden dat aan je eisen voldoet.

En idd mijn paarden vallen onder een andere prijsklassen juist door hun bewezen nafok. Ik heb twee elitemerries met internationale ervaring zelf en onder hun nakommelingen. Ik heb een duitse hengstenhouder die elk jaar opnieuw mijn ene merrie wil kopen doordat haar nakommelingen lijken geboren te worden met een ticket voor Verden. Dus ik zou stom zijn om dan ieder jaar gewoon hem de hengst te laten kiezen en een verkoopbedrag op voorhand laten vastleggen. Ok dat is nu wel uitzonderlijk

Maar mijn andere elite merrie geeft eveneens goede veulens die vaak via veilingen toch mooi weggaan (toch ook bedragen richting de 10.000 euro voor een veulen van 100 dagen)

En dan heb ik nog een merrie die ik elite ga proberen te krijgen op haar nafok(heeft zelf st georges gelopen). Geeft hele leuke veulens, goede bewegers. En die veulens verkoop ik meestal rond de 5000 euro, wat ik een mooi prijs/kwaliteit bedrag vind

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:02

WowAmigo schreef:
deflin schreef:
ja totdat je pech hebt zoals ik heb gehad. Had mij ook een enter gekocht (is inmiddelse al weer 13 jaar geleden hoor ) maar goed beestje had ik er staan, is s'nachts door mijn andere paard het land uit gejaagd met als gevolg een stukje ijzer in de kogek, 3 maand op de kliniek niets meer te zien totdat ik hem wil inrijden, bleek dat het inmiddels al ontwikkeld is tot artrose en je kan er niet meer op rijden. Nou poef weg geld.

Nou Wowamigo, ik vindt dat je daarvoor wel een redelijk paardje mag verwachten, het is verdorie meer dan 5000,- gulden.

edit: toevoeging, nu zit ik in het noorden van het land en daar liggen de lonen natuurlijk ook iets lager

Ja, pech kan je hebben, het blijft levend materiaal. 2500,- vind ik echt de onderkant van de markt, en terugrekenen naar guldens moet je bij de supermarkt ook al niet meer doen! Toen was het idd een redelijke prijs voor een leuk paard, maar de tijden zijn nu eenmaal anders. 2500,- is nog niet eens de kostprijs van een driejarige waar niks mee gedaan is. Je mag niet alle kosten optellen en dan daar de verkoopprijs van maken, maar 2500,- is wat mij (!) betreft echt wel onderkant, als je verder niks van je paard verwacht dan kan je in die klassen zoeken denk ik. Of je koopt er een leuk veulen voor met een beetje geluk correct gefokt en van iemand die er teveel heeft of iets dergelijks.

Voor kwaliteit moet je betalen, dat is overal zo, ook bij de paarden!

Denk dat in het Noorden de opfokkosten wat minder zijn misschien?

Ik heb mijn 3 jarige voor 1700,- gekocht met papier en is compleet gezond (2 jr geleden)
En terug rekenen doe ik helaas ook bij de supermarkt :o

en tuurlijk moet je voor kwaliteit betalen, dat is overal zo mee en dan snap ik ook.
En ik denk wel dat de opfok kosten hier wat minder zijn, alhoewel er volgens mij hier niet zoveel in de opfok staan.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:03

@bulck: Het verschil in prijs is vermoedelijk ongeveer wat jij aangeeft: er zijn mensen die sport- of fokkerij-ambities hebben, die willen doorstromen vanuit de basis en daarvoor heb je niet meer genoeg aan een 'gezonde', dan moet het gewoon kwaliteit zijn en dat is nu eenmaal schaars, dus praat je over hele andere bedragen.

Maar er zijn ook heel veel mensen die die kwaliteit niet nodig hebben (of er in ieder geval niet zoveel prioriteit aan geven dat het ze dat geld waard is, ongeacht of dat geld er zou zijn), dus die vinden een gewoon paard, niet eens perse altijd in 100% tact bewegend, niet zo'n punt. Een paard dat een beetje kan dressuren in het B en het L, misschien eens een M-proefje, een beetje kan springen, lekker door het bos of door de polder, en niet altijd bang hoeven zijn voor je kapitaal in z'n box. En in die categrie zitten gewoon verschrikkelijk veel paarden, ook als de eigenaren denken dat het een paard in de eerstgenoemde categorie is. En dat gaat botsen bij verkoop.

Ik verbaas me eerlijk gezegd ook altijd over de prijzen die voor heel gewone paarden worden gevraagd, dat zo'n 12-jarige dan een L-proefje heeft gelopen, maar de verkoper zegt: aanleg voor het zwaardere werk, of 'potentie voor veel meer', of idd de 'bewegingstopper', dat gaat er bij mij niet goed in.

@listiglistje: voor mij zou zo'n veulen die prijs ook zeker waard zijn (behalve dan dat ik absoluut niet op zoek ben, één paard is zat), kwaliteit heeft een prijs!

Overigens kan je soms ook een gelukje hebben, zie mijn profiel ;-)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:03

Ik denk ook dat er te vaak naar het papier gekeken word, vooral bij de Jazz en de Gribaldi's om even een voorbeeldje te geven.
veel mensen die een paard kopen kijken gelijk naar het papier, maar het zegt in mijn ogen niet heel veel!
Ik denk dat je de goede paarden echt wel kan onderscheiden van de mindere.
Maar de volgende vraag is wat geef je aan een paard uit?
en wat zijn je ambities dan.

DDW1190

Re: Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:08

ik denk dat je gewoon moet zoeken,
een 2e totilas kom je denk ik toch niet tegen en al is die er wel dan is hij voor de meesten van ons niet eens haalbaar, qua geld en ook qua niveau!

wij hebben vaak zat leuke paardjes gekocht voor echt weinig geld en het zijn toch hele leuke paardjes geworden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:12

Ja Floortje daar heb je wel gelijk in. Iets wat hier niet goed is vertrekt ook voor een paar centen. Had een hele leuke fokmerrie, maar die gaf enkel kleine veulens (pony's en kleine paarden) Tja daar ben ik niets mee, dacht ik toen.
Had ik achteraf gezien beter wel gedaan, want nu gebruiken ze die merrie dus specifiek voor sportponies te fokken. Dus een paard op papier en de maat van een pony. We hadden een sandrohitje eruit en die zal hoogstwaarschijnlijk volgend jaar voor denemarken op FEI ponyniveau uitkomen. Dat beestje hebben we indertijd voor 1800 euro weggedaan, maar wees maar zeker dat de huidige eigenaars er wss wel een nulleke hebben mogen bijbetalen, inclusief ander beginwaarde

Dus ik ben wel realistisch naar wat ik in huis heb, soms een beetje te, maar in mijn huidige 'mini'fokkerij, zit ik goed en weet ik wat ze waard zijn als ze voldoen aan het plaatje. Dus dan gaan ze niet weg voor enkele centen

Verder lees ik al een paar keer dat mensen blijven rekenen naar Gulden,
Maar de waarde van de gulden toen, was toen de waarde en zou wss niet meer dezelfde zijn nu, moest die nog bestaan hebben.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:14

ach de gulden is al zo lang verdwenen, ben al haast vergeten hoeveel het waard is in euro's :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:15

DDW1190 schreef:

Dat is als koper je belangrijkste eerste vraag denk ik.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:16

2,20371 :o ik ben echt heel erg :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:17

WowAmigo schreef:
DDW1190 schreef:

Dat is als koper je belangrijkste eerste vraag denk ik.

dat vind ik dus ook, maar waarom kan een paard van 3500 euro niet beter zijn dan een paard van 7000 euro?
want het lijkt wel hoe hoger de prijs hoe beter het paard.
verder vind ik het niet wat zeggen dat een paard duur is, wij hebben vaak zat nog een deel van de prijs eraf gekregen, maar wij kopen ze zoiezo nooit duur!
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 16-04-10 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:18

eenitraM schreef:
[RPA] KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Zie hier :wow: Regelmatig komt het bedraag 5000 en 10000 langs. :n

Ik heb daar ook met verbazing in zitten kijken ja.
Wat een hoge prijzen! Ongelofelijk. Voor 99% van alle paarden die daar in staan zou ik het bedrag niet betalen.

Maar klopt, de paarden zijn behoorlijk prijzig. Staan maar weinig paarden in een redelijke prijsklasse.
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken, maar ik denk niet dat ik voor mijn vaders bedrag het paard vind met de ervaring die ik graag zou zien. :Y)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:19

ja en wie reageren er in dat topic dan :+
de meeste mensen daar hebben zelf nog nooit een paard gekocht of verkocht dus die kunnen helemaal niet meepraten daar..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:20

DDW1190 schreef:
Ik denk ook dat er te vaak naar het papier gekeken word, vooral bij de Jazz en de Gribaldi's om even een voorbeeldje te geven.
veel mensen die een paard kopen kijken gelijk naar het papier, maar het zegt in mijn ogen niet heel veel!
Ik denk dat je de goede paarden echt wel kan onderscheiden van de mindere.

Maar een papier geeft wel vaak een indicatie.
Tuurlijk kijk ik eerst naar het dier in kwestie. De bouw, manier van bewegen (takt, zelfhouding, bewegingsafloop etc) en het karakter.
Dan kijk je naar het papier, en als je dan een predikaatrijkpapier hebt en je check een paar paarden op hun uitslagen in de sport, dan kan je een beeld vormen over wat het paard zou kunnen doen bij een goede opleiding en mits het gezond blijft.

Maar idd, je moet altijd voor jezelf opstellen wat je ambities en verwachtingen zijn en ook een budgt wat je daaraan wil koppelen.
Maar je kan niet verwachten dat je een doorwinterde leermeester die nog op niveau loopt, voor een appel en een ei kan afsnoepen enkel omdat hij dan mss wat ouder is. Om maar een vb te noemen.

Maar evenzeer een 14 jarig paard op L niveau zal ook niet meer de topper worden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:24

In het NRPS taxatie topic noemen ze ook achterlijke bedragen.. :+

Mijne pony: 15jaar, Z2 dress, L springen, ggk dekhengst 100% bomproof etc zeiden ze 12.000 :+
Nou dan had ik wel een iets ander dier gehad voor dat geld :+

Overigens zie ik hier juist betere paarden voor weinig aangeschaft worden, omdat er ook veel mensen zijn die half niet weten hoe goed hun paard is.

Overigens denk ik dat de meeste toch voor een duppie op de eerste rang willen zitten..
Ik had redelijk veel geluk met de mijne..
En zo wss nog wel meer mensen.
Maar over het algemeen vind ik een normaal basis paard wat gezond is en bomproof is zeker wel rond de 5000euro waard.
Juist als ze braaf zijn vragen ze grote bedragen, omdat die juist altijd zo gewilt zijn :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:24

nee dat is waar, natuurlijk is het fijn als je een beetje een indicatie hebt!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:26

Precies bulck, vroeger koste een ijsje ook maar 10 cent :D
Omrekenen moet je niet meer doen....een euro is nu wat toen een gulden was!

Floortje maar jij hebt naast geluk, ook nog eens een hele goede ruiter/africhter erop, dubbelgeluk :Y)

Toch is er markt voor mooie brave "gewone" paarden, ook daar wordt voor betaald als het plaatje leuk is, braaf zijn en ze zijn fijn na te rijden.
Hoeven ze nog niet eens Z te lopen, gewoon L/M niveau, als mensen er een mooi en fijn paard aan hebben waar ze veel plezier aan kunnen beleven!
Deze paarden gaan toch ook als warme broodjes over de toonbank tussen de € 4000 en € 8000,-.
Alles wat daar onder zit is meestal niet gezond, ziet er niet uit of zijn niet fijn na te rijden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;-)

Bij mij op stal is vorig jaar een 10 jarig paard van de hand gegaan voor € 9000,- heeft 1 x M gedressuurd en 1 x M gesprongen.
Verder heeft hij Deurne gelopen, 100% gezond, ziet er leuk genoeg uit, zwart velletje, is braaf en door een amateurruiter na te rijden.
Je kan zeggen veel geld, maar als het is wat die mensen zoeken en ze hebben er nog jaren plezier aan......

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:29

listiglistje schreef:
Precies bulck, vroeger koste een ijsje ok maar 10 cent :D
Omrekenen moet je niet meer doen....een euro is nu wat toen een gulden was!

Floortje maar jij hebt naast geluk, ook nog eens een hele goede ruiter/africhter erop, dubbelgeluk :Y)

Toch is er markt voor mooie brave "gewone" paarden, ook daar wordt voor betaald als het plaatje leuk is, braaf zijn en ze zijn fijn na te rijden.
Hoeven ze nog niet eens Z te lopen, gewoon L/M niveau, als mensen er een mooi en fijn paard aan hebben waar ze veel plezier aan kunnen beleven!
Deze paarden gaan toch ook als warme broodjes over de toonbank tussen de € 4000 en € 8000,-.
Alles wat daar onder zit is meestal niet gezond, ziet er niet uit of zijn niet fijn na te rijden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;-)

Bij mij op stal is vorig jaar een 10 jarig paard van de hand gegaan voor € 9000,- heeft 1 x M gedressuurd en 1 x M gesprongen.
Verder heeft hij Deurne gelopen, 100% gezond, ziet er leuk genoeg uit, zwart velletje, is braaf en door een amateurruiter na te rijden.
Je kan zeggen veel geld, maar als het is wat die mensen zoeken en ze hebben er nog jaren plezier aan......

ik denk dat jij je dan niet verdiept in het kopen en verkopen van paarden, want er zijn zat maar dan ook zat paarden die leuk en goed genoeg zijn voor de sport

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:31

geerke schreef:
eenitraM schreef:
Ja, en er komen ook echt te dure paarden langs op bokt!!

Groen paard. Onbekende papieren. 3 jaar oud. 4000 euro. Naa, absurt!

moet je het eens omrekenen naar guldens....dan ga je helemaal schrikken...

gulden wat is dat? vergeet je dan niet wat jaren inflatie en de crisis? dat kun je zo niet met elkaar vergelijken in dezer dagen.

maar wat betreft de prijzen oke.. Mijn paard heb ik in credit crisis gekocht. Goede papieren en mooie zwevende soepelende bewegingen maar had toch rustig een kleine 1000 goedkoper gekund (Alleen L1 klaar en heel erg bovenin het lichaam gereden). Maar had het idee dat dit paard mijn paard was. Gelukkig mijn gevoel gevolgd.. wat dit is MIJN paard. Ben die kleine 1000 al weer vergeten. (klinkt alsof ik heel rijk ben.... maar jullie snappen het wel toch?)

Daarvoor bij een handelaar geweest (ben ik eigenlijk geen fan van maar oke).. daar belachelijke prijzen. 9.000 voor een vrij groen paard. Alleen duur omdat voorheen mee mocht naar de stal van een bekende ruiter.. met haar baasje mee die daar stagiaire was. Had toestemming gekregen om haar mee te nemen. Het paard heeft waarschijnlijk zelf de bekende ruiter niet eens gezien. En dan nog.. het paard had problemen met haar lendewervels. Wel een prachtpaard.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:33

Iemand die in de topsport mee wil draaien heeft een paard nodig dat dat nivo aan kan, qua karakter, beweging etc.
Iemand die rustig door de bossen wil rijden, heeft een paard nodig dat bomproof, verkeersmak, braaf en eerlijk is.
Beide kosten gewoon geld, een leermeester kost geld, al die paarden zijn uniek en komen niet met kuddes tegelijk voor.
Zeker zijn er mensen die denken goud op stal te hebben, en ook goud geld vragen, maar er zijn ook mensen die goud op stal hebben staan en een zeer lage vraagprijs hebben, omdat ze er van willen/moeten, en die paarden blijven dan ook staan omdat er waarschijnlijk iets aan mankeerd.

Citaat:
Ik ben naar een 16jarig paard wezen kijken, wat ze nog 5500 euro vroegen!

Salinero is 16 jaar :)

Wij wilden een merrie voor de fokkerij, en ja ik heb en nar het papier gekeken en naar het paard zelf, of ik het goed gedaan heb, de tijd zal het leren. van eentje ben ik niet zo bang voor, de andere heeft nog geen veulens gehad.
Hadden een merrie op het oog, de verkoper was helaas wispelturig wel/niet verkopen en toen hebben we er maar van af gezien, machtige merrie, 8 jaar, 4 veulens en alle 4 top bewegen, 1 veulen op de veiling verkocht voor 21.000 euro. Merrie komt uit 1 van de oudere bloedlijnen van Duitsland.
En nu heb ik een merrie die niet al te groot is, maar voldoende maat terug geeft, een zoon staat in de opfok en wordt, als alles goed gaat (gezondheid etc) volgende HK aangeboden.

kwaliteit kost geld, maar je hoeft niet altijd veel geld te betalen voor kwaliteit. :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:35

Alane schreef:
Iemand die in de topsport mee wil draaien heeft een paard nodig dat dat nivo aan kan, qua karakter, beweging etc.
Iemand die rustig door de bossen wil rijden, heeft een paard nodig dat bomproof, verkeersmak, braaf en eerlijk is.
Beide kosten gewoon geld, een leermeester kost geld, al die paarden zijn uniek en komen niet met kuddes tegelijk voor.
Zeker zijn er mensen die denken goud op stal te hebben, en ook goud geld vragen, maar er zijn ook mensen die goud op stal hebben staan en een zeer lage vraagprijs hebben, omdat ze er van willen/moeten, en die paarden blijven dan ook staan omdat er waarschijnlijk iets aan mankeerd.

Citaat:
Ik ben naar een 16jarig paard wezen kijken, wat ze nog 5500 euro vroegen!

Salinero is 16 jaar :)

Wij wilden een merrie voor de fokkerij, en ja ik heb en nar het papier gekeken en naar het paard zelf, of ik het goed gedaan heb, de tijd zal het leren. van eentje ben ik niet zo bang voor, de andere heeft nog geen veulens gehad.
Hadden een merrie op het oog, de verkoper was helaas wispelturig wel/niet verkopen en toen hebben we er maar van af gezien, machtige merrie, 8 jaar, 4 veulens en alle 4 top bewegen, 1 veulen op de veiling verkocht voor 21.000 euro. Merrie komt uit 1 van de oudere bloedlijnen van Duitsland.
En nu heb ik een merrie die niet al te groot is, maar voldoende maat terug geeft, een zoon staat in de opfok en wordt, als alles goed gaat (gezondheid etc) volgende HK aangeboden.

kwaliteit kost geld, maar je hoeft niet altijd veel geld te betalen voor kwaliteit. :D

dat vind ik dus ook!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:35

DDW1190 schreef:
ik denk dat jij je dan niet verdiept in het kopen en verkopen van paarden, want er zijn zat maar dan ook zat paarden die leuk en goed genoeg zijn voor de sport

Ik heb het over beleerde paarden waar je zo mee weg kan rijden, niet over onbeleerde/net zadelmakke paarden ;-)

Tuurlijk zijn er onbeleerde/net zadelmakke paarden onder die prijs, nog leuke ook, maar brave, fijn na te rijden doorgereden paarden die er leuk uitzien....ga ze maar eens zoeken!