Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:20

JoyCiej007 schreef:
Ze blijft helaas bij haar standpunt, ik heb cadeaus en korting gehad, enige oplossing die zij bied is dat ik het flesje kan retourneren op mijn eigen kosten,

En als ze nog zo'n beschuldiging hoort, (dat dit niet kan en grenst aan oplichterij) dan houd het voor haar hier op. En ze blijft ook bij haar standpunt dat het flesje duidelijk niet gebruikt is.... Nou dan kijkt ze maar eens goed naar de foto's.

Nouja zeg?

Die cadeautjes en korting zijn extra. Zij hoort jou gewoon een goed product te leveren en die cadeautjes en korting doen er verder niet toe ;) Dat is haar eigen keus.

Misschien een mailtje richting de Consumentenbond?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:22

ik zou even bellen, en dan toch duidelijk uitleggen hoe jij er over denkt!
dit vind ik namelijk niet helemaal normaal ;)

JoyCiej007

Re: Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:26

SSDesign: Dat staat nu dus ook duidelijk in mijn antwoord aan haar, dat heeft niets met dit flesje van doen, daar heeft zij zélf voor gekozen, en dat is nog eens ter compensatie van de veels te lange levertijd, dat vervangt niet dit flesje natuurlijk nee.

desty: ik had idd vandaag willen bellen als ik geen gehoor kreeg, maar kreeg vrij laat op de middag antwoord, en ja dat wilde ik even afwachten. Nu bellen, morgen of overmorgen heeft natuurlijk geen zin ivm. Pasen.

Het klopt gewoon van geen kanten, dat weet ik als rechtenstudent zelf ook; een klant hoort geen kosten te maken als hij een product krijgt geleverd wat mankementen vertoont; wettelijk heb je inderdaad recht op 7 dagen zichttermijn, en dan kun je het alsnog terugsturen, vaak op eigen kosten.

Maar met dit product is dus iets aan de hand, terwijl ik daar wel de 'volle koopprijs' voor heb betaald, en dát klopt niet. Bovendien blijft zij bij hoog en laag beweren dat het flesje niet gebruikt is, nou dat is het dus wél, komop iedere kleuter kan dat toch zien??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:28

o je bent rechtenstudent, dat maakt het nog makkelijer.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:29

JoyCiej007 schreef:
Ze blijft helaas bij haar standpunt, ik heb cadeaus en korting gehad, enige oplossing die zij bied is dat ik het flesje kan retourneren op mijn eigen kosten,

En als ze nog zo'n beschuldiging hoort, (dat dit niet kan en grenst aan oplichterij) dan houd het voor haar hier op. En ze blijft ook bij haar standpunt dat het flesje duidelijk niet gebruikt is.... Nou dan kijkt ze maar eens goed naar de foto's.

Nouja zeg?

ik wil hier even 1 korte reactie op geven, terwijl we bezig waren en ik nog niet eens de kans heb gekregen om te antwoorden werd dit topic al geopend,
ik heb een oplossing aangedragen die conform de wetgeving en mijn algemene voorwaarden klopt, door akkoord te gaan met de bestelling is zij ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (dat moet ook duidelijk aangevinkt worden) en daarin staat duidelijk dat retour sturen van producten de kosten voor eigen rekening zijn.

door een computer crash kon ik de bestelling niet tijdig afhandelen zoals dat normaal gesproken wel gebeurd, als compensatie heeft ze een vliegenmasker ter waarde van €5,- gekregen omdat ik het erg vervelend vond dat het zo lang duurde.

ik word hier zwart gemaakt en negatief neergezet voor het hele forum terwijl ik niet de kans heb gekregen om een oplossing aan te dragen, ik heb een oplossing gegeven en houd er niet van vals beschuldigt te worden, en als word doorgegaan met procedures kan ik er ook wijzen dat de ts er nu mee bezig is smaad te plegen, en dat is strafbaar.
er is een oplossing geboden die volgens de algemene voorwaarden helemaal correct is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:29

Het flesje wat ik had zat tot het begin ( vanaf de onderkant van de fles) van het dopje vol. Voor 4,95. Deze ruitershop is echt belachelijk bezig zeg!

( misschien had ze wat vet nodig om dat hoofdstel wat ze verkocht van schimmel te ontdoen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:30

hafjegek schreef:
JoyCiej007 schreef:

Nouja zeg?

ik wil hier even 1 korte reactie op geven, terwijl we bezig waren en ik nog niet eens de kans heb gekregen om te antwoorden werd dit topic al geopend,
ik heb een oplossing aangedragen die conform de wetgeving en mijn algemene voorwaarden klopt, door akkoord te gaan met de bestelling is zij ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (dat moet ook duidelijk aangevinkt worden) en daarin staat duidelijk dat retour sturen van producten de kosten voor eigen rekening zijn.

door een computer crash kon ik de bestelling niet tijdig afhandelen zoals dat normaal gesproken wel gebeurd, als compensatie heeft ze een vliegenmasker ter waarde van €5,- gekregen omdat ik het erg vervelend vond dat het zo lang duurde.

ik word hier zwart gemaakt en negatief neergezet voor het hele forum terwijl ik niet de kans heb gekregen om een oplossing aan te dragen, ik heb een oplossing gegeven en houd er niet van vals beschuldigt te worden, en als word doorgegaan met procedures kan ik er ook wijzen dat de ts er nu mee bezig is smaad te plegen, en dat is strafbaar.
er is een oplossing geboden die volgens de algemene voorwaarden helemaal correct is.

Waarom verkoop je dan gebruikte flesjes ledervet? Erg vreemd ook dat je prijs zo hoog is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:32

Hafjegek:

die cadeaus waren erg leuk, alleen heeft dat níets te maken met dit flesje, dat was weer ter compensatie van het veels te late verzenden, dus dat hoor je er nu niet bij te halen.

Jou oplossing is gericht op de 7 werkdagen zichttermijn, dan zou ik het inderdaad op mijn kosten kunnen retourneren.
Maar zoals gezegd: ik heb iets gekocht voor nieuw, wat deels verbruikt is, er mist 1/4 deel en dat hoort dus niet.
Daar hoor ik compensatie voor te krijgen, en niet zelf extra kosten te maken als ik het product, waar dus duidelijk wat aan mankeert, wil retourneren!

Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden; maar je geeft zelf niet eens toe dat het klopt dat het flesje dus wél gebruikt is. Wat is dat aan service en klantgerichtheid? Ik heb ook al voorgesteld om ieders de helft van het bedrag van het flesje voor rekening te nemen, maar jij blijft bij je standpunt dat ík maar extra kosten moet maken voor een gebrek wat niet míjn fout is. Dat klopt gewoon niet, dan kun je op algemene voorwaarden en smaad gaan spelen, maar met dit product is iets mis, beantwoord niet aan de beschrijving hoe ik het gekocht heb, dus moeten eventuele extra kosten in iedergeval niet voor míjn rekening komen.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-04-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:33

- sorry foutje-

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:34

Hafjegek, alleen als er in je voorwarden staat dat je ook aangebroken begruikte goederen mag opsturen ipv nieuw en je dan niet de indruk bij verkoop hebt gewekt dat alles nieuw is dan heb jij gelijk.
Anders heb je geen poot om op te staan.
En wat er in deze topic besproken wordt is het uitwisselen van ervaringen en niet een zwartmaaktopic.
Dat je er zo over denkt en dat ook nog in deze topic zo zet, geeft alleen maar aan dat het wellicht goed is dat je met de zaak gestopt bent.
Dat is mijn persoonlijke mening (voor je het weet wordt dit tegen TS gebruikt).

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:38

het is het ene woord tegen het ander zoals dat zo vaak gaat, het flesje was nieuw en NIET gebruikt en ik weet zeker dat het niet zo leeg was als dat het op de foto staat.

verder ga ik er geen discussie over voeren. ik heb mn oplossing aangedragen en daar hoef ik verder niks over te zeggen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:40

hafjegek schreef:
het is het ene woord tegen het ander zoals dat zo vaak gaat, het flesje was nieuw en NIET gebruikt en ik weet zeker dat het niet zo leeg was als dat het op de foto staat.

verder ga ik er geen discussie over voeren. ik heb mn oplossing aangedragen en daar hoef ik verder niks over te zeggen.

Doet de naam van je webshop zeker niet goed ;)

Edit: Terug sturen kan de topicstarter dus ook niet:

Citaat:
Artikel 7.3. Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan Het Ponyparadijs te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd en het product ongebruikt is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.

Want het product is al gebruikt, maar niet door haar... Het product is gewoon gebruikt verkocht :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:42

Hafjegek, neem een voorbeeld aan Miss Etam.
Klant heeft altijd gelijk.
Beter een blije, ongelijk hebbende klant die terugkomt dan één 'die je nooit meer ziet.
Gaat voor jou blijkbaar niet (meer) op.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:43

Oplichterij, iedereen ziet toch duidelijk dat er wat (heelveel) uit dat flesje mist..

Je zou je geld terug moeten krijgen en je flesje mogen houden.. Dat is de enige goeie oplossing die ik zie..

En dan nog van een andere bokker; en beschimmelt hoofdstel hoe kun je nou over het het hoofd zien dat dat helemaal beschimmeld is.. sorry hoor maar dit is te belachelijk voor woorden

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:45

jury schreef:
Hafjegek, neem een voorbeeld aan Miss Etam.
Klant heeft altijd gelijk.
Beter een blije, ongelijk hebbende klant die terugkomt dan één 'die je nooit meer ziet.
Gaat voor jou blijkbaar niet (meer) op.

Juist :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:45

Nu weet ik ook weer waar ik nooit wat moet kopen :=

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:46

Hafjegek@ Tis gewoon schandalig hoe jij met je klanten om gaat.
En eronder uit probeerd te komen met dat flesje was vol en nieuw.
Ga toch weg, als dat zo was dan had TS echt geen topic geplaatst hierover.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:51

GEGARANDEERD NERGENS GOEDKOPER!! VIND U HETZELFDE PRODUCT ERGENS ANDERS GOEDKOPER? MAKEN WIJ EEN SPECIALE PRIJS VOOR U ZODAT HET ALSNOG GOEDKOPER IS!

dit staat in die advertentie die ze hier op bokt geplaatst heeft..
Nou er zijn hier al veel berichten langsgeweest dat het ergens anders €5 is .. Dus er klopt gewoon niks ..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:54

Het is idd een beetje een vreemd verhaal. Ik werk in een winkel, en ook ik moet klanten altijd gelijk geven, tot het frustrerende toe.

Jammer dat het zo gelopen is...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:55

enniee schreef:
GEGARANDEERD NERGENS GOEDKOPER!! VIND U HETZELFDE PRODUCT ERGENS ANDERS GOEDKOPER? MAKEN WIJ EEN SPECIALE PRIJS VOOR U ZODAT HET ALSNOG GOEDKOPER IS!

Nou er zijn hier al veel berichten langsgeweest dat het ergens anders €5 is .. Dus er klopt gewoon niks ..

Dat is eerder de fout van ts, als zij ook had gezien dat het ergens anders 5 euro was, had ze dat erbij kunnen vermelden.. Dit heeft ze niet gedaan, dus vind ik het ook niet nodig dat je dit aanhaalt... Al snap ik je reactie wel ;)

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:55

enniee schreef:

Idd nou deze webshop staat op mijn BLACKLIST

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:02

itsmi schreef:
enniee schreef:

Dat is eerder de fout van ts, als zij ook had gezien dat het ergens anders 5 euro was, had ze dat erbij kunnen vermelden.. Dit heeft ze niet gedaan, dus vind ik het ook niet nodig dat je dit aanhaalt... Al snap ik je reactie wel ;)

daar heb je een punt, maarja ze zou dan ook alsnog die korting tot 5 euro kunnen bieden, als je bewijs hebt dat het ergens anders 5 euro is..

Maarja daar gaat het nu ook niet om, maar dit kwam ik zo even tegen..

vreemd verhaal.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:04

ha, ik weet dus waar ik NIET moet bestellen!

@hafjegek: retourneren gaat erover dat je niet blij bent met het product en niet dat het een ONDEUGDELIJK product is, dat is heel wat anders!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:53

Hafjegek reageerd eerst alleen over het punt dat de verzending te laat was, terwijl TS al duidelijk heeft gezegd dat ze zeer tevreden was over hoe dat opgelost was. Dus dat noem ik geen zwartmakerij!

Het gaat nu om het gebruikte flesje en daar word niet op gereageerd, althans niet op een normale manier. Ik ben filiaalleidster van een winkel en klanten worden ALTIJD netjes geholpen, ookal denk ik wel eens, hier kunnen wij zelf echt niets aan doen. Mensen moeten meestal al hun moed bij elkaar rapen om een klacht in te dienen en als er dan vervolgens zo op gereageerd word... Als je klachten oplost, houd je je klanten tevreden en krijg je goede mond tot mond reclame, dan kost het je maar een keer 5 euro...

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:08

mijn laatste woord hierover.
ik heb ts een pb gestuurd over de gang van zaken, zij heeft hiermee met dit topic zoveel schade aangericht zonder mij een kans te geven ook maar te reageren of iets op te lossen en ik was prima bereid geweest om het geld terug te geven, maar door dit topic te openen en mijn naam door het slijk te halen, openbaar, en zonder mij een kans en de tijd te geven (op een vrije zaterdag ) ook maar iets voor haar te doen zoals zoals het geld terug te storten, dat kan gewoon niet. de schade die zij hiermee aangericht heeft is nu al bijna niet meer in geld uit te drukken. en dat is smaad.
verder ga ik er ook niet meer op in en is het de kous af.