Frustraties onder elkaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 16:57

Bedankt voor jullie reacties. Ik opende dit topic omdat ik niet wist wat ik hier mee aan moest
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Vriendin denkt dat ze Anky is, maar kan nog amper rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:01

Tjee, heeft ze wel iemand met verstand van paarden meegenomen om naar dat dier te komen kijken? Straks is er van alles mis met dat dier...
Weet ze wel van rontgenologische keuring en klinische keuring?
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen, ik hou in ieder geval mijn hart vast....

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 17:28

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:29

Weet je ook wat voor dier het is?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 17:36

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 17:47

De zwarte word het niet. Wat ik al zei, alles komt op z'n pootjes terecht.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:54

Probeer haar uit te leggen, dat het verstandig is om eerst informatie te vinden in de bieb/internet/bokt over het inrijden, omdat ze nog maar net begonnen en dat ze jouw hulp altijd kan vragen.

Probeer het wel aardig en lief te brengen en zeg niet dat ze slecht kan rijden, dan wordt ze waarschijnlijk boos en zegt ze dat jij er geen verstand van hebt of iets.

Succes ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:56

Waarom is ze opeens van de koop afgezien?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 18:11

Dat weet ik niet precies, maar ze heeft een wat ouder paard op het oog,

Hopelijk is dit wel wat voor d'r!
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:14

Paarde_bloem schreef:
Dat weet ik niet precies, maar ze heeft een wat ouder paard op het oog, dus dat zal ik zeker niet afkeuren!

Dat ze totaal niet kan rijden is wat overdreven, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen lespony's en paarden van particulieren die zadelmak zijn.

Hopelijk is dit wel wat voor d'r!

Dat klinkt al beter. Het probleem zoals jij het verschil beschrijft, is dat beginnende ruiters moeilijkheden zo vaak op het paard afschuiven... En dat is heel zonde voor het paard...

Hopen dat het goedkomt

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:25

dit herken ik.
toen ik zelf nog op de lagere school zat was er ook een meisje dat een paar lessen had gehad en dacht dat ze alles was. vaak huilde ze als er wat fout ging en als ze er af viel.
van haar ouders kreeg ze ook nog eens een drukke pony.
met goede les is ze een pony en later een paard rijker. haar vader is zelf ook nog op les gegaan met een ander paard van hun.
kan altijd goed komen met begeleiding

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:23

jaa, dat is heel iritant!
maar ze wil nu dus al een eigen paard terwijl ze nog maar 10 weken rijd?
ikzelf erger me dan altijd aan mensen die denken dat ze alles beter weten en maar volhouden enzo

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:07

Gelukkig, dan ben ik niet de enige...

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:42

Ik kreeg mijn eerste pony toen ik 3 manegelesjes had gehad, hoor ;) het kan heus wel goed gaan. En de pony had ook echt nog niet veel ervaring.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:12

Ik zou het vriendelijk maar oprecht haar zeggen dat je het verstandiger zou vinden als ze eerst nog wat meer rijdt voordat ze een eigen paard gaat kopen. Geef haar het advies om zeker 1 jaar b.v. 2 keer in de week te hebben gereden in goede paardrijlessen waarbij ze ook op de 'minder' makke paardjes rijdt.
Ik raad het je wel aan om het toch te zeggen. Dan kun je, jezelf tenminste achteraf niets verwijten.

Meer kun je niet doen, soms zijn mensen erg naief en koppig.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:20

Lekker laten gaan. kun je gezellig met haar naar stal en weet je zeker dat er elke dag wat valt te lachen. Mischien gaat ze wel fanatiek lessen/oefenen en wordt het harstikke leuk.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:21

Hooi,

Ik heb alleen de eerste berichten gelezen en niet te rest (het is een beetje veel) :o
Dus ik weet ook niet of je deze tip al hebt gekregen?
Het is misschien niet zo'n goed idee... maar het is het enige wat ik kon verzinnen:
Als je het echt niet uit haar kan praten. Moet je anders een keertje met die eigenaren gaan praten. (hoe het zit).

Het is dan misschien wel een stom, dom en oneerlijk idee. Maar dat is ergens wel beter dan dat er strakjes ongelukken gebeuren met je vriendin en/of haar paardje. Ik zou ook haast zeker weten dat die eigenaren hun paardje niet zouden willen verkopen aan iemand die nog helemaal geen ervaring hiermee heeft (tenminste niet als ze veel om dat beestje geven).

Hééél veel sterkte!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:11

ze koopt het paardje niet !
kijk maar eens goed op deze pagina

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 10:02

Dat paardje heeft ze inderdaad niet gekocht. Ze is naar een andere wezen kijken. Een 6 jarige ruin van 1.77. <3
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:05

o wat jammer, straks kan ze het hele paard wel verpesten.

Ook raar dat ze zelf dan niet begrijpt dat ze er niet aan toe is, alleen een beetjes stappen is niet genoeg voor zo'n paard! En waarschijnlijk wordt ze er zelf ook niet gelukkiger van.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:07

Ik herken dit ook bij een vriendin van mij. Heeft al 2 paarden gehad en iedere keer als zij op problemen stuit worden ze verkocht, maar wel mij vertellen hoe zij vindt hoe ik het moet doen met mijn fjord.
Ik luister naar haar en denk dan maar: Oke, maar ik doe toch lekker wat ik wil!
Gewoon lekker jouw ding blijven doen en haar lekker haar ding laten doen. Ze komt zich vanzelf wel een keer tegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:44

Sjongejongejonge... En nu moet straks het paard terug, want die is kwaadaardig... Zo gaat het altijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:01

jemig... heel er dom als je een paard gaat kopen terwijl je geen ervaring hebt..

misschien kan je haar tips geven zodat ze dingen gaat leren.. laat haar boeken zien, zeg dat ze wel elke week les moet hebben omdat het moeilijk is om een jong paard goed te leren rijden, en ook om een oud paard goed soepel te houden, probeer haar ook te overtuigen dat een wat ouder paard veel beter is dan een jong paard

zoals je al zegt gaat het met dat paard die ze nu even heeft al fout, dan kan je daar weer opspelen en zeggen dat ze beter, als ze perse een paard wilt, een paard van rond de 10 moet nemen die al wat kan en mak is. ook een paard van rond de 10 kan je genoeg leren..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:09

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat dit probleem zichzelf oplost....
Een 6 jarige die slechts een paar rondjes mag stappen is dat ook snel beu.. Dan zal ze van betere huize moeten komen om te blijven zitten in het zadel...

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:21

Ik zou haar een beetje met rust laten, wij hebben inmiddels ook een paardje gekocht maar mijn ouders hebben nooit echt verstand gehad van paarden, maar de vinden het wel leuk! Ze kunnen het zo goed leren en ze genieten er ook van! iedereen moet het toch een keer leren! een 6 jarig paardje kan als nog niet de makkelijkste zijn trouwens!! Veel succes ermee!