Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zesiram schreef:Misschien wel, dat is lastig te achterhalen. Als je al 21 jaar hetzelfde ritme hebt, dan zit je zo'n sleur, dat je het overzicht verliest. Tenminste dat denk ik. Aan de andere kant, ik heb er altijd veel plezier in gehad, maar tot ik moeder werd, kon ik er gewoon andere dingen naast doen. Nu is het opstaan, werken, even kindje zien, paardrijden, slapen, geen minuut tijd voor iets anders. Misschien was het gewoon te beknellend.
Overigens mag je je ook wel afvragen in hoeverre mijn droom ( zal ik voor de gekkigheid even zeggen: Z-dressuur ) nog realistisch is, als je na 20 jaar nog steeds niet verder bent gekomen dan de L2![]()
Ik kan er nu in ieder geval om lachen, voel mezelf echt een leuker en relaxter mens!
. Het klinkt wel behoorlijk beklemmend als dat je ritme was en ik kan heel erg goed begrijpen dat je daardoor aan al dat moois niet meer het plezier had als zou moeten, net als bij Juval heb je gewoonweg geen tijd meer om het allemaal nog als leuk te beleven. Zoals je zelf al zegt kan je ook op anderen manieren het paardengedoetje leuk vinden, daar heb je niet per se de verplichting van een eigen paard voor nodig. Zet dat gewoon in de ijskast en haal het er weer uit als het weer kan, of laat het er lekker zitten
.
. De weg ernaartoe is vaak boeiender en leerzamer dan het doel zelf, zoals bij zoveel dingen.
).
Ook veel te weinig gedaan de laatste jaren
( dat krijg je ervan als je om 2 uur 's nachts nog staat te strijken, omdat je voor de rest geen tijd hebt
)
. Niet vanwege tijdgebrek hoor, maar meer omdat ik strijken een stomme tijdverspilling vind
.
. Bij het kopen van kleding weeg ik wel het strijkrisico af tegen hoe mooi ik iets werkelijk vind. Er zijn best strijkvriendelijke opties
.