Paardenmarkt ik voel me zo verschrikkelijk belazer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:45

Wat vreselijk!
Ik zou me daar toch een potje staan janken zeg!
Zo machteloos als je dan bent! En dat je dan zo'n diertje naar je hoort hinniken, echt, geen woorden heb ik ervoor!
Was je alleen? Of was er iemand om je te steunen?
Heb je degene aan wie jij je paardje verkocht hebt nog benaderd over deze streek? (niet dat het wat op zou kunnen leveren, maar toch)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:20

Talitha15 schreef:
Ik vind het hartstikke rot voor je, maar ik wil toch nog even off-topic iets kwijt: Het valt mij nl. op dat veel mensen schande spreken van de paardenmarkten, maar dat ze toch gaan kijken. Wat heeft dat dan voor nut? Je kan er nl. toch niets aan veranderen, zolang het nog steeds wordt toegestaan! Ik vind dat vreemd, als je het zo erg vind om te zien, waarom ga je dan?? Ik bedoel dit in het algemeen, hoor. Niets persoonlijks. Als je gaat, prima, maar dan niet klagen dat het zo zielig is enzo. Verder lijkt het me verschrikkelijk als je je paardje daar tegenkomt, terwijl je denkt dat hij lekker ergens in de wei staat bij een lief baasje. Sterkte hiermee!!!

Als ik ga naar zoiets ga, of een kerstmarkt, braderie (wat tegenwoordig neit meer voorkomt) dan doe ik dat voornamelijk om te controleren hoe die beesten erbij staat. Ik heb in Nederland 8 jaar in de PR commissie van de DB gezeten. Dus als ik iets zie wat niet door de beugel kan dan stond daar een inspecteur van de DB en de politie, voordat ze met hun ogen konden knipperen Haha! . Ja het doet pijn om het te zien, maar struisvogelpolitiek helpt ook niet. Zo heb ik 3 jaar geleden op de kerstmarkt in Breda de eigenaar van de ezel van de kerststal aan een flinke boete geholpen vanwege het verwaarlozen van de hoeven. De politie agent die daarbij was heeft later ook nog gecontroleerd (in zijn vrije tijd) of de hoefsmid idd was geweest, de boete was f 350,-
Dat geeft me dan weer voldoening (hoewel ik weet dat zulk soort telkens weer in de fout gaan )

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:08

Ik vind het verschrikkelijk voor je........ Boos!
Ik walg wel zo van het soort mensen dat zich voordoet alsof ze alles voor zo een diertje overhebben..... terwijl ze maar aan een ding denken...... GELD
Ik heb mijn paardje gratis gekregen, maar heb voordat ik ja zei ,heel goed nagedacht over het hoe en wat... want als ik iets walgelijk vind is het een dier wegdoen/verkopen dat mensen in vertrouwen aan je gegeven/verkocht hebben......belofte maakt schuld

Sterkte..ik hoop dat je te weten komt waar je paardje gebleven is.......

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:57

Mist schreef:
ik heb gehoord dat op Heenvliet vaak paarden alleen maar voor de "show" te koop staan (om het publiek te amuseren)

Dat klopt, omliggende maneges worden gevraagd paarden op de markt voor de 'show' te zetten. Soms krijgen ze daar een kleine vergoeding voor van de organisatie. Het gebeurd ook regelmatig dat die paarden voor de show ook daadwerkelijk verkocht worden; als de bieder maar genoeg biedt.

Vaak is het aanbod van paarden triest. Een serieuze ruiter zou daar nooit zijn paard vandaan halen, al ken ik wel iemand die een jong paard daar vandaan heeft die nu een gezond en leuk rijpaard heeft... uitzonderingen zijn er altijd.
Sinds de laatste keer, een aantal jaren geleden, ga ik niet meer naar de paardenmarkt en al helemaal niet meer in Heenvliet. Een bezoeker kocht daar een kleine zwart/grijze ponyjaarling. Een klein kwartiertje later kwam bezoeker met pony en al terug met de vraag: 'meneer wat eet de pony?"
Daar zakt je broek van af...

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:05

Mist schreef:
Als ik ga naar zoiets ga, of een kerstmarkt, braderie (wat tegenwoordig neit meer voorkomt) dan doe ik dat voornamelijk om te controleren hoe die beesten erbij staat. Ik heb in Nederland 8 jaar in de PR commissie van de DB gezeten. Dus als ik iets zie wat niet door de beugel kan dan stond daar een inspecteur van de DB en de politie, voordat ze met hun ogen konden knipperen Haha! . Ja het doet pijn om het te zien, maar struisvogelpolitiek helpt ook niet. Zo heb ik 3 jaar geleden op de kerstmarkt in Breda de eigenaar van de ezel van de kerststal aan een flinke boete geholpen vanwege het verwaarlozen van de hoeven. De politie agent die daarbij was heeft later ook nog gecontroleerd (in zijn vrije tijd) of de hoefsmid idd was geweest, de boete was f 350,-
Dat geeft me dan weer voldoening (hoewel ik weet dat zulk soort telkens weer in de fout gaan )

Dat ben ik allemaal wel met je eens, maar wij "gewone" burgers kunnen er zo weinig aan veranderen, want ieder jaar gebeurt het gewoon weer. De meeste mensen op deze paardenmarkt hebben zelfs niets met paarden, die komen er om te zuipen en te feesten en dat gebeurt dan op het plein waar ook de paarden staan met keiharde muziek. Dat zijn toch ook dieronterende omstandigheden en niemand doet er iets aan!! Ik heb hier ook de DB al eens over gebeld, maar die doen aan struisvogelpolitiek, want die willen of kunnen er niets aan doen en dat cind ik nu zo erg!!! Jij bent dan een van de uitzonderingen op de bovenstaande regel, maar ja: uitzonderingen bevestogen de regel immers.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:06

Mist schreef:

Dat ben ik allemaal wel met je eens, maar wij "gewone" burgers kunnen er zo weinig aan veranderen, want ieder jaar gebeurt het gewoon weer. De meeste mensen op deze paardenmarkt hebben zelfs niets met paarden, die komen er om te zuipen en te feesten en dat gebeurt dan op het plein waar ook de paarden staan met keiharde muziek. Dat zijn toch ook dieronterende omstandigheden en niemand doet er iets aan!! Ik heb hier ook de DB al eens over gebeld, maar die doen aan struisvogelpolitiek, want die willen of kunnen er niets aan doen en dat vind ik nu zo erg!!! Jij bent dan een van de uitzonderingen op de bovenstaande regel, maar ja: uitzonderingen bevestigen de regel immers.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:07

Oeps foutje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:16

Lijkt me ook heel naar als je het paard waarvan je denkt dat ie van een goede oude dag aan het genieten is ineens op de markt tegen komt.

Toch kan het best zijn dat hij nu alsnog een goed tehuis heeft gevonden. Op de manege waar ik werkte, had een handelaar altijd een aantal paarden te koop staan. Die liepen dan in de lessen mee, voor zover dat kon en werden keurig verzorgd. Deze handelaar haalde nagenoeg al deze paarden van de markt en de meeste van deze paarden kwamen via hem bij een hele trotse nieuwe eigenaar terecht. Het hoeft dus niet altijd slecht af te lopen met paarden op de markt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:22

Gebeurt wel vaker hoor, daarom moet je ook gewoon niet je paard weg geven voor een goede oude dag............Heel vaak komen dat soort paarden in de molen terecht en dat wil je toch niet voor je paard

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:41

Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden en pp-paarden die mee willen en de manegepaarden staan toch echt te koop hoor maar die zijn natuurlijk veel en veel duurder dan ze op de paardenmarkt kosten en ze worden niet aan handelaren verkocht die willen meestal dat bedrag er toch niet voor betalen.

Maar eigenlijk staan we er inderdaad voor de show want vorig jaar is er geen een verkocht en het jaar daarvoor is mijn paard op de paardenmarkt gekocht door de eigenaar vd manege (gelukkig)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:17

Oh wat moet jij je machteloos hebben gevoeld. Ik zou gek worden van verdriet en woede als ik Red Bull daar tegen zou komen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:43

lijkt me heel erg om je beesie daar tege te komen. het is gwoon zo poedersuiker dat je tegenwoordig niet eens meer weet met welke mensen je in zee gaat. je kan wel zeggen stuur hem naar een rusthuis, maar daar betaal je en veel voor de stalling ed.. is erg duur en er zijn wachtlijsten die jaren kunnen duren...dus of je daar zo blij mee moet zijn...

ik ben ook op de markt bij heenvliet geweest, ik was alleen te laat en heb geen paarden gezien.. wel heeft de manege waar mijn paard staat er een ponie gekocht. spirit heetie en het is een bruin bonte ponie. voor het geval het een ponie is die misschien van iemand geweest is die in het zelfde schuitje heeft gezeten

het komt er op neer dat het beesie zo kreupel is als de pest en het zadel niet lekker ligt. dat beesie zou een hoge schoft moeten hebben maar ik zie alleen een ingezakte rug. het beesie heeft een conditie van nix

dus hoe kan je als manege zijnde daar iets mee opschieten

en wat nog het ergste was!! hij kreeg zadel en hoofdstel mee...het bit was een en al roest en het leer van het hoofdstel zat met schimmel spinnen webben en al

of je daar blij mee moet zijn

soms snap ik niet dat je zo iets kan aan bieden....

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:26

mango schreef:
Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden en pp-paarden die mee willen en de manegepaarden staan toch echt te koop hoor maar die zijn natuurlijk veel en veel duurder dan ze op de paardenmarkt kosten en ze worden niet aan handelaren verkocht die willen meestal dat bedrag er toch niet voor betalen.

Maar eigenlijk staan we er inderdaad voor de show want vorig jaar is er geen een verkocht en het jaar daarvoor is mijn paard op de paardenmarkt gekocht door de eigenaar vd manege (gelukkig)

Ja, Mango van jouw manege wist ik dat de eigenaar mee doet aan marktvulling. Ik blijf bij mijn mening dat paarden in Heenvliet niet 'paard-erend' is. Dronken lui (ook al vroeg in de morgen), harde muziek, gefriemel en geen rust vind ik niet eerlijk voor het paard. Ik weet dat er ook markten zijn waar paarden die verkocht zijn gewoon in boxen staan waar ze in het stro en met water hun dag doorbrengen. Heenvliet is gewoon commercie over de paardenrug heen en ik zou er geen last van hebben als dit de laatste 'paardenmarkt van heenvliet' was. Laten ze het gewoon Jaarfeest of Kermis noemen en de paarden thuis laten...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:36

Talitha15"]
[quote="Mist schreef:

DB al eens over gebeld, maar die doen aan struisvogelpolitiek, want die willen of kunnen er niets aan doen en dat cind ik nu zo erg!!! Jij bent dan een van de uitzonderingen op de bovenstaande regel, maar ja: uitzonderingen bevestogen de regel immers.
[/quote]

idd, daarom ben ik uit pure frustratie ook gestopt, wat ik al heel lang overwogen had, al mijn in hun ogen "te progressieve" ideeen werden de grond in geboord, maar ja je doet het toch voor de dieren! Nu ik in Belgie woon probeer ik gewoon iets extra's te doen voor het asiel bij mij in de buurt, en leden werven voor Brooke natuurlijk.

Maar (aan iedereen!) vaak wil de politie wel helpen hoor! als je zoiets tegenkomt probeer het iig dan!

Onlangs ging ik naar mijn ouders (in Nederland) rij ik een afrit vd snelweg af zie ik een kat ineengedoken zitten. Gelijk op de rem! ik zag hem achtermij de berm inrennen. Het was donker dus alarmlichten aan en ik ook de berm in (zo'n grote driehoek) Na 10 minuten stopt er een politie auto achter de mijne, oh oliebol! hoe leg ik dat uit ? Dus maar gewoon verteld dat ik die kat zag, dat ie misschien aangereden was, en als ik niet zou proberen hem te vinden dat ik dan minstens een week slecht zou slapen. Tot mijn verbazing hebben die 2 mannen samen met mij nog 20 minuten met hun zaklantaarns naar die kat gezocht, helaas niet te vinden.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:04

Vendell"]
[quote="mango schreef:

Ja, Mango van jouw manege wist ik dat de eigenaar mee doet aan marktvulling. Ik blijf bij mijn mening dat paarden in Heenvliet niet 'paard-erend' is. Dronken lui (ook al vroeg in de morgen), harde muziek, gefriemel en geen rust vind ik niet eerlijk voor het paard. Ik weet dat er ook markten zijn waar paarden die verkocht zijn gewoon in boxen staan waar ze in het stro en met water hun dag doorbrengen. Heenvliet is gewoon commercie over de paardenrug heen en ik zou er geen last van hebben als dit de laatste 'paardenmarkt van heenvliet' was. Laten ze het gewoon Jaarfeest of Kermis noemen en de paarden thuis laten...
[/quote]

Dat mag best wel wat vriendelijker hoor ik kan er nix aan doen dat hij dat doet en het gebeurt toch die paardenmarkten zoals al vertelt is en ik vind het ook super zielig en wij gaan er gewoon met de manegepaarden heen zien ze ook het verschil dus ooknog een goed doel of niet zoms...

maar ik begrijp dus dat je onze manege niet zo leuk vind !!

Je hoeft niet zo denegerent te doen over "mijn" manege is echt nergens voor nodig!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:58

wat verschrikkelijk om je paard daar te zien staan, en helemaal als hij nog hinnikte ook.
een rotstreek en verschrikkelijk dat je hem niet hebt kunnen kopen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:42

mango schreef:
Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden ...

Dit klopt niet hoor. Normaal gaat hij met een of twee of hooguit drie van zijn betere paarden ernaartoe (met de trailer) om eventueel geïnteresseerden mee te nemen naar de manege en ze daar echt te laten proefrijden etc. Dan is er ook een keuring etc mogelijk voordat het paard daadwerkelijk van eigenaar verwisseld. Bovendien is er dan meer keus voor de betreffende geïnteresseerden.
Die buitenrit van verleden jaar was voor het eerst dat hij er zo grootscheeps naartoe ging. En wat de manegepaarden betreft vind ik dat dat nog wel kan, maar ik zou daar dus nooit en te nimmer met een eigen paard gaan staan puur en alleen als vulling, hij is niet te koop en dus ga ik ook niet doen alsof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:50

Maar hoe is het nu afgelopen??????

Weet je waar ze op dit moment is? Ben je nog teruggegaan naar die handelaar op de markt om te vragen naar wie ze verkocht is? En neem je nog contact op met de mensen die je paard van je kochten voor een fijn tehuis?

Ik zou het hier niet bij laten zitten hoor, dit heeft je paard niet verdiend......

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:59

spokey schreef:
Daarom blijft mijn pony van 24 gewoon bij me.

Inderdaad, jij bent zelf de enige garantie!
Je had ook schriftelijk met die mensen kunnen overeenkomen dat ze je paard alleen aan jou zouden terugverkopen.

Had ik op die paardenmarkt in jouw schoenen gestaan, dan had ik desnoods een bank of een oud vrouwtje beroofd ( Knipoog ), maar ik had mijn paard daar NEVER achtergelaten.
Party!! Sorry, hoor, maar de enige voor wie ik medelijden kan voelen is JE PAARD.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:20

Botervlieg schreef:
ik had mijn paard daar NEVER achtergelaten.
Party!! Sorry, hoor, maar de enige voor wie ik medelijden kan voelen is JE PAARD.

Soms, beste botervlieg, heb je geen andere keus.
Ze heeft in goed vertrouwen die pony verkocht aan mensen die dus weer met handelaren in zee zijn gegaan.
Was het maar zo makkelijk als jij je voorstelt.................

Het is makkelijk oordelen over anderen..........

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:36

Kiara"]
[quote="Botervlieg schreef:
ik had mijn paard daar NEVER achtergelaten.

Soms, beste botervlieg, heb je geen andere keus.
Ze heeft in goed vertrouwen die pony verkocht aan mensen die dus weer met handelaren in zee zijn gegaan.
Was het maar zo makkelijk als jij je voorstelt.................

Het is makkelijk oordelen over anderen..........
[/quote]

Daar heb je wel gelijk in, hoor.
Waarschijnlijk net zo gemakkelijk als praten VOOR een ander
(en een Orlov Draver een pony noemen)?
Ik heb NIET willen oordelen, maar wel mijn mening geven, ook al is die minder popi.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:04

Marije_jiplover"]
[quote="mango schreef:
Nou onze manege ligt in de buurt en normaal (dit jaar niet want de eigenaar is op vakantie) hebben wij een buitenrit met alle manegepaarden ...

Dit klopt niet hoor. Normaal gaat hij met een of twee of hooguit drie van zijn betere paarden ernaartoe (met de trailer) om eventueel geïnteresseerden mee te nemen naar de manege en ze daar echt te laten proefrijden etc. Dan is er ook een keuring etc mogelijk voordat het paard daadwerkelijk van eigenaar verwisseld. Bovendien is er dan meer keus voor de betreffende geïnteresseerden.
Die buitenrit van verleden jaar was voor het eerst dat hij er zo grootscheeps naartoe ging. En wat de manegepaarden betreft vind ik dat dat nog wel kan, maar ik zou daar dus nooit en te nimmer met een eigen paard gaan staan puur en alleen als vulling, hij is niet te koop en dus ga ik ook niet doen alsof.
[/quote]

Weet ik Marije had ik erook onder gezet dat dit de 1e x was dat we zo'n grote buitenrit hadden en inderdaad ik zou alleen met de manegepaarden gaan niet met Mango want die is daar toen gekocht dus die heeft al genoeg meegemaakt !
Leuke fjord hebben jullie ervandaan die is gered van een handelaar gelukkig~!!

Maar we zitten zo af te geven op handelaren maar er zitten natuurlijk ook goeie tussen !!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:09

Hou nou eens op over het handelaren zijn bij voorbaat dierenbeulen syndroom............Er zijn ook slechte kinderopassers, er zijn slechte dierenopvangcentra en er zijn slechte handelaren...........De meeste handelaren zullen goed met hun handel omgaan net zoals de meeste bananenverschepers er ook belang bij hebben dat hun bananen goed hier aankomen.........

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:17

Ja daarom mijn laatste zinnetje
maar ik weet niet of je wel eens in Heenvliet of ergens op zo'n markt kom er staan echt walgelijk vieze oude mannetjes met van die wandelstokken en ook maandag werd die weer veelvuldig gebruikt en ook het schoppen was in die ochtend dus er zitten wel degelijk hele smerige tussen !

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:59

wat een hufters Boos! , je hebt dan toch geen hart als je zulke dingen durft te doen Bloos ! straks kopen mensen hem en gaan er nog gewoon op rijden en als ie niet meer wil dan nog ff lekker meppen want tja die denken gewoon dat ie lui is Frusty . Ik vind het zo erg Huilen ! Het liefst zou ik alle paarden van zo'n markt meenemen en lekker in de wei zetten en goed verzorgen .

veel sterkte Ach gut kan je er echt niks aan doen ? terugkopen...........?
Laatst bijgewerkt door ardonnypony op 12-06-03 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt