Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Talitha15 schreef:Ik vind het hartstikke rot voor je, maar ik wil toch nog even off-topic iets kwijt: Het valt mij nl. op dat veel mensen schande spreken van de paardenmarkten, maar dat ze toch gaan kijken. Wat heeft dat dan voor nut? Je kan er nl. toch niets aan veranderen, zolang het nog steeds wordt toegestaan! Ik vind dat vreemd, als je het zo erg vind om te zien, waarom ga je dan?? Ik bedoel dit in het algemeen, hoor. Niets persoonlijks. Als je gaat, prima, maar dan niet klagen dat het zo zielig is enzo. Verder lijkt het me verschrikkelijk als je je paardje daar tegenkomt, terwijl je denkt dat hij lekker ergens in de wei staat bij een lief baasje. Sterkte hiermee!!!
Mist schreef:ik heb gehoord dat op Heenvliet vaak paarden alleen maar voor de "show" te koop staan (om het publiek te amuseren)
Mist schreef:Als ik ga naar zoiets ga, of een kerstmarkt, braderie (wat tegenwoordig neit meer voorkomt) dan doe ik dat voornamelijk om te controleren hoe die beesten erbij staat. Ik heb in Nederland 8 jaar in de PR commissie van de DB gezeten. Dus als ik iets zie wat niet door de beugel kan dan stond daar een inspecteur van de DB en de politie, voordat ze met hun ogen konden knipperen. Ja het doet pijn om het te zien, maar struisvogelpolitiek helpt ook niet. Zo heb ik 3 jaar geleden op de kerstmarkt in Breda de eigenaar van de ezel van de kerststal aan een flinke boete geholpen vanwege het verwaarlozen van de hoeven. De politie agent die daarbij was heeft later ook nog gecontroleerd (in zijn vrije tijd) of de hoefsmid idd was geweest, de boete was f 350,-
Dat geeft me dan weer voldoening (hoewel ik weet dat zulk soort telkens weer in de fout gaan)
Mist schreef:Als ik ga naar zoiets ga, of een kerstmarkt, braderie (wat tegenwoordig neit meer voorkomt) dan doe ik dat voornamelijk om te controleren hoe die beesten erbij staat. Ik heb in Nederland 8 jaar in de PR commissie van de DB gezeten. Dus als ik iets zie wat niet door de beugel kan dan stond daar een inspecteur van de DB en de politie, voordat ze met hun ogen konden knipperen. Ja het doet pijn om het te zien, maar struisvogelpolitiek helpt ook niet. Zo heb ik 3 jaar geleden op de kerstmarkt in Breda de eigenaar van de ezel van de kerststal aan een flinke boete geholpen vanwege het verwaarlozen van de hoeven. De politie agent die daarbij was heeft later ook nog gecontroleerd (in zijn vrije tijd) of de hoefsmid idd was geweest, de boete was f 350,-
Dat geeft me dan weer voldoening (hoewel ik weet dat zulk soort telkens weer in de fout gaan)
mango schreef:Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden en pp-paarden die mee willen en de manegepaarden staan toch echt te koop hoor maar die zijn natuurlijk veel en veel duurder dan ze op de paardenmarkt kosten en ze worden niet aan handelaren verkocht die willen meestal dat bedrag er toch niet voor betalen.
Maar eigenlijk staan we er inderdaad voor de show want vorig jaar is er geen een verkocht en het jaar daarvoor is mijn paard op de paardenmarkt gekocht door de eigenaar vd manege (gelukkig)
Talitha15"]
[quote="Mist schreef:Als ik ga naar zoiets ga, of een kerstmarkt, braderie (wat tegenwoordig neit meer voorkomt) dan doe ik dat voornamelijk om te controleren hoe die beesten erbij staat. Ik heb in Nederland 8 jaar in de PR commissie van de DB gezeten. Dus als ik iets zie wat niet door de beugel kan dan stond daar een inspecteur van de DB en de politie, voordat ze met hun ogen konden knipperen. Ja het doet pijn om het te zien, maar struisvogelpolitiek helpt ook niet. Zo heb ik 3 jaar geleden op de kerstmarkt in Breda de eigenaar van de ezel van de kerststal aan een flinke boete geholpen vanwege het verwaarlozen van de hoeven. De politie agent die daarbij was heeft later ook nog gecontroleerd (in zijn vrije tijd) of de hoefsmid idd was geweest, de boete was f 350,-
Vendell"]
[quote="mango schreef:Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden en pp-paarden die mee willen en de manegepaarden staan toch echt te koop hoor maar die zijn natuurlijk veel en veel duurder dan ze op de paardenmarkt kosten en ze worden niet aan handelaren verkocht die willen meestal dat bedrag er toch niet voor betalen.
Maar eigenlijk staan we er inderdaad voor de show want vorig jaar is er geen een verkocht en het jaar daarvoor is mijn paard op de paardenmarkt gekocht door de eigenaar vd manege (gelukkig)
mango schreef:Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden ...
spokey schreef:Daarom blijft mijn pony van 24 gewoon bij me.
Botervlieg schreef:ik had mijn paard daar NEVER achtergelaten.
Sorry, hoor, maar de enige voor wie ik medelijden kan voelen is JE PAARD.
Kiara"]
[quote="Botervlieg schreef:ik had mijn paard daar NEVER achtergelaten.
Sorry, hoor, maar de enige voor wie ik medelijden kan voelen is JE PAARD.
Marije_jiplover"]
[quote="mango schreef:Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden ...