Als het leven je paardenhobby inhaalt……

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:08

Ik heb niet alle reacties gelezen want dat zijn er behoorlijk wat maar wat dacht je van een bijrijdster nemen? Of heb je het nu al definitief besloten dat je hem wil verkopen?
Hij/zij kan dan zo af en toe toch wat meer aandacht/beweging aan je paard geven en evt. een bijdrage leveren. Dan heb je zelf ook meer tijd voor andere dingen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:09

Ik heb al een bijrijdster, een hele goede zelf, al bijna een half jaar. Maar dat heeft geen verandering gebracht in mijn gevoel, de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt toch bij mezelf.

Melia

Re: Als het leven je paardenhobby inhaalt……

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:13

Oke, ja dat begrijp ik.
Dapper dat je de beslissing durft te nemen! Succes.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:37

Sterkte met je beslissing Erleyne, als het jou een goed gevoel geeft zal het de juiste beslissing wezen :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:42

Dappere beslissing genomen zo te zien aan je onderschrift. Deze beslissing heb ik ook genomen in januari en vorig weekend zijn mijn schatjes verkocht.

Heel veel succes en sterkte!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:03

Respect voor je beslissing! Als dat voor jou de juiste is, moet je dat gewoon doen.

Wat een ander ook mag (gaan) zeggen, het is jouw beslissing en voor jou altijd de juiste beslissing. Maar het lijkt me ook een hele moeilijke.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 10:04

heel erg bedankt, ik voel me nu al bevrijd. Er staat enorm veel te gebeuren in mijn leven, ik heb nu het gevoel dat ik daar energie en tijd voor heb!
This is what change looks like....om Obama maar eens na te praten....het feit dat ik me nu al zo voel, zegt me dat het een goede beslissing is.

Voor mijn paard is gelukkig zeer veel interesse. Ik hoop dat we snel een hele lieve baas voor hem kunnen vinden die wel de energie heeft om met hem bezig te gaan.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:08

Prima beslissing, als jij je er goed bij voelt is dit de juiste beslissing. En wie weet wat er gebeurt in de toekomst, je hebt nu de ruimte om het actief te gaan ondervinden.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:15

Goede beslissing van je, sterkte ermee!

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:53

Wat mooi geschreven!
Maar ik denk dat je alles even op een rijtje moet zetten..
En een goede dagindeling maken, misschien kun je je man vragen of hij ook wat huishoudelijke klusjes wil doen thuis, zodat jij het ook wat rustiger hebt!
Ik wens je veel succes.
Trouwens, heel dappere beslissing!

Groetjes,

DaniqueKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:42

Erg mooi geschreven ;)
Goede beslissing genomen, en succes ermee natuurlijk!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:54

Bedankt allemaal, helaas is IRL niet iedereen zo begripvol |(
Er is echt veel belangstelling voor mijn paard, hopelijk heeft hij snel een nieuw plekje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:24

Maar, als er nu al een last van je schouders valt, heb je dan niet heel lang de verkeerde droom nagejaagd?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:29

Misschien wel, dat is lastig te achterhalen. Als je al 21 jaar hetzelfde ritme hebt, dan zit je zo'n sleur, dat je het overzicht verliest. Tenminste dat denk ik. Aan de andere kant, ik heb er altijd veel plezier in gehad, maar tot ik moeder werd, kon ik er gewoon andere dingen naast doen. Nu is het opstaan, werken, even kindje zien, paardrijden, slapen, geen minuut tijd voor iets anders. Misschien was het gewoon te beknellend.

Overigens mag je je ook wel afvragen in hoeverre mijn droom ( zal ik voor de gekkigheid even zeggen: Z-dressuur ) nog realistisch is, als je na 20 jaar nog steeds niet verder bent gekomen dan de L2 _O-

Ik kan er nu in ieder geval om lachen, voel mezelf echt een leuker en relaxter mens!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:57

Niets van die anderen aantrekken! 't Is jouw leven, met jouw dochtertje waar je tijd en aandacht aan wil besteden en jouw bank waar je 's avonds nog even op wil ploffen en ook jouw baan die voor jouw heel belangrijk is. En van niemand anders!

En als jij daardoor een fijner mens wordt, dan is dat voor jou en voor je omgeving toch alleen maar goed?! Je doet het niet voor een ander, je hebt deze beslissing voor jezelf genomen!

Zo, dat moest ik ff zeggen :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:36

Dank je wel, lief van je.

Ik ga zo weer wat mensen bellen die interesse hebben in hem. Gelukkig gaat dat allemaal erg vlotjes.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:43

moeilijke, maar goede beslissing. Toen ik pas kinderen kreeg had ik ook het gevoel van de hele tijd op mn tenen te moeten lopen, als ik bij mn paard was voelde ik me schuldig tegenover de kinderen, en andersom, en manlief kwam helemaal achteraan in de rij voor aandacht, dus dat was echt geen fijne situatie. Omdat ik juist minder was gaan werken door de kleine kinderen was het financieel ook niet meer helemaal reeel om een paard op een dure pensionstal te laten staan, en de meeste tijd door iemand anders te laten verzorgen en rijden.
ik heb toen net als jij die beslissing genomen om hem te verkopen. Van die beslissing heb ik geen moment spijt gehad.

ik kon het paardengebeuren toch niet helemaal missen dus ik heb toen een aantal jaar een bijrijdpaardje gehad voor 2 dagen in de week, dat was goed te combineren met alles.

Nu zijn mijn kinderen weer een paar jaar groter, en heb ik toch weer een paardje voor mezelf kunnen kopen. Een familiepaardje waar de kinderen ook veel plezier aan hebben, maar ik zie het nu niet meer als moeten, en voel me totaal niet schuldig als het paardje eens een paar dagen achter elkaar niet bereden wordt (staat wel buiten uiteraard).

veel succes met je beslissing en het zoeken van een goed tehuis voor je paardje!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:04

Wat heb je een leuk familiepaard Juval! Echt een beuaty!

Ik denk dat er ooit wel weer een pony/paard in ons leven past, als mijn dochter het leuk vind en iets ouder is. Dan kunnen we er inderdaad hopelijk samen van genieten. Bijrijden kan altijd nog, of eens een paard huren voor een buitenrit. Ik kan ook onwijs genieten van gewoon naar paardensport kijken, dat stopt nu niet ineens allemaal.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:20

Heel erg knap van je dat je voor jezelf hebt gekozen!

Ik heb vorig jaar ook voor mezelf gekozen, ik kon het gewoon niet meer combineren, mijn sociale leven, vriendje, school en dan nog paardje erbij... Ik heb toen de keuze gemaakt mijn pony te verkopen, maar voor mij was dat misschien gemakkelijker omdat ik toch 18 was en hij toch echt een pony... Toch heb ik er heel erg veel verdriet van gehad, hij was immers mijn maatje, mijn grote liefde. Maar nu hij bij zijn nieuwe baasjes staat, ik regelmatig nieuwtjes te horen krijg en mijn eigen leven nu bekijk, ben ik blij dat ik de beslissing heb gemaakt.

Wie weet kun je over een aantal jaar wel weer een paardje kopen, wanneer je kids wat ouder zijn en je wat meer tijd vrij hebt.

Veel succes met de verkoop, hopelijk vind je een goed tehuis! :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:23

Prachtig geschreven Zesiram! Wat is dit een moeilijke beslissing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:59

Zesiram schreef:
Misschien wel, dat is lastig te achterhalen. Als je al 21 jaar hetzelfde ritme hebt, dan zit je zo'n sleur, dat je het overzicht verliest. Tenminste dat denk ik. Aan de andere kant, ik heb er altijd veel plezier in gehad, maar tot ik moeder werd, kon ik er gewoon andere dingen naast doen. Nu is het opstaan, werken, even kindje zien, paardrijden, slapen, geen minuut tijd voor iets anders. Misschien was het gewoon te beknellend.

Overigens mag je je ook wel afvragen in hoeverre mijn droom ( zal ik voor de gekkigheid even zeggen: Z-dressuur ) nog realistisch is, als je na 20 jaar nog steeds niet verder bent gekomen dan de L2 _O-

Ik kan er nu in ieder geval om lachen, voel mezelf echt een leuker en relaxter mens!

Mijn vorige opmerking was trouwens iets minder baude bedoeld dan dat die er staat, maar gelukkig heb je het niet negatief opgepakt :). Het klinkt wel behoorlijk beklemmend als dat je ritme was en ik kan heel erg goed begrijpen dat je daardoor aan al dat moois niet meer het plezier had als zou moeten, net als bij Juval heb je gewoonweg geen tijd meer om het allemaal nog als leuk te beleven. Zoals je zelf al zegt kan je ook op anderen manieren het paardengedoetje leuk vinden, daar heb je niet per se de verplichting van een eigen paard voor nodig. Zet dat gewoon in de ijskast en haal het er weer uit als het weer kan, of laat het er lekker zitten :).

Wedstrijdklasses, ach ja, enorm overrated dat Z gedoe :D. De weg ernaartoe is vaak boeiender en leerzamer dan het doel zelf, zoals bij zoveel dingen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:44

Ach, ik heb gelukkig niet van die lange tenen ( en dat lijkt op bokt wel een uitzonderlijke eigenschap te zijn :o ).

En die Z......die verruil ik nu voor wat meer zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :Z Ook veel te weinig gedaan de laatste jaren :D ( dat krijg je ervan als je om 2 uur 's nachts nog staat te strijken, omdat je voor de rest geen tijd hebt :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:50

Strijken? Oh ja, ik heb ook van die bloesjes die al een tijdje liggen te wachten, maar die wachten nog maar wat langer :D. Niet vanwege tijdgebrek hoor, maar meer omdat ik strijken een stomme tijdverspilling vind :).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:55

Is het ook....maar soms ontkom je er niet aan helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:58

Jawel hoor, deze zomer ook weer lekker veel chiffon en andere gezellige kreukvrije of juist kreukelige stofjes :j. Bij het kopen van kleding weeg ik wel het strijkrisico af tegen hoe mooi ik iets werkelijk vind. Er zijn best strijkvriendelijke opties :D.