sanne83 schreef:ik vroeg me alleen nog even af, wat er nou precies zo goeroe achtig is aan parelli??? iemand zei dat hier, dat juist parelli zo'n goeroe is?? zou wel graag wat argumenten horen.....
ik vond trouwens die video van parelli echt geweldig, waarom zouden die paarden op machientjes lijken?? het zijn natuurlijk wel de beste van de beste die op die video te zien zijn, die man die zonder zadel en hoofdstel een heel cross parcour springt.... of op een "bloot"paard in piaffe en dan het paard dat er naast loopt ook in piaffe.... heb echt kwijlend voor de tv gehangen, dat is nou echt paardrijden
Op iedere groep mensen die iets 'anders' doen kan je een goeroe-met-aanhang stempel plakken hè. Maar of jij bij de goeroe-clan wilt kies je zelf. Door een Parellipakket te kopen en thuis aan de slag te slaan, volg je dan blind een goeroe? Pff nee joh.. Please, houdt op over goeroes! het gaat om de inhoud.
Dat het het beste van het beste is wat je te zien krijgt, tuurlijk! maar inmiddels heb ik veeeeele anderen (ook in Europa en ook live) bezig gezien die hetzelfde kunnen. Dit waren kinderen van (ja echt waar!) 12 jaar oud, tot een oudere man van 65. Zonder zadel en hoofdstel hoor!
Dat heeft mij overtuigd. het feit dat zijn methode door iedereen te leren is. En dat het dan commercieel is, ach, werkt het daar minder om?