Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:12

hier bij ons zie je meer mannen rijden, zelfs in de dressuur rijden genoeg mannen, voraal in de hogere klassen en jonge paarden proeven, in de leeftijdskategoerien zie je bija tot geen jongens. Op de maneges zie je ze niet, meestal maar een paar.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:12

tjha... voetbal is nu ook helemaal in hé... let op lady's wij gaan ervoor zorgen dat paardrijden in word en dan met name bij de jongens :o

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:15

[quote="crazygirl1"]Bij ons op manege zei ooit een beginnende vrouw: 'ik weet waarom er zo weinig mannen paardrijden! je moet te veel tegelijker tijd doen: hakken uitdrukken, op handen letten, goede houding en dan nog eens blijven ademen!:D' Er wordt wel vaker gezegd dat mannen geen 2 dingen te samen kunnen doen ahah :Y)

Hahahahahahahaha die vind ik echt helemaaaal geweldig :=

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:21

whahaha, dat is inderdaad een goeie.
Ik zou graag wat meer jongere jonges zien rijden, begin de twintig of halverwege, want die de zijn zijn allemaal bezet haha

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:24

tjha dat kunnen vrouwen wel.. inderdaad geweldig HAHAHHAHAHA als het echt zo zou zijn en mannen nemen een parcours dan vallen ze aan het eind dood neer want ze moeten kijken drijven, houding, staan, paard beetje inhouden.. dan hebben ze gewoon geen tijd meer om te ademen... ennee... ik wil juist jongens van 12 ofzo.. die in de 1e zitten :o :9

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:26

Hahah ben jij nog zo jong dan? Achja ik heb een vent.. en OOIT krijg ik hem op een paard. Hij heeft altijd gereden vroeger voor ik kwam, en nu zegt hij dat hij later wel wil rijden maar dan wel op een fjord en die fjord moet van hem zijn

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:31

Blijft het toch interessant om erachter te komen waarom in de meer macho culturen (Spanje, Portugal, Brazilie, Turkije, arabische landen) dressuur/paardrijden WEL als mannensport gezien wordt.
Het lijkt er meer op dat Nederland hier de uitzondering is... :+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:35

de reden waarom mijn vriend nooit wilde rijden:
-het is geen 'stoere' sport (vooral het strakke broeken gedeelte)
-het is geen sport.. je hoeft er alleen maar op te zitten (en dan ondertussen weten dat het eigenlijk best moeilijk is, en daardoor niet meer durven opstappen, want ja, dan moet je ook laten zien dat het heel makkelijk is)
-rondjes rijden in de bak is saai, springen is het ook niet helemaal. dus hij wilde alleen buitenrijden

Uiteindelijk wilde mijn vriend toch graag wel eens een buitenrit maken, en toen heb ik gezegd, dat hij dan toch eerst een paar lesjes moest volgen zodat hij het rijden een beetje onder de knie zou hebben :) en dat gaat prima, hij heeft er hartstikke veel plezier in zo! :j

(ik denk stiekem dat hij het nog best jammer zal vinden als hij straks zn laatste lesje heeft gehad, en dat hij dan dus alleen nog eens in de zoveel tijd buiten zal rijden)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:46

lifaya schreef:
volgends mij waren die koene ridders geen homo´s ofwel ? ze hadden iig wel strakke pakkies aan :P en cowboys zitten zeker in hun ontkenningsfase :P

Brokeback Mountain.. :+

Nee, ik vind het geen sport voor 'homo's', slaat toch nergens op. Homo ben je als je op mannen valt.
Ik vind het idd ook best jammer dat er zo weinig jongens rijden, romantisch hoor.. Een date te paard. :j

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:48

Toch heb ik wel geluk met mijn vent, hij rijd dan niet maar dat komt nog. En met mijn shetjes is hij heel vaak bezig, vind het ook geweldig om hun mee te nemen met wandelen of zwemmen, hij voer ook vaak en knuffelt met ze en hij KUST ze zelfs!! Tis een wonder

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:33

henk22 schreef:
Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden. Heb nog niet echt veel jongens/mannen gezien waar ik les heb. Ik denk dat het voornamelijk komt dat paardrijden door de maatschappij gewoon als vrouwending wordt gezien. Net zoals dat voetbal eigenlijk door iedereen bijna als puur mannending wordt gezien. Als een vrouw op voetbal zit is het ook meteen een lesbo.

Ik ben echt geen lesbo en heb jaren gevoetbalt. Nooit last van gehad trouwens dat iemand dat dacht! Leuk is als je als vrouw voetbalt begint meteen altijd iedereen tegen je dat vrouwen zo gemeen voetballen :+ zelfs daar geen last van gehad... achja vooroordelen heb je dus overal.

Ontopic: Ik ken enkele jongens die paardrijden. Daarvan is 1 echt homo. De rest niet :). Ik vind het een sport voor beide geslachten. Natuurlijk kom je veel meer vrouwen tegen. Maar dat is gewoon door de algemeen bekende fabeltjes die over de paardensport rond gaan.

Een vriend van mij gaat binnenkort eens een lesje nemen bij mij op stal :D Hij wil weten waarom ik er zo gek op ben! Dus misschien weer een Ruiter erbij in de toekomst :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:35

Ik kom gemiddeld wel meer homo's tegen rondom de paarden. Maar da's in musicalland ook zo. Homo's hebben nou eenmaal vaker de neiging richting het verzorgende of met uiterlijk bezig zijn. Dan krijg je dat :)

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:38

Citaat:
Ik kom gemiddeld wel meer homo's tegen rondom de paarden.

Klopt, ik ook. Maar hey, ik denk dat de meeste jongens die wel gewoon "hetero" zijn of beweren het te zijn het gewoon beschamend vinden. Alsof ze zeggen van "een jongen op een paard, dat kan écht niet mean!" :evaw:

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:43

Vn het zadel heb ik geen last, maar misschien is dat bij volwassenen wat erger :+
Ik vind paardrijden gewoon leuk, en voetbal vind ik mar een achter een bal aan rennen.
Bij ons zitten geen jongens op de manege, alleen ik en volwassenen en 1 kindje van 8 , maar daar heb ik als 12 jarige ook niks aan.
En ik kan altijd beter op schieten met meisjes dan met jongens. Ik heb vroeger niet met action man of wat dan ook.
Ik pakte een speelgoedpaard en ik was rustig. :D
En het is denk ook omdat er gewoon weinig jongens op zitten.
er zijn wel jongens die willen , maar die durven niet omdat ze bang zijn om gepest te worden.

Dat hoeft echt niet.

ps: ik ben geen homo :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:47

haha dat van die zadels snap ik echt niet (behalve kieffers dan, die zijn niet goed voor de kindertoeslag later)
en ja met springen en met het rijden van jonge bokken, heb je wel eens een 'nutsqueeze', maar dat is dan ff tandenbijten en doen alsof er niks aan de hand is e. Maar verder nooit last van.

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:57

Livanna schreef:
tja je zeggen altijd zo van jaah daar is niets aan.
Maar als het er dan opaankomt...
Dan zeggen ze jaah, maar ik kan niet of ik vind het toch wel eng.. :P
Maar ikz ie tegenwoordig wel mannen rond de 30-40 rijden en mij vriendje wilden ook best eens op mijn vzpony klimmen :D

ff of topic het schijnt zo te zijn dat mensen met een holle rugeen verkeerde houding hebben.
Om dit weer goed in form te krijgen word paardrijden aan geraaden klopt dit?

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:07

Mannen en paardrijden gaat perfect, waarom niet? En tja, over het "pesten", niets van aantrekken en gewoon lekker doen waar jij zin in hebt :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:10

Cittagilera: ik heb al jaren een holle rug en dat trekt zich helaas ook door naar het paardrijden zelf ;) Geen idee of het werkt, bij mij dus niet iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:02

Trouwens wel zeldzaam dat er 16-jarige jongens zijn die paardrijden. Je bent de eerste die ik tegenkom :D !

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:28

Joe bedoel je dat?
Bedoel je kwa dat ik jong ben of oud

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:50

Ik denk dat heel veel jongens het zien als een meisjessport en het daarom ''meisjesachtig'' of ''saai'' vinden. Ik heb een x mijn klas meegenomen naar de manege en heb gevraagd wie het wel wilde proberen een rondje te stappen op mijn paard, alle jongensl riepen heel hard ja, totdat ze erop zaten, toen wilde ze er heel snel weer af, en hadden ze ineens respect voor me dat ik paard kan rijden enzo. Jongens.. hahahaha :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:27

Op de stal waar ik 'les geef rijden ook 2 of 3 jongetjes! zijn denk ongeveer rond de 9 jaar? :)
Verder ken ik ook niet echt mannelijke ruiters..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:29

Achja... Ik rijd nu al zo'n 3 en een half jaar op de manege en heb in verschillende groepen gezeten. en ik ben nog maar 1 jongen tegen komen...

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:50

jongens vinden het meestal dom om te doen:P

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:57

Bij mij in de klas vinden jongens dat:

- Paarden stinken.
- Paarden horen op je bord ;).
- Het is geen sport
- Het paard doet toch alles
- Het is voor meisjes